Tuning Motoru BX
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
-
instalater
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Tuning Motoru BX
Tak jsem se dal do tuningu na autě Citroen BX 1.9 16V a dostal jsem se k otázce Motor .... jak nejlépe zvýšit výkon
Otázka otevřeného sání je mi celkem jasná
spíše bych potřeboval vědět kde nechat vyleštit sání zevnitř
, jestli má smysl ostrá vačka bez přečipování, svody a další ...... jsem v tomhle oboru začátečník a prozatím jsem žešil otázku střízlivého vizuálního tuningu .... nyní se chci vrhnout do motoru a proto bych přivítal všechny možné a hlavně rozumné rady ohledně zvyšování výkonu motoru
, čím začít, ceny a tak ....... díky všem za rady 
Naposledy upravil(a) instalater dne 28 zář 2004 00:22, celkem upraveno 1 x.
-
instalater
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Jestli muzu radu, pokud jeste nemas sportovni kat nebo komplet byfuk tak to udelej... Komplet od svodu a muzes mit i 20PS navic. Jenze ty palky za to a sam to delat je pakarna, samy propocty a odladovani na brzde...

(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
-
instalater
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
-
instalater
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Podle mého názoru by se po těchhle úpravách měl pro správný chod udělat zásah do RJ .... ale známej má to samý co já, má ostrý vačky a šlape mu to i bez úprav RJJenicek píše:no tak teď se ukáže co s čím má souvislost. by mě docela zajímalo jestli má třeba smysl jen ostrá vačka bez dalších úprav a tak. jen snížení hlavy... nebo jeslti to chce vždycky s něčím kombinovat
-
instalater
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
-
instalater
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
-
instalater
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
-
instalater
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
-
instalater
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
info@mnmotorsport.cz
Napiš jim a oni ti udělaj celkovou nabídku.
A ještě zkus 2mmotorspotr ale ten nevim,jakoej má mejl....Zkus vobojí,já sem napsal dost firem,ale jenom tyhle mi odpověděli...2m toho maj v nabídce fakt hodně,mě udělali návrh na zvětšení výkonu o 80% s cenou okolo 120 000.Což je lehce přes litr za koně
A v mn mi nabídli montáž turba s cenou začínající na 150 000 a pak podle toho,jakou bych chtěl životnost tak se odvíjela i cena a kvalita použitejch dílů.....
Já bych asi jako základ udělal vejfuk,sání,vačku a čip.Problém je v tom,že vačky stojej vokolo 25000,a skoro stejně dáš za svody....a sání podle stupně úpravy cca dalších 25000 za průměr.....
Napiš jim a oni ti udělaj celkovou nabídku.
A ještě zkus 2mmotorspotr ale ten nevim,jakoej má mejl....Zkus vobojí,já sem napsal dost firem,ale jenom tyhle mi odpověděli...2m toho maj v nabídce fakt hodně,mě udělali návrh na zvětšení výkonu o 80% s cenou okolo 120 000.Což je lehce přes litr za koně
A v mn mi nabídli montáž turba s cenou začínající na 150 000 a pak podle toho,jakou bych chtěl životnost tak se odvíjela i cena a kvalita použitejch dílů.....
Já bych asi jako základ udělal vejfuk,sání,vačku a čip.Problém je v tom,že vačky stojej vokolo 25000,a skoro stejně dáš za svody....a sání podle stupně úpravy cca dalších 25000 za průměr.....
Ja zacal vymenou motoru za sportovnejsi. D16Z5 --> D16A9 (a s tim spojenane RJ a elektroniky). Potom nejaka ta ladena koncovka (MOHR 4x 90mm), at ma hezky zvuk
. Dale vyhozeni katu. Potom cely kit sani (R-Flow) + otevrene sani na kapote pro lepsi privod studeneho vzduchu. Potom jsem koupil bezbodove svicky Brisk Premium DOR. Dale rezonator Supersport, ktery nahradil vybouchany kat a nasledne odstraneni stredniho tlumice a nahrazeni obycejnou trubkou. Ted jsem objednal ladene svody DC SPORTS a pak bych rad prebrousil vacky a hned na to softwarova modifikace od GX TUNING. Potom bych jeste prokonzultoval odlehceni setrvaku a pokud to pujde, tak bych chtel stahnout nejake to kilo na hmotnosti (pokud ovsem neni uz tak dost lehky od vyroby). A snad i lehke snizeni hlavy, ale posledni dve upravy budu resit s odbornikem, jelikoz snizeni hlavy za cenu zrani oleje urcite ne. Posledni 4 upravy jsou vyhledove a az budou, tak se dal uvidi.
Tot k me crx.
Tot k me crx.
Live4Ride Syndicate
(píšu obecně)Tak v první řadě bych vyměnil motor za ten nejsilnější co do toho auta jde a pak bych teprve tunil.(podle mne nemá smysl nějak moc tunit 1.2 ,protože když do toho narveš200 000,- tak pojedeš stejně jako 1.6"přibližně")
No a jestli už tam máš tu pilu,tak se do toho můžeš pustit. Ostrá vačka sama o sobě zvedne výkon a pojede líp jelikož motor pujde rychleji do toček,ale protože bude rychleji spalovat ,tak musíš zajistit větší přísun směsi a jestli máš "i" tak úprava ŘJ a tudíš ještě větší nárust výkonu.
No protože motor bude víc točit rychleji spalovat tak musíš zajistit rychlejší odvádění výfukových plynů. TJ rozleštit původní svody ,nebo koupit či nechat udělat dražší sportovní svody. Dá se to ještě vylepšit tzv. rezonátorem ,ale docela se to teď dost diskutuje, jestli je to přínos nebo je to zbytečný.
Snížená palice ,ti zvětší tlaky ,tudiž nárust výkonu.
Kolik ti co přidá............................ to je na velký výpočty, a nebo někdo kdo už to dělal,ti může podat reference. Ale pozor každej motor je jinej a každýmu to přidá jinak.
Jinak sání nebo svody se dají vyleštit jednoduše.do vrtačky dáš kus slabý hadice, jako třeba od autogenu. na konci ji rozřízneš, dáš do ní proužek brusnýho plátna,aby to vypadalo jako strunová sekačka strčíš to dovnitř a už leštíš. Brusný plátno jak se opotřebovává tak se odlamuje. Pak jen vyměníš za jemnější. Ale je to jenom taková amaterská práce(ale funkční)
Jinak kdyby jsi to chtěl mít echt, tak počítej s baťohem a připrav si hóóóódně plnejch prasátek. A to že někdo zvedne výkon samotnýho motoru o 80% na to zapomeň.
No a jestli už tam máš tu pilu,tak se do toho můžeš pustit. Ostrá vačka sama o sobě zvedne výkon a pojede líp jelikož motor pujde rychleji do toček,ale protože bude rychleji spalovat ,tak musíš zajistit větší přísun směsi a jestli máš "i" tak úprava ŘJ a tudíš ještě větší nárust výkonu.
No protože motor bude víc točit rychleji spalovat tak musíš zajistit rychlejší odvádění výfukových plynů. TJ rozleštit původní svody ,nebo koupit či nechat udělat dražší sportovní svody. Dá se to ještě vylepšit tzv. rezonátorem ,ale docela se to teď dost diskutuje, jestli je to přínos nebo je to zbytečný.
Snížená palice ,ti zvětší tlaky ,tudiž nárust výkonu.
Kolik ti co přidá............................ to je na velký výpočty, a nebo někdo kdo už to dělal,ti může podat reference. Ale pozor každej motor je jinej a každýmu to přidá jinak.
Jinak sání nebo svody se dají vyleštit jednoduše.do vrtačky dáš kus slabý hadice, jako třeba od autogenu. na konci ji rozřízneš, dáš do ní proužek brusnýho plátna,aby to vypadalo jako strunová sekačka strčíš to dovnitř a už leštíš. Brusný plátno jak se opotřebovává tak se odlamuje. Pak jen vyměníš za jemnější. Ale je to jenom taková amaterská práce(ale funkční)
Jinak kdyby jsi to chtěl mít echt, tak počítej s baťohem a připrav si hóóóódně plnejch prasátek. A to že někdo zvedne výkon samotnýho motoru o 80% na to zapomeň.
Tak me napada, kdyz budes delat to otevrene sani (nebo proste upravu kapoty), tak uz by jsi BX moh rovnou nechat premracit. Vypadalo by to lip. A eventuelne nechat na kapote cerny lak, popripade imitaci carbonu. Dodal by jsi autu dravejsi vzhled. Videl jsi, jak vypada nepremracena crx? Brekeke...
Live4Ride Syndicate
Je bych ještě podotknul, že cesta ke zvýšení výkonu u atmosféry je jedině skrze zvýšení max. otáček. Takže ruku v ruce s vačkami musí jí i vyvážená klika a setrvák, aby se motor pěkně vytáčel a nevibroval. Téčkové kované písty taky snesou větší teploty a rychlosti.morpheus píše:(píšu obecně)Tak v první řadě bych vyměnil motor za ten nejsilnější co do toho auta jde a pak bych teprve tunil.
...
