Tuning Motoru BX

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Čím začít na motoru ?

svody
7
18%
Hlava
11
29%
Vačka
5
13%
sání
15
39%
 
Celkem hlasů: 38

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Tuning Motoru BX

Příspěvek od instalater »

Tak jsem se dal do tuningu na autě Citroen BX 1.9 16V a dostal jsem se k otázce Motor .... jak nejlépe zvýšit výkon :? Otázka otevřeného sání je mi celkem jasná :lol: spíše bych potřeboval vědět kde nechat vyleštit sání zevnitř :roll: , jestli má smysl ostrá vačka bez přečipování, svody a další ...... jsem v tomhle oboru začátečník a prozatím jsem žešil otázku střízlivého vizuálního tuningu .... nyní se chci vrhnout do motoru a proto bych přivítal všechny možné a hlavně rozumné rady ohledně zvyšování výkonu motoru :), čím začít, ceny a tak ....... díky všem za rady :D
Naposledy upravil(a) instalater dne 28 zář 2004 00:22, celkem upraveno 1 x.

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

že by nic :?
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Jestli muzu radu, pokud jeste nemas sportovni kat nebo komplet byfuk tak to udelej... Komplet od svodu a muzes mit i 20PS navic. Jenze ty palky za to a sam to delat je pakarna, samy propocty a odladovani na brzde... :roll: :cry:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

tak kat už nemám :(
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Jenicek
Příspěvky: 64
Registrován: 16 čer 2004 13:39
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenicek »

no tak teď se ukáže co s čím má souvislost. by mě docela zajímalo jestli má třeba smysl jen ostrá vačka bez dalších úprav a tak. jen snížení hlavy... nebo jeslti to chce vždycky s něčím kombinovat

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

Jenicek píše:no tak teď se ukáže co s čím má souvislost. by mě docela zajímalo jestli má třeba smysl jen ostrá vačka bez dalších úprav a tak. jen snížení hlavy... nebo jeslti to chce vždycky s něčím kombinovat
Podle mého názoru by se po těchhle úpravách měl pro správný chod udělat zásah do RJ .... ale známej má to samý co já, má ostrý vačky a šlape mu to i bez úprav RJ
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Jenicek
Příspěvky: 64
Registrován: 16 čer 2004 13:39
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenicek »

no něco bude šlapat i bez úpravy, jde o to co a s čím se to má případně navázat a jestli úprava RJ ještě něco změní nebo ne. taky toho moc nevím, spíš jen tak lehce o jednotlivejch úpravách ale potřeboval bych to pospojovat to do souvislosti

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

Jenicek píše:no něco bude šlapat i bez úpravy, jde o to co a s čím se to má případně navázat a jestli úprava RJ ještě něco změní nebo ne. taky toho moc nevím, spíš jen tak lehce o jednotlivejch úpravách ale potřeboval bych to pospojovat to do souvislosti


Tak právě proto jsem to tady zřídil 8)
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Jenicek
Příspěvky: 64
Registrován: 16 čer 2004 13:39
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenicek »

tak už ti tu nikdo neradí. možná by bylo dobrý připsat do názvu - jak vytunit motor bx, pak by se sem možná mrklo víc lidí, když budou vědět že jde o motor 8)

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Jak vytunit motor BX

Příspěvek od instalater »

tak já to teda změnil 8)
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Jenicek
Příspěvky: 64
Registrován: 16 čer 2004 13:39
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenicek »

a ono stejně nic :shock: a přitom je tu tolik lidí, co má upravenej motor. asi jsou na tom stejně jako my :? ale nemyslím si to

Jenicek
Příspěvky: 64
Registrován: 16 čer 2004 13:39
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenicek »

člověče, stejně se to jmenuje pořád stejně :?

