Bazmek na chlazeni IC ...
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Bazmek na chlazeni IC ...
noa proc si neudelas vstrikovani vody s alkoholem do sani rovnou? myslim si ze to je takov uprava aspon na urovni a ne tady psat o pochcavani intercooleru 14 dni
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bazmek na chlazeni IC ...

(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Bazmek na chlazeni IC ...
se moc nesmej za tech 14 dnu si to mohl mit davno rozchozeny
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bazmek na chlazeni IC ...
Ja uz to vyreseny mam.semysak píše:se moc nesmej za tech 14 dnu si to mohl mit davno rozchozeny

(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Bazmek na chlazeni IC ...
vstřikování vody je dle mne efektyvnější než zvětšovat IC... Hlavně není potřeba zvětšovat objem vzduchu kterej musí naplnit dráhu IC...Zemi píše:Ja uz to vyreseny mam.semysak píše:se moc nesmej za tech 14 dnu si to mohl mit davno rozchozenyNa ceste uz je vetsi IC heh...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bazmek na chlazeni IC ...
No tak hlavne to co tam je ted se snad ani jako IC jmenovat nemuze.elviiis píše:vstřikování vody je dle mne efektyvnější než zvětšovat IC... Hlavně není potřeba zvětšovat objem vzduchu kterej musí naplnit dráhu IC...Zemi píše:Ja uz to vyreseny mam.semysak píše:se moc nesmej za tech 14 dnu si to mohl mit davno rozchozenyNa ceste uz je vetsi IC heh...

(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
no např vzimě když žuchneš čumákem do sněhu nebo se sněhem boříš a na chladič se ti nahrne sníh se ti auto přehřeje... je to jako iglů drží to teplo uvnitř...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bazmek na chlazeni IC ...
a jake množstvi jaka koncentrace smesi atd atd jak dalako od klapky a před klapku nebo před ventyl?
vim jen že se to delalo u letedel za druhe svetove
vim jen že se to delalo u letedel za druhe svetove
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
osobně bych vstřik namontoval před klapku sání aby se mlha která vznikne při vstřiku promísila se vzduchem a co se týče media tak myslim se dá použít čistá voda ale myslim že se míchala 1:1 s alkoholem...nemám praktickou zkušenost ale než bych to vymejšlel složitě doma kupil bych celej kit od aquamistu....
Re: Bazmek na chlazeni IC ...
je o tom rozsáhlá diskuse na http://www.200sx.cz/forum/viewtopic.php?t=10479kozorozecek píše:a jake množstvi jaka koncentrace smesi atd atd jak dalako od klapky a před klapku nebo před ventyl?
vim jen že se to delalo u letedel za druhe svetove
v podstatě jde o čistou demineralizovanou vodu nebo s příměsemi látek jež se mohou ůčastnit splaovaní nebo více ovlivní teplotu směsi... rozprašuje se malé množství do sání buď před klapku a nebo před turbo a nebo na oboje místa...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
jojo celej kyt stojí tuším okolo 5tis...Krosmen píše:osobně bych vstřik namontoval před klapku sání aby se mlha která vznikne při vstřiku promísila se vzduchem a co se týče media tak myslim se dá použít čistá voda ale myslim že se míchala 1:1 s alkoholem...nemám praktickou zkušenost ale než bych to vymejšlel složitě doma kupil bych celej kit od aquamistu....
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bazmek na chlazeni IC ...
pet tisic a maš nejakej odkaz na ty kyty docela mne to zajima myslim že u kompresoru chlazeni IC nebude tak efektivni jako u turba jelikož tam nedochazi k takovemu ohřivani
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
lol lol lol a ještě jednou lol ...
chlazeni ic vodou je skoro k ničemu, leda že by byl průtok 10l vody /1min při plný zátěži, máme to odzkoušený. Chladit hasičákem je kravina. Nejlepší chlazení IC je dusíkem přes rozprašovací trysky popř. provrtaný trubičky přímo před povrchem IC. Odstřikování vodou je to samý to polejt ve 30°C 20°C vodou, IC je ohraty i ochlazeny velmi rychle, ale vodou toho moc nedosáhnate. Dusíkem zchladíte IC třeba na -20°C, ale vzduch bude porad teplejší, protože se neohřívá jen v ic, ale i v trubkách, takže bude mít třeba 0°C.. Při vodě bude mít místo 100°C možná 90°C ...
větší IC je lepší, pokud neni na dispozice turba zas moc velkej.
600x300x80mm tak možná na třílitr biturbo
chlazeni ic vodou je skoro k ničemu, leda že by byl průtok 10l vody /1min při plný zátěži, máme to odzkoušený. Chladit hasičákem je kravina. Nejlepší chlazení IC je dusíkem přes rozprašovací trysky popř. provrtaný trubičky přímo před povrchem IC. Odstřikování vodou je to samý to polejt ve 30°C 20°C vodou, IC je ohraty i ochlazeny velmi rychle, ale vodou toho moc nedosáhnate. Dusíkem zchladíte IC třeba na -20°C, ale vzduch bude porad teplejší, protože se neohřívá jen v ic, ale i v trubkách, takže bude mít třeba 0°C.. Při vodě bude mít místo 100°C možná 90°C ...
větší IC je lepší, pokud neni na dispozice turba zas moc velkej.
600x300x80mm tak možná na třílitr biturbo

