PORADTE! Olej do CRX 1.6 16V

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Co lejete za olej do svy 7000+ rpm kary???

10W-40
10
59%
15W-40
2
12%
Neco "jinyho" (nesmysl...)
5
29%
 
Celkem hlasů: 17

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Eddie píše:
Zemi píše:
Eddie píše:Několikrát se to řešilo na hondaclubu a pokaždé se stejným výsledkem... Honda doporučuje do svých motorů pouze 10W-40 a nic jiného....
DEKUJU ZA NAZOR!!! :D :D :D
.. nemáš zač... já se jen jistím, že až mě v tom někdy svezeš, tak ti nevyletí motor .. :D :D :D
Hehe... Toho se snad nedockame... :| Motor jde na GO a snad se myhne i naka ta uprava, ale to se teprve uvidi... :wink:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

Zemi píše:
Eddie píše:
Zemi píše: DEKUJU ZA NAZOR!!! :D :D :D
.. nemáš zač... já se jen jistím, že až mě v tom někdy svezeš, tak ti nevyletí motor .. :D :D :D
Hehe... Toho se snad nedockame... :| Motor jde na GO a snad se myhne i naka ta uprava, ale to se teprve uvidi... :wink:
.. seš si jistej, že GO je dobrej nápad ? Abys nedopadl jak kámoš u Probečka.. nechal si jí asi za 50k uděla a když to přitáhl, tak to žralo olej, kouřilo, zvuk jak nafta... no hrůza .... Prostě se to moc nepovedlo.... :( Já bych se toho bál .... To já pošilhávám po tomhle,ale nějak nejsou děngy .. :( http://www.albaauto.cz/images/401_1.jpg - HONDA CIVIC 1,6 118KW, nová v ČR
Rok výroby/datum první reg.: 1999
Barva černá metalíza
Obsah motoru: 1595 cm3
Výkon motoru: 118 kW
Stav tachometru: 65000 km
Cena: 249.000,-
8)
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Eddie píše:
Zemi píše:
Eddie píše: .. nemáš zač... já se jen jistím, že až mě v tom někdy svezeš, tak ti nevyletí motor .. :D :D :D
Hehe... Toho se snad nedockame... :| Motor jde na GO a snad se myhne i naka ta uprava, ale to se teprve uvidi... :wink:
.. seš si jistej, že GO je dobrej nápad ? Abys nedopadl jak kámoš u Probečka.. nechal si jí asi za 50k uděla a když to přitáhl, tak to žralo olej, kouřilo, zvuk jak nafta... no hrůza .... Prostě se to moc nepovedlo.... :( Já bych se toho bál .... To já pošilhávám po tomhle,ale nějak nejsou děngy .. :( http://www.albaauto.cz/images/401_1.jpg - HONDA CIVIC 1,6 118KW, nová v ČR
Rok výroby/datum první reg.: 1999
Barva černá metalíza
Obsah motoru: 1595 cm3
Výkon motoru: 118 kW
Stav tachometru: 65000 km
Cena: 249.000,-
8)
No tak hlavne necham seridit ventily, menit rozvodak, "picoviny" okolo a kdyz uz to bude rozebrany tak mozna i neco vic, ale jsem na vazkach... Mam jeste v zaloze kompletni muj motor se 100tis najeto takze kdyby se neco vysralo tak mam dily (krome kliky na kterou odesel)...

Jinak k tomu Civicu VTi - hnusi ho ty polepy, ale zaklad je to perfektni! Hlavne ty kilometry... :wink:
Nevyhoda kterou u nej vidim je vaha... :D Presne tenhle typ byl preci v Usti (VTi) a nevyslo mu to... :D
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Jinak ten tvuj kamos co to mel po GO... Nahodou Prelude 2.2 VTEC... Nebyl to on??? :?
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fiesta »

Necetl sem vse tak to mozna nekdo tvrdil predemnou...ale nej se z nasi zkusenosti jevi CASTROL Magnetec...je to 10W40...tudis PS....Pokud nalejes syntetiku a nevis jakej tam byl olej predtim,tak po nejakejch 2 000 km ti zacne chcat olej snad i z volantu....No ale i pro motor Honda a i Alfa Romeo je postacujici polosyntetika.....Vymena pri sportovnejsim zachazeni je doporucena po 20 000 km.....
VW PASSAT B5