A to že někdo zvedne výkon samotnýho motoru o 80% na to zapomeň.
Mno a měl by sis položit tu nejzákladnější otázku. Realisticky se podívat do budoucnosti a odhadnout, jestli pro tebe má cenu vůbec ladit BX (i když je to 2.0 16V)?
-
instalater
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
all ... děkuji všem za vyčerpávajíci odpovědi ...... po OT, která jsem nechal smazat už jsem ani nedoufal
Je to trochu a něčem jiném ...... prostě ukázat lidem že i když BX nemá atraktivní vzhled, dokáže pořádně zatáhnout ... je to trochu už znát na srazech, když každý na BX kouká s pohrdáním a má radost tkví v tom že jim vždycky vytřu zrak tím, že to aspoň slušně jede. Citace některých lidí na srazu v žilině ..... co se to tam postavilo, nebo ... co to tam stojí za šunt a další podobné bych určitě zaslechl při obcházení davu ...... Jaké pro ně bylo překvapení jak jsem se rozjel
... co to tam má za motor atd. a to mne těší 8)Podobné reakce údajně byli i na Kopřivnici
Peněz moc nemám na pořádnou káru ale pomaličku si tu svou dám do kupy
moc se mi na BX nelíbí
Co se týče barvy kapoty, tak o černé jsem uvažoval ale nakonec zvítězilo červená, nebo pokarbonování kapoty, nebo imitace
.... Otázka ale zní kde to dělají a hlavně cena
ta červená mne příjde dalo by se říct jen Barva ..... lakovat to budu sám
určitě ho budu realizovat ...... levné a účinné
zase jsem o něco chytřejší
Filtr už tam mám Konus pro výkon nad dva litry, pořádně odstíněný od motoru ! Kapota s náporem už se dokončuje viz má galerie na odkazu Citron BX 1.9 GTi 16V Budu pokračovat asi komplet výfukem, rezonátor to nevím
Takže počítám že výfuk vyjde snad do 20 tis.
a vyleštěním sání, které provedu již výše zmiňovaným způsobem.
Zbytek půjde velice pomalu a postupně, vše bude záležet na momentálních financích, které chybí
ještě co se týče RJ .. mám pevný chip ... takže kompletní překopání, nebo výroba RJ přímo pro auto
Když teda půjdeme do detajlů a budeme uvažovat střízlivě, kolik procent přidá nápor s vyleštěným sáním ? kolik svody a laděnej výfuk ??
Myslím že motor který tam je 1.9GTi16V (150 PS) už stojí za to abych mu věnoval trochu pozornostiTak v první řadě bych vyměnil motor za ten nejsilnější co do toho auta jde a pak bych teprve tunil.
Nějak jsem si oblíbil BXka .... už jsem měl tři a mezi tím i jiné značky a vždy jsem se vrátil k BX ...... Získal jsem k tomu autu určitý vztah a i když si koupím druhé, BX si asi nechám na tuning akceRealisticky se podívat do budoucnosti a odhadnout, jestli pro tebe má cenu vůbec ladit BX (i když je to 2.0 16V)?
Mračení jednoznačně zavrhnutoTak me napada, kdyz budes delat to otevrene sani (nebo proste upravu kapoty), tak uz by jsi BX moh rovnou nechat premracit. Vypadalo by to lip. A eventuelne nechat na kapote cerny lak, popripade imitaci carbonu. Dodal by jsi autu dravejsi vzhled.
Výborný nápadsání nebo svody se dají vyleštit jednoduše.do vrtačky dáš kus slabý hadice, jako třeba od autogenu. na konci ji rozřízneš, dáš do ní proužek brusnýho plátna,aby to vypadalo jako strunová sekačka strčíš to dovnitř a už leštíš. Brusný plátno jak se opotřebovává tak se odlamuje. Pak jen vyměníš za jemnější. Ale je to jenom taková amaterská práce(ale funkční)
Filtr už tam mám Konus pro výkon nad dva litry, pořádně odstíněný od motoru ! Kapota s náporem už se dokončuje viz má galerie na odkazu Citron BX 1.9 GTi 16V Budu pokračovat asi komplet výfukem, rezonátor to nevím
Zbytek půjde velice pomalu a postupně, vše bude záležet na momentálních financích, které chybí
Když teda půjdeme do detajlů a budeme uvažovat střízlivě, kolik procent přidá nápor s vyleštěným sáním ? kolik svody a laděnej výfuk ??