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

Jenicek píše:člověče, stejně se to jmenuje pořád stejně :?
je to v sekci motory :lol: :lol:
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Only One

NA Bx

Příspěvek od Only One »

Mno jako bx se mi nezdá jako dobrej adept na vysokej výkon naprosto neodpovídá podvozek sportovnímu vyžití. Měl sem XMku a ani s hydroaktivem a přitvrzeným pérováním to nebylo ono. :o(

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

Pánové, že by nebyli rozumné návrhy ?? Třeba svody ? kolik by to stálo, jestli to někdo třeba v okolí Ostravy dělá !! Je to stejný motor jako měli Peugeoty .... nenechte se prosit :mad:
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

leon4x4 píše:Jak vytúnit BX?

Prodat a koupit něco jiného :D
nechci koupit něco jiného :mad: chci to co mám :)
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

info@mnmotorsport.cz
Napiš jim a oni ti udělaj celkovou nabídku.
A ještě zkus 2mmotorspotr ale ten nevim,jakoej má mejl....Zkus vobojí,já sem napsal dost firem,ale jenom tyhle mi odpověděli...2m toho maj v nabídce fakt hodně,mě udělali návrh na zvětšení výkonu o 80% s cenou okolo 120 000.Což je lehce přes litr za koně
A v mn mi nabídli montáž turba s cenou začínající na 150 000 a pak podle toho,jakou bych chtěl životnost tak se odvíjela i cena a kvalita použitejch dílů.....
Já bych asi jako základ udělal vejfuk,sání,vačku a čip.Problém je v tom,že vačky stojej vokolo 25000,a skoro stejně dáš za svody....a sání podle stupně úpravy cca dalších 25000 za průměr..... :?:

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sly »

Ja zacal vymenou motoru za sportovnejsi. D16Z5 --> D16A9 (a s tim spojenane RJ a elektroniky). Potom nejaka ta ladena koncovka (MOHR 4x 90mm), at ma hezky zvuk :wink: . Dale vyhozeni katu. Potom cely kit sani (R-Flow) + otevrene sani na kapote pro lepsi privod studeneho vzduchu. Potom jsem koupil bezbodove svicky Brisk Premium DOR. Dale rezonator Supersport, ktery nahradil vybouchany kat a nasledne odstraneni stredniho tlumice a nahrazeni obycejnou trubkou. Ted jsem objednal ladene svody DC SPORTS a pak bych rad prebrousil vacky a hned na to softwarova modifikace od GX TUNING. Potom bych jeste prokonzultoval odlehceni setrvaku a pokud to pujde, tak bych chtel stahnout nejake to kilo na hmotnosti (pokud ovsem neni uz tak dost lehky od vyroby). A snad i lehke snizeni hlavy, ale posledni dve upravy budu resit s odbornikem, jelikoz snizeni hlavy za cenu zrani oleje urcite ne. Posledni 4 upravy jsou vyhledove a az budou, tak se dal uvidi.
Tot k me crx.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
morpheus
Příspěvky: 443
Registrován: 24 úno 2004 12:04
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od morpheus »

(píšu obecně)Tak v první řadě bych vyměnil motor za ten nejsilnější co do toho auta jde a pak bych teprve tunil.(podle mne nemá smysl nějak moc tunit 1.2 ,protože když do toho narveš200 000,- tak pojedeš stejně jako 1.6"přibližně")
No a jestli už tam máš tu pilu,tak se do toho můžeš pustit. Ostrá vačka sama o sobě zvedne výkon a pojede líp jelikož motor pujde rychleji do toček,ale protože bude rychleji spalovat ,tak musíš zajistit větší přísun směsi a jestli máš "i" tak úprava ŘJ a tudíš ještě větší nárust výkonu.
No protože motor bude víc točit rychleji spalovat tak musíš zajistit rychlejší odvádění výfukových plynů. TJ rozleštit původní svody ,nebo koupit či nechat udělat dražší sportovní svody. Dá se to ještě vylepšit tzv. rezonátorem ,ale docela se to teď dost diskutuje, jestli je to přínos nebo je to zbytečný.
Snížená palice ,ti zvětší tlaky ,tudiž nárust výkonu.