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Fiesta píše:Necetl sem vse tak to mozna nekdo tvrdil predemnou...ale nej se z nasi zkusenosti jevi CASTROL Magnetec...je to 10W40...tudis PS....Pokud nalejes syntetiku a nevis jakej tam byl olej predtim,tak po nejakejch 2 000 km ti zacne chcat olej snad i z volantu....No ale i pro motor Honda a i Alfa Romeo je postacujici polosyntetika.....Vymena pri sportovnejsim zachazeni je doporucena po 20 000 km.....
Juj ja mam Texaco a menim pri cca 8000... Jako moje Honda jezdi celej zivot na 10W40 a bezi bez problemu.... Je fakt ze nemam VTEC, ale toci mi dost - 7700. Pristi rok bude navic v hajzlu omezovac tak pujde pres 8000 a to je dost... Nevim prave zda to ten 10W40 "umaze"... :cry:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
eric
Příspěvky: 500
Registrován: 08 kvě 2004 11:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eric »

Zemi píše:
Fiesta píše:Necetl sem vse tak to mozna nekdo tvrdil predemnou...ale nej se z nasi zkusenosti jevi CASTROL Magnetec...je to 10W40...tudis PS....Pokud nalejes syntetiku a nevis jakej tam byl olej predtim,tak po nejakejch 2 000 km ti zacne chcat olej snad i z volantu....No ale i pro motor Honda a i Alfa Romeo je postacujici polosyntetika.....Vymena pri sportovnejsim zachazeni je doporucena po 20 000 km.....
Juj ja mam Texaco a menim pri cca 8000... Jako moje Honda jezdi celej zivot na 10W40 a bezi bez problemu.... Je fakt ze nemam VTEC, ale toci mi dost - 7700. Pristi rok bude navic v hajzlu omezovac tak pujde pres 8000 a to je dost... Nevim prave zda to ten 10W40 "umaze"... :cry:
nevim co tim získáš,to se snad už vyplatí přeřadit ne :twisted:

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fiesta »

Zemi ....ten omezovac bych tam nechal...ale pokud to chces kvuli maximalce tak budis...ale odstranenim omezovace vykonu nepridas :?: :roll:
VW PASSAT B5

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

eric píše:
Zemi píše:
Fiesta píše:Necetl sem vse tak to mozna nekdo tvrdil predemnou...ale nej se z nasi zkusenosti jevi CASTROL Magnetec...je to 10W40...tudis PS....Pokud nalejes syntetiku a nevis jakej tam byl olej predtim,tak po nejakejch 2 000 km ti zacne chcat olej snad i z volantu....No ale i pro motor Honda a i Alfa Romeo je postacujici polosyntetika.....Vymena pri sportovnejsim zachazeni je doporucena po 20 000 km.....
Juj ja mam Texaco a menim pri cca 8000... Jako moje Honda jezdi celej zivot na 10W40 a bezi bez problemu.... Je fakt ze nemam VTEC, ale toci mi dost - 7700. Pristi rok bude navic v hajzlu omezovac tak pujde pres 8000 a to je dost... Nevim prave zda to ten 10W40 "umaze"... :cry:
nevim co tim získáš,to se snad už vyplatí přeřadit ne :twisted:
Voe kdyz bude vetsi komprese a spicka dale tak co mam asi na sprintu delat chytroline? :lol:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Fiesta píše:Zemi ....ten omezovac bych tam nechal...ale pokud to chces kvuli maximalce tak budis...ale odstranenim omezovace vykonu nepridas :?: :roll:
Ne on jde ven kvuli Chipu GX - ten ho posune o 500ot.

Taky se chystam snizovat palici a tak vis...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
eric
Příspěvky: 500
Registrován: 08 kvě 2004 11:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eric »

jestli to plánuješ v kombinaci s timhle (nečetl sem tohle to celý) tak to jo,to ho vyndej :D
ale jako samotná věc vyndanej omezovač je myslim k hovnu

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fiesta »

No k tem 20 000 km to je pro bezny provoz...samozrejme ze pokud menis po 5 000 km tak to je jen dobre...zalezi pak jen na statistice kdy je olej jeste "schopny" mazat a kdy jiz neni.....no ale u tebe by mel vydrzet nejmin 12 000 km...zalezi na kvalite...
VW PASSAT B5

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Fiesta píše:No k tem 20 000 km to je pro bezny provoz...samozrejme ze pokud menis po 5 000 km tak to je jen dobre...zalezi pak jen na statistice kdy je olej jeste "schopny" mazat a kdy jiz neni.....no ale u tebe by mel vydrzet nejmin 12 000 km...zalezi na kvalite...
Jo diky za rady... Konecne se to tu trochu hyblo po dlouhe dobe... :wink:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

max.ps

Příspěvek od max.ps »

Když točí motor 8000, není už 10W-40 v tu chvíli moc řídkej? Nebyl by lepší 10W-60? Díky

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

max.ps píše:Když točí motor 8000, není už 10W-40 v tu chvíli moc řídkej? Nebyl by lepší 10W-60? Díky
No a jsi tady... Pockame... Casu jeste dost... :D
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

max.ps píše:Když točí motor 8000, není už 10W-40 v tu chvíli moc řídkej? Nebyl by lepší 10W-60? Díky
Přesně tak. Oleje 0W, 5W-40 jsou spíš pro studený starty. Do výkonějších motorů se víc hodí oleje s vyšší teplotní zatižitelností jako 15W-60 a podobně. Já jsem u Nissana měnil každých 4-5 tisíc Castrol TWS 15W-60

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fiesta »

No tak pro tebe by byl dokonalej 0W 40 pac mas VTi a to je myslim palba..no ale je to palka ale sezere to i 10W40 ale castejsi intervali vymeny tak 5 000 az 8 000 km :roll:
VW PASSAT B5

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Fiesta píše:No tak pro tebe by byl dokonalej 0W 40 pac mas VTi a to je myslim palba..no ale je to palka ale sezere to i 10W40 ale castejsi intervali vymeny tak 5 000 az 8 000 km :roll:
Vsak on toci o neco malo vic nez ja... Tady uz jde VTEC ne-VTEC stranou... :cry: :?

Mam v tom binec... :cry: :cry: :cry:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

max.ps

Příspěvek od max.ps »

barbucha píše:
max.ps píše:Když točí motor 8000, není už 10W-40 v tu chvíli moc řídkej? Nebyl by lepší 10W-60? Díky
Přesně tak. Oleje 0W, 5W-40 jsou spíš pro studený starty. Do výkonějších motorů se víc hodí oleje s vyšší teplotní zatižitelností jako 15W-60 a podobně. Já jsem u Nissana měnil každých 4-5 tisíc Castrol TWS 15W-60
A prosim tě, kolik se tak pohybuje cena toho TWS? A ten 10W-60 (myslel jsem na Castrol RS) bys taky doporučil, ne? Dik

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

Zemi píše:
Eddie píše:
Zemi píše: Hehe... Toho se snad nedockame... :| Motor jde na GO a snad se myhne i naka ta uprava, ale to se teprve uvidi... :wink:
.. seš si jistej, že GO je dobrej nápad ? Abys nedopadl jak kámoš u Probečka.. nechal si jí asi za 50k uděla a když to přitáhl, tak to žralo olej, kouřilo, zvuk jak nafta... no hrůza .... Prostě se to moc nepovedlo.... :( Já bych se toho bál .... To já pošilhávám po tomhle,ale nějak nejsou děngy .. :( http://www.albaauto.cz/images/401_1.jpg - HONDA CIVIC 1,6 118KW, nová v ČR
Rok výroby/datum první reg.: 1999
Barva černá metalíza
Obsah motoru: 1595 cm3
Výkon motoru: 118 kW
Stav tachometru: 65000 km
Cena: 249.000,-
8)
No tak hlavne necham seridit ventily, menit rozvodak, "picoviny" okolo a kdyz uz to bude rozebrany tak mozna i neco vic, ale jsem na vazkach... Mam jeste v zaloze kompletni muj motor se 100tis najeto takze kdyby se neco vysralo tak mam dily (krome kliky na kterou odesel)...

Jinak k tomu Civicu VTi - hnusi ho ty polepy, ale zaklad je to perfektni! Hlavne ty kilometry... :wink:
Nevyhoda kterou u nej vidim je vaha... :D Presne tenhle typ byl preci v Usti (VTi) a nevyslo mu to... :D

jjj. ty polepy jsou hnus,ale to je prostě Black Phantom.. ten je tam má origo od Hondy 8) . To bych klidně i zkousnul... :D
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

Zemi píše:Jinak ten tvuj kamos co to mel po GO... Nahodou Prelude 2.2 VTEC... Nebyl to on??? :?
.. nene, ten měl Ford Probe 2.2 ... o té zmršené Preludě jsem taky četl ... :(
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

Fiesta píše:Necetl sem vse tak to mozna nekdo tvrdil predemnou...ale nej se z nasi zkusenosti jevi CASTROL Magnetec...je to 10W40...tudis PS....Pokud nalejes syntetiku a nevis jakej tam byl olej predtim,tak po nejakejch 2 000 km ti zacne chcat olej snad i z volantu....No ale i pro motor Honda a i Alfa Romeo je postacujici polosyntetika.....Vymena pri sportovnejsim zachazeni je doporucena po 20 000 km.....
.. k tomu bych měl trochu výhrady.. Castrol je dobrá značka, sám mám i Magnetec ,ale hned při nejbližší výměně půjde do kytek, protože je to snad nejhlučnější olej, co sem kdy měl a není to jen z mé hlavy... Taky se chci vyjádřit k tomu intervalu výměny... u Hondy by se mělo měnit nejdéle po 10k ... rozhodně to je doporučené maximum ... 8) a déle bych tam olej nenechal...
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

max.ps píše:
barbucha píše:
max.ps píše:Když točí motor 8000, není už 10W-40 v tu chvíli moc řídkej? Nebyl by lepší 10W-60? Díky
Přesně tak. Oleje 0W, 5W-40 jsou spíš pro studený starty. Do výkonějších motorů se víc hodí oleje s vyšší teplotní zatižitelností jako 15W-60 a podobně. Já jsem u Nissana měnil každých 4-5 tisíc Castrol TWS 15W-60
A prosim tě, kolik se tak pohybuje cena toho TWS? A ten 10W-60 (myslel jsem na Castrol RS) bys taky doporučil, ne? Dik
Někde se dá sehnat za 500litr, ale já mám nejblíž ke štanglovi na bílý hoře a tam ho mají kolem 550,- Teď koukám že jsem se přepsal. Není to 15W-60 ale 10W-60
http://www.autodoplnky.cz/index.php?typ ... ozi=254706

max.ps

Příspěvek od max.ps »

barbucha píše:
max.ps píše:
barbucha píše: Přesně tak. Oleje 0W, 5W-40 jsou spíš pro studený starty. Do výkonějších motorů se víc hodí oleje s vyšší teplotní zatižitelností jako 15W-60 a podobně. Já jsem u Nissana měnil každých 4-5 tisíc Castrol TWS 15W-60
A prosim tě, kolik se tak pohybuje cena toho TWS? A ten 10W-60 (myslel jsem na Castrol RS) bys taky doporučil, ne? Dik
Někde se dá sehnat za 500litr, ale já mám nejblíž ke štanglovi na bílý hoře a tam ho mají kolem 550,- Teď koukám že jsem se přepsal. Není to 15W-60 ale 10W-60
http://www.autodoplnky.cz/index.php?typ ... ozi=254706
Perfektní, díky... tenhle olej jsem si představoval... já ho viděl v Mohelnici za 1580 / 4litry :)

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

Ten TWS jsem dával do Nissana protože, do přeplňovanýho motoru prostě řídký oleje typu 0W-40 nepatří. Na to co je nejvhodnější do VTECu se radši zeptej někoho v Hondě. Je fakt že když jsem měl Preludu, tak jsem dával Mobil 1 0W-40, ale to byla 2.3i která točila maximálně 6500ot/min.

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Břéťa »

barbucha píše:
max.ps píše:
barbucha píše: Přesně tak. Oleje 0W, 5W-40 jsou spíš pro studený starty. Do výkonějších motorů se víc hodí oleje s vyšší teplotní zatižitelností jako 15W-60 a podobně. Já jsem u Nissana měnil každých 4-5 tisíc Castrol TWS 15W-60
A prosim tě, kolik se tak pohybuje cena toho TWS? A ten 10W-60 (myslel jsem na Castrol RS) bys taky doporučil, ne? Dik
Někde se dá sehnat za 500litr, ale já mám nejblíž ke štanglovi na bílý hoře a tam ho mají kolem 550,- Teď koukám že jsem se přepsal. Není to 15W-60 ale 10W-60
http://www.autodoplnky.cz/index.php?typ ... ozi=254706
Jj perfektni olej vyvinutej pro M5... 8) Da se nahratit RS 10w-60..
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

max.ps

Příspěvek od max.ps »

No právě ptal jsem se v hondě - tam mi řekli, že 10W-40. Ale pak jsem mluvil se známým co "dělá" hondy a ten řikal, že jim tam jednou přijel chlápek s VTIčkem a že ve 240 mu vyletěl motor :shock: - měl tam 10W-40... a rada od něho byla 10W-60...

Takže v tom mám zmatek, každej říká něco jinýho... ale čistě teoreticky - 60tka je hustší takže to nemůže vyletět i při 8200ot a je pro závodní motory, tak myslím, že by to bylo ono :D

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

max.ps píše:No právě ptal jsem se v hondě - tam mi řekli, že 10W-40. Ale pak jsem mluvil se známým co "dělá" hondy a ten řikal, že jim tam jednou přijel chlápek s VTIčkem a že ve 240 mu vyletěl motor :shock: - měl tam 10W-40... a rada od něho byla 10W-60...

Takže v tom mám zmatek, každej říká něco jinýho... ale čistě teoreticky - 60tka je hustší takže to nemůže vyletět i při 8200ot a je pro závodní motory, tak myslím, že by to bylo ono :D
.. tak opravuju.. honda doporučuje dokonce 15w-40 a nebo 10w-30 a důkaz je zde ... http://www.hondaclub.cz/base/default.as ... d=6&s_id=1

:D
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

max.ps píše:No právě ptal jsem se v hondě - tam mi řekli, že 10W-40. Ale pak jsem mluvil se známým co "dělá" hondy a ten řikal, že jim tam jednou přijel chlápek s VTIčkem a že ve 240 mu vyletěl motor :shock: - měl tam 10W-40... a rada od něho byla 10W-60...

Takže v tom mám zmatek, každej říká něco jinýho... ale čistě teoreticky - 60tka je hustší takže to nemůže vyletět i při 8200ot a je pro závodní motory, tak myslím, že by to bylo ono :D
No zjednodušeně platí že to první číslo udává schopnost mazání oleje při nízkých teplotách a to druhý teplotní zatižitelnost při plným výkonu. Proto když použiješ olej např. 15W-X, tak bys měl po nastartování dávat pozor než se motor důkladně prohřeje, protože olej dobře maže až po delší době než 0W-X. Naopak u přeplňovanýho motoru je potřeba vyšší to druhý číslo, protože turbodmychadlo se při zátěži zahřívá na extrémní teplotu a obyčejný olej by ho nedokázal dobře mazat. Navíc by mohl kvůli řídkosti propouštět přes ložiska turba. Radši se na to CRX ještě někde zeptej, ale já myslím že tím TWS rozhodně nic neskazíš.

max.ps

Příspěvek od max.ps »

2barbucha: díky moc a jen pro pořádek, mám civica :D Nechám tam teda ten 10W-60 navíc už tam byl i před tím...

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“