E34 - technické dotazy aneb pomooooc
Moderátor: T-O-M
E34 - technické dotazy aneb pomooooc
Zdravím všechny technické maniaky a znalce. Tento topic jsem založil po pečlivé úvaze a právě zde,třeba mi někdo poradí. Jelikož už jsem pětku rádně prověřil a dal jí i pořádnej knedlík,už vím jak se chová za těch a těch okolností a protože se mi hromada věcí silně nelíbí nebo je nechápu,potřeboval bych poradit.
1. zvonění z prostoru zadní nápravy. Projevuje se na všech nerovnostech jako když mlátí plech o tyč nebo dvě tyče o sebe. Jak kolega z práce správně poznamenal - je to jako když jedou komedianti. Problém je,že nikdo a ani značkový servis nebyl doposud schopen příčinu najít. Vůz má shnilý výfuk což by mohla být jedna z příčin,chybějí tam úchyty koncového dílu takže se tam šmrdlá ve všech směrech což by mohla být další příčina. Dále je tam zčásti upadlý jeden z těch hliníkových slabých plechů co kryjí podlahu zespoda. Ale protože to dělá jen na nerovnostech a nedělá to při startování kdy se ten výfuk hýbe nejvíc,viděl bych závadu jinde.
Na vozidle byla měněna zadní péra a údajně se to začalo projevovat až po výměně. Navíc na rovném podkladu mám podit že auto stojí mírně našišato,takže mám podezření na střihlé péro - kontroloval jsem - nebo na horní uložení tlumiče jestli není sežvejkaný. Dále je na té straně jakoby orezlý jeden ze šroubů na kosti stabilizátoru (budu měnit). Je to dost nepříjemné a rád bych se toho zbavil...
2. Hláška na CC Kühlwasserstand. Co znamená vím,ale nevím co ji vyvolává. Odvzdušnil jsem systém a je tam pořád. Koupil jsem teplotní čidlo (modré),ale mám pocit že to nebude ono,navíc nevím jak ho vyměnit bez sundání sání a lišty se vstřikama což se mi moc nechce. Člověk přes elektriku mi navíc říkal ať si vyměním čidlo na chladiči.
3. Jak na ruční brzdu? Koupil jsem nové komplet zadní brzdy,je to už nutnost,ale nevím jak to seřídit. Dotahováním matic u páky v autě se brzda zřejmě povoluje a šteluje se to nějakým kolečkem. Jakým směrem to dělá co? Co když narazím na např. zlomenou či rezatou pružinu nebo špatný "rozevírač"... Kde to seženu nové?
4. Auto občas jede jak se zataženou ruční brzdou což vylučuji páč ta nebrzdí vůbec. Vyměnil jsem svíčky,velmi znatelně se snížila spotřeba a jede to trochu líp,ale stejně to sem tam není ono. K tomu se váže i bod 5.
5. Příliš bohatá směs. Svíčky jsou obalené černými suchými sazemi,auto sem tam - tak jednou za měsíc nelze nastartovat,jen točí a nechytá se. A pak naskočí po nějaké době a zase v pohodě.
6. Houpou volnoběžné otáčky. Vyřešil jsem to na klapce sání přidáním otáček,ale to je jen kosmetická oprava,chci to odstranit zcela,občas to stejně dělá. Může to mít souvislost s bodem 2. Podle elektrikáře je vadná placka pod klapkou sání (ovladač plynu se to myslím jmenuje),dá se to nějak prověřit?
7. Chci překontrolovat vůli ventilů. Má se to dělat v pořadí zapalování v horní úvrati daného válce. Ale jak poznám že je řekněme 5. válec v HÚ? Motorem bych v tomto případě otáčel klíčem na řemenici při vyřazených kvaltech.
8. Za LP světly je (má být) připojena dvojice trubek. Jedna do vzducháče a druhá do altíku. U auta nebyly a tak jsem si je sehnal dodatečně. Problém je,že je to pro mě jak hlavolam a zaprase nejsem schopen vykoumat jak tam patřej,je možné že má tyto roury jiné motor M20 a jiné M50? Já mám v krytu světel dvě kulaté díry,jedna roura má na konci placku do čtverce a druhá má malý průměr.
9. Mno a nakonec opravdu debilní dotaz: Jak sundat zadní sedadlo+opěradlo+plato? V knížce Jak na to? je to sice popsáno,ale zatím se mi to nějak nepovedlo.
10. Kde sehnat Diamantschwarz metallic tužku na opravy laku a sprej?
11. Nechápu reostaty na teplotu a nastavení topení,proč tam jsou na teplotu dva?
Abyste si nemysleli že to je vrak... je v super stavu,jen to prostě občas zazlobí (zvoní to teda furt a děsně) a protože jsem puntíčkář tak to musím dát dokupy. Moc děkuji za případné rady,až to pořeším tak to klidně někdo smázněte.
1. zvonění z prostoru zadní nápravy. Projevuje se na všech nerovnostech jako když mlátí plech o tyč nebo dvě tyče o sebe. Jak kolega z práce správně poznamenal - je to jako když jedou komedianti. Problém je,že nikdo a ani značkový servis nebyl doposud schopen příčinu najít. Vůz má shnilý výfuk což by mohla být jedna z příčin,chybějí tam úchyty koncového dílu takže se tam šmrdlá ve všech směrech což by mohla být další příčina. Dále je tam zčásti upadlý jeden z těch hliníkových slabých plechů co kryjí podlahu zespoda. Ale protože to dělá jen na nerovnostech a nedělá to při startování kdy se ten výfuk hýbe nejvíc,viděl bych závadu jinde.
Na vozidle byla měněna zadní péra a údajně se to začalo projevovat až po výměně. Navíc na rovném podkladu mám podit že auto stojí mírně našišato,takže mám podezření na střihlé péro - kontroloval jsem - nebo na horní uložení tlumiče jestli není sežvejkaný. Dále je na té straně jakoby orezlý jeden ze šroubů na kosti stabilizátoru (budu měnit). Je to dost nepříjemné a rád bych se toho zbavil...
