Odlehčená klika i setr
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Taboo: byl to ode mne jen nastřel. Určitě to ještě budu muset dotáhnout do detailu. materiál samozřejmě chrom-molybden ocel. Jeji hmotnost je nižší a má několika násobně větší pevnost v tahu. Jednodilny. Nejde mi v žádném případě o design. Ale o přesunu hmoty na obvod při odlehčení. To že bude mít paprsky umožní zároveň možnost chlazení. Nechystán se nijak rapidně snižovat třeci plochu spojky. S rezervou na minimum. Odvod tepla právě kvůli paprskum bude lepší. Ale jak říkám je to jen nastřel a ještě musím doladit detaily.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Taboo: ten druhý prolite se téměř shoduje s tím mým.
o tomhle jsem nevěděl,jen jejich cena není dle mých představ. Těší mě,že jsem se dopracoval stejného výsledku bez vědomosti o tomto. Blázen: ano,nejde vymyslet nic nového. Ale ty jsi byl první který mému řešení nedůvěřoval a ihned ho zavrhnul jako špatné s tím že máš jen jedny nohy.
A ejhle,ono už se to vyrábí a prodává.


své postavení k tomuto řešení neměním a stále tvrdím k domácím pokusům mám jedny nohy a zisk nevyváží riskLibor12 píše:Taboo: ten druhý prolite se téměř shoduje s tím mým.o tomhle jsem nevěděl,jen jejich cena není dle mých představ. Těší mě,že jsem se dopracoval stejného výsledku bez vědomosti o tomto. Blázen: ano,nejde vymyslet nic nového. Ale ty jsi byl první který mému řešení nedůvěřoval a ihned ho zavrhnul jako špatné s tím že máš jen jedny nohy.
A ejhle,ono už se to vyrábí a prodává.

přeju hodně zdaru..já bych to koupil,dostal bych se pro mě na přijatelnou kvalituLibor12 píše:Já ale nedělám domácí pokusy.Mimochodem act používá stejný soft jako já.
výrobu bych samozřejmě zadal. Ono by to ani nebylo vyrobitelne někde na soustruhu či freze. O tepelném zpracování ani nemluvím. Ale cenově se dostanu na pro mě přijatelnou polovinu.

- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Tak jen proto,že je na krabici napsáno made in usa,ještě neznamená záruku kvality. A nebojím se tvrdit,že pokud nevyrobím ve stejné kvalitě,bude lepší. Taboo mohl bych Tě poprosit co ty označuješ crMo 4130 třídu oceli jestli máš možnost zjistit podíl množství obsahu legovacich prvků v oceli? Tady se označují oceli docela odlišně a crMo oceli je docela hodně. Já konkrétně vybral pro vysoce namáhané součásti s pevnosti v tahu 1800 až 2000Mpa střihu 1400Mpa a tvrdosti 253HB
Libor12: Jak sem psal potreba je odlehcit hlavne na obvodu, u stredu to nejak moc velkej vyznam nema http://www.advancedclutch.com/prod_imag ... ite_lg.jpg
Jak vis ze to pocitaj ve stejnym softu co ty? Jestli pouzivas inventor tak to neni na vypocty FEM zadnej zazrak, inventor je primarne urcenej spis na modelovani, tvorbu vykresu
Jak vis ze to pocitaj ve stejnym softu co ty? Jestli pouzivas inventor tak to neni na vypocty FEM zadnej zazrak, inventor je primarne urcenej spis na modelovani, tvorbu vykresu
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Na jedné z fotek jejich stránek je na monitoru otevřené okno inventoru.
jinak já mám k dispozici kompletní sw balík inventoru a proe.
Souhlas, z hlediska setrvačnosti to u středu význam nemá,jen vahovy. Jinak ještě pro doplnění,standartní ocel používaná v sérii k výrobě setrvačníku má kolem 8 až 900Mpa.


to určitě ne,ale to že to tam je napsané,mi zaručuje,že je to testováno a že nebudu první kdo to vyzkoušelLibor12 píše:Tak jen proto,že je na krabici napsáno made in usa,ještě neznamená záruku kvality. A nebojím se tvrdit,že pokud nevyrobím ve stejné kvalitě,bude lepší. Taboo mohl bych Tě poprosit co ty označuješ crMo 4130 třídu oceli jestli máš možnost zjistit podíl množství obsahu legovacich prvků v oceli? Tady se označují oceli docela odlišně a crMo oceli je docela hodně. Já konkrétně vybral pro vysoce namáhané součásti s pevnosti v tahu 1800 až 2000Mpa střihu 1400Mpa a tvrdosti 253HB
ale já ti přeju hodně zdaru.ale jestli budeš tímhle tempem něco skládat,svezeš se až budeš vyřizovat důchod

- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Nechci foukat. Nepřijde mi to zajímavé. Pár motorů s kompresorem i turbem jsem už udělal i jezdil. Nicméně moje priorita zůstává atmosféra. 220 mám při 6750. Rád bych šel až na 9000. Ovšem to si vyžádá řadu dalších zásahu. Jedním z nich je právě setrvačník,bude suchá klikova skříň,přepracovaný spalovací prostor,pisty,ventily atd.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
co to je za motor? výrobce atd? .já jen, že občas je nadlidskej výkon vydolovat 220-230 HP z 16v motoru a ty se tu chlubíš s podobným číslem z 8v motoru,ještě při dost malejch otáčkách (srovnatelný 8v DOHC motory od fiata ,postavený ze špičkovejch komponentů a s kompletním vývojem hlavy na flowbench dosahujou od 180 do 200HP v otáčkách od 7000ot/min vejš.., VW 2.0 L 8v 170-180PS atd...)Libor12 píše:Nechci foukat. Nepřijde mi to zajímavé. Pár motorů s kompresorem i turbem jsem už udělal i jezdil. Nicméně moje priorita zůstává atmosféra. 220 mám při 6750. Rád bych šel až na 9000. Ovšem to si vyžádá řadu dalších zásahu. Jedním z nich je právě setrvačník,bude suchá klikova skříň,přepracovaný spalovací prostor,pisty,ventily atd.
250 není nereálnejch,ale 8v je na ně asi málo....

- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Když já špagety nerad,radši rejži. O koncernových shitech ani nemluvím.
www.lcengineering.com 22R 5stage a dělám mu bráchu. 


- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Díky Taboo. U nás bych tuto ocel označil jako nízkolegovanou konstrukční ocel. Mám k dispozici cnc. Výroba není problém. Chci se ještě zeptat,ty materiál nijak tepelně neupravujes před obrabením? Jako třeba žíhání? A pak následně kalit,popustit a zmrazit?? Myslím že volba oceli vysocelegovane je oproti té tvé více jak s trojnásobnou pevnosti v tahu a dvojnásobnou tvrdosti. Možná že tedy trochu materiálove slevím.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
To se právě divím. Protože ona ta ocel je na obrábení hodně tvrdá. Takže když ji před obrábenim vyžíhaš nepotřebuješ žádné drahé nástroje,ale dá se normálně použít standard. Nepotřebuješ být metalurgicky inženýr. O tepelném zpracování kovu se učí již na nižším stupni strojaříny. Tedy alespoň zde. Navíc na vše jsou dostupné docela dobré tabulky. Ono pouhým cryo dosáhnes jen odstranění pnutí v materiálu a posunes hranici Re tvrdosti původně odlitého materiálu. Ale pro lepší vlastnosti materiálu je nejlepší tepelně jej upravit.