Idealni je, pokud najdes nejakou plug&play, napriklad z jineho modelu s vyssim obsahem motoru. Princip je ti zrejme jasnej - vetsi klapka odstrani restrikci v sani. Ale pokud je pred ni nebo za ni nejaky uzsi misto, pak je dobry nejdriv zapracovat tam
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Beaver píše:Idealni je, pokud najdes nejakou plug&play, napriklad z jineho modelu s vyssim obsahem motoru. Princip je ti zrejme jasnej - vetsi klapka odstrani restrikci v sani. Ale pokud je pred ni nebo za ni nejaky uzsi misto, pak je dobry nejdriv zapracovat tam
Princip je mi právě až moc jasnej. Nejlepší by bylo jí tam vůbec nemít. Jenže jezdit pořád na 100% výkonu není moc dobré.
Díky za radu. Tušil jsem řešení, ale raději se zeptám zkušenějších, než udělám nějakou blbost .
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
ono to je sice hezký , ale pak se s tím autem nedá kloudně jet (máš jako šáde se spřaženejma obouma klapkama, nebo VW16v atd..)
nehledě toho že pak ŘJ dostává klamný informace o množství ansávanýho vzduchu, pokud to ještě funguje na starým principu úhel otevření klapky/podtlak-tlak v sání/teplota nasávanýho vzduchu.. místo klasický váhy...
navíc mam někde doma nějakou tabulku koli "PSů" proleze jakým průměrem klapky.... no a do 55mm co mám třeba já, nebo octavie pro octavia cup se vejde cca 230PS...
spíš než do zvětšování klapek atd bych se zabíval tím aby sání bylo co nejméně klikaté a bez překážek a co nejlépe odstíněné od tepla než se zabívat věcma jako je převrtání klapky atd. Myslím že klapka je až vyšší level.
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
jo vyděl jsem na swiftu klapku s 2.0nissana. Ale jak jsem psal napřed bych vyřešil umístění filtru a předělal sání a klapku bych řešil až při výraznějších ůpravách. Protože tak jak je na fotce ukázáno umístění a instalace filtu tak to je jasné že to výkon nepřidá spíše ubere. Nemá kama sát čerství vzduch a navíc ty přechody tak nejsou good.
Todle jsem chtel poresit taky. Mam dvoulitrovou preludku a uvazoval jsem o klapce z H22Vtec nebo H23. No a taky jdem uvazoval o tom, jestli by treba nesatcilo tam ten vzducvh proste jen natlacit. Ono predstav si ze jedes kilem a tlacis na nebo primo do filtru vzduch.
Kdyz jsem laboroval s crxkem a sportovnim filtrem bylo to na pikacu. Melo to peknej zvuk ale jak se to zahralo konec. Nechtelo to jet a bylo to mega hlucny. S hlucnosti jsem nic neudelal ale udelal jsem si naporove sani, ktery zene vzduch primo na filtr. Ne do filtru ale na. Mel jsem strach ze bych to nejak tim vzduchem prhltil. No a bylo to o poznani lepsi. Zkus treba napred to. Je to otazka par korun a sikovnosti. Kdyz to udelas dobre nikdo si ani nevsimne za mas nekde tazenou trubku. No a taky rady viz elviiis. Uvidis ale podle me se vysledek dostavy. Muzes skusit totam i natlacit ale to jsem neskousel a nevim co to udela.
No andeli, jakou mas teplotu nasavanyho vzduchu??? Jako tankhle blbe umistenej filtr.. nevim nevim... Ja mela skoro u svetla a neodstinenej a na volnobeh mi to salo 76 stupnu teplej vzuch... mazec
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
Pokud použiješ sání náporem (ram iar efekt) jednotka se přizpůsobí a budeš mít sulšný nárůst výkonu ve vyšších rychlostech. Zvláště u hond se toho bát nemusíš. Na CRX ti to přidá i 10km/h na maximálce. Ale to chce pořádný filtr pořádné sání a pořádný nasávač. a dobře umístěný nejlepší je přilepit na kapotu malé fáborky a jet rychle a podle toho uvydíš jak ti proudí vzduch po kapotě a vhodně tak vymyslíš nasávač. A nebo jej umísti do nárazníku.
Umístění filtru neřešte. Už je jinde. Stejně to budu celé předělávat a právě chci předělat na náporové sání.
Jinak teplota vzduchu je teď cca 5°C vyšší než okolí. (mám vyvedeno do kabiny teplotu z čidla) Když ale déle stojím, tak teplota leze nahoru.
EDIT: Asi si udělám odpolední výlet na vrakáč a zjistím monžnosti výměny ze silnějších verzí. Nejlepší by bylo 4klapkové sání, ale to bych asi nikdy nesladil s motorem.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
ja vyuzil puvodni nasavani crx (1gen mimochodem). je tam takova plastova vec na sani vzduch do boxu. je ulozeny pod maskou mezi svetly. konec te veci jsem predelal tak, aby necouhal nahoru, ale dopredu. proste aby zbiral vzduch co de do nej. bohuzel to nemam na fotce. nasel jsem jen nejakou z opravy takze to tam neni videt. je tam ale ten plast (pochcanej od psa ). Druhej konec je zahlej tak aby to tlacil do filtru. Takovy jako koleno. To ale na fotce taky neni. Musite si to predstavit.
Naposledy upravil(a) krtekm dne 04 dub 2007 10:44, celkem upraveno 1 x.
nejlepší je udělat z lamina nebo s karbonu celej box a ten by byl zvrchu otevřený. přes celej vrch je filtr (plochý) a vrchní díl je jako nasávač acelí je nad kapotou. A ještě je nejlepší sání (cestu i box) zaizolovat tepelnou ochranou.
a nevadi tam pak voda? pri desti atd... a taky nevim jestli by si nechal rezat do kapoty.
EDIT: ted me tak napada. ja mam pred boxem jeste dasli kusy plastovejch nesmyslu. asi kvuli stiseni. je to tam celkem slozity a dokonce je tam dalsi klapka ovladana podtlakem ze sacich svodu myslim. nevite k cemu to tam je? chtel bych to vydelat. je to tam na prd si myslim.
no voda nevadí. To si spousta lidí myslí pokud je zlehka po desti nebo mrholí tak okorát dobře jelikož kapánky vody kterým se filtrm podaří projít (kvalitním nainpregnovaným filtrem projdou opravdu jen kapénky) na sebe vezmou část tepla směsi tutíž ji ochladí a ve finále ti pojede lépe. Ale jak jsem psal pokud bude filtr kvalitní tak ním skoro nic neprojde. Tato ůprava jde dobře udělat ze sportovních vložek KN.
copak neznate metodu, kdy se vstrikuje voda do sani? To existuje
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
Tu znají spíše turbaři Ale jinak pro ty co to neznají. Tak to vymysleli už naši dědové že vychtl jel líp za deště
Vstřikuje se pod tlakem voda do sání (malé kapénky přes speciální trysky. Voda způsobí ochlazení směsi a tím nárůst výkonu voda se pak odpaří a a výfukem odjde ven (dokonce ssebou vezme i částečky karbonu.
To s tim karbonem jsem slysela... cetla jsem nekde silnej navod na dekarbonizaci motoru
Jinak k tomu sani, urcite bych spis nez na dyzajn sazela na efektivitu...
Nevim jak to budes mit udelane, ale priprav se, ze filtr budes cistit jak o zivot..
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
já mám v sání v nárazníku (mám tam vraženej rovnou filtr a je total zajebanej za pár tis km. jinak čištění vodou je stará dobrá metoda. Koupíš 2litry demi vody a leješ (stříkaš rozprašovačkou nebo něčím) to do zahřátého motru. (do sání) a karbon vyletí vejfukem ale je potřeba po tom vymněnit olej.
elviiis píše:já mám v sání v nárazníku (mám tam vraženej rovnou filtr a je total zajebanej za pár tis km. jinak čištění vodou je stará dobrá metoda. Koupíš 2litry demi vody a leješ (stříkaš rozprašovačkou nebo něčím) to do zahřátého motru. (do sání) a karbon vyletí vejfukem ale je potřeba po tom vymněnit olej.
jj to je ten navod ale nejak nevim, asi to neotestuju.. kdo se hlasi??
Ja mam filtr za svetlem, ale potrebuje to odstinit... a bordel se mi taha vsude, protoze mam kratkou kapotu (kus urizlej) a zespodu neni kryt motoru...
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
elviiis píše:Já už to skoušel a v poho. ale Lepčejší jsou na to čističe od wurthu lae jsou drahý jako válka.
ja jsem tedka pred vymenou oleje... ale nevim :-/
zajimalo by me, jestli zmenu pocitis, nebo je to jen subjektivni pocit, ze mi neco vylitlo z vejfuku a tak je to dobry
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
ja myslim ze to neni na skodu. pokud to mas nejak zasrany tak si myslim ze to pocitis. pokud to je v poho tak budes mit alespon takovej ten pocit ze si pro auto neco udelala. nevim ale jak to udelat s tim katem. nekde pisou, myslim ze i v tom odakzu co jsem poslal, ze to muze sprasit kat.