Kdo napasuje T25 místo T15?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

Libor12 píše:
blázen píše:už jen slovo většina dokazuje to,že jsi napsal něco,co mu je k ničemu :wink: chtěl bych vidět 0,6bar s GT35r :lol:
to byl příklad jestli jsi to nepochopil. a konkrektně ta jeho si s tim poradit dokaže.
pochopil ,ale nedalo mi to :lol: jestli mu dáš 100%jistoty.. nebo link,kde to někdo má a funguje to jak má..proč ne..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Yurii
Příspěvky: 687
Registrován: 28 kvě 2007 14:43
Bydliště: Praha 2

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Yurii »

Já si taky mslím že o většinu by se měl postarat jednotka, když s tím autam zvládla jezdit v režimu atmosféra tak zvládne i trochu vyšší tlak. Zrovna řeším jak otočit na turbu kompresorovou část oproti středu a výfukové části sundal jsem z turba všechny držáky a WG, dobrá zpráva pro mne je, že možná i půjde bez úprav použít můj starý WG, špatná je, že netuším jak to povolit abych mohl s kompresorovou částí otáčet :/
Pětka f kombajnu

Uživatelský avatar
Yurii
Příspěvky: 687
Registrován: 28 kvě 2007 14:43
Bydliště: Praha 2

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Yurii »

Ještě jsem dneska udělal pár fotek jak dopadlo moje starý turbo :( Výfukovou vrtulku nehledejte mám jí doma na stole jako těžítko :( http://picasaweb.google.cz/YuriiGT/Turbo#
Pětka f kombajnu

Uživatelský avatar
Yurii
Příspěvky: 687
Registrován: 28 kvě 2007 14:43
Bydliště: Praha 2

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Yurii »

Tak sem si včera trošku pohrál s podtlakovejma hadičkama a zjistil sem, že dohnat ECU k FuelCut neni vubec těžký :roll:
Takže musim něják vymyslet jak dostatečně zreguluju tlak turba... hadička z kompresoru u seriovýho turba totiž nejde rovnou do WG ale přes nějákej dělič nebo co to je, sám to moc dobře nechápu :( udělám obrázky jestli vás někoho nenapadne jakou to má funkci.

EDIT: tak zřejmě to bude nějákej ventil kterým jednotka sama umí regulovat tlak, dva podtlaky z něj vedou do WG a do kompresorový části a pak je tam ještě jedna co vede do sání mezi turbo a AFM nevíte někdo co to je?
Když prohodím mezi sebou trubičky ze sání a od kompresoru tak to turbo ve vyšších otáčkách tlačí jako šílený a vestavěnej boost indicator mi ukazuje FULL tlak - pak s nohou dál na plynu dojde k FuelCut
Když je dám normálně tak indikátor jen tak líně přeskakuje a boost je max na 2/3.
Pětka f kombajnu

Uživatelský avatar
Lukáš 325e
Příspěvky: 301
Registrován: 15 čer 2006 15:12
Bydliště: Praha

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Lukáš 325e »

Libor12 píše:myslim,že ho tu zbytečně strašíte s AFR atd. Pokud nechá vše tak jak je,je přeci uplně jedno jettli tam da t25 nebo gt35r. Řízení plnícího tlaku bude pořád stejné a jednotce je to také šumák. Jediný rozdíl je v tom kdy turbo při jakých rpm dosáhne plnícího tlaku. třeba t15 při 2500 0.7bar a t25 při 2700 0.7bar nic víc. Vetšina ecu je schopna si toto pohlídat v rozmezí +/- 20%


0,6 bar z GT35R neni vůbec problém
STOP DREAMING START DRIFTING!!!

