Brzdy

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: Brzdy

Příspěvek od posero »

já to sem klidně napíšu, taky sem se v tom "rejpal" předělal sem brzdy od základu několikrát a s každou verzí sem pochopil kde jsem udělal další chybu. ono tohle obecně platí o veškerém "tuningu" který sem si zkusil.

dneska už chápu, že jsem na to vždycky šel úplně z opačného konce a opravdu funkční úpravy aut se dělají naprosto jinak než je u nás zvykem :wink:

jinak Taboo díky za info a myšlenky které si zde poskytl, na některé ty zcela základní věci bych asi nikdy nepřišel
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Brzdy

Příspěvek od Taboo »

posero píše:jinak Taboo díky za info a myšlenky které si zde poskytl, na některé ty zcela základní věci bych asi nikdy nepřišel
You're very welcome. :wink:
IQ stylingem nenahradis.

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Brzdy

Příspěvek od Gooder »

Jakou řadu by jste od Black Diamond doporučili? Koukal jsem, že mají víc typů kotoučů. Zvažoval jsem nákup Bremb z Leona nebo APčka z Ibizy a dozadu místo 256mm dát 280mm, ale po přečtení několika příspěvků se na to asi vybodnu a napadlo mě zkusit ty BD.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

drazkovane s cryo upravou ... ...

moje kotuce uz prezivaju cca 3. sadu dosiek po jazdach na okruhu
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: Brzdy

Příspěvek od Sova »

http://www.audi-sport.net/xf/threads/bl ... ure.76321/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cléon & Fonte

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Brzdy

Příspěvek od Gooder »

Stejně tak sem můžu hodit odkaz, kde brzdy zase chválí. Zde bych řekl, že to bude nejspíš způsobené deskami. Já bych je dával v kombinaci s deskami od BD (v odkazu od Tebe je tam někdo dokonce měl a neříkal nic špatného o nich). Ono celkově jsem moc chvály neslyšel na desky od EBC.

JRD: Tu cryo úpravy nemají automaticky? Jinak je rozdíl mezi drážkovanými a těmi combi?

Lukinho
Příspěvky: 2445
Registrován: 10 kvě 2012 16:08

Re: Brzdy

Příspěvek od Lukinho »

ja jsem treba s ebc YS spokojeny a problemy jak v odkaze teda opravdu nemam. :)

http://www.ebcbrzdy.sk/automobily-brzdove-platnicky.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Brzdy

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

combi předpokládám, že mají u vrtání ? tomu bych se raději vyhnul, vrtané kotouče obecně rády praskají.

jinak od BD mám desky už skoro dva roky v kombinaci s cryo kotoučema od MdComponents a kromě toho, že fakt hodně špiní kola a zahřáte fest smrdí, tak jsem nenarazil na žadné negativum. Kotouče nejeví známky opotřebení, desky jsou asi v polovině životnosti

s výběrem konkrétního typu desek mi pomáhal Libor 8) přes něho jsem je aji objednával
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

To SOVA:
A3Simon píše:looks more like corrosive pitting on the disc and the pads not wear. Might be a stupid question but what do you use to clean your wheels. Also in the 18 months has the car sat for a long time
To GOODER: Libor ci ANDYGTP ti daju viac info. Ci je na kotuci drazka, alebo "dulek" je viac menej jedno.

mne osobne pride drazka lepsia, nez jamky ci dierky.
Pri dierovanom kotuci sa skor si neskor zacnu objavovat praskliny okolo dierok (a v mojom projekte je aj vidno ako taky kotuc dopadol)
Niektory tvrdia, ze drazka "rychlejsie zere brzdove dosticky"...
Jamky zase "byvaju casto v jednej linii" ..a tak ...
(kazdy si ide svoje)

Ako tu uz Taboo v minulosti spomenul, tie dierky a jamky tam niesu kvoli chladeniu,
ale kvoli odvodu prachu a plynov, ktore vznikaju pri brzdeni.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Brzdy

Příspěvek od Libor12 »

