pochopil ,ale nedalo mi toLibor12 píše:to byl příklad jestli jsi to nepochopil. a konkrektně ta jeho si s tim poradit dokaže.blázen píše:už jen slovo většina dokazuje to,že jsi napsal něco,co mu je k ničemuchtěl bych vidět 0,6bar s GT35r

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
pochopil ,ale nedalo mi toLibor12 píše:to byl příklad jestli jsi to nepochopil. a konkrektně ta jeho si s tim poradit dokaže.blázen píše:už jen slovo většina dokazuje to,že jsi napsal něco,co mu je k ničemuchtěl bych vidět 0,6bar s GT35r
Libor12 píše:myslim,že ho tu zbytečně strašíte s AFR atd. Pokud nechá vše tak jak je,je přeci uplně jedno jettli tam da t25 nebo gt35r. Řízení plnícího tlaku bude pořád stejné a jednotce je to také šumák. Jediný rozdíl je v tom kdy turbo při jakých rpm dosáhne plnícího tlaku. třeba t15 při 2500 0.7bar a t25 při 2700 0.7bar nic víc. Vetšina ecu je schopna si toto pohlídat v rozmezí +/- 20%
Lukáš 325e píše:Libor12 píše:myslim,že ho tu zbytečně strašíte s AFR atd. Pokud nechá vše tak jak je,je přeci uplně jedno jettli tam da t25 nebo gt35r. Řízení plnícího tlaku bude pořád stejné a jednotce je to také šumák. Jediný rozdíl je v tom kdy turbo při jakých rpm dosáhne plnícího tlaku. třeba t15 při 2500 0.7bar a t25 při 2700 0.7bar nic víc. Vetšina ecu je schopna si toto pohlídat v rozmezí +/- 20%
0,6 bar z GT35R neni vůbec problém
tequilaman-4G63 píše:to: blázen
tak to by me fakt zajimalo jakej je podle tebe rozdil v 0,6bar na gt35r a t15 ... je to uplne to samy i kdyby tam ted namontoval to gt35r a zachoval by solenoidove ovladani wg pomoci seriove ecu (to je ten mag. ventil s podtlak. hadickama) tak by nenatlacil vic nez 0.6 nebo 0,7 podle toho na kolik je ecu nastavena. jen turbem bez zmeny dat proste vykon za zadnou cenu nezmenis ecu si plnici tlak odreguluje na uplne malinkem i na uplne obrovskem turbu uplne stejne rozdil je jen v tom ze u velikeho ho sotva roztocis a malinke bude svou malou kompresorovou casti pusobit jako restriktor ve vysokych otackach
tequilaman-4G63 píše:pokud bude v sacim potrubi 0,6 bar tak tam bude 0,6bar a je uplne jedno kde se tam vezmou jestli je tam natlaci kompresor turbo z liazky nebo je tam nafoukas pumpickou na nafukovani lehatka na vodu je to uplne ale uplne totalne jedno jde o to jestli si schopen to tou ci onou variantou dokazat
přesně tak..tlak ti v tomto konkrétním případě neřekne ale vůbec nic. a rozdíl tam bude už,když tam strčíš i tu T25 .. a to že se stím nějaká jednotka vypořádá..tsin píše:tequilaman-4G63 píše:pokud bude v sacim potrubi 0,6 bar tak tam bude 0,6bar a je uplne jedno kde se tam vezmou jestli je tam natlaci kompresor turbo z liazky nebo je tam nafoukas pumpickou na nafukovani lehatka na vodu je to uplne ale uplne totalne jedno jde o to jestli si schopen to tou ci onou variantou dokazat
evidentne si nepochopil co ti chtel naznacit.. nejde o tlak ale o mnozstvi vzduchu, prutokove kapacite...
tak třeba krosmen Ti může potvrdit že vypořadá. Na seriove ecu dava na fiaty gt28r místo origo a zvyšuje tlak až na 1.3blázen píše: a to že se stím nějaká jednotka vypořádá..to je excelentní tvrzení,které patří na forum lopatička a píseček
na SX foru dávají na seriové ECU taky T4ky.. vypořádá se i s GT35R ale ne bez úpravy softwareLibor12 píše:tak třeba krosmen Ti může potvrdit že vypořadá. Na seriove ecu dava na fiaty gt28r místo origo a zvyšuje tlak až na 1.3blázen píše: a to že se stím nějaká jednotka vypořádá..to je excelentní tvrzení,které patří na forum lopatička a píseček
Mozna by bylo dobre si zakoupit nejakou literaturu o preplnovani spalovacich motoru...tequilaman-4G63 píše:pokud bude v sacim potrubi 0,6 bar tak tam bude 0,6bar a je uplne jedno kde se tam vezmou jestli je tam natlaci kompresor turbo z liazky nebo je tam nafoukas pumpickou na nafukovani lehatka na vodu je to uplne ale uplne totalne jedno jde o to jestli si schopen to tou ci onou variantou dokazat
A ty mas DSMtequilaman-4G63 píše:jen turbem bez zmeny dat proste vykon za zadnou cenu nezmenis ecu si plnici tlak odreguluje na uplne malinkem i na uplne obrovskem turbu uplne stejne
Taboo píše:Mozna by bylo dobre si zakoupit nejakou literaturu o preplnovani spalovacich motoru...tequilaman-4G63 píše:pokud bude v sacim potrubi 0,6 bar tak tam bude 0,6bar a je uplne jedno kde se tam vezmou jestli je tam natlaci kompresor turbo z liazky nebo je tam nafoukas pumpickou na nafukovani lehatka na vodu je to uplne ale uplne totalne jedno jde o to jestli si schopen to tou ci onou variantou dokazat![]()
mass = density x volume (kde samozrejme density [hustota] neni dana jen tlakem turba, ale take teplotou vystupniho vzduchu)
Jednoduse, i kdyby byly teplota vzduchu a tlak turba naprosto stejne, vetsi turbo pri tom samem tlaku dodava vetsi mnozstvi vzduchu. Tlak jen sam o sobe absolutne vubec nic neznamena.
Treba Maximum Boost od Corky Bell a Turbochargers od Hugh Macinnes.BlackR1 píše:A mohl bys k tomu preplnovani nejakou literaturu doporucit?
Protoze na konci te trubky mas neustaly promeny odber: motor, kde i v pripade N/A motoru pri tom samem atmosferickem tlaku prochazi tou samou trubkou pri rozdilne zatezi a otackach rozdilne mnozstvi vzduchu.BlackR1 píše:Jakto ze vzduchu o stejnym tlaku teplote, vlhkosti (rekneme tedy i hustote) prochazejiciho skrz stejnej prurez muze byt najednou vic ?
koupeno..jsem na to zvědavejTaboo píše:Treba Maximum Boost od Corky Bell a Turbochargers od Hugh Macinnes.BlackR1 píše:A mohl bys k tomu preplnovani nejakou literaturu doporucit?Protoze na konci te trubky mas neustaly promeny odber: motor, kde i v pripade N/A motoru pri tom samem atmosferickem tlaku prochazi tou samou trubkou pri rozdilne zatezi a otackach rozdilne mnozstvi vzduchu.BlackR1 píše:Jakto ze vzduchu o stejnym tlaku teplote, vlhkosti (rekneme tedy i hustote) prochazejiciho skrz stejnej prurez muze byt najednou vic ?
Krosmen píše:Ano několik fiátků jezdí s GT28RS,ale úpravy okolo motoru jsou větší a je použit jiný soft do seriové jednotky.Originál TB28 má velice malé AR výfukové části,jen 49 což v praxi znamená že nad 5000ot jde tlak turba dolu.....S GT28RS AR64 plnící tlak je konstantní až do 7500-omezovač.Pokud ale vezmu to že by rozdílně veliká turba při stejném tlaku měla dávat stejný výkon,je to nesmysl!!!!Plnící tlak v serii je v overboostu 1,2 při něm má coupe 220PS a 310NM s GT28RS je při 1,4BAR výkon 340PS a 400NM.....
ještě k tomu,seriová jednotka přes seriový solenoid odreguluje i GT28 ale musí k němu být adekvátně upravena mapa zapalování a vstřiku.....Ale jinak regulace funguje na 1. je max tlak jeden bar a i to je na přední náhon víc než dost.....
Videl jsi nekdy mapy kompresorovych kol? Pokud ano, porovnej treba mapy T25 a T72 - a jake mnozstvi vzduchu pri tom samem - naprosto identickem - tlaku dodavaji. Toto mnozstvi vzduchu pote, treba v pripade T25 a T72, pri tom samem tlaku predstavuje rozdil celych stovek HP vykonu motoru. Jeden z mych kolegu se jednou velice vystizne nechal slyset, ze "Boost je tlak vzduchu, ktery se NEDOSTAVA do motoru". Velice zjednodusene, pokud je motor schopen pohltit vetsi mnozstvi vzduchu, nez ktere je turbo pri danem tlaku dodat, jeho tlak zacne odpadavat. Zajdi konecne do knihovny a pujc si nejake knihy o zakladech preplnovani spalovacich motoru...tequilaman-4G63 píše:samozrejme ze vetsi turbo umozni vetsi prutok vzduchu ktery vytvori vetsi pretlak v sani pokud bude skrz motor prutok vzduchu zachovan on samozrejme nebude protoze s vetsim tlakem se zvetsi
Ne. Resim tady ty doslovne nesmysly, ktere tady tvrdis.tequilaman-4G63 píše:taboo ty resis zabomysi valku
Ha, ha, ha...tequilaman-4G63 píše:to je prece jasne ze boost vytvori objem vzduchu ktery neprojde motorem to prece vim stejne jako ze velke turbo tlaci vic vzduchu )co se objemu tyce( ale pokud mam v sani 0,6bar tak skrz motor projde pri 6000rpm placnu 600cfm vzduchu. pokud nafoukam 1,3bar tak pres ten samy motor projde placnu 1800cfm vzduchu pri 6000rpm. tak a ted k te velikosti turb pokud pouziju male turbo potrebuje placnu 80000rpm k tomu aby precerpalo 600cfm velke turbo potrebuje na stejny objem vzduchu jen 60000rpm a otacky turba tedy objem tedy tlak )pac to vse na sobe potom zavisi( je ecu u nekterych aut schpna regulovat pomoci solenoidem ovladaneho wastegate... dsm mozna wg ridi primo tlakem za turbem pak je mozne celkem v pohode pridat par kobylek upravou tohoto mech. reg. ustroji a limitem pak bude predpokladam hranice fuelcutu..