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

Lukáš 325e píše:
Libor12 píše:myslim,že ho tu zbytečně strašíte s AFR atd. Pokud nechá vše tak jak je,je přeci uplně jedno jettli tam da t25 nebo gt35r. Řízení plnícího tlaku bude pořád stejné a jednotce je to také šumák. Jediný rozdíl je v tom kdy turbo při jakých rpm dosáhne plnícího tlaku. třeba t15 při 2500 0.7bar a t25 při 2700 0.7bar nic víc. Vetšina ecu je schopna si toto pohlídat v rozmezí +/- 20%


0,6 bar z GT35R neni vůbec problém
:lol: :lol: :lol: to myslíš vážně? že srovnáváš 0,6bar na T15 a GT35R
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

to: blázen


tak to by me fakt zajimalo jakej je podle tebe rozdil v 0,6bar na gt35r a t15 ... je to uplne to samy i kdyby tam ted namontoval to gt35r a zachoval by solenoidove ovladani wg pomoci seriove ecu (to je ten mag. ventil s podtlak. hadickama) tak by nenatlacil vic nez 0.6 nebo 0,7 podle toho na kolik je ecu nastavena. jen turbem bez zmeny dat proste vykon za zadnou cenu nezmenis ecu si plnici tlak odreguluje na uplne malinkem i na uplne obrovskem turbu uplne stejne rozdil je jen v tom ze u velikeho ho sotva roztocis a malinke bude svou malou kompresorovou casti pusobit jako restriktor ve vysokych otackach

Uživatelský avatar
Yurii
Příspěvky: 687
Registrován: 28 kvě 2007 14:43
Bydliště: Praha 2

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Yurii »

No z tohohle projektu prozatím beztak sešlo, auto jsem prodal a koupil další stejné, ale turbo má ještě OK tak ho napřed dám dokupy a pak až budu řešit jiné. Jinak díky za všechny rady ;)
Co se týče posledního příspěvku, myslím že napřed začnu experimentovat s řízením WG a MBC s původním turbem... pár desetin baru nad 0,6 se z něj dá v praxi vytáhnout taky ;) 8)
Pětka f kombajnu

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

tequilaman-4G63 píše:to: blázen


tak to by me fakt zajimalo jakej je podle tebe rozdil v 0,6bar na gt35r a t15 ... je to uplne to samy i kdyby tam ted namontoval to gt35r a zachoval by solenoidove ovladani wg pomoci seriove ecu (to je ten mag. ventil s podtlak. hadickama) tak by nenatlacil vic nez 0.6 nebo 0,7 podle toho na kolik je ecu nastavena. jen turbem bez zmeny dat proste vykon za zadnou cenu nezmenis ecu si plnici tlak odreguluje na uplne malinkem i na uplne obrovskem turbu uplne stejne rozdil je jen v tom ze u velikeho ho sotva roztocis a malinke bude svou malou kompresorovou casti pusobit jako restriktor ve vysokych otackach

ty skutečně myslíš,že při 0,6bar na T15 a GT35R budeš tlačit do motoru stejné množství vzduchu?
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

pokud bude v sacim potrubi 0,6 bar tak tam bude 0,6bar a je uplne jedno kde se tam vezmou jestli je tam natlaci kompresor turbo z liazky nebo je tam nafoukas pumpickou na nafukovani lehatka na vodu je to uplne ale uplne totalne jedno jde o to jestli si schopen to tou ci onou variantou dokazat

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tsin »

tequilaman-4G63 píše:pokud bude v sacim potrubi 0,6 bar tak tam bude 0,6bar a je uplne jedno kde se tam vezmou jestli je tam natlaci kompresor turbo z liazky nebo je tam nafoukas pumpickou na nafukovani lehatka na vodu je to uplne ale uplne totalne jedno jde o to jestli si schopen to tou ci onou variantou dokazat

evidentne si nepochopil co ti chtel naznacit.. nejde o tlak ale o mnozstvi vzduchu, prutokove kapacite...
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

tsin píše:
tequilaman-4G63 píše:pokud bude v sacim potrubi 0,6 bar tak tam bude 0,6bar a je uplne jedno kde se tam vezmou jestli je tam natlaci kompresor turbo z liazky nebo je tam nafoukas pumpickou na nafukovani lehatka na vodu je to uplne ale uplne totalne jedno jde o to jestli si schopen to tou ci onou variantou dokazat

evidentne si nepochopil co ti chtel naznacit.. nejde o tlak ale o mnozstvi vzduchu, prutokove kapacite...
přesně tak..tlak ti v tomto konkrétním případě neřekne ale vůbec nic. a rozdíl tam bude už,když tam strčíš i tu T25 .. a to že se stím nějaká jednotka vypořádá.. :lol: to je excelentní tvrzení,které patří na forum lopatička a píseček
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Libor12 »

blázen píše: a to že se stím nějaká jednotka vypořádá.. :lol: to je excelentní tvrzení,které patří na forum lopatička a píseček
tak třeba krosmen Ti může potvrdit že vypořadá. Na seriove ecu dava na fiaty gt28r místo origo a zvyšuje tlak až na 1.3 8)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