jinak aquamist umí Idaho www.dicompracing.com
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bazmek na chlazeni IC ...
Taboo...
Nicmene asi debilni dotaz - kdyz jedu na okruhu tak ten ostrik vody by mel byt nepretrzity anebo Sub ci Mitsu maji nejaky teplotni cidla? Vzpominam si kdyz jsem naposledy sedel v STi tak tam maji cudl - mi nerikej ze ho musim drzet tak dlouho jak to ma strikat. 


(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Bazmek na chlazeni IC ...
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 10:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Uvažuju že si ta zase udělám jako na daihatsu jen teĎ trochu pořádně měl jsem jen on off... teĎ bych dal on off plus teplotní čidlo teploty vzduchu do sání a to by se zapínalo např při 60stupních... a udělal bych pořádněj rozprach... asi měděného šneka před IC a v něm vyvrtané díry 0.6mm (menší frézu v práci nemám ale že bych v zájmu vědy koupil mini vrták
)...

TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bazmek na chlazeni IC ...
DikyTaboo píše:Vetsina vozu (s ostrikovacem intercooleru) maji teplotni cidla a Auto/Manual/Off spinac v kabine. S uspechem se daji pouzit treba teplotni clip-on cidla (a dokonce [po male uprave] i cely obvod), ktere se bezne pouzivaji na air conditioning evaporatoru. Lepsim resenim je ale teplotni cidlo vstupniho vzduchu (radeji nez externi cidlo merici teplotu samotneho intercooleru) a samozrejme obvod s nastavitelnymi body teploty spinani a vypinani (+ manual override). Ten samotny obvod je podobny, jako se pouziva u elektrickych fenu zapinajicich se v zavislosti na teplote chladici kapaliny (a treba Semysak by to dal dohromady behem peti minutZemi píše:Taboo...Nicmene asi debilni dotaz - kdyz jedu na okruhu tak ten ostrik vody by mel byt nepretrzity anebo Sub ci Mitsu maji nejaky teplotni cidla? Vzpominam si kdyz jsem naposledy sedel v STi tak tam maji cudl - mi nerikej ze ho musim drzet tak dlouho jak to ma strikat.
). Ja ten ostrikovac ovladam pres Haltech (v zavislosti na IAT a boost), ale v mem pripade to je jen vice mene bezpecnostni opatreni (stejne jako prime vstrikovani vody do valcu) pro pripad, ze by mi selhal treba MBC anebo wastegate, netesnil nekde vstupni system, etc.
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Bazmek na chlazeni IC ...
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 10:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Tak zahájil jsem výrobu... ostřik bude opatřovat měděná tryska z dirkami 0.6mm aby vodu hezky rozprašovalo po povrchu IC... druhá alternativa je vzdušním s karburátoru 120ky
přivod vody bude hadičkou s nádobky a motorkem na ostřik čelního skla... Projdu otci v práci vraky a vyberu si ten nejvhodnější
Mno qale aktivaci chci použít pře otáčkovej snímač...
jednoduše v kokpitu bude tlačítko ON/OFF po zapnutí ON se ostřik bude řídit otáčkovým snímačem a při otáčkách nad 3000tis začné šplíchat... Nechci zatím dávat větší IC a jde mi o ochlazení IC v létě nejde o přídání koní apíše o zabránění jejich ztrátě...
Je někdo schopen mi takový snímač zhotovit o el. vím prd... Popř snímač reagující na teplotu v sání ale aby jej šlo nastavovat... ALe otáčkovej by mněl stačit jde o to aby to necákalo když budu popojíždět nebo jen tak pojedu a nemusel to stále vypínat a zapínat... díkec


