Ja zkusim - jak mi cas dovoli - zplacat dohromady nejaky obecny 3D model pro trochu lepsi predstavu. Samotny princip je ale velice jednoduchy: Dosazeni co nejvyssiho (= vyssiho, nez atmosferickeho) tlaku v komore pomoci naporu v kombinaci s vyuzitim energie zvukovych vln. Ta komora ma dva vstupy ve tvaru venturi, kazdy umisteny pod mirnym uhlem na jejim konci a vyvedene budto k vyrezum v kapote anebo prednim narazniku. Ten zakladni princip je zvyseni rychlosti vzduchu pomoci tech venturi a vytvoreni vyssiho tlaku v komore tim, ze proudy vzduchu z obou vstupu do sebe "nabouravaji" ve stredu komory, cimz dochazi ke zvyseni tlaku. Ty vstupy jsou umisteny na konce te komory pod mirnym uhlem, aby se dosahlo rotace obou vstupnich proudu vzduchu a soucasne zabranilo jejich reverzi zpet do tech vstupu. Jelikoz ty proudy i nadale pri jejich rotaci zachovavaji cast jejich pocatecni rychlosti (a po jejich vzajemne kolizi ted pri jejich vyssim tlaku), tak dochazi k vice efektivnimu plneni valcu. To samo o sobe je uz velice dobre, ale da se jeste zlepsit pouzitim dalsiho naporoveho efektu pomoci energie zvukovych vln zavirajicich se ventilu. Hladka stena komory opozicni kazde vetvi neni ale tak efektivni, jako pouziti "reflektoru" (ve tvaru paraboly), ktere odrazeji zvukove vlny zpet do tech velocity stacks, vetvi a kanalu hlavy. Ty vypocty vzdalenosti tech reflektoru od ventilu vzhledem k rychlosti zvuku a zadanem zdurazneni daneho RPM pasma jsou dostatecne zname, ale mohu je tady uverejnit. Bezne se samozrejme pouziva nekolika nasobku tech zvukovych vln, aby ty vetve nemusely byt neskutecne dlouhe.
Timto zpusobem se da dosahnout zadaneho zdurazneni budto jednoho RPM pasma (na ktere je vse soustredeno), anebo treba dosahnout vyssiho rozpolozeni (kdy je mozno pouzit treba delsich vetvi + zvukovych vln k dosazeni vice efektiniho plneni valcu v nizsich otackach a pote charakteristik vacek + zvyseni tlaku v komore se zvysujici se rychlosti vozu ve vyssich RPM). Clovek ma proste vice prostredku, se kterymi pracovat: vacky, delku vetvi, napor pomoci zvukovych vln a zvyseni tlaku v komore v zavislosti na rychlosti vozu. Opet, ten uhel (+ prumer a tvar) vstupu te komory je dost kriticky a urcuje kompromis zvyseni tlaku versus rychlost proudu vzduchu. Cim je ten uhel vetsi, tim zpravidla bude dosazeno vyssi rychlosti rotace tech opozicnich proudu, ale soucasne i nizsiho narustu tlaku (ale jeho rozpolozeni bude vice rovnomerne) - s cimz se da hrat v nejakem CFD simulacnim software do nekonecna. Ty vysledky jsou ale velice zajimave...

IQ stylingem nenahradis.