Ideální kotouč je "blank" - bez drážek,důlků,dírek - s destičkou má největší styčnou plochu - platí pro studený stv - jakmile se desky zahřejí začnou se uvolnovat plyny i za sucha které desku od kotouče odtlačují. Proto pro vysoce namáhané brzdy je ideální díra,ta ovšem jak JRD naznačil začne teplem praskat. Na sériový vůz nemá žadný smysl dávat děrované kotouče,zvlášt pokud někdo čeká že je tam bude mít 50000km. Vhodným kompromisem jsou drážky - odvádí plyn a rovnají desku. Pro předek bych volil 12 a dozadu 6 drážek. Nikdy jsem nevěřil co cryo zpracování s litinou dokáže udělat -jak je poté stabilní a odolná otěru. I s velmi tvrdými deskami kotouče drží a drží. BDP si míchá vlastní směs. Vyznačuje se tím,že sice maximální teplota je 525st,ale za studena má koeficient tření jenž je o 20% vyšší než u běžných desek. Přesně pro ty "závodníky" co jedou po D1 v levém pruhu 200 a najednou jim tam vyjede auto . Studené poskytují 100% brzdný učinek a drží ho až do těch 525st. Ideální volba pro všechny místní závodníky. 8)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: Brzdy

Příspěvek od Juraj »

Hlavně úpo montaži brzd vyměnte i kapalinu :-)

Jinak ja mam na GTV 330x32 kotouce brembo s dodatecnou cryo upravou, brzdice 4 pistky z alfy romeo GT, z tehoz vozu je i HBV... desky serie textar. tento setup nema problem prezit den jezdeni na okruhu v Moste :-)

do jara planuju upgrade zadnich brzd jeste uvidime jakym pujdu smerem :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Brzdy

Příspěvek od Gooder »

Lukinho: Asi záleží na kombinci kotoučů, ale třeba s kotouči EBC moc dobře nefungují, desky DS2500 s nimi prý brzdí o mnoho lépe.

JRD: Ten příspěvek od Taboo si pamatuju. Jinak to praskání je spíš problémem děrování než důlků, ne?

Libor12: A cryo úpravu mají standartně? Dobře, budu zvažovat teda ty drážkované. Ohledně objednávky mám potom kontaktovat Tebe nebo ebay? Jinak zadek bych asi neřešil přes BD, tam mi to přijde zbytečné, podle mě ten zadek by nevyužil potenciál brzd.

Juraj: Tak to je jasné 8) Bremba z Alfy jsem taky zvažoval, ale nechci dávat adaptéry a pístky mají moc velké.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Brzdy

Příspěvek od Libor12 »

Ano,cryo je standartně. Napiš mi do sz co potřebuješ,podívám na cenu. Pokud není nějaká spec akce vždy se dostanu pod cenu většiny eshopu. Když bude víc zájemcu,je pak jeste sleva na doprave a množství.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Brzdy

Příspěvek od Taboo »

Libor12 píše:Ideální kotouč je "blank" - bez drážek,důlků,dírek - s destičkou má největší styčnou plochu - platí pro studený stv - jakmile se desky zahřejí začnou se uvolnovat plyny i za sucha které desku od kotouče odtlačují. Proto pro vysoce namáhané brzdy je ideální díra,ta ovšem jak JRD naznačil začne teplem praskat. Na sériový vůz nemá žadný smysl dávat děrované kotouče,zvlášt pokud někdo čeká že je tam bude mít 50000km. Vhodným kompromisem jsou drážky - odvádí plyn a rovnají desku. Pro předek bych volil 12 a dozadu 6 drážek. Nikdy jsem nevěřil co cryo zpracování s litinou dokáže udělat -jak je poté stabilní a odolná otěru. I s velmi tvrdými deskami kotouče drží a drží. BDP si míchá vlastní směs. Vyznačuje se tím,že sice maximální teplota je 525st,ale za studena má koeficient tření jenž je o 20% vyšší než u běžných desek. Přesně pro ty "závodníky" co jedou po D1 v levém pruhu 200 a najednou jim tam vyjede auto . Studené poskytují 100% brzdný učinek a drží ho až do těch 525st. Ideální volba pro všechny místní závodníky. 8)
8) +1
Naprosty souhlas.
IQ stylingem nenahradis.

wojtěch
Příspěvky: 2
Registrován: 14 bře 2010 20:08

Re: Brzdy

Příspěvek od wojtěch »

Zdravím, potřeboval bych poradit.

Budu dávat na auto Brembo brzdiče 4 pístky, ale brzdiče jsou na šířku kotoučů 32mm, já mam kotouče 26mm, může dojít k vyjetí pístku když budu dojíždět desky?

napadlo mě,
udělat podložky pod desky (bojím se aby se nějak nesekly,
nebo nechat stáhnout brzdiče (jsou půlené)+bych musel upravit držák desek ale částečně bych možná vyřešil nutnost použit podložky pod kola,
nebo nesjíždět desky do minima

díky všem za rady.
Peugeot 308CC

MattyX
Příspěvky: 198
Registrován: 26 zář 2010 01:40
Bydliště: Bruno

Re: Brzdy

Příspěvek od MattyX »

Třeba od HAWK si můžeš objednat desky o více mocnostech, origo mají třeba 14mm a dělají se i 16mm. Nevím které brzdiče přesně myslíš, takže nevím jestli u Tvé aplikace to půjde objednat.
Kdyžtak napiš SZ ;)
E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Re: Brzdy

Příspěvek od honza 2.0 16v »

co takhle použít třmeny, který byly navržený a vyrobený pro užšší kotouče. třeba 28mm že, ty brembo taky dělalo a k vidění byly na fiatech coupe např.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

riesim jednu taku dilemu .. a sice 4-piestiky vs. smer otacanie vs. ulozenie platniciek vs. slaby vykon brzd..

Brzdice su Brembo 4 piest, 2x maly piest 2x velky piest
a brzdny ucinok je dost mizerny.

Kedze som kdesi v sedej pamati mal neaku debatu, ohladne smeru otacania kotuca a jeho "nabehu medzi platnicky" ..
a nebol som si isty, ako ma kotuc nabiehat medzi platnicky, ci najprv medzi velke alebo medzi male piestiky..
tak sme nastartovali internety a vyguglili tento obrazek ... http://www.jegs.com/photos/900/950/950-W6Aspecs.gif

Takze teraz uz mam istotu v tom, ze kotuc ma najprv nabiehat medzi male piestiky... a vybiehat z velkych ..
Istotu mam aj v tom, ze na voze to je presne opacne..

Takze otazka znie, ako velky dopad ma tato situtacia na brzdny ucinok ..??

Pomoze ked "prerobime brzdice" tak aby kotuc nabiehal na mensie piestiky ..??

(alebo to cele bude mat vplyv len na nerovnomerne zjizdanie brzdovych dosticiek...)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín

Re: Brzdy

Příspěvek od Tom_ »

Se mi nechce verit, ze by brzdny ucinek byl tak diametralne odlisny tim, ze to nabiha prvne malyma a opacne..Spise bych videl problem na seriovem hl brzdovem valci a osobne bych spise to prohozeni maly/velky pistek videl v tom nerovnomernem sjizdeni desky...
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Brzdy

Příspěvek od Fifi »

To jak deska nabíhá na kotouč má podle mě vliv jen na nástup brzd a taky hlučnost při přibrzďování/brzdění, ze stejného důvodu má hodně desek úkosy, které se opotřebováváním změnšují. Na max. brzdný účinek by to vliv podle mě mít nemělo.
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

...no ..
sa pravdepodobne po dnesku potvrdila "nasa domienka",
ze to ma vplyv iba na opotrebenie dosticiek...

Auto bolo na okruhu, vcera mali desky cca 8mm, dnes boli na plech ..
takze pritlak asi mame, ale ten treci koeficient je nejaky mizerny ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Lukáš.N
Příspěvky: 65
Registrován: 22 črc 2011 22:03
Bydliště: Skoropolsko

Re: Brzdy

Příspěvek od Lukáš.N »

Ahoj, repasuji si bzrdové třmeny, chci vyměnit brzdové pístky a mám možnost nechat si je vyrobit z nerezu nebo duralu. Chci se zeptat je toto vhodná kombinace s litinovými třmeny ? nebo raději koupit originál ? Děkuji za rady :mavani:

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Brzdy

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Do litinových třmenů bych volil nerezové pístky. S duralovými by mohl být problém kvůli rozdílné rozpínavosti materiálů 8)
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

...no ...otazka znie "ze z jakeho duralu" ..
ono je ich totiz hoooodne moc typov
niektore rychlo koroduju, ine neznasaju moc dobre teplo,
dalsie by mohli byt mekke ....

..a nerez by tiez nemusela byt "nehrdzavejuca" ...

original piestiky s ktorymi som sa stretol boli vzdy ocelove, a povrchova uprava chrom
pripadne teflon ci nylon (PTFE)
(tu je ale urcite "teplotne obmedzenie")
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Lukáš.N
Příspěvky: 65
Registrován: 22 črc 2011 22:03
Bydliště: Skoropolsko

Re: Brzdy

Příspěvek od Lukáš.N »

JJ o to mi právě jde, ještě me napadlo jestli třeba neoxidují nebo nějak nereagují s brzdovkou. Pokud s tím u nerezu není žádný problém šel bych do toho. :)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

..a pokial ti ten nerezovy pistek ma behat v liatinovom brzdici ..
..tak to aj tak budu casom len vyhodene peniaze..

lebo aj tak zacne hrdzaviet...

videl si niekedy tie "pruziace pliesky" na/pod dosticky ..?? ked su stareee... ??
..ze ako vyzeraju ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Lukáš.N
Příspěvky: 65
Registrován: 22 črc 2011 22:03
Bydliště: Skoropolsko

Re: Brzdy

Příspěvek od Lukáš.N »

Já ještě ty plíšky rezavé neviděl. A u těch pístků jde hlavně o to že nerezové mě vyjdou levněji ale musí být 100% funkční. Např. kvůli roztažnosti.
EDIT: Ještě zmíním že jsou to dvoupísty s průměrem pístku 43mm

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Brzdy

Příspěvek od JRD McLAREN »

..su to tvoje peniaze...
..ked ich vies mat lacnejsie ako "original" ..
tak nieje co riesit...

ale nerataj stym ze budu naveky..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Lukáš.N
Příspěvky: 65
Registrován: 22 črc 2011 22:03
Bydliště: Skoropolsko

Re: Brzdy

Příspěvek od Lukáš.N »

Byl bych rad kdyby vydrzely aspon déle, jasně že mi stejně zrezaví litina. Hlavně ať se teplem třeba nezaseknou v brzdiči diky jiné roztažnosti. pokud to nebude problém udělám to takto. Děkuji moc :mavani:

Gooder
Příspěvky: 2114
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Brzdy

Příspěvek od Gooder »

Nemáte někdo zkušenost s EBC Redstuff? Mám kotouče 312mm Tarox G88 a zmíněné desky a po dvou kolech v Mostě je cítit vadnutí brzd. Přemýšlel jsem, jestli by nepomohlo je vyměnit za DS2500. Co myslíte? Nebo jiné možnosti:

Další volba je výměna za 323mm kotouče a 4pístky Brembo, bohužel na současné OZ Superleggera by byly potřeba 5mm podložky. Což asi není ideální.

Bez podložek by pasovaly dvoupístky s kotoučem 334mm. Ale kotouč 334mm váží 16kg (současný 8kg) a třmen 5kg (současný 3kg). Takže navýšení neodpružené hmotnosti mi přijde velké i přes použití zmíněných kol.

Plocha pístků je víceméně stejná u všech třmenů. Brzdy pasují kus za kus.

Zpět na „Podvozek a brzdy“