Libor12 píše:
blázen píše: a to že se stím nějaká jednotka vypořádá.. :lol: to je excelentní tvrzení,které patří na forum lopatička a píseček
tak třeba krosmen Ti může potvrdit že vypořadá. Na seriove ecu dava na fiaty gt28r místo origo a zvyšuje tlak až na 1.3 8)
na SX foru dávají na seriové ECU taky T4ky.. vypořádá se i s GT35R ale ne bez úpravy software :wink:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

tequilaman-4G63 píše:pokud bude v sacim potrubi 0,6 bar tak tam bude 0,6bar a je uplne jedno kde se tam vezmou jestli je tam natlaci kompresor turbo z liazky nebo je tam nafoukas pumpickou na nafukovani lehatka na vodu je to uplne ale uplne totalne jedno jde o to jestli si schopen to tou ci onou variantou dokazat
Mozna by bylo dobre si zakoupit nejakou literaturu o preplnovani spalovacich motoru... :lol:

mass = density x volume (kde samozrejme density [hustota] neni dana jen tlakem turba, ale take teplotou vystupniho vzduchu)

Jednoduse, i kdyby byly teplota vzduchu a tlak turba naprosto stejne, vetsi turbo pri tom samem tlaku dodava vetsi mnozstvi vzduchu. Tlak jen sam o sobe absolutne vubec nic neznamena. :wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

tequilaman-4G63 píše:jen turbem bez zmeny dat proste vykon za zadnou cenu nezmenis ecu si plnici tlak odreguluje na uplne malinkem i na uplne obrovskem turbu uplne stejne
A ty mas DSM :? ? Pokud je to turbo, ja ti zvysim tlak turba a vykon motoru zadarmo, behem 30 sekund, bez jakehokoliv pridavneho zarizeni a bez jakychkoliv zvlastnich nastroju. :wink: Kam na ty perly, ze si ECU nejak zazracne odreguluje plnici tlak, chodis :? ?
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
BlackR1
Příspěvky: 17
Registrován: 06 říj 2009 13:17

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od BlackR1 »

Taboo píše:
tequilaman-4G63 píše:pokud bude v sacim potrubi 0,6 bar tak tam bude 0,6bar a je uplne jedno kde se tam vezmou jestli je tam natlaci kompresor turbo z liazky nebo je tam nafoukas pumpickou na nafukovani lehatka na vodu je to uplne ale uplne totalne jedno jde o to jestli si schopen to tou ci onou variantou dokazat
Mozna by bylo dobre si zakoupit nejakou literaturu o preplnovani spalovacich motoru... :lol:

mass = density x volume (kde samozrejme density [hustota] neni dana jen tlakem turba, ale take teplotou vystupniho vzduchu)

Jednoduse, i kdyby byly teplota vzduchu a tlak turba naprosto stejne, vetsi turbo pri tom samem tlaku dodava vetsi mnozstvi vzduchu. Tlak jen sam o sobe absolutne vubec nic neznamena. :wink:

A mohl bys k tomu preplnovani nejakou literaturu doporucit? Nebo to trochu rozvest... Jakto ze vzduchu o stejnym tlaku teplote, vlhkosti (rekneme tedy i hustote) prochazejiciho skrz stejnej prurez muze byt najednou vic ?

sorry napsal sem to trochu zmatene ale nejak uz dnes nejsem schopen mysleni ;)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

BlackR1 píše:A mohl bys k tomu preplnovani nejakou literaturu doporucit?
Treba Maximum Boost od Corky Bell a Turbochargers od Hugh Macinnes.
BlackR1 píše:Jakto ze vzduchu o stejnym tlaku teplote, vlhkosti (rekneme tedy i hustote) prochazejiciho skrz stejnej prurez muze byt najednou vic ?
Protoze na konci te trubky mas neustaly promeny odber: motor, kde i v pripade N/A motoru pri tom samem atmosferickem tlaku prochazi tou samou trubkou pri rozdilne zatezi a otackach rozdilne mnozstvi vzduchu.
IQ stylingem nenahradis.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