2. Hláška na CC Kühlwasserstand. Co znamená vím,ale nevím co ji vyvolává. Odvzdušnil jsem systém a je tam pořád. Koupil jsem teplotní čidlo (modré),ale mám pocit že to nebude ono,navíc nevím jak ho vyměnit bez sundání sání a lišty se vstřikama což se mi moc nechce. Člověk přes elektriku mi navíc říkal ať si vyměním čidlo na chladiči.
3. Jak na ruční brzdu? Koupil jsem nové komplet zadní brzdy,je to už nutnost,ale nevím jak to seřídit. Dotahováním matic u páky v autě se brzda zřejmě povoluje a šteluje se to nějakým kolečkem. Jakým směrem to dělá co? Co když narazím na např. zlomenou či rezatou pružinu nebo špatný "rozevírač"... Kde to seženu nové?
4. Auto občas jede jak se zataženou ruční brzdou což vylučuji páč ta nebrzdí vůbec. Vyměnil jsem svíčky,velmi znatelně se snížila spotřeba a jede to trochu líp,ale stejně to sem tam není ono. K tomu se váže i bod 5.
5. Příliš bohatá směs. Svíčky jsou obalené černými suchými sazemi,auto sem tam - tak jednou za měsíc nelze nastartovat,jen točí a nechytá se. A pak naskočí po nějaké době a zase v pohodě.
6. Houpou volnoběžné otáčky. Vyřešil jsem to na klapce sání přidáním otáček,ale to je jen kosmetická oprava,chci to odstranit zcela,občas to stejně dělá. Může to mít souvislost s bodem 2. Podle elektrikáře je vadná placka pod klapkou sání (ovladač plynu se to myslím jmenuje),dá se to nějak prověřit?
7. Chci překontrolovat vůli ventilů. Má se to dělat v pořadí zapalování v horní úvrati daného válce. Ale jak poznám že je řekněme 5. válec v HÚ? Motorem bych v tomto případě otáčel klíčem na řemenici při vyřazených kvaltech.
8. Za LP světly je (má být) připojena dvojice trubek. Jedna do vzducháče a druhá do altíku. U auta nebyly a tak jsem si je sehnal dodatečně. Problém je,že je to pro mě jak hlavolam a zaprase nejsem schopen vykoumat jak tam patřej,je možné že má tyto roury jiné motor M20 a jiné M50? Já mám v krytu světel dvě kulaté díry,jedna roura má na konci placku do čtverce a druhá má malý průměr.
9. Mno a nakonec opravdu debilní dotaz: Jak sundat zadní sedadlo+opěradlo+plato? V knížce Jak na to? je to sice popsáno,ale zatím se mi to nějak nepovedlo.
10. Kde sehnat Diamantschwarz metallic tužku na opravy laku a sprej?
11. Nechápu reostaty na teplotu a nastavení topení,proč tam jsou na teplotu dva?
Abyste si nemysleli že to je vrak... je v super stavu,jen to prostě občas zazlobí (zvoní to teda furt a děsně) a protože jsem puntíčkář tak to musím dát dokupy. Moc děkuji za případné rady,až to pořeším tak to klidně někdo smázněte.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
ad 1) nevim jaky zvuk ti to vydava, ale radi takhle rachtaji desticky
ad 2) vymen cidlo co je na expanzce
ad 4 a 5) znamy resil stejny problem a nakonec to pry byla spatna kostra na motoru
ad 6) netesnosti jsi vyloucil?
ad 7) na e30.de je to i s fotkama
ad 9) co ja vim, tak sedak je jen narazenej a operadlo prisroubovany urcite na 2 mistech v rozich a ted si nejsem jist, jestli i uprostred....plato sundas az po sundani operadla, za nim je par sroubu
ad 11)pac to ma dva okruhy
ad 2) vymen cidlo co je na expanzce
ad 4 a 5) znamy resil stejny problem a nakonec to pry byla spatna kostra na motoru
ad 6) netesnosti jsi vyloucil?
ad 7) na e30.de je to i s fotkama
ad 9) co ja vim, tak sedak je jen narazenej a operadlo prisroubovany urcite na 2 mistech v rozich a ted si nejsem jist, jestli i uprostred....plato sundas az po sundani operadla, za nim je par sroubu
ad 11)pac to ma dva okruhy
R6 twin turbo + V10 + V12
1) někoho svezu a natočíme to mobilem.V12 píše:ad 1) nevim jaky zvuk ti to vydava, ale radi takhle rachtaji desticky
ad 2) vymen cidlo co je na expanzce
ad 4 a 5) znamy resil stejny problem a nakonec to pry byla spatna kostra na motoru
ad 6) netesnosti jsi vyloucil?
ad 7) na e30.de je to i s fotkama
ad 9) co ja vim, tak sedak je jen narazenej a operadlo prisroubovany urcite na 2 mistech v rozich a ted si nejsem jist, jestli i uprostred....plato sundas az po sundani operadla, za nim je par sroubu
ad 11)pac to ma dva okruhy
2) OK,pak dám info
4,5) zítra překontroluji,maxikabel mám takže tam kdyžtak plácnu druhej,tím asi nepokazím nic.
6) Zde je to delší. Do sání vede tlustá roura z filtru,z ní regulátor volnoběžných otáček taktéž do sání,přepad oleje a hadička z posilovače brzd. Prvotní problém jsem vyřešil - propálená váha vzduchu. Tlustá roura je nová orig.,regulátor maká a hadice do a z něj jsou OK. Byla v pytli hadice na přepad oleje,tu jsem vyměnil za novou a zbývá posilovačová a ta je tvrdá jak šutr což je samo o sobě problémem,ale nejde mi sundat. Navíc nevím co to udělá. Prý si to může přisávat i posilovačem - nový. Knížka radí opatlat všechny spoje benzínem,když se srovnají otáčky na chviličku tak je to prý ono... co myslíš?
7) Jestli to se svojí němčinou najdu,kouknu se.
9) Heh tak zaberu víc,nedaří se mi hnout se sedákem.
11) Hmmm a jak se to teda vlastně obsluhuje? Nechápu funkci prostě. E21 i E30 to nemaj.

BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
1)zvonění u mě dělali silentbloky co drží rám nápravy do kastle - jsou v místech kde začínají zadní blatníky, na první pohled byly ok ale jak jsem za ně zabral tak se to celý hejbalo.
2) stav chladící kapaliny- čidlo na expanzce
3) tady budu mluvit jen za e32 nový lana a pakny, ostatní koupíš v bmw a seřizoval jsem tuším jen pod pákou ruční brzdy.
4) odpověděl sis sám 5)
5) vyčtení paměti závad a celková kontrola zapalovací soustavy ,vstřikování atd.
6) viz 5)
7) několik let používám stejný způsob pro štelování ventilů, sundám ventildekl a na válci kde chci štelovat ventily sleduju vahadla a točím motorem (klíčem) po uzavření sacího ventilu otočím ještě o cca čtvrt otáčky a můžu na tom válci naštelovat jak sací tak výfukový ventil protože v této poloze musí být oba 100% zavřený protože ve válci probíhá kompresní zdvih, u motorů OHC možnost kontroly na vačce.
8)ETK nebo jiný majitel se stejným vozem
9) nevím
10) bmw
11) jsou dva protože jsou dva okruhy tj levá a pravá strana zvlášť. takže vpravo můžeš topit a vlevo ne, samozřejmě za předpokladu že vše ostatní funguje jak má.
Jinak se ti Consi divím že se toho všeho nezbavíš a za ty prachy nekoupíš auto co bude v cajku, ono když takhle zkupuješ s prominutím hroby tak budeš vždy nasranej a budeš na bmw nadávat jaký to jsou plečky. Já takhle taky koupil první 750 ale byla hlavně kvůli dokladům takže jsem to neřešil a po té přivezl z německa lepší kousek. Jinak neber to nějak zle, jen přátelská rada.
2) stav chladící kapaliny- čidlo na expanzce
3) tady budu mluvit jen za e32 nový lana a pakny, ostatní koupíš v bmw a seřizoval jsem tuším jen pod pákou ruční brzdy.
4) odpověděl sis sám 5)
5) vyčtení paměti závad a celková kontrola zapalovací soustavy ,vstřikování atd.
6) viz 5)
7) několik let používám stejný způsob pro štelování ventilů, sundám ventildekl a na válci kde chci štelovat ventily sleduju vahadla a točím motorem (klíčem) po uzavření sacího ventilu otočím ještě o cca čtvrt otáčky a můžu na tom válci naštelovat jak sací tak výfukový ventil protože v této poloze musí být oba 100% zavřený protože ve válci probíhá kompresní zdvih, u motorů OHC možnost kontroly na vačce.
8)ETK nebo jiný majitel se stejným vozem
9) nevím
10) bmw
11) jsou dva protože jsou dva okruhy tj levá a pravá strana zvlášť. takže vpravo můžeš topit a vlevo ne, samozřejmě za předpokladu že vše ostatní funguje jak má.
Jinak se ti Consi divím že se toho všeho nezbavíš a za ty prachy nekoupíš auto co bude v cajku, ono když takhle zkupuješ s prominutím hroby tak budeš vždy nasranej a budeš na bmw nadávat jaký to jsou plečky. Já takhle taky koupil první 750 ale byla hlavně kvůli dokladům takže jsem to neřešil a po té přivezl z německa lepší kousek. Jinak neber to nějak zle, jen přátelská rada.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
Ale ta pětka je dobrá,nikdy nebuchlá,relativně prd najeto a všechno děláno v BMW. Pak už na to majitel začal srát a koupil jsem to já takže doladím a bude pěkná. Spodek dobrej až na výfuk,vše čisté,motor jde jak švýcary,trochu to teď teda bručí ale jinak skočím a jedu. Je to fakt dobrý auto. A za ty prachy...
Byl v tom nehlášenej plyn takže předpokládám že si to zase musí zvyknout na benzínek,navíc po sundání toho sráče se mi to brutus zavzdušnilo,ale den ode dne to jezdí líp. Faaaaakt.
Na ty věci se juknu,u zvonění mám fakt tucha že to je to horní uložení a ty 3 kila obětuju že jo? 




BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Woe teď koukám že na té vrchní fotce (ze tří první) na příspěvku výše je zadek ještě postavenej normálně,teď je kolo víc zalezlý. Takže se to zhoršuje...
No nic eště tři.

- Přílohy
-
- D1.jpg (152.6 KiB) Zobrazeno 4010 x
-
- D3.jpg (215.54 KiB) Zobrazeno 4009 x
-
- DSC00330.JPG (179.25 KiB) Zobrazeno 4010 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Dobrá, dobrá, ale co si budem povídat na fotkách auto vždy vypadá jak nový, kolikrát už takhle kámoš naletěl když pro něco jel do němec
. Po demontáži plynu si auto na benzin zvykat nemusí, prostě to musí jezdit na obě paliva. Nech si vyčíst tu paměť závad ať víš na co kouknout. Je to otázka 300kč. Mám tu teď taky jedno auto a má problémy s lpg, ten plyn jsem tam montoval já, auto bylo přivežýeno z němec kde 2 roky stálo. A čas od času to prostě na benzin nejede je to uchcaný, Nejprve jsem zjistil že čas od času zmizí signál od MAP senzoru (to ty nemáš, ty máš váhu) tak se natáhly nový kabely do ECU a za nějaký čas opět, dnes již vím že stačí sundat konektor na ECU a prostříknout ho a zas to běží. Ale proč to dělá to nevím, konektory jsou bez oxidace, kontakty předpružený. A něco podobnýho mě udělá 750 po zimě, jede chvílema jen na 6, stačí sundat ty kulatý konektory u motoru a prostříknout a je do dalšího jara pokoj.

BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
Včera jsem se na to nedostal,dělal jsem zase po dvou měsících na E21. A nutno uznat že jakkoli je to auto zachovalý a mám ho rád,je nesmysl to dělat,nechám na něm ruce. Ale i kdybych ho stokrát chtěl prodat,na to musí být na kolech takže stejně mě to nemine.
Ale píšu to sem protože jsem se chtěl zeptat na další věc kterou u E34 nechápu a tou je spínačka. Mám pocit že je vadná,ale je možné že je to tak normální. Má 4 polohy. Vypnuto-najeté km-check control-start. Logicky by se měla z polohy start vrátit na předchozí což dělá,ale když mi auto chcípne třeba na křižovatce,nejde klíčem z třetí polohy na čtvrtou otočit a rychle s provedenou kontrolou nastartovat. Musím ho dát na druhou a na třetí,hezky počkat na kontroly a pak to natočím. Je to normální? Samozřejmě nečekám na nic,ale auto pak moc nechce jet.

Ale píšu to sem protože jsem se chtěl zeptat na další věc kterou u E34 nechápu a tou je spínačka. Mám pocit že je vadná,ale je možné že je to tak normální. Má 4 polohy. Vypnuto-najeté km-check control-start. Logicky by se měla z polohy start vrátit na předchozí což dělá,ale když mi auto chcípne třeba na křižovatce,nejde klíčem z třetí polohy na čtvrtou otočit a rychle s provedenou kontrolou nastartovat. Musím ho dát na druhou a na třetí,hezky počkat na kontroly a pak to natočím. Je to normální? Samozřejmě nečekám na nic,ale auto pak moc nechce jet.

BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
tak to je normální prostě máš jen jeden pokus na start a potom musíš klíček opět na I (polohy 0-I(radio)-II(kontrolky)-III(start)), a to se mě někdy taky stane že musím klíček vyndat celej ven. Ale ber to tak že na křižovatce a i kdekoliv jinde nemá to auto chcípat, samozřejmě pokud se nejedná o chybu řidiče, ale jinak prostě samo od sebe chcípnout nemá.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
Chyba řidiče.
Dost často totiž přijedu na trojku,zapomenu dát za jedna a je to.
Su tele. Joooooooooo a ještě něco. Auto než jsem ho koupil prošlo GO přední nápravy ale mám pocit že tam nesedí geometrie. Sjíždí se mi vnější hrana PP gumy a když na rovině pustím volant tak auto zatáčí zvolna vlevo. Musím ho držet trochu doprava. Je tam nějaký štelování? Heh tohle asi odvezu na STK. Může tohle dělat i podhuštěná levá guma? 




BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
nemyslel jsem že jsi tele, to se stane občas každýmu že přijede někam a buď blbě pustí spojku či dá jinej kvalt, to jsem potom tele taky
. Chtěl jsem tím říct že prostě samo chcípnout nemá.
Gumy dofoukni, záleží co se měnilo, teoreticky pokud všechny mechanické věci budou OK tak lze táhnutí na nějakou stranu eliminovat tak že se... příklad auto po puštění volantu táhna doprava (nahuštění ok, mechanicky auto také ok, po případné havárii auto srovnáno), pravý řídící čep vyšroubuju o 1 otáčku a levý zašroubuju o 1 otáčku, otáčky je třeba dodržet abys nerozhodil sbíhavost tzn když vlevo jednu ubereš vpravo přidáš. Převodka řízení s posilovačem má svůj "střed" kdy neposiluje ani doprava a ani doleva a tam může být tvůj problém že při té go s tím někdo hnul, takže takhle zkusmo lze řízení srovnat tak aby na středu nikam netáhlo. Ale jak jsem psal to všechno platí v případě že ostatní věci jsou OK. Jinak máš možnost nechat zkouknout geometrii na laseru, je to za cca 400kč. Na přední ose lze seřizovat jen sbíhavost, ostatní nelze, jen odklony pomocí výměny horního uložení za + nebo -.

Gumy dofoukni, záleží co se měnilo, teoreticky pokud všechny mechanické věci budou OK tak lze táhnutí na nějakou stranu eliminovat tak že se... příklad auto po puštění volantu táhna doprava (nahuštění ok, mechanicky auto také ok, po případné havárii auto srovnáno), pravý řídící čep vyšroubuju o 1 otáčku a levý zašroubuju o 1 otáčku, otáčky je třeba dodržet abys nerozhodil sbíhavost tzn když vlevo jednu ubereš vpravo přidáš. Převodka řízení s posilovačem má svůj "střed" kdy neposiluje ani doprava a ani doleva a tam může být tvůj problém že při té go s tím někdo hnul, takže takhle zkusmo lze řízení srovnat tak aby na středu nikam netáhlo. Ale jak jsem psal to všechno platí v případě že ostatní věci jsou OK. Jinak máš možnost nechat zkouknout geometrii na laseru, je to za cca 400kč. Na přední ose lze seřizovat jen sbíhavost, ostatní nelze, jen odklony pomocí výměny horního uložení za + nebo -.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
spis bych tam zajel s autem, aby si tu barvu zmerili, protoze za ty leta muze ten odstin jiny...T-O-M píše:Jinak k tomu laku - by ti to měli namíchat a nemusíš chodit do BMW, stačí když přineseš číslo toho laku, poptej se v nějaký autolakýrně.
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
To s tím lakem mě čeká,mám prokoplý dveře vpravo vzadu. Ale můžu mít komplet díly z úplně stejný E34 i stejné barvy tak možná udělám výměnu. Problém 1 vyřešen - brzdy,zkoušel jsem jet na hodně rozbité silnici bez brzdění a s ním,jak jsem sešlápl pedál tak to přestalo,při puštění začalo. Takže to budou destičky předpokládám. Měnit to kompletně i s kotoučema a paknama budu asi zítra takže tím nejspíš vyřeším i problém 3. Dnes jsem oddělal i to sedadlo a mám pocit že problémy 4 a 5 budou způsobeny špatným benzínem. Bral jsem na jedné pumpě a pohoda,jednou jsem vzal u OMV a nejelo to a dnes jsem vzal sice taky jinde ale zase to jede jak čert. I líp startuje,nemusím tak dlouho točit. Takže milí ptáci rakušáci mi můžou...




BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
A máme zde další dotaz.
Měnil jsem na zadku pakny na ručku,kotouče a destičky. Teda chtěl jsem,mám jedno kolo a zaprase nevím jestli s tím tak jak to je můžu jezdit. O co mi jde...
Brzdový třmen je chycen zevnitř dvěma 15mm šrouby k ramenu a desky v něm lze vyměnit až po vyšroubování dvou 7mm imbusů. Třmen se tak rozdělá na dvě části. Na třmen a jakýsi držák. Bohužel se mi nepovedlo úplně zatlačit pístek,kousek by ještě chtěl,ale smontovat to celý šlo. Problém je však v tom,že tlustší kotouč i destičky příliš nesedí k povysunutému pístku a tak mi ty dva imbusy nešly úplně zašroubovat. O kousek (asi 5mm) by to ještě chtělo. Závit na šroubech je komplet zašroubován,kouká jen holá tyčka. Vím že to tak není správně a tak se chci zeptat jestli existuje možnost jak ten píst zatlačit zcela bez nutnosti vypouštět kapalinu,nemáte s tím někdo zkušenost? Pro názornost pošlu schéma a popíšu co mám blbě.

Díl 3 - držák či co to je je chycen šrouby 8 (imbusy) do třmenu 2. Vkládá se okolo pístku,jsou v něm závity pro imbusy a díry pro ty upevňovací šrouby do ramene. Díky nesedící destičce vložené do pístu je mezi třmenem a tím držákem asi půl centimetru mezera,tedy předpokládám že by to lítalo. Musím to vyřešit zítra,auto mám přistavit večer do servisu na rozvody takže to musí brzdit. Teoreticky když píst zatlačím až úplně nadoraz tak to pak půjde. Bohužel ale netuším čím,rozevíral jsem v tom francouzák a ani když jsem si pomáhal sikovkama tak jsem moc úspěšný nebyl.


Brzdový třmen je chycen zevnitř dvěma 15mm šrouby k ramenu a desky v něm lze vyměnit až po vyšroubování dvou 7mm imbusů. Třmen se tak rozdělá na dvě části. Na třmen a jakýsi držák. Bohužel se mi nepovedlo úplně zatlačit pístek,kousek by ještě chtěl,ale smontovat to celý šlo. Problém je však v tom,že tlustší kotouč i destičky příliš nesedí k povysunutému pístku a tak mi ty dva imbusy nešly úplně zašroubovat. O kousek (asi 5mm) by to ještě chtělo. Závit na šroubech je komplet zašroubován,kouká jen holá tyčka. Vím že to tak není správně a tak se chci zeptat jestli existuje možnost jak ten píst zatlačit zcela bez nutnosti vypouštět kapalinu,nemáte s tím někdo zkušenost? Pro názornost pošlu schéma a popíšu co mám blbě.