jednoduše v kokpitu bude tlačítko ON/OFF po zapnutí ON se ostřik bude řídit otáčkovým snímačem a při otáčkách nad 3000tis začné šplíchat... Nechci zatím dávat větší IC a jde mi o ochlazení IC v létě nejde o přídání koní apíše o zabránění jejich ztrátě...
Je někdo schopen mi takový snímač zhotovit o el. vím prd... Popř snímač reagující na teplotu v sání ale aby jej šlo nastavovat... ALe otáčkovej by mněl stačit jde o to aby to necákalo když budu popojíždět nebo jen tak pojedu a nemusel to stále vypínat a zapínat... díkec
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Ani ne... při normální jízdě to máš vyplé a použiješ to když lítáš nebo jdeš na sprinty nebo na okruh a jde o to že když popojíždíš nebo jen tak dojíždíš za autem aby to nemusel vypnout...CHUD píše:myslím že bude spše vhodnější ten system s teplotním čidlem, na rovinu to by sis to mohl udělat rovnou nanuálně ON/OFF páč myslím že 3000 otáček tam máš max při rozjezdu
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Stejne mam pocit ze pokud ma nekdo dobre dimenzovany IC je tento ostrik temer k nicemu. Voda kterou ostrikuji IC mi na nem tvori malou vrstvicku vody, kterou mi teplo musi proji ven z IC a pokud tam nebude dostatek tepla aby se voda odparovala a ja vyuzil efektu zmeny skupenstvi kterou doprovadi velky odvod tepla, tak mi tam ta voda bude spis branit tomu aby teplo odchazelo do venkovniho vzduchu (urcite hlinik vede lip teplo jak voda). Co hraje plus tak ta voda nam zvetsi povrch a k castecnemu odparu dochazi porad ale jestli to ma takovy vliv na nejaky prinos....Taboo píše: Duvodem, proc lidi se poti anebo psi vyplaznou jazyk kdyz jim je horko je rychlejsi odvod tepla pomoci odparovani. Stejne tak, ostrik intercooleru vodou zvysuje jeho efficiency, coz maji odzkousene zase treba inzenyri u Subaru anebo Mitsubishi. Tady nejde jen o nejake kratkodobe zmrazeni intercooleru pred jizdou (a docasnou simulaci nizsi venkovni teploty), ale zvyseni jeho efficiency (a odvodu tepla) za jizdy. Dusik muze mit sve vyhody behem nekolika sekundove 1/4 mile jizdy, ale ostrik intercooleru vodou ma sve poslani v beznem provozu, rally anebo zavodech na okruzich. V kazdem pripade neni "skoro k nicemu"...

323 GTX BG
Re: Bazmek na chlazeni IC ...
ono zas velky IC spomaluje nabeh turba a v urcitych situaciach pri nedostatocnom napore vzduchu nemusi stacit...
a aby voda branila odchodu tepla? to naozaj myslim ze nie.
a aby voda branila odchodu tepla? to naozaj myslim ze nie.
to suskyn: Ono voda přebere více tepla než vzduch tzn jestliže na Ic pošleš vzduch o teplotě 20C tak vzduch v IC ochladíš na např 60C ale jakmile pošleš na IC vodu o teplotě 20C ochladíš vzduch v IC např na 50C...
A také toto je podpůrný prostředek nebo alternativa pokud nezvedáš plnící tlak jen chceš více chladit vzduch za "zhoršených" klimatických podmínek a nemáš kam dát větší IC... Prostě je to takovej bonusek... Praktičnost této věci je věc druhá ale ůčinnost je na takovou blbost slušná o tom není pochyb...
A také toto je podpůrný prostředek nebo alternativa pokud nezvedáš plnící tlak jen chceš více chladit vzduch za "zhoršených" klimatických podmínek a nemáš kam dát větší IC... Prostě je to takovej bonusek... Praktičnost této věci je věc druhá ale ůčinnost je na takovou blbost slušná o tom není pochyb...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily