Odlehčená klika i setr

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Taboo: byl to ode mne jen nastřel. Určitě to ještě budu muset dotáhnout do detailu. materiál samozřejmě chrom-molybden ocel. Jeji hmotnost je nižší a má několika násobně větší pevnost v tahu. Jednodilny. Nejde mi v žádném případě o design. Ale o přesunu hmoty na obvod při odlehčení. To že bude mít paprsky umožní zároveň možnost chlazení. Nechystán se nijak rapidně snižovat třeci plochu spojky. S rezervou na minimum. Odvod tepla právě kvůli paprskum bude lepší. Ale jak říkám je to jen nastřel a ještě musím doladit detaily.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:08, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

libor:mám obavy že nic nového převratně funkčního nevymyslíš :roll:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Taboo: ten druhý prolite se téměř shoduje s tím mým. :) o tomhle jsem nevěděl,jen jejich cena není dle mých představ. Těší mě,že jsem se dopracoval stejného výsledku bez vědomosti o tomto. Blázen: ano,nejde vymyslet nic nového. Ale ty jsi byl první který mému řešení nedůvěřoval a ihned ho zavrhnul jako špatné s tím že máš jen jedny nohy. :) A ejhle,ono už se to vyrábí a prodává.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

Libor12 píše:Taboo: ten druhý prolite se téměř shoduje s tím mým. :) o tomhle jsem nevěděl,jen jejich cena není dle mých představ. Těší mě,že jsem se dopracoval stejného výsledku bez vědomosti o tomto. Blázen: ano,nejde vymyslet nic nového. Ale ty jsi byl první který mému řešení nedůvěřoval a ihned ho zavrhnul jako špatné s tím že máš jen jedny nohy. :) A ejhle,ono už se to vyrábí a prodává.
své postavení k tomuto řešení neměním a stále tvrdím k domácím pokusům mám jedny nohy a zisk nevyváží risk :wink:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Já ale nedělám domácí pokusy. :) Mimochodem act používá stejný soft jako já. :) výrobu bych samozřejmě zadal. Ono by to ani nebylo vyrobitelne někde na soustruhu či freze. O tepelném zpracování ani nemluvím. Ale cenově se dostanu na pro mě přijatelnou polovinu.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

Libor12 píše:Já ale nedělám domácí pokusy. :) Mimochodem act používá stejný soft jako já. :) výrobu bych samozřejmě zadal. Ono by to ani nebylo vyrobitelne někde na soustruhu či freze. O tepelném zpracování ani nemluvím. Ale cenově se dostanu na pro mě přijatelnou polovinu.
přeju hodně zdaru..já bych to koupil,dostal bych se pro mě na přijatelnou kvalitu :roll:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Tak jen proto,že je na krabici napsáno made in usa,ještě neznamená záruku kvality. A nebojím se tvrdit,že pokud nevyrobím ve stejné kvalitě,bude lepší. Taboo mohl bych Tě poprosit co ty označuješ crMo 4130 třídu oceli jestli máš možnost zjistit podíl množství obsahu legovacich prvků v oceli? Tady se označují oceli docela odlišně a crMo oceli je docela hodně. Já konkrétně vybral pro vysoce namáhané součásti s pevnosti v tahu 1800 až 2000Mpa střihu 1400Mpa a tvrdosti 253HB

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

v tahu 2 000 to je mazec,na kolik a kde vyjde deska 290x290x29 ?
Vento GTI 150+

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

No používá se třeba pro výrobu závěsu křídel,podvozky letadel,ale také na výrobu radialních a axialních oběžnych kol kompresoru turbínových motorů,jejich hřídeli atd. Orientačně počítej s cenou 280 až 300 kč za kg.

Pilott
Příspěvky: 14
Registrován: 15 led 2008 21:27
Bydliště: Olomouc/Brno

Příspěvek od Pilott »

Libor12: Jak sem psal potreba je odlehcit hlavne na obvodu, u stredu to nejak moc velkej vyznam nema http://www.advancedclutch.com/prod_imag ... ite_lg.jpg
Jak vis ze to pocitaj ve stejnym softu co ty? Jestli pouzivas inventor tak to neni na vypocty FEM zadnej zazrak, inventor je primarne urcenej spis na modelovani, tvorbu vykresu

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Na jedné z fotek jejich stránek je na monitoru otevřené okno inventoru. :) jinak já mám k dispozici kompletní sw balík inventoru a proe. ;) Souhlas, z hlediska setrvačnosti to u středu význam nemá,jen vahovy. Jinak ještě pro doplnění,standartní ocel používaná v sérii k výrobě setrvačníku má kolem 8 až 900Mpa.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

