Bazmek na chlazeni IC ...

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

jjj... nepřidá to koně spíše ti vrátí koně které jsi teplem ztratil...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od semysak »

noa proc si neudelas vstrikovani vody s alkoholem do sani rovnou? myslim si ze to je takov uprava aspon na urovni a ne tady psat o pochcavani intercooleru 14 dni

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od Zemi »

:smich2:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od semysak »

se moc nesmej za tech 14 dnu si to mohl mit davno rozchozeny

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od Zemi »

semysak píše:se moc nesmej za tech 14 dnu si to mohl mit davno rozchozeny
Ja uz to vyreseny mam. :o) Na ceste uz je vetsi IC heh...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od elviiis »

Zemi píše:
semysak píše:se moc nesmej za tech 14 dnu si to mohl mit davno rozchozeny
Ja uz to vyreseny mam. :o) Na ceste uz je vetsi IC heh...
vstřikování vody je dle mne efektyvnější než zvětšovat IC... Hlavně není potřeba zvětšovat objem vzduchu kterej musí naplnit dráhu IC...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od Zemi »

elviiis píše:
Zemi píše:
semysak píše:se moc nesmej za tech 14 dnu si to mohl mit davno rozchozeny
Ja uz to vyreseny mam. :o) Na ceste uz je vetsi IC heh...
vstřikování vody je dle mne efektyvnější než zvětšovat IC... Hlavně není potřeba zvětšovat objem vzduchu kterej musí naplnit dráhu IC...
No tak hlavne to co tam je ted se snad ani jako IC jmenovat nemuze. :lol: Pod kapotou schovany za maskou a jeste ze vodnim chladicem snad - otres.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

nevim co je na tom pravdy ale pokud ochlazuješ IC hasičákem vytvoříš na něm ledovou vrstvičku která se "odpařuje" a ic zůstává teplý neb na něm led zůstává ale voda na něm se odpařila a ic se tak paradoxně nechladí... :lol: a teď do mě :lol:

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

no např vzimě když žuchneš čumákem do sněhu nebo se sněhem boříš a na chladič se ti nahrne sníh se ti auto přehřeje... je to jako iglů drží to teplo uvnitř...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

a stejnej efekt udělá i to nastříkání IC proto bych radši udělal vstřikování vody s příměsí do sání...je to efektivnější....

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od kozorozecek »

a jake množstvi jaka koncentrace smesi atd atd jak dalako od klapky a před klapku nebo před ventyl?
vim jen že se to delalo u letedel za druhe svetove
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

osobně bych vstřik namontoval před klapku sání aby se mlha která vznikne při vstřiku promísila se vzduchem a co se týče media tak myslim se dá použít čistá voda ale myslim že se míchala 1:1 s alkoholem...nemám praktickou zkušenost ale než bych to vymejšlel složitě doma kupil bych celej kit od aquamistu....

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od elviiis »

kozorozecek píše:a jake množstvi jaka koncentrace smesi atd atd jak dalako od klapky a před klapku nebo před ventyl?
vim jen že se to delalo u letedel za druhe svetove
je o tom rozsáhlá diskuse na http://www.200sx.cz/forum/viewtopic.php?t=10479

v podstatě jde o čistou demineralizovanou vodu nebo s příměsemi látek jež se mohou ůčastnit splaovaní nebo více ovlivní teplotu směsi... rozprašuje se malé množství do sání buď před klapku a nebo před turbo a nebo na oboje místa...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Krosmen píše:osobně bych vstřik namontoval před klapku sání aby se mlha která vznikne při vstřiku promísila se vzduchem a co se týče media tak myslim se dá použít čistá voda ale myslim že se míchala 1:1 s alkoholem...nemám praktickou zkušenost ale než bych to vymejšlel složitě doma kupil bych celej kit od aquamistu....
jojo celej kyt stojí tuším okolo 5tis...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od kozorozecek »

pet tisic a maš nejakej odkaz na ty kyty docela mne to zajima myslim že u kompresoru chlazeni IC nebude tak efektivni jako u turba jelikož tam nedochazi k takovemu ohřivani
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reproboy »

lol lol lol a ještě jednou lol ...

chlazeni ic vodou je skoro k ničemu, leda že by byl průtok 10l vody /1min při plný zátěži, máme to odzkoušený. Chladit hasičákem je kravina. Nejlepší chlazení IC je dusíkem přes rozprašovací trysky popř. provrtaný trubičky přímo před povrchem IC. Odstřikování vodou je to samý to polejt ve 30°C 20°C vodou, IC je ohraty i ochlazeny velmi rychle, ale vodou toho moc nedosáhnate. Dusíkem zchladíte IC třeba na -20°C, ale vzduch bude porad teplejší, protože se neohřívá jen v ic, ale i v trubkách, takže bude mít třeba 0°C.. Při vodě bude mít místo 100°C možná 90°C ...

větší IC je lepší, pokud neni na dispozice turba zas moc velkej.
600x300x80mm tak možná na třílitr biturbo :)

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

ostřik IC dusíkem je nesmyslně drahá věc....podle mě je ideální řešení dostatečně velký IC společně s ním používat vstřikování vody do sání při plné zátěži-podporuje hoření a chladí vzduch-více kyslíku....

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

jinak aquamist umí Idaho www.dicompracing.com

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 10:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od Zemi »

Taboo... 8) Nicmene asi debilni dotaz - kdyz jedu na okruhu tak ten ostrik vody by mel byt nepretrzity anebo Sub ci Mitsu maji nejaky teplotni cidla? Vzpominam si kdyz jsem naposledy sedel v STi tak tam maji cudl - mi nerikej ze ho musim drzet tak dlouho jak to ma strikat. :D
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 10:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Uvažuju že si ta zase udělám jako na daihatsu jen teĎ trochu pořádně měl jsem jen on off... teĎ bych dal on off plus teplotní čidlo teploty vzduchu do sání a to by se zapínalo např při 60stupních... a udělal bych pořádněj rozprach... asi měděného šneka před IC a v něm vyvrtané díry 0.6mm (menší frézu v práci nemám ale že bych v zájmu vědy koupil mini vrták :lol: )...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od Zemi »

Taboo píše:
Zemi píše:Taboo... 8) Nicmene asi debilni dotaz - kdyz jedu na okruhu tak ten ostrik vody by mel byt nepretrzity anebo Sub ci Mitsu maji nejaky teplotni cidla? Vzpominam si kdyz jsem naposledy sedel v STi tak tam maji cudl - mi nerikej ze ho musim drzet tak dlouho jak to ma strikat. :D
Vetsina vozu (s ostrikovacem intercooleru) maji teplotni cidla a Auto/Manual/Off spinac v kabine. S uspechem se daji pouzit treba teplotni clip-on cidla (a dokonce [po male uprave] i cely obvod), ktere se bezne pouzivaji na air conditioning evaporatoru. Lepsim resenim je ale teplotni cidlo vstupniho vzduchu (radeji nez externi cidlo merici teplotu samotneho intercooleru) a samozrejme obvod s nastavitelnymi body teploty spinani a vypinani (+ manual override). Ten samotny obvod je podobny, jako se pouziva u elektrickych fenu zapinajicich se v zavislosti na teplote chladici kapaliny (a treba Semysak by to dal dohromady behem peti minut :lol: ). Ja ten ostrikovac ovladam pres Haltech (v zavislosti na IAT a boost), ale v mem pripade to je jen vice mene bezpecnostni opatreni (stejne jako prime vstrikovani vody do valcu) pro pripad, ze by mi selhal treba MBC anebo wastegate, netesnil nekde vstupni system, etc.
:wink:
Diky
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 10:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Tak zahájil jsem výrobu... ostřik bude opatřovat měděná tryska z dirkami 0.6mm aby vodu hezky rozprašovalo po povrchu IC... druhá alternativa je vzdušním s karburátoru 120ky :lol: přivod vody bude hadičkou s nádobky a motorkem na ostřik čelního skla... Projdu otci v práci vraky a vyberu si ten nejvhodnější :lol: Mno qale aktivaci chci použít pře otáčkovej snímač...

jednoduše v kokpitu bude tlačítko ON/OFF po zapnutí ON se ostřik bude řídit otáčkovým snímačem a při otáčkách nad 3000tis začné šplíchat... Nechci zatím dávat větší IC a jde mi o ochlazení IC v létě nejde o přídání koní apíše o zabránění jejich ztrátě...

Je někdo schopen mi takový snímač zhotovit o el. vím prd... Popř snímač reagující na teplotu v sání ale aby jej šlo nastavovat... ALe otáčkovej by mněl stačit jde o to aby to necákalo když budu popojíždět nebo jen tak pojedu a nemusel to stále vypínat a zapínat... díkec
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

CHUD
Příspěvky: 88
Registrován: 22 úno 2007 09:01
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek od CHUD »

myslím že bude spše vhodnější ten system s teplotním čidlem, na rovinu to by sis to mohl udělat rovnou nanuálně ON/OFF páč myslím že 3000 otáček tam máš max při rozjezdu :lol:

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

CHUD píše:myslím že bude spše vhodnější ten system s teplotním čidlem, na rovinu to by sis to mohl udělat rovnou nanuálně ON/OFF páč myslím že 3000 otáček tam máš max při rozjezdu :lol:
Ani ne... při normální jízdě to máš vyplé a použiješ to když lítáš nebo jdeš na sprinty nebo na okruh a jde o to že když popojíždíš nebo jen tak dojíždíš za autem aby to nemusel vypnout...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
suskyin
Příspěvky: 78
Registrován: 27 pro 2005 14:56
Bydliště: Brno venkov

Příspěvek od suskyin »

Taboo píše: Duvodem, proc lidi se poti anebo psi vyplaznou jazyk kdyz jim je horko je rychlejsi odvod tepla pomoci odparovani. Stejne tak, ostrik intercooleru vodou zvysuje jeho efficiency, coz maji odzkousene zase treba inzenyri u Subaru anebo Mitsubishi. Tady nejde jen o nejake kratkodobe zmrazeni intercooleru pred jizdou (a docasnou simulaci nizsi venkovni teploty), ale zvyseni jeho efficiency (a odvodu tepla) za jizdy. Dusik muze mit sve vyhody behem nekolika sekundove 1/4 mile jizdy, ale ostrik intercooleru vodou ma sve poslani v beznem provozu, rally anebo zavodech na okruzich. V kazdem pripade neni "skoro k nicemu"...
:wink:
Stejne mam pocit ze pokud ma nekdo dobre dimenzovany IC je tento ostrik temer k nicemu. Voda kterou ostrikuji IC mi na nem tvori malou vrstvicku vody, kterou mi teplo musi proji ven z IC a pokud tam nebude dostatek tepla aby se voda odparovala a ja vyuzil efektu zmeny skupenstvi kterou doprovadi velky odvod tepla, tak mi tam ta voda bude spis branit tomu aby teplo odchazelo do venkovniho vzduchu (urcite hlinik vede lip teplo jak voda). Co hraje plus tak ta voda nam zvetsi povrch a k castecnemu odparu dochazi porad ale jestli to ma takovy vliv na nejaky prinos.... :?
323 GTX BG

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Bazmek na chlazeni IC ...

Příspěvek od JonnY »

ono zas velky IC spomaluje nabeh turba a v urcitych situaciach pri nedostatocnom napore vzduchu nemusi stacit...
a aby voda branila odchodu tepla? to naozaj myslim ze nie.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

to suskyn: Ono voda přebere více tepla než vzduch tzn jestliže na Ic pošleš vzduch o teplotě 20C tak vzduch v IC ochladíš na např 60C ale jakmile pošleš na IC vodu o teplotě 20C ochladíš vzduch v IC např na 50C...

A také toto je podpůrný prostředek nebo alternativa pokud nezvedáš plnící tlak jen chceš více chladit vzduch za "zhoršených" klimatických podmínek a nemáš kam dát větší IC... Prostě je to takovej bonusek... Praktičnost této věci je věc druhá ale ůčinnost je na takovou blbost slušná o tom není pochyb...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“