Kolik ti co přidá............................ to je na velký výpočty, a nebo někdo kdo už to dělal,ti může podat reference. Ale pozor každej motor je jinej a každýmu to přidá jinak.

Jinak sání nebo svody se dají vyleštit jednoduše.do vrtačky dáš kus slabý hadice, jako třeba od autogenu. na konci ji rozřízneš, dáš do ní proužek brusnýho plátna,aby to vypadalo jako strunová sekačka strčíš to dovnitř a už leštíš. Brusný plátno jak se opotřebovává tak se odlamuje. Pak jen vyměníš za jemnější. Ale je to jenom taková amaterská práce(ale funkční)

Jinak kdyby jsi to chtěl mít echt, tak počítej s baťohem a připrav si hóóóódně plnejch prasátek. A to že někdo zvedne výkon samotnýho motoru o 80% na to zapomeň.

Uživatelský avatar
V-Y-V-I
Příspěvky: 4274
Registrován: 10 zář 2004 14:43
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od V-Y-V-I »

tak vidíš instaltére,přece jenom s ještě něco dozvíš 8)
s tím leštěním to je fakt skvělej nápad :?: 8)
das Auto

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sly »

Tak me napada, kdyz budes delat to otevrene sani (nebo proste upravu kapoty), tak uz by jsi BX moh rovnou nechat premracit. Vypadalo by to lip. A eventuelne nechat na kapote cerny lak, popripade imitaci carbonu. Dodal by jsi autu dravejsi vzhled. Videl jsi, jak vypada nepremracena crx? Brekeke...
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shr3k »

morpheus píše:(píšu obecně)Tak v první řadě bych vyměnil motor za ten nejsilnější co do toho auta jde a pak bych teprve tunil.
...
A to že někdo zvedne výkon samotnýho motoru o 80% na to zapomeň.
Je bych ještě podotknul, že cesta ke zvýšení výkonu u atmosféry je jedině skrze zvýšení max. otáček. Takže ruku v ruce s vačkami musí jí i vyvážená klika a setrvák, aby se motor pěkně vytáčel a nevibroval. Téčkové kované písty taky snesou větší teploty a rychlosti.

Mno a měl by sis položit tu nejzákladnější otázku. Realisticky se podívat do budoucnosti a odhadnout, jestli pro tebe má cenu vůbec ladit BX (i když je to 2.0 16V)?

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

all ... děkuji všem za vyčerpávajíci odpovědi ...... po OT, která jsem nechal smazat už jsem ani nedoufal :valentyn:
Tak v první řadě bych vyměnil motor za ten nejsilnější co do toho auta jde a pak bych teprve tunil.
Myslím že motor který tam je 1.9GTi16V (150 PS) už stojí za to abych mu věnoval trochu pozornosti 8)
Realisticky se podívat do budoucnosti a odhadnout, jestli pro tebe má cenu vůbec ladit BX (i když je to 2.0 16V)?
Nějak jsem si oblíbil BXka .... už jsem měl tři a mezi tím i jiné značky a vždy jsem se vrátil k BX ...... Získal jsem k tomu autu určitý vztah a i když si koupím druhé, BX si asi nechám na tuning akce 8) Je to trochu a něčem jiném ...... prostě ukázat lidem že i když BX nemá atraktivní vzhled, dokáže pořádně zatáhnout ... je to trochu už znát na srazech, když každý na BX kouká s pohrdáním a má radost tkví v tom že jim vždycky vytřu zrak tím, že to aspoň slušně jede. Citace některých lidí na srazu v žilině ..... co se to tam postavilo, nebo ... co to tam stojí za šunt a další podobné bych určitě zaslechl při obcházení davu ...... Jaké pro ně bylo překvapení jak jsem se rozjel :) ... co to tam má za motor atd. a to mne těší 8)Podobné reakce údajně byli i na Kopřivnici 8) Peněz moc nemám na pořádnou káru ale pomaličku si tu svou dám do kupy 8)
Tak me napada, kdyz budes delat to otevrene sani (nebo proste upravu kapoty), tak uz by jsi BX moh rovnou nechat premracit. Vypadalo by to lip. A eventuelne nechat na kapote cerny lak, popripade imitaci carbonu. Dodal by jsi autu dravejsi vzhled.
Mračení jednoznačně zavrhnuto :nono: moc se mi na BX nelíbí :( Co se týče barvy kapoty, tak o černé jsem uvažoval ale nakonec zvítězilo červená, nebo pokarbonování kapoty, nebo imitace 8) .... Otázka ale zní kde to dělají a hlavně cena 8) ta červená mne příjde dalo by se říct jen Barva ..... lakovat to budu sám
sání nebo svody se dají vyleštit jednoduše.do vrtačky dáš kus slabý hadice, jako třeba od autogenu. na konci ji rozřízneš, dáš do ní proužek brusnýho plátna,aby to vypadalo jako strunová sekačka strčíš to dovnitř a už leštíš. Brusný plátno jak se opotřebovává tak se odlamuje. Pak jen vyměníš za jemnější. Ale je to jenom taková amaterská práce(ale funkční)
Výborný nápad 8) určitě ho budu realizovat ...... levné a účinné 8) zase jsem o něco chytřejší


