LJay: Honda CRX 2G ED9 - R.I.P.

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Víko je lakovaný barvou Motip Dupli Color Supertherm

Pravděpodobně budu časem stavět ještě jeden motor komplet od znovu, tak aby byl připravený na vyšší výkony. Tenhle motor je jen takový první krok, abych se to na něm naučil.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Tiger.s
Příspěvky: 2575
Registrován: 17 lis 2005 11:44
Bydliště: Téměř Pilsen :)
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Tiger.s »

MOc pěknej projekt sem zvědav na turbo 8)
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát :D )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Sám sem taky zvědavej. Snad z toho nic neulítne hned při prvním nastartování :)
www.jfperformance.cz

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od kony5 »

a to jen dotaz jak řešíš kompresní poměr? ...nechavaš standart písty i ojky? a jen víc těsnění pod hlavou nebo všechno klasika a jen foukáš? dík

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Celý je to pojatý jako "nízko rozpočtovej" projekt, takže ojnice a písty zůstávají původní. Měli by mít rezervu cca. do 200koní. Přeplňovat budu tak, abych se nedostal přes tuhle hranici. Měnit budu jen těsnění pod hlavou za mls od Cometic, protože standart D16Z5 těsnění je grafitový a to by mohlo fouknout. Další pak budou štefy do hlavy od ARP a to je z věcí do vnitřku motoru všechno.

Snižování komprese širším těsněním je trochu dvousečný, protože to sice sníží kompresy, ale zvýší se ti výška těsnění, který je pak náchylnější k netěsnostem.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
crazyape
Příspěvky: 1610
Registrován: 25 říj 2005 20:55
Bydliště: doma

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od crazyape »

O kolik budes zvysovat? nebylo by lepsi nechat udelat podlozku a koupit dvoje tesneni? o tomhle "nizkorozpoctovym" projektu jsem uz premyslel na svem motoru, ale tezko rict jestli by snesl 200ps se seriovym vnitrkem. Ale abych rekl pravdu tak me by to stacilo do ty skorapky :)

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Těsnění od Cometic co mám, má standartní výšku, takže se nic zvyšovat nebude. Komprese zůstane taková jaká je 9,5:1 je sice na přeplňování už trohu víc, ale při nízkým plnícím tlaku to vadit snad nebude.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od elviiis »

ja ma kompres 9:1 a tlacim 1.2 bar myslim ze tva kompres pro tvuj tlak je ok a pujde to i rozumne naladit... jen aby ten vykon ten motor rozdejchal...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Krosmen »

s vyšší statickou kompresí vzniká větší náchylnost na přesnost naladění přeci jen detonaci hrozí dříve....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Krosmen: o tom že kvuli vyšší kompresi je to náchylnější k detonacím vím. Snyd se to povede odladit tak, aby s tím nebyl problém.

elviiis: vnitřnosti to snad vydrží. ZCResource sem viděl projekt, který z tohohle motoru v seriovým stavu tlačil 300hp. Měl to na sprinty a motor to vydržel 3 roky než mu ulítla ojnice. Na d-series.org je hromada přeplňovaných Déčkovejch motorů, který jezdí se sériovým vnitřkem, ale je to jak píšeš, všechno je to hlavně otázkou odladění.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska byla konečně v garáži "přijatelná" zima, tak sem sundal nárazník a rozměřil přední část chladičový stěny kvuli výběru vhodnýho intercooleru. Pokud by se to někomu hodilo, tak tady jsou rozměry, ale není to uplně přesný, protože auto bylo minulým majitelem vzatý na předek, takže je jedna strana brejlí trochu hnutá.

Jo a nevíte náhodou někdo, kde by se daly koupit polyuretanový profily (kruhový a čtvercový průřez)?
rozměry02.jpg
rozměry02.jpg (128.88 KiB) Zobrazeno 5062 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Filip:)
Příspěvky: 784
Registrován: 18 lis 2010 01:31
Bydliště: Praha 5

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Filip:) »

Moc pěkný 8) Kolik jsi do toho zatím tak vrazil? a na kolik tě přišla ta rekonstrukce třmenů? :)
►Volvo V40 T4 - B4194 T (16V) 147kW/200hp @5500rpm, 300 N·m...
Ex: BMW E36 318i saloon.. 83kW...

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Díky, kolik sem do toho už vrazil přesně nevím. Moc to nepočítám, ale určitě to už dost překročilo nákupní cenu auta. Tenkrát sem ho kupoval za necelých 60.
Repase třmenů stála mám pocit kolem 3 tisíc za pár. Už je to dlouho co sem to nechával dělat, takže si to bohužel přesně nepamatuju.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od elviiis »

Ahoj s coolerem te zklamu ten muj z rencka co by tam byl super je nekde zmizelej :-(
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

elviiis: v pohodě. Já už se o tom bavil se Zemim a nespíš koupím nějakej celohliník přes něj. Každopádně díky za to že si se po něm podíval.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska byl čas, tak sem se pustil do výroby engine damperu a taky sem konečně našel tu správnou hadici na odvod oleje z truba. Stačilo jen zajít do škodováckých autodílů :)
damper 01.jpg
damper 01.jpg (110.1 KiB) Zobrazeno 4781 x
damper 02.jpg
damper 02.jpg (110.86 KiB) Zobrazeno 4781 x
mazani 08.jpg
mazani 08.jpg (84.39 KiB) Zobrazeno 4781 x
www.jfperformance.cz

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od tsin »

aby ti ta hadice vydrzela teploty
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Pár lidí mi říkalo, že na odvod oleje používají tuhle hadici, nebo jinou z topení od jinýho auta a nemají s ní žádný problémy. Tak to snad bude OK.
www.jfperformance.cz

m1tv
Příspěvky: 426
Registrován: 07 led 2007 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od m1tv »

u všech aut co maj v serii turbo je olejovy vedeni oboji kovovy tak nevim nevim

edit: tak u všech aut co sem zatim dělal :lol:
Naposledy upravil(a) m1tv dne 13 led 2011 22:36, celkem upraveno 1 x.
muj ukol? sp(r)asit svět:)opravy a upravy vozu 739208725

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Simmy »

já mám přívod oleje v kovu, odvod v silikonu ... série

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Přívod je v kovu kvuli tlaku, ale odvod už pod tlakem není, takže tam kov nepotřebuješ. Musí se jen vybrat vhodná hadice, která to zvládne tepelně.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska sem celkem pohnul s engine damperem a taky dorazily přídavný budíky od Raid HP.
damper 03.jpg
damper 03.jpg (108.01 KiB) Zobrazeno 4372 x
budiky 01.jpg
budiky 01.jpg (97.88 KiB) Zobrazeno 4372 x
www.jfperformance.cz

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Simmy »

LJay píše:Přívod je v kovu kvuli tlaku, ale odvod už pod tlakem není, takže tam kov nepotřebuješ. Musí se jen vybrat vhodná hadice, která to zvládne tepelně.
mě je to jasné, byla to jen reakce na předchozí příspěvek :wink:

m1tv
Příspěvky: 426
Registrován: 07 led 2007 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od m1tv »

problem je taky že ti olej rozežíra gumovy hadice takže to chce hadice na olej :wink: takže pokud to pude volil bych kov nebo hlinik
muj ukol? sp(r)asit svět:)opravy a upravy vozu 739208725

Uživatelský avatar
goreff
Příspěvky: 273
Registrován: 30 srp 2007 20:26
Bydliště: zwischen Ol und Pv

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od goreff »

existují hadice,které jsou přímo určené na olej a jiné sračky...kolikrát je i používám v práci,že

m1tv
Příspěvky: 426
Registrován: 07 led 2007 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od m1tv »

to jo ale tadle z topeni to neni :D
muj ukol? sp(r)asit svět:)opravy a upravy vozu 739208725

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

O tom že jsou hadice speciálně na vedení oleje vím. Jednu jsem si kvuli tomu i koupil, ale problém byl v tom, že se mi lámala v ohybu, protože je moc ostrý a jelikož sem gumový koleno speciálně na olej nesehnal, tak si holt musím vystačit s touhle. Navíc olej tu hadici nesežere za týden, ale v rámci let, takže to nemá cenu řešit.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska sem dokončil engine damper. Příští víkend udělám držáky a bude moc jít na auto.
damper 04.jpg
damper 04.jpg (163.46 KiB) Zobrazeno 4173 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Za dnešek sem toho moc nestihnul, alespoň se mi ale povedlo vyrobit úchyt engine damperu, který příjde našroubovat na blok motoru, do místa připravenýho pro kompresor klimy.
damper 05.jpg
damper 05.jpg (112.73 KiB) Zobrazeno 4008 x
damper 06.jpg
damper 06.jpg (81 KiB) Zobrazeno 4008 x
damper 10.jpg
damper 10.jpg (153.33 KiB) Zobrazeno 3754 x
Naposledy upravil(a) LJay dne 29 led 2011 18:12, celkem upraveno 1 x.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Druhá část úchytu engine damperu, která příjde přidělat na držák silentbloku v karoserii. Zároveň bude sloužit jako úchyt pro OCT a sirénu alarmu. Před dokončením ale ještě musím odvrtat nějaké odlehčovací otvory, abych snížil váhu.
damper 07.jpg
damper 07.jpg (108.42 KiB) Zobrazeno 3861 x
damper 08.jpg
damper 08.jpg (117.18 KiB) Zobrazeno 3861 x
damper 09.jpg
damper 09.jpg (118.27 KiB) Zobrazeno 3753 x
Naposledy upravil(a) LJay dne 29 led 2011 18:13, celkem upraveno 1 x.
www.jfperformance.cz

Odpovědět

Zpět na „Projekty“