Taboo píše:
BlackR1 píše:A mohl bys k tomu preplnovani nejakou literaturu doporucit?
Treba Maximum Boost od Corky Bell a Turbochargers od Hugh Macinnes.
BlackR1 píše:Jakto ze vzduchu o stejnym tlaku teplote, vlhkosti (rekneme tedy i hustote) prochazejiciho skrz stejnej prurez muze byt najednou vic ?
Protoze na konci te trubky mas neustaly promeny odber: motor, kde i v pripade N/A motoru pri tom samem atmosferickem tlaku prochazi tou samou trubkou pri rozdilne zatezi a otackach rozdilne mnozstvi vzduchu.
koupeno..jsem na to zvědavej
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Libor12 »

proc neco nepipnes? Bych ti je postnul.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Krosmen »

Ano několik fiátků jezdí s GT28RS,ale úpravy okolo motoru jsou větší a je použit jiný soft do seriové jednotky.Originál TB28 má velice malé AR výfukové části,jen 49 což v praxi znamená že nad 5000ot jde tlak turba dolu.....S GT28RS AR64 plnící tlak je konstantní až do 7500-omezovač.Pokud ale vezmu to že by rozdílně veliká turba při stejném tlaku měla dávat stejný výkon,je to nesmysl!!!!Plnící tlak v serii je v overboostu 1,2 při něm má coupe 220PS a 310NM s GT28RS je při 1,4BAR výkon 340PS a 400NM.....
ještě k tomu,seriová jednotka přes seriový solenoid odreguluje i GT28 ale musí k němu být adekvátně upravena mapa zapalování a vstřiku.....Ale jinak regulace funguje na 1. je max tlak jeden bar a i to je na přední náhon víc než dost.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od blázen »

akorát jsi mu měl tučně a podtržením zvýraznit dvě věci:
změna software
důležitost veličiny tlak na rozdílně velikých turbech

a závěrem tolik,že jen tak to mezi sebou měnit nejde.

ale myslím,že už mu to dostatečne vysvětlil taboo :lol:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Krosmen »

jasan!!!!!Turbo stojí 26000.- a dalších 34000.- stojí zbytek :-) ten neni podstatnej...od regulace tlaku paliva-kterou neni seriový regulátor schopen s 255LHP walbrem uregulovat přes takový pikačoviny jako je novej palivovej filtr přes upravený vstup vzduchu do turba s přímim filtrem,2,5" průchozí vejfuk,FMIC a trubky k němu,přes keramickou lamelu spojky.....Pak zjistíš že turbo je na tom všem pomalu to nejlevnější......ano pokud chceš ten motor vyhodit jo vřele doporučuju dát jen a pouze veliký turbo bez rozmyslu....jen si trofám říct,že je to stráta času a peněz....btw to sem raději dnes se domluvil s Liborem a on mi objednal jednu z výše zmíněných knih......
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

Krosmen píše:Ano několik fiátků jezdí s GT28RS,ale úpravy okolo motoru jsou větší a je použit jiný soft do seriové jednotky.Originál TB28 má velice malé AR výfukové části,jen 49 což v praxi znamená že nad 5000ot jde tlak turba dolu.....S GT28RS AR64 plnící tlak je konstantní až do 7500-omezovač.Pokud ale vezmu to že by rozdílně veliká turba při stejném tlaku měla dávat stejný výkon,je to nesmysl!!!!Plnící tlak v serii je v overboostu 1,2 při něm má coupe 220PS a 310NM s GT28RS je při 1,4BAR výkon 340PS a 400NM.....
ještě k tomu,seriová jednotka přes seriový solenoid odreguluje i GT28 ale musí k němu být adekvátně upravena mapa zapalování a vstřiku.....Ale jinak regulace funguje na 1. je max tlak jeden bar a i to je na přední náhon víc než dost.....

dyt si tady sam protirecis...

Plnící tlak v serii je v overboostu 1,2 při něm má coupe 220PS a 310NM s GT28RS je při 1,4BAR výkon 340PS a 400NM.....

pokud tu gt28rs odregulejes stejne jako v serii pomoci solenoidu co ovlada wastegate na 1,2bar tak coupe bude mit porad 220PS a 310NM nemam pravdu? samozrejme ze vetsi turbo umozni vetsi prutok vzduchu ktery vytvori vetsi pretlak v sani pokud bude skrz motor prutok vzduchu zachovan on samozrejme nebude protoze s vetsim tlakem se zvetsi

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

tequilaman-4G63 píše:samozrejme ze vetsi turbo umozni vetsi prutok vzduchu ktery vytvori vetsi pretlak v sani pokud bude skrz motor prutok vzduchu zachovan on samozrejme nebude protoze s vetsim tlakem se zvetsi
Videl jsi nekdy mapy kompresorovych kol? Pokud ano, porovnej treba mapy T25 a T72 - a jake mnozstvi vzduchu pri tom samem - naprosto identickem - tlaku dodavaji. Toto mnozstvi vzduchu pote, treba v pripade T25 a T72, pri tom samem tlaku predstavuje rozdil celych stovek HP vykonu motoru. Jeden z mych kolegu se jednou velice vystizne nechal slyset, ze "Boost je tlak vzduchu, ktery se NEDOSTAVA do motoru". Velice zjednodusene, pokud je motor schopen pohltit vetsi mnozstvi vzduchu, nez ktere je turbo pri danem tlaku dodat, jeho tlak zacne odpadavat. Zajdi konecne do knihovny a pujc si nejake knihy o zakladech preplnovani spalovacich motoru... :wink:
IQ stylingem nenahradis.

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

taboo ty resis zabomysi valku to je prece jasne ze boost vytvori objem vzduchu ktery neprojde motorem to prece vim stejne jako ze velke turbo tlaci vic vzduchu )co se objemu tyce( ale pokud mam v sani 0,6bar tak skrz motor projde pri 6000rpm placnu 600cfm vzduchu. pokud nafoukam 1,3bar tak pres ten samy motor projde placnu 1800cfm vzduchu pri 6000rpm. tak a ted k te velikosti turb pokud pouziju male turbo potrebuje placnu 80000rpm k tomu aby precerpalo 600cfm velke turbo potrebuje na stejny objem vzduchu jen 60000rpm a otacky turba tedy objem tedy tlak )pac to vse na sobe potom zavisi( je ecu u nekterych aut schpna regulovat pomoci solenoidem ovladaneho wastegate... dsm mozna wg ridi primo tlakem za turbem pak je mozne celkem v pohode pridat par kobylek upravou tohoto mech. reg. ustroji a limitem pak bude predpokladam hranice fuelcutu..

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Taboo »

tequilaman-4G63 píše:taboo ty resis zabomysi valku
Ne. Resim tady ty doslovne nesmysly, ktere tady tvrdis. :kladivo:
tequilaman-4G63 píše:to je prece jasne ze boost vytvori objem vzduchu ktery neprojde motorem to prece vim stejne jako ze velke turbo tlaci vic vzduchu )co se objemu tyce( ale pokud mam v sani 0,6bar tak skrz motor projde pri 6000rpm placnu 600cfm vzduchu. pokud nafoukam 1,3bar tak pres ten samy motor projde placnu 1800cfm vzduchu pri 6000rpm. tak a ted k te velikosti turb pokud pouziju male turbo potrebuje placnu 80000rpm k tomu aby precerpalo 600cfm velke turbo potrebuje na stejny objem vzduchu jen 60000rpm a otacky turba tedy objem tedy tlak )pac to vse na sobe potom zavisi( je ecu u nekterych aut schpna regulovat pomoci solenoidem ovladaneho wastegate... dsm mozna wg ridi primo tlakem za turbem pak je mozne celkem v pohode pridat par kobylek upravou tohoto mech. reg. ustroji a limitem pak bude predpokladam hranice fuelcutu..
Ha, ha, ha... :lol: Jak uz jsem nekolikrat rekl: Zajdi do knihovny a pujc si nejake odborne publikace o preplnovani spalovacich motoru a EFI, to je skutecne ta uplne nejlepsi rada, kterou ti kdokoliv na tomto foru muze dat. Zatim nerozumis ani samotnym zcela zakladnim principum teto problematiky - a pokousis se tady hrat na experta (coz pote vypada opravdu velice smesne). Ono to je jako se snazit vysvetlit teorii relativity nekomu, kdo zatim neumi napocitat ani do deseti.
Ono je hezke, za zcela najednou ti je uplne vse naprosto jasne - a jeste na predchozi strane jsi tvrdil, ze neni absolutne zadny rozdil mezi 0.6BAR na T15 a GT35R (protoze jsi nemel ani potuchu, ze pri tom samem 0.6BAR tlaku T15 a T35R tlaci do motoru naprosto rozdilne mnozstvi vzduchu... :lol: ).
IQ stylingem nenahradis.

tequilaman-4G63
Příspěvky: 46
Registrován: 30 zář 2009 22:50

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od tequilaman-4G63 »

Ono je hezke, za zcela najednou ti je uplne vse naprosto jasne - a jeste na predchozi strane jsi tvrdil, ze neni absolutne zadny rozdil mezi 0.6BAR na T15 a GT35R (protoze jsi nemel ani potuchu, ze pri tom samem 0.6BAR tlaku T15 a T35R tlaci do motoru naprosto rozdilne mnozstvi vzduchu... ).

DYT ZA TIM SI TAKY PORAD STOJIM!!!!!

turbo nemuze do motoru pri stejnem tlaku a teplote v sani natlacit vetsi mnozstvi vzduchu protoze tim motorem proste neprojde to je jak u tatatru tady :kladivo:

pocet molekul vzduchu ve valci ktery na s zajima je primo dany vzorcem :

(Engine Mass Airflow Rate) ≈ RPM × Volume x MAP x M / (2 x R x absolute temperature)
Where Volume is the displacement of the engine, M is the molar mass of air, and R is the ideal gas constant. The two in the denominator is needed for 4 stroke engines because half the engine's displacement is swept during one revolution.

a bohuzel je v tom vzorci fakt nezajima jestli ten motor je s t15 nebo gt35r nebo jestli si tam ten vzduch nafoukal pumpickou


taboo ja te k tobe mam uprimny obdiv po precteni spousty tvych prispevku ale tady ta diskuze me ubiji rikame oba to same a hadame se kdo ma pravdu...

Uživatelský avatar
Yurii
Příspěvky: 687
Registrován: 28 kvě 2007 14:43
Bydliště: Praha 2

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od Yurii »

No taky mi něják neni jasný rozdíl 0.6 baru (při stejnym průřezu potrubí to přece bude jedno jaký turbo ho tlačí) Rozdíl bude akorát v době nástupu a průběhu tlaku (což je vlastne to samý)...

Maximálně podle mýho silně amatérskýho názoru nebude schopnej standardní WG ve špičce uregulovat tu větší turbínu ale jinak si myslím, že by to bez razantního zvyšování tlaku mělo normálně fungovat se standardní řídící jendotkou, jen t prostě nebude tak dobrý jak by mohlo bejt / ale bude to lepší něž to bylo :)

Samozřejmě že by bylo potřeba upravit mapy v jednotce, aby se detailně vyladil nástup turba a popřípadě aby se dal zvednout tlak, to plně chápu.

Nechci se s nikým přít, rád se něco přiučím od machrů jako je Taboo ;) 8)
Pětka f kombajnu

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: Kdo napasuje T25 místo T15?

Příspěvek od kentoya »

jen pro vysvětlení laikům

v hubě máš litr vzduchu a foukni ho ven
půjde ven s tlakem např 0,1 bar a venku bude za jednu sekundu

strč si do huby slámku na pití koly a foukni ten litr ven
půjde ven s tlakem např 0,2 bar, ale za pět sekund

takže podle tvé teorie je 0,2 bar přes slámku větší výkon, kdežto taboo jasně ukáže na 0,1 bar

pokud jsi to náhodou nepochopil, tak se podívej na výfukovou turbínku u T15 a u T35 (její průměr) a to je právě ten rozdíl mezi tvojí slámkou a taboovou hubou

a pokud jsi to stále nepochopil, tal přestan prosím tě psát, nebo tomu nějakej magor uvěří a zkurví si motor, jenom proto, že tobě to není stále jasný
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“