instalater píše: Myslím že motor který tam je 1.9GTi16V (150 PS) už stojí za to abych mu věnoval trochu pozornosti![]()
Nějak jsem si oblíbil BXka .... už jsem měl tři a mezi tím i jiné značky a vždy jsem se vrátil k BX ...... Získal jsem k tomu autu určitý vztah a i když si koupím druhé, BX si asi nechám na tuning akceJe to trochu a něčem jiném ...... prostě ukázat lidem že i když BX nemá atraktivní vzhled, dokáže pořádně zatáhnout ... je to trochu už znát na srazech, když každý na BX kouká s pohrdáním a má radost tkví v tom že jim vždycky vytřu zrak tím, že to aspoň slušně jede. Citace některých lidí na srazu v žilině ..... co se to tam postavilo, nebo ... co to tam stojí za šunt a další podobné bych určitě zaslechl při obcházení davu ...... Jaké pro ně bylo překvapení jak jsem se rozjel
... co to tam má za motor atd. a to mne těší 8)Podobné reakce údajně byli i na Kopřivnici
Peněz moc nemám na pořádnou káru ale pomaličku si tu svou dám do kupy
![]()
Když teda půjdeme do detajlů a budeme uvažovat střízlivě, kolik procent přidá nápor s vyleštěným sáním ? kolik svody a laděnej výfuk ??
Fandim ti, chlape.
Co se tyce kompletniho kitu sani, tak jsem v jedne knizce cetl, ze sportovni kit + sportovni vyfuk (tim je urcite mysleny jen koncovy tlumic - ktery urcite nic neprida) delaji dohromady cca 5 - 7 % celkoveho vzkonu. Ja mam kit R-Flow + tlumic Mohr a musim rict, ze k nejakemu znatelnemu narustu vykonu nedoslo. Zvuk je urcite o mnoho lepsi, nez driv. Kazdopadne se sportovni vlozkou Green tahal motor jen do cca 6800 rpm, pak uz spis jen rval a kroutak sel dolu jako sinusovka. Co mam udelany cely kit + otevrene sani, tak citim, ze to taha az do omezovace (cca 7600 rpm).
O ladenych svodech, ktere ted kupuji, pisou, ze pridaji 10 - 14hp. Uvidime, jaka bude realita, kazdopadne to beru s rezervou, jelikoz je to udaj udavany vyrobcem a ti toho vzdy nakecaji.
O komplet vyfukovem potrubi jsem se docet, ze prirust vykonu a krouticiho momentu byl znatelny. Majitele podle jeho slov prijemne prekvapil, ale samozrejme jde taky o subjektivni pocit. Nemam duvod mu neverit.
Kazdopadne az namontuji svody, dam ti vedet, co to s autem udela.
Live4Ride Syndicate
-
instalater
- Příspěvky: 636
- Registrován: 30 črc 2004 22:32
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Zdar,turbo do BX na atmosféru bych nedával,bude tě to stát víc než bys koupil jinej turbo motor a narval to do Bx.
Ale jinak bys musel snížit kompres,bud kratší ojnice,nebo širší těsnení pod hlavu,předělat sací a výfukové potrubí(kvůli turba)a komplet jinou ŘJ.
Sám nevím co ještě,jsem laik.
Co tám máš zavýfuk?Nemáš kat,co jsi tam dal za trubku a v jakém průměru?
Vím kdo ti udělá komplet výfuk i se svodama,kvalita je odskoušena,už jsem od nich mě 3x kompl. výfuk a zvuk je na 1*.cena komplet svody+potrubí+zadní tlumič tak +- 20tkč i s prací.
Ale jinak bys musel snížit kompres,bud kratší ojnice,nebo širší těsnení pod hlavu,předělat sací a výfukové potrubí(kvůli turba)a komplet jinou ŘJ.
Sám nevím co ještě,jsem laik.
Co tám máš zavýfuk?Nemáš kat,co jsi tam dal za trubku a v jakém průměru?
Vím kdo ti udělá komplet výfuk i se svodama,kvalita je odskoušena,už jsem od nich mě 3x kompl. výfuk a zvuk je na 1*.cena komplet svody+potrubí+zadní tlumič tak +- 20tkč i s prací.
audi club
No, nevim jestli s tim turbem to tak pujde. Myslim, ze naklady budou neumerne vysledku...
Ta klika a vlastne cely motor neni pevnostne na preplnovani staveny, a tim padem se tam nebude moct moc foukat turbem, a tim padem ani ten pridany vykon nebude tak zajimavy. Nahrubo pridat turbo na motor + intercooler atd neni az takovy problem, ale pak to doladit, hlavne aby elektronika s tim prebytkem vzduchu si dokazala poradit, vstriky atd., to uz je horsi a problemy teprve vyvstanou pri realizaci. A taky aby to fungovalo dele nez par dni...
