Pokud by jsi mel pripadne zajem o delani veci na trochu "vedeckych" zakladech, experimentaci uplatneni teorie v praxi a byl ochoten pouzit 3D modeling a airflow simulace pomoci Fluent, tak bych mohl dodat obecny design (princip, ze ktereho vychazet) velice efektivniho airboxu, ktery by skutecne znatelne prispel ke zvyseni vykonu doslova v celem RPM pasmu a navic jeste ti dovolil dodatecne zamereni na RPM pasmo tveho vyberu. Neco, co CR jeste nevidela, z ceho by na tve soupere sel strach a s cim by jsi vyhral kazdy zavod...TomGTI píše:Jasně,to vyvedení jsem dal jako přiklad že jsi to tu zmínil,jednalo se mi hlavně o to proudění vzduchu,jestli teda lze to provozovat bez airboxu náporově nebo je opravdu lépe mít nějákou tu zásobárnu "uklidněného vzduchu".
intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
No to by mě moc zajímalo! Fluent mám nějaký 3D je také,experimentu se nebojím
ale nápad není. 
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
ze bych zase nainstaloval catii 
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
už aby to bylo a až si koupím trochu rychlejší komp, můžet to nainstalovat i měelviiis píše:ze bych zase nainstaloval catii
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
Mno nevim kde mam cd tak se stavim do arelau ze bajvalim kolegou... a pak to muzem soupnout i k tobekentoya píše:už aby to bylo a až si koupím trochu rychlejší komp, můžet to nainstalovat i měelviiis píše:ze bych zase nainstaloval catii
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
klidně to můžete nějak šoupnout i mně
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
no než se do toho dostanu tak stejně umřu
poprvé jsem si s kačenou hrál v roce 98 a naposledy v roce 99, tak už budu brutálně těžce mimo, ale základy se snad nezapomínají, i když jeden nikdy neví
poprvé jsem si s kačenou hrál v roce 98 a naposledy v roce 99, tak už budu brutálně těžce mimo, ale základy se snad nezapomínají, i když jeden nikdy neví
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
No já si teď donesl sw balík s výukovou licencí od http://www.ricardo.com" onclick="window.open(this.href);return false; prozatím instaluji ale vypadá to moc zajímavě.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
Ja zkusim - jak mi cas dovoli - zplacat dohromady nejaky obecny 3D model pro trochu lepsi predstavu. Samotny princip je ale velice jednoduchy: Dosazeni co nejvyssiho (= vyssiho, nez atmosferickeho) tlaku v komore pomoci naporu v kombinaci s vyuzitim energie zvukovych vln. Ta komora ma dva vstupy ve tvaru venturi, kazdy umisteny pod mirnym uhlem na jejim konci a vyvedene budto k vyrezum v kapote anebo prednim narazniku. Ten zakladni princip je zvyseni rychlosti vzduchu pomoci tech venturi a vytvoreni vyssiho tlaku v komore tim, ze proudy vzduchu z obou vstupu do sebe "nabouravaji" ve stredu komory, cimz dochazi ke zvyseni tlaku. Ty vstupy jsou umisteny na konce te komory pod mirnym uhlem, aby se dosahlo rotace obou vstupnich proudu vzduchu a soucasne zabranilo jejich reverzi zpet do tech vstupu. Jelikoz ty proudy i nadale pri jejich rotaci zachovavaji cast jejich pocatecni rychlosti (a po jejich vzajemne kolizi ted pri jejich vyssim tlaku), tak dochazi k vice efektivnimu plneni valcu. To samo o sobe je uz velice dobre, ale da se jeste zlepsit pouzitim dalsiho naporoveho efektu pomoci energie zvukovych vln zavirajicich se ventilu. Hladka stena komory opozicni kazde vetvi neni ale tak efektivni, jako pouziti "reflektoru" (ve tvaru paraboly), ktere odrazeji zvukove vlny zpet do tech velocity stacks, vetvi a kanalu hlavy. Ty vypocty vzdalenosti tech reflektoru od ventilu vzhledem k rychlosti zvuku a zadanem zdurazneni daneho RPM pasma jsou dostatecne zname, ale mohu je tady uverejnit. Bezne se samozrejme pouziva nekolika nasobku tech zvukovych vln, aby ty vetve nemusely byt neskutecne dlouhe.
Timto zpusobem se da dosahnout zadaneho zdurazneni budto jednoho RPM pasma (na ktere je vse soustredeno), anebo treba dosahnout vyssiho rozpolozeni (kdy je mozno pouzit treba delsich vetvi + zvukovych vln k dosazeni vice efektiniho plneni valcu v nizsich otackach a pote charakteristik vacek + zvyseni tlaku v komore se zvysujici se rychlosti vozu ve vyssich RPM). Clovek ma proste vice prostredku, se kterymi pracovat: vacky, delku vetvi, napor pomoci zvukovych vln a zvyseni tlaku v komore v zavislosti na rychlosti vozu. Opet, ten uhel (+ prumer a tvar) vstupu te komory je dost kriticky a urcuje kompromis zvyseni tlaku versus rychlost proudu vzduchu. Cim je ten uhel vetsi, tim zpravidla bude dosazeno vyssi rychlosti rotace tech opozicnich proudu, ale soucasne i nizsiho narustu tlaku (ale jeho rozpolozeni bude vice rovnomerne) - s cimz se da hrat v nejakem CFD simulacnim software do nekonecna. Ty vysledky jsou ale velice zajimave...
Timto zpusobem se da dosahnout zadaneho zdurazneni budto jednoho RPM pasma (na ktere je vse soustredeno), anebo treba dosahnout vyssiho rozpolozeni (kdy je mozno pouzit treba delsich vetvi + zvukovych vln k dosazeni vice efektiniho plneni valcu v nizsich otackach a pote charakteristik vacek + zvyseni tlaku v komore se zvysujici se rychlosti vozu ve vyssich RPM). Clovek ma proste vice prostredku, se kterymi pracovat: vacky, delku vetvi, napor pomoci zvukovych vln a zvyseni tlaku v komore v zavislosti na rychlosti vozu. Opet, ten uhel (+ prumer a tvar) vstupu te komory je dost kriticky a urcuje kompromis zvyseni tlaku versus rychlost proudu vzduchu. Cim je ten uhel vetsi, tim zpravidla bude dosazeno vyssi rychlosti rotace tech opozicnich proudu, ale soucasne i nizsiho narustu tlaku (ale jeho rozpolozeni bude vice rovnomerne) - s cimz se da hrat v nejakem CFD simulacnim software do nekonecna. Ty vysledky jsou ale velice zajimave...
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
Teď možná placnu hloupost,ale není to atmosférické rezonanční přeplňovaní? Zvuková vlna nesmí být u konce potrubí dříve než zavře samotný ventil? Vlna se na konci "opře" o atmosféru a vrací se zpět a v tu chvíli otevírá ventil? Kdysi jsem už toto zloušel simulovat ale výhodu to přinášelo pouze v úzkém spektru otáček vzhledem k možné délce potrubí někde nad 7500rpm a to by dle simulace měl vznikat přetlak až 0.5bar ovšem v nižším spektru naprostý propad a zhoršené plnění. K realizaci jsem se nikdy nedostal.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
Ano, anebo aspon jeho formu (my tomu rikame "ram induction"). Maly trik je ale v pouziti nasobku te zvukove vlny behem zavreneho saciho ventilu (kdy ta zvukova vlna po zavreni saciho ventilu cestuje k tomu reflektoru, odrazi se, cestuje zpet k zavrenemu ventilu, opet se od nej odrazi - a opakuje to nekolikrat, nez nakonec dojde k otevrenemu ventilu, pricemz samozrejme "nabuduje" vyssi tlak). Pracuje to samozrejme idealne jen v uzkem RPM pasmu (jako vpodstate cokoliv: vacky, tvar a velikost ventilu, kanaly hlavy, delka + tvar vetvi, etc.), ale da se to zamerit vpodstate na kterekoliv (i velice nizke) RPM pasmo. Ta zvukova vlna nastava samozrejme doslova v kazdem sacim manifoldu po uzavreni sacich ventilu, kde je ale ve vetsine pripadu naprosto neslazena s delkou vetvi, RPM a vackami, coz ale zadny negatvni dopad (zhorseni plneni) vetsinou nema. Jen tam proste neni vyuzito toho, ceho by vyuzitou byt mohlo. Ten manifold, ktery jsem tady popsal, pouziva dvojite naporove plneni, s kterym se da dosahnout v kanalech hlavy pred ventily pomerne znacny pretlak (ve srovnani s atmosferickym tlakem). Jiste, ten trvaly pretlak v komore je zavisly na pohybu vozu, ale to je porad lepsi, nez nejaka "uklidnovaci" komora, ve ktere k zadnemu pretlaku nikdy nedochazi...Libor12 píše:Teď možná placnu hloupost,ale není to atmosférické rezonanční přeplňovaní?
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
Ak som spravne pochopil...
Ak chcem vyuzit zvukovu vlnu ventilu, tak kanal sania by mal byt podla moznosti rovny / priamy...
a na "opacnej strane ventilu", teda vlastne na zaciatku sacieho kanala..by mal byt spraveny "neaky" reflektor
odrazajuci tento zvuk od ventilu...
Dlzka tohto sacieho kanala bude samozrejme urcovat, ktoremu s pektru RPM tento efekt bude najviac pomahat..
Ak chcem vyuzit zvukovu vlnu ventilu, tak kanal sania by mal byt podla moznosti rovny / priamy...
a na "opacnej strane ventilu", teda vlastne na zaciatku sacieho kanala..by mal byt spraveny "neaky" reflektor
odrazajuci tento zvuk od ventilu...
Dlzka tohto sacieho kanala bude samozrejme urcovat, ktoremu s pektru RPM tento efekt bude najviac pomahat..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
Tady trocha teorie. http://home.earthlink.net/~redcat/pulse_ram/theory.html" onclick="window.open(this.href);return false; možná se do toho zase asi pustím. Jinak asi bych to přirovnal k už zmíněnému acis od toy. V určitém pásmu rpm se otevřou klapky a nad nimi je kryt sací komory ve tvaru paraboly,takže dojde nejen ke změně délky potrubí a objemu ale i k odrazu zvukových vln.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
Zlatej turbomotor 
I live in SUPRA World
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
Nám co patří do klubu 9000rpm+ turbo nic neříkáSmayk píše:Zlatej turbomotor
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
ale takovejch 10 000 a turbo to už je úplně jiný kafeLibor12 píše:Nám co patří do klubu 9000rpm+ turbo nic neříkáSmayk píše:Zlatej turbomotor
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
Libor12 píše:Nám co patří do klubu 9000rpm+ turbo nic neříkáSmayk píše:Zlatej turbomotor
I live in SUPRA World
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
kentoya píše:ale takovejch 10 000 a turbo to už je úplně jiný kafeLibor12 píše:Nám co patří do klubu 9000rpm+ turbo nic neříkáSmayk píše:Zlatej turbomotor
tak tak
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
a vo vo vo vo vo tom to je
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
- Butcher
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 15 říj 2006 23:48
- Bydliště: Sodom and Gomorrah
- Kontaktovat uživatele:
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
Hlupáci
...."It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
- Shinji Minowa
- Shinji Minowa
KEHO rennsport
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
Řekl bych,že budeme co nevidět deportováni do sekce videoButcher píše:Hlupáci...."Je to všechno o srdci, lidé, kteří se zaměřují na díly,jako turbo, a vše okolo ... jsou jen poraženi."
- Shinji Minowa
http://www.youtube.com/watch?v=lch_exQJPzc" onclick="window.open(this.href);return false;
I live in SUPRA World
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...
- Butcher
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 15 říj 2006 23:48
- Bydliště: Sodom and Gomorrah
- Kontaktovat uživatele:
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
...Poraženi určitě neSmayk píše:Řekl bych,že budeme co nevidět deportováni do sekce videoButcher píše:Hlupáci...."Je to všechno o srdci, lidé, kteří se zaměřují na díly,jako turbo, a vše okolo ... jsou jen poraženi."
- Shinji Minowa
http://www.youtube.com/watch?v=lch_exQJPzc" onclick="window.open(this.href);return false;
KEHO rennsport
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
nemůžu si pomoct
http://www.youtube.com/watch?v=LiSptlw- ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=LiSptlw- ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
Zpět k tématu. Řekněme že se mi povede sladit rezonanční saní pro určité pásmo rpm. Nemělo by to samé platit pro výfuk? Je přece vzájemné překryti ventilu a když z jedné strany vyrobím přetlak tak aby mi čerstvá směs neodešla bez užitku do výfuku. Je nějaké pravidlo?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
trosku ozivime..
stale mi vrta v hlave, konstrukcne prevedenie "trumpetiek s premenlivou dlzkou"
priblizne potrebne dlzky sacieho kanala pre moj motor som kdesi vysnoril, kedze pocitat sa mi to nechce...
ale nenapada ma nic, co by bolo pouzitelne... (na motor)
teda hladam nieco co by pouzivalo princip trombonu..
ale na priemere okolo 45mm..
stale mi vrta v hlave, konstrukcne prevedenie "trumpetiek s premenlivou dlzkou"
priblizne potrebne dlzky sacieho kanala pre moj motor som kdesi vysnoril, kedze pocitat sa mi to nechce...
ale nenapada ma nic, co by bolo pouzitelne... (na motor)
teda hladam nieco co by pouzivalo princip trombonu..
ale na priemere okolo 45mm..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: intake manifol plenum (česky komora sání?) - velikost?
dockal sa niekto z vas teda nejake toho modelu ..?? stihlo sa teda nieco v tomto smere podniknut .??Taboo píše:Ja zkusim - jak mi cas dovoli - zplacat dohromady nejaky obecny 3D model pro trochu lepsi predstavu. Samotny princip je ale velice jednoduchy: Dosazeni co nejvyssiho (= vyssiho, nez atmosferickeho) tlaku v komore pomoci naporu v kombinaci s vyuzitim energie zvukovych vln. Ta komora ma dva vstupy ve tvaru venturi, kazdy umisteny pod mirnym uhlem na jejim konci a vyvedene budto k vyrezum v kapote anebo prednim narazniku. Ten zakladni princip je zvyseni rychlosti vzduchu pomoci tech venturi a vytvoreni vyssiho tlaku v komore tim, ze proudy vzduchu z obou vstupu do sebe "nabouravaji" ve stredu komory, cimz dochazi ke zvyseni tlaku. Ty vstupy jsou umisteny na konce te komory pod mirnym uhlem, aby se dosahlo rotace obou vstupnich proudu vzduchu a soucasne zabranilo jejich reverzi zpet do tech vstupu. Jelikoz ty proudy i nadale pri jejich rotaci zachovavaji cast jejich pocatecni rychlosti (a po jejich vzajemne kolizi ted pri jejich vyssim tlaku), tak dochazi k vice efektivnimu plneni valcu. To samo o sobe je uz velice dobre, ale da se jeste zlepsit pouzitim dalsiho naporoveho efektu pomoci energie zvukovych vln zavirajicich se ventilu. Hladka stena komory opozicni kazde vetvi neni ale tak efektivni, jako pouziti "reflektoru" (ve tvaru paraboly), ktere odrazeji zvukove vlny zpet do tech velocity stacks, vetvi a kanalu hlavy. Ty vypocty vzdalenosti tech reflektoru od ventilu vzhledem k rychlosti zvuku a zadanem zdurazneni daneho RPM pasma jsou dostatecne zname, ale mohu je tady uverejnit. Bezne se samozrejme pouziva nekolika nasobku tech zvukovych vln, aby ty vetve nemusely byt neskutecne dlouhe.
Timto zpusobem se da dosahnout zadaneho zdurazneni budto jednoho RPM pasma (na ktere je vse soustredeno), anebo treba dosahnout vyssiho rozpolozeni (kdy je mozno pouzit treba delsich vetvi + zvukovych vln k dosazeni vice efektiniho plneni valcu v nizsich otackach a pote charakteristik vacek + zvyseni tlaku v komore se zvysujici se rychlosti vozu ve vyssich RPM). Clovek ma proste vice prostredku, se kterymi pracovat: vacky, delku vetvi, napor pomoci zvukovych vln a zvyseni tlaku v komore v zavislosti na rychlosti vozu. Opet, ten uhel (+ prumer a tvar) vstupu te komory je dost kriticky a urcuje kompromis zvyseni tlaku versus rychlost proudu vzduchu. Cim je ten uhel vetsi, tim zpravidla bude dosazeno vyssi rychlosti rotace tech opozicnich proudu, ale soucasne i nizsiho narustu tlaku (ale jeho rozpolozeni bude vice rovnomerne) - s cimz se da hrat v nejakem CFD simulacnim software do nekonecna. Ty vysledky jsou ale velice zajimave...
chystam sa spatlat nejaky ten airbox/plenum na tie moje ITB...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
