Přestavby N/A na turbo

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od elviiis »

Nedávno jsem se zabíval přestavbou hondy crx na turbo takže pro ty co mají o podobné ůpravy zájem jsem v ložím přibližné info jak o potřebných věcech tak přibližných cenách...

1. turbo cca 25 až 30 tis.

2. "kvalitní" svody cca 10tis.

3. slušný IC + spojovací materiál min. 10tis.

3. příslušenství jako downpipe svody s turba do výfukového potrubí, WG ventyl přepouštějíci přebytečné spaliny pro regulaci tlaku turba, manual boost controler pro řízení WG , mazaní a chlazení turba apd. cca 15tis.

4. programovatelná řídící jednotka , performance regulator tlaku paliva , palivová pumpa , vstřiky cca 50tis.

5. monitoring pro ladění jednotky wb lambda atd min. 20tis (ebay v shopu daleko více)

6. odborné naladění jednotky cca 20tis.

7. pravděpodobně seriovej motor už nebude tak oki takže doporučuji GO cena dle motoru , k tomu bych doporučil písty z nižší kompresí a aby se dalo lépe využít potenciálu ůpravy tak použít kvalitnější performance komponenty jako kované ojnice ocelové těsnění pod hlavu apd.

cena takové ůpravy za předpokladu že si vše děláte sami je cca 155 000Kč + motor... Další ůpravy jako BOV výfuk atd. jsou dány od jednotlivce ale mohohu se též vyšplhat v řádech desetitisíců...

Ceny jsou za kvalitní avšak né TOP komponenty ale je to asi to minimum co je potřeba aby mněla celá tato paráda smysl...

Budu rád když do tohoto topicu budete dávat své poznatky a své otázky...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Doplním - aftermarket turbo kit (pokud se vyrábí pro ten který typ auta) začíná přibližně tak na 70.000,- Kč.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

elviiis píše:
co se IC týče tak když jen samco spojka stojí 1500kč
není to samco ale je to vysoce kvalitní silikonová spojka, tří až pětivrstvá ( podle prumeru ). Vyzkoušeno na suprách :D
http://www.techdoc.cz/?p=productsMore&iProduct=90
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od blázen »

vzhledem k tomu,že se na něco takového pomaličku chystám, bych doplnil,že bych začal úplně jinde a to rozebráním motoru, použitím veškerých nových internals (kovaných) , změnou kompresního poměru (jak jinak než pístama) pak ho složit, vyřešitt instalaci turba (výběr vhodného turba) a ladit (popř. sehnat chip/ECU naladěné pro daný setup) vynechání čehokoliv je pro mne bastlení a ne oturbení a kdo si představuje ,že je to levné..at to nedělá

tot můj postoj
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:01, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

asi tak, četl jsem asi 4 stránky a stačilo

proč když vyměním vačky za zcela stejné, nebo vačková kola za zcela stejná, rozvodový řetěz či řemen za zcela stejný, jinak vyváženou kliku jinak stejnou, motor ze zcela stejnýmy ojnicemi ale jinou váhou, je výkon motoru vždy jiný, no proto že i desetiny milimetru zde hrají roli a jak jsem se dočetl že stačí vyměnit motor kus za kus, tak pokud se bavíme o ladění, tak to může udělat bud barbar nebo totální blb bez dalšího nastavení

to že si někdo dokáže sám naladit motor je pěkné, ale naladi motor a naladit motor je přibližně stejné jako si zašukat ze 16kou s třicítkou anebo s bábou před smrtí,vždycky si zašukám, ale výsledek?

kolik je v republice profesionálních ladičů? , a dále ono na naladit motor na brzdě na max výkon a naldit ještě motor na přechodové režimy je zase o něčem jiném, ale jsem rád že jsem se dozvěděl, že to lidé zvládnou jen podle AFR, opravdu se klaním profíkům, já to nezvládnu ani se zařízením které má taboo

turbit motor bez GO a na seriový setup je podle mě taky pičovina na entou, co z toho že z motoru vyždímáte 50 nebo 100 kobyl navíc když nemáte záruku že motor vydrží, to že vydržel motor 1000 lidem z ameriky onu úpravu ještě neznamená že vydrží vám, ono taky chybí doplnit že dalším 1000 amíků se ten motor rozsypal, akorát to není nikde napsané, protože málokdo, opravdu mizivé procento lidí dokáže napsat mě se to nepodařilo jsem kokot, ale v čechách máme jedno oturbené SRko z počtu jednoho kusu na kterém se to zkoušelo, výkon sice nic moc, ale jede to, tak protože je jedno z jednoho, můžeme tvrdit že stoprocentně to tak je, že se to vždy podaří a že je to nejlepší cesta