Filtr už tam mám Konus pro výkon nad dva litry, pořádně odstíněný od motoru ! Kapota s náporem už se dokončuje viz má galerie na odkazu Citron BX 1.9 GTi 16V Budu pokračovat asi komplet výfukem, rezonátor to nevím :? Takže počítám že výfuk vyjde snad do 20 tis. :? a vyleštěním sání, které provedu již výše zmiňovaným způsobem.
Zbytek půjde velice pomalu a postupně, vše bude záležet na momentálních financích, které chybí :cry: ještě co se týče RJ .. mám pevný chip ... takže kompletní překopání, nebo výroba RJ přímo pro auto :?

Když teda půjdeme do detajlů a budeme uvažovat střízlivě, kolik procent přidá nápor s vyleštěným sáním ? kolik svody a laděnej výfuk ??
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sly »

instalater píše: Myslím že motor který tam je 1.9GTi16V (150 PS) už stojí za to abych mu věnoval trochu pozornosti 8)

Nějak jsem si oblíbil BXka .... už jsem měl tři a mezi tím i jiné značky a vždy jsem se vrátil k BX ...... Získal jsem k tomu autu určitý vztah a i když si koupím druhé, BX si asi nechám na tuning akce 8) Je to trochu a něčem jiném ...... prostě ukázat lidem že i když BX nemá atraktivní vzhled, dokáže pořádně zatáhnout ... je to trochu už znát na srazech, když každý na BX kouká s pohrdáním a má radost tkví v tom že jim vždycky vytřu zrak tím, že to aspoň slušně jede. Citace některých lidí na srazu v žilině ..... co se to tam postavilo, nebo ... co to tam stojí za šunt a další podobné bych určitě zaslechl při obcházení davu ...... Jaké pro ně bylo překvapení jak jsem se rozjel :) ... co to tam má za motor atd. a to mne těší 8)Podobné reakce údajně byli i na Kopřivnici 8) Peněz moc nemám na pořádnou káru ale pomaličku si tu svou dám do kupy 8)


Když teda půjdeme do detajlů a budeme uvažovat střízlivě, kolik procent přidá nápor s vyleštěným sáním ? kolik svody a laděnej výfuk ??

Fandim ti, chlape. 8)

Co se tyce kompletniho kitu sani, tak jsem v jedne knizce cetl, ze sportovni kit + sportovni vyfuk (tim je urcite mysleny jen koncovy tlumic - ktery urcite nic neprida) delaji dohromady cca 5 - 7 % celkoveho vzkonu. Ja mam kit R-Flow + tlumic Mohr a musim rict, ze k nejakemu znatelnemu narustu vykonu nedoslo. Zvuk je urcite o mnoho lepsi, nez driv. Kazdopadne se sportovni vlozkou Green tahal motor jen do cca 6800 rpm, pak uz spis jen rval a kroutak sel dolu jako sinusovka. Co mam udelany cely kit + otevrene sani, tak citim, ze to taha az do omezovace (cca 7600 rpm).
O ladenych svodech, ktere ted kupuji, pisou, ze pridaji 10 - 14hp. Uvidime, jaka bude realita, kazdopadne to beru s rezervou, jelikoz je to udaj udavany vyrobcem a ti toho vzdy nakecaji.
O komplet vyfukovem potrubi jsem se docet, ze prirust vykonu a krouticiho momentu byl znatelny. Majitele podle jeho slov prijemne prekvapil, ale samozrejme jde taky o subjektivni pocit. Nemam duvod mu neverit.

Kazdopadne az namontuji svody, dam ti vedet, co to s autem udela.
Live4Ride Syndicate

instalater
Příspěvky: 636
Registrován: 30 črc 2004 22:32
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od instalater »

situace se trochu změnila a tím i mé plány ...... co je potřeba k tomu abych napasoval turbo intercooler na benzínový motor ..... resp. co je třeba upravit na motoru, aby díky turbu nešel do kytek ? je to 1.9 16V
Citroen BX 1.9 GTi 16V 4WD ... 150 bujných koní
BXclub

Uživatelský avatar
Wolferine
Příspěvky: 14
Registrován: 15 zář 2004 15:22
Bydliště: Brněnsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolferine »

mno tak prvne by asi nemela byt mco vysoka komrpese takze hlavne nezbrusovat hlavu....
jinak moc nevim ale taky me to zajima

Uživatelský avatar
Jirka S2
Příspěvky: 237
Registrován: 05 dub 2004 15:01
Bydliště: Těrlicko

Příspěvek od Jirka S2 »

Zdar,turbo do BX na atmosféru bych nedával,bude tě to stát víc než bys koupil jinej turbo motor a narval to do Bx.
Ale jinak bys musel snížit kompres,bud kratší ojnice,nebo širší těsnení pod hlavu,předělat sací a výfukové potrubí(kvůli turba)a komplet jinou ŘJ.
Sám nevím co ještě,jsem laik.
Co tám máš zavýfuk?Nemáš kat,co jsi tam dal za trubku a v jakém průměru?
Vím kdo ti udělá komplet výfuk i se svodama,kvalita je odskoušena,už jsem od nich mě 3x kompl. výfuk a zvuk je na 1*.cena komplet svody+potrubí+zadní tlumič tak +- 20tkč i s prací.
audi club

Uživatelský avatar
V-Y-V-I
Příspěvky: 4274
Registrován: 10 zář 2004 14:43
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od V-Y-V-I »

Zdárec, s tím turbem to je "good idea" 8) a zrealizovat to budem mazec :roll:
Komplet svody+potrubí+zadní tlumič.....myslím že tohle bude mít výborný efekt a krásný zvuk,takže hodně štestí :D
das Auto

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

No, nevim jestli s tim turbem to tak pujde. Myslim, ze naklady budou neumerne vysledku... :mad: Ta klika a vlastne cely motor neni pevnostne na preplnovani staveny, a tim padem se tam nebude moct moc foukat turbem, a tim padem ani ten pridany vykon nebude tak zajimavy. Nahrubo pridat turbo na motor + intercooler atd neni az takovy problem, ale pak to doladit, hlavne aby elektronika s tim prebytkem vzduchu si dokazala poradit, vstriky atd., to uz je horsi a problemy teprve vyvstanou pri realizaci. A taky aby to fungovalo dele nez par dni...

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Jo, a malem jsem zapomel, to jsou tusim stejne motory jak v Peugeotu 405 mi16. Do tech 405 se davaly i nejake turbomotory, mozna by bylo zajimave se po nejakem poohlednout, tam bude ten potencial pro zvysovani vykonu vetsi. Je to preci jen turbo.. :D

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“