Libor12 píše:Tak jen proto,že je na krabici napsáno made in usa,ještě neznamená záruku kvality. A nebojím se tvrdit,že pokud nevyrobím ve stejné kvalitě,bude lepší. Taboo mohl bych Tě poprosit co ty označuješ crMo 4130 třídu oceli jestli máš možnost zjistit podíl množství obsahu legovacich prvků v oceli? Tady se označují oceli docela odlišně a crMo oceli je docela hodně. Já konkrétně vybral pro vysoce namáhané součásti s pevnosti v tahu 1800 až 2000Mpa střihu 1400Mpa a tvrdosti 253HB
to určitě ne,ale to že to tam je napsané,mi zaručuje,že je to testováno a že nebudu první kdo to vyzkoušel

ale já ti přeju hodně zdaru.ale jestli budeš tímhle tempem něco skládat,svezeš se až budeš vyřizovat důchod :roll:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Už se vozím. ;) tohle jen "mimo soutěž". A jelikož už jsem na maximu výkonu svého motoru což je 220HP 2.0 R4 8v/SOHC/ carb atmosféra hledám ještě skulinky jak to dotáhnout na 250. Nic proti turbo,ale nafouknout motor umí každý,kdo alespoň má trochu znalosti o motorech a základy strojariny.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

samozřejmě nic proti gustu..záleží s jak vysokým výkonem se chceš vozit.. pokud chceš 2,0l R4 s 250hp.. je reálné to poskládat..pokud chceš 500hp musíš foukat
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Nechci foukat. Nepřijde mi to zajímavé. Pár motorů s kompresorem i turbem jsem už udělal i jezdil. Nicméně moje priorita zůstává atmosféra. 220 mám při 6750. Rád bych šel až na 9000. Ovšem to si vyžádá řadu dalších zásahu. Jedním z nich je právě setrvačník,bude suchá klikova skříň,přepracovaný spalovací prostor,pisty,ventily atd.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Libor12 píše:Nechci foukat. Nepřijde mi to zajímavé. Pár motorů s kompresorem i turbem jsem už udělal i jezdil. Nicméně moje priorita zůstává atmosféra. 220 mám při 6750. Rád bych šel až na 9000. Ovšem to si vyžádá řadu dalších zásahu. Jedním z nich je právě setrvačník,bude suchá klikova skříň,přepracovaný spalovací prostor,pisty,ventily atd.
co to je za motor? výrobce atd? .já jen, že občas je nadlidskej výkon vydolovat 220-230 HP z 16v motoru a ty se tu chlubíš s podobným číslem z 8v motoru,ještě při dost malejch otáčkách (srovnatelný 8v DOHC motory od fiata ,postavený ze špičkovejch komponentů a s kompletním vývojem hlavy na flowbench dosahujou od 180 do 200HP v otáčkách od 7000ot/min vejš.., VW 2.0 L 8v 170-180PS atd...)

250 není nereálnejch,ale 8v je na ně asi málo.... :wink: sám vím co taková úprava obnáší...mam doma udělanej 16v v autě pro radost , a chystám se v následujících 2 letech udělat i 8v na běžný ježdění s cílem jít na 150-160PS....

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Když já špagety nerad,radši rejži. O koncernových shitech ani nemluvím. :) www.lcengineering.com 22R 5stage a dělám mu bráchu. :)

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

že by toyota?
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

:) bingo!

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:09, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Díky Taboo. U nás bych tuto ocel označil jako nízkolegovanou konstrukční ocel. Mám k dispozici cnc. Výroba není problém. Chci se ještě zeptat,ty materiál nijak tepelně neupravujes před obrabením? Jako třeba žíhání? A pak následně kalit,popustit a zmrazit?? Myslím že volba oceli vysocelegovane je oproti té tvé více jak s trojnásobnou pevnosti v tahu a dvojnásobnou tvrdosti. Možná že tedy trochu materiálove slevím.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:09, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

To se právě divím. Protože ona ta ocel je na obrábení hodně tvrdá. Takže když ji před obrábenim vyžíhaš nepotřebuješ žádné drahé nástroje,ale dá se normálně použít standard. Nepotřebuješ být metalurgicky inženýr. O tepelném zpracování kovu se učí již na nižším stupni strojaříny. Tedy alespoň zde. Navíc na vše jsou dostupné docela dobré tabulky. Ono pouhým cryo dosáhnes jen odstranění pnutí v materiálu a posunes hranici Re tvrdosti původně odlitého materiálu. Ale pro lepší vlastnosti materiálu je nejlepší tepelně jej upravit.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:10, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Když jsme u toho ACT,jakou lamelu by jsi mi doporučil z těch co tam pro 22R nabízejí? Jde mi o okamžitý maximální záběr.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:10, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Díky za dobrý tip. I cena je víc než přijatelná. S použitím crMo oceli kterou hodlám použít by měla třeci plocha setrvačníku něco vydržet,zvlášt když ještě projde tepelnou úpravou. Převodovku a diff mám dimenzované dostatečně na kroutici moment 600Nm.

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

L12:možná něco vykoumem,nechal jsem si udělat přípravek na vyvážení setru,v práci mi udělají nákres setru a pak uvidíme. :wink:
Přílohy
Snímek.jpg
Snímek.jpg (81.05 KiB) Zobrazeno 2700 x
Vento GTI 150+

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

použij ocel třídy 16532

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“