osobně jsem oturbil CAčko v bluebirdu takže nejsem zcela tak mimo, samozřejmě o ladění se nebavím strčil jsem tam vypálený chip na nějakých univerzálních hodnotách a jsem rád že to jede, zatím jsem najel necelých 30 000km a kromě prvních 200km kdy jsem odstranoval chyby a nedostatky (jelikož jsem také první v republice a je to taky jeden z jednoho tudíž 100% úspěšnost) s tím motorem nemám problémy

závěrem plně stojím za idahem a elvisem, jen dodám že ještě více než AFR, EGT, KNOCK, je důležitější předstih a správné načasování vaček vzhledem ke klice a následně afr egt knock
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Tak pročištěno a znovu odemčeno... prosím už bez flame apd. žádné dohady jen ověřené info... ceny komponetů jako turbo apd pouze tak jak je koupíte u nás né dohady o cenách od nějakejch podvoníků překupníků apd... nechal jsem to co si myslím že má hodnotu pokud jsem někomu smazal něco hodnotnéh ať to zapíše... ne keci ve stylu že seriovej motor to vydrží... pak si někdo bude myslet že koupí swifta dá na seriovej motor 1.5bar kupí WB naladí 11 směs a hurá jedem :roll:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

ad.2 - "kvalitni svody"

doplnim ze nemusi byt nutna investice 10t kc, clovek ktery ma aspon zakladni logicky usudek, neco o tom precetl, vyzkousel, muze svody vyrobit sam.
Tudiz kupovat "kvalitni svody" od ren. firem, pro turbo aplikaci ktera prida +-100hp je tarka zbytecnost.
Markantni rozdil v systemu svodu pred turbem je u aplikaci ktere lovi kazdeho kone(a nekdy ani to ne).

Tim nechci rict ze to zvladne kazdy jouda, ale neni to taky pri dodrzeni nekolika postupu zadna hardcore alchymie, kterou by normalni vzdelany clovek nezvladl.
Co na tom ze svody se nebudou lesknout, nebudou mit hromadu sneku, dulezita je funkcnost.
Dily se daji bezproblemu koupit napriklad ve ferone nebo lega :wink:

Souhlasim s Taboo ze nejdulezitejsi casti je vyresit samotnou mechaniku motoru + zaklady fungovani turbomotoru, a potom teprv prichazi na radu ladeni pomoci standalone/piggybacks.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Souhlasím s tebou ale výroba svodů vyžaduje přístup k mnohá vybavebí ke kterým se normálně člověk nedostane... např fréza , ohábačka na trubky svářečka apd. navíc u některých aut je výroba svodů náročná na pozici turba kvůli prostoru... ale v globálu máš pravdu na spoustě věcech se dá takto ušetřit ale myslím se že je to případ jen pro pár lidí jež se pohybují nebo mají známosti ve strojařském odvětví...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Lobo »

To bezpochyby, ovsem pro vyrobu jednoduchych svodu staci svarecka, uhelnik a trosku matematiky.
Pokud budu motat svody pro koncern za motorem u fw, tak je situace zase jina nez u hondy, kor treba 1.6 kde je mezi chladicovkou a motorem skoro pul metru mista :lol:

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od elviiis »

Lobo píše:To bezpochyby, ovsem pro vyrobu jednoduchych svodu staci svarecka, uhelnik a trosku matematiky.
Pokud budu motat svody pro koncern za motorem u fw, tak je situace zase jina nez u hondy, kor treba 1.6 kde je mezi chladicovkou a motorem skoro pul metru mista :lol:

mno u civiců a crx 4g bych s tím místem polemizoval :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

Taboo píše:To semysak: I'll get back to you real soon (hopefully sometime this evening). Shit's hit the fan and I've been busy as hell lately... Don't worry, though, I haven't forgot. :wink:
OK, in these days I have some shit-like things to do @ work :twisted:

Pilott
Příspěvky: 14
Registrován: 15 led 2008 21:27
Bydliště: Olomouc/Brno

Příspěvek od Pilott »

Taboo píše:
Pri lazeni motoru se vychazi v prvni rade z ustanoveni progrese predstihu zapalovani vzhledem k RPM a zatezi pri pouziti daneho paliva tak, aby dochazelo k maximalnim tlakum ve valcich pri optimalnim ulhu otoceni klikove hridele po horni uvrati
Takže se to ladí podle indikátorového diagramu?

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:01, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Pilott
Příspěvky: 14
Registrován: 15 led 2008 21:27
Bydliště: Olomouc/Brno

Příspěvek od Pilott »

Taboo: To se změří tlak ve válci v závislosti na otočení kliky.
Nebo podle čeho se určuje otimální předstih a AFR ?

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:02, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od semysak »

neco podobneho pouziva saab dlouha leta rikaji tomu sdi a je to ze se meri ionizacni proudy ve valcich na svicce a zjistuje se tim prubeh tlaku ve valcich a detonace, zaroven je to dobry ze muzes bez pouziti vykonovych signalu ovladat a cist data ze spalovaciho prostoru - vykonove veci jsou integrovane do 'kazety' ktera obcas odejde

ale nejsem si jistej jestli Taboo nepouziva jinej, optickej princip mereni tech tlaku ve valcich...

Pilott
Příspěvky: 14
Registrován: 15 led 2008 21:27
Bydliště: Olomouc/Brno

Příspěvek od Pilott »

Taboo píše: A co k tomu pouzivas? Ptam se proto, ze jsem se touto myslenkou zabyval cele dlouhe roky pri lazeni na dynometru, ale jen pomerne nedavno se nam monitorace talku ve valcich (bez jakychkoliv uprav anebo zasahu do motoru) podarila realizovat. V soucasne dobe muzeme porovnavat progresi tlaku ve valcich vzhledem k otoceni klikove hridele a dosahnout nejen naprosto optimalni progrese predstihu zapalovani pri samotnem lazeni, ale taky maximalizovat efficiency motoru po mechanicke strance (po analyzaci tlaku pri plneni a vyplachu valcu) pomoci uprav hlav, vyberem ventilu, vacek, konstrukci intake a exhaust manifoldu, etc. V kombinaci s dynometrem a Fluent software to byla jedna z nejlepsich invetici, ktere jsme kdy udelali. Zatim vse ale drzime v pomerne tajnosti... :lol:

Tak to mas slušný vybavení :)
Měřilo se to jen ve škole na zkušebním motoru, měl na to upravenou hlavu, přes nějakej jednoduchém programek kterej zapisoval hodnoty z čidel do texťáku a pak sme to načetli do mathcadu a dělaly jsme z toho nějaky výpočty. Není lepší pro ladění použít spíš závislost tlaku na objemu (P-V diag.)
CFD programy jsou dobra hračka, Fluent moc neznám, zkoušel jsem jen Ansys CFD :D

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:02, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Pilott
Příspěvky: 14
Registrován: 15 led 2008 21:27
Bydliště: Olomouc/Brno

Příspěvek od Pilott »

Taboo: díky za info :D
Ty opticke snímače musí být super vychytávka :)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:02, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od semysak »

nejlepsi na tom je, ze tyhle senzory, jak jsou z USA tak si je muzes nechat poslat i do cech v jednotkovych mnozstvich, pokud by byli z evropy, tak se na tebe kazdej vysere, protoze by obchodnicci byli radi aby sis jich vzal treba vagon za dvoj, troj peti nasobnou cenu - je to smutny ale je to fakt

Taboo: ten prubeh tlaku normalne pozorujes osciloskopem nebo nejakym fast data loggerem?

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:03, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od semysak »

tak to jo, je to zajimava vecicka : - )

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

ad taboo a na co vyjde sada svíček a na co vyjde softvare na rozluštění toho co ty svíčky objeví
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:03, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

tak to není tak hrozný cenově

je potřeba to ladit na dynometru, nebo stačí normálně v provozu a potom nechat výkon přeměřit

dík
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reproboy »

Pro začátky není potřeba takových šílených úprav. Stačí zmenšit kompresní poměr, pro jistotu přebrus kliky, nový lágry, kontrola válců, nový kruhy, stočit písty (crx má rezervu) , jebnout tam nějakou T2, popř. T25 do začátků.

To nejtěžší je sladit software - u starších ECU a s tím se budu potýkat teď já, i když oturbený auto mám. Universální ECU, 2 lambdy atd nehodlám dělat, bude to auto na normální ježdění.

Přestavbu u NA motorů, který to vydrří a ví se to není tak složité. U Favorita by to bylo složitější.

Základ je dobrej motor, kterej má něco naběháno, dobrý olejový čerpadlo - kdyby se to mělo posrat, už by se to posralo. Pokud nechce někdo mít z VTi 500koní ale třeba 200-250, nemusí do toho narvat statisíce.

Můj názor.

A s těma vačkama, záleží na motoru. Zdvih a průměr ventilu je věc jedna, výplach věc druhá a hlavně rychlost proudění vzduchu u NA / turbo je taky jiná. Turbo má často tupější vačky, než atmosféra.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:04, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

CHUD
Příspěvky: 88
Registrován: 22 úno 2007 09:01
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek od CHUD »

přestavuji motor... a mám tokový dotázek na moje auto se toho moc nedělá ale mám to již tak nějak poskládaný.Na motoru proběhla GO byli vyrobeny výfukové svody, poupravené olejové čerpadlo s mírně svýšeným tlakem kvůli většímu oběhu (turbo + chladič s termostatem) upravená vstřikovací lišta. tam tedy nevím jestli nechat vstřiky a zvedat tlak a nebo dát větší vstřiky.ICčko a vedení vzduchu také hotovo vyměněný čilo tlaku v sání (původní bylo do 1 atm todle je do 2atm) a teď teda jakžtakž hotovo jde mi o jednotku.... se stadartním softem nevím jak to půjde. Nevím o nikom kdo by to upravoval když řeknu že jde o R19 16V tak se chytají za hlavu a že to fakt né.... jak na tu jednotku?

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“