Díl 3 - držák či co to je je chycen šrouby 8 (imbusy) do třmenu 2. Vkládá se okolo pístku,jsou v něm závity pro imbusy a díry pro ty upevňovací šrouby do ramene. Díky nesedící destičce vložené do pístu je mezi třmenem a tím držákem asi půl centimetru mezera,tedy předpokládám že by to lítalo. Musím to vyřešit zítra,auto mám přistavit večer do servisu na rozvody takže to musí brzdit. Teoreticky když píst zatlačím až úplně nadoraz tak to pak půjde. Bohužel ale netuším čím,rozevíral jsem v tom francouzák a ani když jsem si pomáhal sikovkama tak jsem moc úspěšný nebyl.







BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
takže vždy se vyndavá jen dolní imbus na 7 klíč. a brzdič kolem horního imbusu překlopíš nahoru, vyhodíš jednu destičku (vnitřní) a brzdič zaklapneš zpět a zašroubuješ spodní imbus. mezi vnější destičku a brzdič dáš montpáku a pístek zatlačíš na doraz (doporučuje se u vozů s abs povolit odvzdušnovák a přebytečnou kapalinu vypouštět ven). potom toopět rozebereš a dáš nový destičky. ty čepy č 8 musí být zašroubovaný co to jde a měli by být zalepený (závity) po těchto čepech se pohybuje ten brzdič.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
No ABS tam mám,takže mě to asi nemine. Doufám že si to ještě zavzdušním,na tohle jsem expert.
Zítra zkusím vložit starý desky a zapáčit přes ně,jakýsi obrácený postup. A to zvonění byly opravdu destičky,z těch vnitřních upadly ty trojpacky a lítalo to v třmenu. Tak snad zítra pochodím líp. Blbý je že jsem na to sám,chtělo by to ještě tak dvě ruce.
Dík moc.


BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
dělám to taky sám a jde to, na případné odvzdušnění používám nějakou nádobu co jsem kdysi sebral v kuchyni, je to nějaká odměrka s uchem, do ní vede hadice a ta je přilepena ke stěně tak aby její konec byl u dna nádoby, druhý konec nasadím na odvzdušňovák do nádobky naleju brzdovku tak aby konec hadice byl pod hladinou a nádobku na něco zavěsím tak aby byla výš jak nádobka na brzd. kapalinu na hlavním brzdovém válci, povolím odvzdušňovák a jdu dělat něco jinýho, mezitím vzduch pomalu projde hadicí až do nádobky, potom ještě párkrát prošlápnu brzd. pedál a utáhnu odvzdušňovák a je hotovo, dělám to 1x ročně včetně výměny brzd. kapaliny jak je pro 750 doporučeno, otázkou je zda povolíš odvzdušňováky, pokud ne tak ti nezbyde nic jinýho než to tlačit skrze ABS zpět do nádobky. Jinak při odvzdušnování si lze také pomoci stlačeným vzduchem (MAX 1BAR) do nádobky na brzdovku na brzd. válci (upraveným víčkem a za předpokladu že je dostatek brzdovky jinak se to samozřejmě zavzdušní).
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
Tak hotovo. Snad. Problém 1 je,že to teď skoro nebrzdí,ale to se samozřejmě srovná. Problém 2 je gumový pedál. Odvzdušňováky jsem nepovoloval,montpáka to zvládla. V nádobce je kapaliny pořád stejně,ale jakoby při sešlápnutí pedálu do ní šly bubliny. To ale nechám prověřit v servisu kam to vezu. Problém 3 - LZ kolo má nějaký nemocný třmen,po nasazení na kotouč nešel zaboha do držáků,jakoby to bylo ohnutý,ale to jsem nakonec vyřešil. Problém (těžko říct) 5 - ty čepy jsou malinko vidět na obou třmenech,na levým to dokonce koukalo více než 1cm,to jsem silně stáhnul. Snad to teda bude OK,nechám taky projít a kdyžtak předělat.
A nakonec bych rád poděkoval jednomu mladému blonďatému brýlatému náhodnému kolemjedoucímu na kole který se mě přišel zeptat na cestu na nádraží za pomoc v nouzi. Bleskově zasáhl když mi auto sjelo z heveru a kotoučem mi přirazilo nohy. Ještě že mám pojezdy dva. Jeden se neznámo proč zkroutil nahoře v kloubu a převrátil se,auto se krásně posunulo nejmíň o půl metru do strany a žuchlo mi na nožičky. Měl jsem je přes sebe v místech kotníků takže mám opuchlé obě.
Pán neváhal ani vteřinu,opřel kolo a snažil se mi pomoct,pak mi došlo že mám v kufru druhej hever a tak jsme to zvedli za rameno. Nestalo se nic ale uznávám že kdyby tam nebyl tak bych se asi pochcal jak koroptev,nikde široko daleko ani noha a ten tlak byl až neuvěřitelnej. Dlouho bych to asi nevydržel. Takže to odnesla holeň a pohmožděnej nárt. Každopádně Vám pane znovu děkuji a pokud si to náhodou přečtete,máte u mne flašku.
Fotky brzd samozřejmě mám,lze dodatečně zaslat pro posouzení.

A nakonec bych rád poděkoval jednomu mladému blonďatému brýlatému náhodnému kolemjedoucímu na kole který se mě přišel zeptat na cestu na nádraží za pomoc v nouzi. Bleskově zasáhl když mi auto sjelo z heveru a kotoučem mi přirazilo nohy. Ještě že mám pojezdy dva. Jeden se neznámo proč zkroutil nahoře v kloubu a převrátil se,auto se krásně posunulo nejmíň o půl metru do strany a žuchlo mi na nožičky. Měl jsem je přes sebe v místech kotníků takže mám opuchlé obě.









Fotky brzd samozřejmě mám,lze dodatečně zaslat pro posouzení.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
A pokud to nečte tak vem flašku na sraz a můžeš to řádně oslavit
měls kurva štěstí

BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
Tomu se říká z prdele klika. Tyjo,musím se zamyslet i nad sebou,takovou samozřejmou a rychlou pomoc někomu úplně cizímu... ale to by asi udělal každej. Každopádně druhej hever už budu mít po ruce a ne v kufru stejně jako mobil kterej nebude v autě. Po té příhodě jsem to měl radši na obou a ještě podloženej práh hliníkáčem.
Nicméně ten hever podrobím důkladné zkoušce,držel jak přišroubovanej,ale už jsem ho řešil včera,zničehonic se začal kácet. Nejdřív ujede do strany rameno a s ním to pak jde celý. Zmetek.
Ale u E21 to nedělá. Asi je pětka na něj moc těžká.



BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
to je fakt klika
.podkaldam auto diskem taky!a vzdy ale uz sem ho sem tam na ten disk posadil blbec
mam takovej sytem ze kdzy heveruju jedno kolo tak dam na opacnou stranu na druhy naprave takovej T profil ocelovej(vozim ho furt sebou
pro stesti
) jinak nepouzivam nuzkovej a ni origo, ale pojezdovej, nejak me prirostl vic k srdci a vzdy za rameno,kostky jsou celkem v pohode,ale nahoda je blbec 




mam takovej sytem ze kdzy heveruju jedno kolo tak dam na opacnou stranu na druhy naprave takovej T profil ocelovej(vozim ho furt sebou







Byl to pojezd a zvedal jsem to za diferák. Špéra na E34 je dole krásně placatá,sedělo to jak přibitý. A lup a bylo to. Takže pak byl jeden pod diferem,druhej pod tím ramenem a kolo pod prahem.
Ale fuj,už to znova zažít nechci.

BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Tak jsem to byl dnes trochu projet abych ohobloval nový brzdy a po přestávce na jejich vychladnutí se mi začala na CC objevovat nová chyba: Oelstand motor. Auto jede normálně,žádný rušivý zvuky z motoru,jen je jakoby přidušený,možná to bude brzdama,předpokládám že vnitřní destičky brzděj pořád. Startovací proces probíhá úplně jak má,akorát přibyla ta hláška. Pak to zmizí,natočím motor,všechny kontrolky zhasnou a bez problému.
Tak předpokládám že to bude jen pojistka nebo nějaký čidlo. Teda spíš v to tajně doufám. Mám celej proces startování natočenej mobilem,mohu postnout link. Olej je novej,je ho dost,neteče nikde,nežere ho to ani... Každopádně je jistý že to začalo psát zničehonic dneska aniž bych s tím jakkoli manipuloval. Ono je to auto po tom pádu celý takový divný. Anebo špicuju uši a slyším i to co to nedělá. 





BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
to znamená nízká hladina oleje v motoru, poku je ho dost tak asi čidlo dole na vaně.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
Malo oleje - pokud mas vic nez pulku mezi ryskami na merce, tak to bude cidlo, nebo kontakt na cidlu...Conscious píše:Tak jsem to byl dnes trochu projet abych ohobloval nový brzdy a po přestávce na jejich vychladnutí se mi začala na CC objevovat nová chyba: Oelstand motor.
R6 twin turbo + V10 + V12
pomalej kiš kiš 

BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity