LJay: Honda CRX 2G ED9 - R.I.P.

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
Uživatelský avatar
HondaMan
Příspěvky: 377
Registrován: 30 kvě 2009 23:17

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od HondaMan »

Zrovna momentový klíč jde doma vcelku snadno otestovat. Stačí si uvědomit fyzikální podstatu momentu síly (točivý moment).

F.i.s.h.men
Příspěvky: 104
Registrován: 13 led 2008 09:44
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od F.i.s.h.men »

No tak nejsem moc odborník na to, abych ji nějak kvalitativně hodnotil. Na nejvyšší moment jsem utahoval kola na 110 a funguje no. Nějaký ten certifikát tuv tam taky je. Asi jediný co se mi nelíbí je, že hlava nemá takové to mačkání na kuličku, když nasazuješ ořech.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

LJay píše:Ještě bych taky potřeboval sehnat přípravek na nasazování pístů s kroužkama do hlavy, kdy někdo o něčem věděl, tak budu rád.
mrk sem
viem ti tam nieco objednat, bral som od nich uz nejake veci..

ja zase potrebujem zohnat brusku(zabrusovacku) na piestne kruzky.. (zamky na kruzkoch) :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od blázen »

přípravek když není nic jinýho uděláš z plechovky od ředidla - prostě kus oválnáho plechu namazanýho olejem se záhybama ,ty pak stiskneš kleštěma okolo pístu. a pomalinku budeš zaklepávat píst do bloku.. ideál na to mít někoho po ruce a pořádně mazat ..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

to je lepsia tenka ocelova pasovina..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Konečně sem viděl, jak ten přípravek vypadá (já zatím viděl jen takovej klešťovej) a tohle fakt není nic jinýho než smotaná pásovina. Tu mám doma, tak si to zkusím vyrobit z ní a uvidím jak t s tím půjde.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

pasovinka z balikov..
http://195.28.90.62/dohc/c20xe/dscn6718.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
pet007
Příspěvky: 46
Registrován: 29 pro 2009 09:50
Bydliště: Liberec

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od pet007 »

Odkud si ? Ja mam pripravek sice z eBay (Draper, prumery tusim od 80-105mm) ale funguje to. Kdyby z okoli liberec, muzu zapujcit.

Edit:
toto to je
http://www.ebay.co.uk/itm/DRAPER-51845- ... 230fb052d8" onclick="window.open(this.href);return false;
Opel AstraF 2.0t - 270kW

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

pet007: díky moc za nabídku zapůjčení, ale já mám průměr pístů 75mm, takže je o na mně bohužel moc veliký. Zkusím to vyrobit a když by to nestálo za nic, tak to objednám u unimaxu. Koukal sem že to tam mají asi za necelý 4 kila.
www.jfperformance.cz

marcius
Příspěvky: 3
Registrován: 18 říj 2011 17:43
Bydliště: Šumperk

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od marcius »

já používám tento

http://e-shop.adventure-biker.cz/index. ... -90mm-5040" onclick="window.open(this.href);return false;

mám vrtání 75,5mm což je "skoro" jak máš ty ... nicméně podobný, ale větší se dají na netu sehnat vpohodě :wink:

jinak stačí kroužky nastavit, naolejovat píst i stahovák, stáhnout, vsadit do válce a pak protlačit (já použil dřevo). taky jsem si zkoušel vyrábět přípravek z plechu, kterej jsem stahoval kleštěma, ale nebylo to ono- nechtěly se dobře stáhnout stírací kroužky...

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Abych jen nečekal na to až se mi vrátí domů blok a hlava z motorárny, tak sem se pustil do kompletace sacího traktu.
Komora je uvnitř upravená podobně jako předchozí. Jen sem si trochu víc pohrál se zaoblováním přechodů. Na vstupu je zase B16A1 klapka (58mm). Z klapky a EACV sem odstranil vyhřívání, aby mi to zbytečně nezahřívalo celou komoru (doufám, že to v zimě nebude zatuhávat). Palivová lišta je pak osazená 450cc vstřiky z mitsubishi eclipse.
Sání 03.jpg
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

zacni zhanat aj brusku na piestne kruzky...
kedze to vobec neni sranda..jak som zistil..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

JRD McLAREN:mezeru v pístních kroužcí jsem chtěl odladit dremlem s brusným kotoučkem, když ho někam upnu a budu to dělat opatrně na nízký otáčky, tak by to mohlo jít obrousit bez problémů.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

no len vybrat z ampulky dremelacky kotucik co by nehadzal...by mohol byt problem..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska sem si připravil ventilátor na chladič, abych to celý mohl o víkendu namontit na auto.
Ventilátor sem na zkoušku hodil na baterku a fouká opravdu silně, ale hlavně běží krásně tiše a ani trochu nehází.
Taky sem se pustil do čištění a lakování těch částí motoru co nejsou v motorárně.
chladič 05.jpg
díly 01.jpg
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Včera sem se pustil do výměny chladiče a celkem jednoduchá práce se zvrhla v pěknej bruntál, protože chladič je asi o 2cm vyšší a širší než originál a nevejde se na místo původního. Takže to nakonec dopadlo tak, že jsem musel uříznout spodní nosník chladičovky a vyrobit ho uplně nový a ještě budu muset upravit výztuhy v kapotě, protože plnící hrdlo chladiče je na jiným místě než u originálu, takže nezapadá do prolisu ve výztuze kapoty. Když to stihnu, tak večer pak postnu výsledky mýho snažení.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Tak po nějakých 18 hodinách čistý práce je chladič na místě. Ještě mi teda chybí udělat horní uchycení a nastrojit zpátky předek auta, ale to už je maličkost :)

Spodní příčka je celá nová z 20mm jeklu. Chladič je usazený do nových silentbloků co sem si vyrobil. Na příčce jsou všechny úchyty, tak jak byly na originálu, takže by tam mělo jít přichytit zpátky spodní oplastování. Celý sem to máznul na hulváta černým alkytonem a jelikož to není vidět, tak už to ani dál řešit nebudu. V motorovým prostoru sem pak přemístil expanzku, aby nebyla zbytečně daleko od chladiče a přívodní hadici k chladiči sem si připravil adapter s čidlem teploty, abych mohl začít testovat budík co sem si navrhnul.
chladič 06.jpg
chladič 07.jpg
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
DAWBLACK
Příspěvky: 329
Registrován: 06 kvě 2007 23:12

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od DAWBLACK »

Máš to pěkné, doufejme, že bude vše fungovat jak má. Jenom jedna otázka: Když už si se vším tak hraješ, chtělo by to udělat odstínění vzduchového filtru, pokud to ještě nemáš, je to myslím celkem přínos nebo ne?
Suzuki Swift Gti

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

DAWBLACK: díky za pochvalu, taky doufám, že mi z toho po prvním nastartování něco neuletí. Jj odstínění vzduchového filtru určitě smysl má. Tady už ho ale řešit nebudu kvuli tomu, že při instalci turba budu filtr sání přesouvat na druhou stranu auta (zhruba tam co je teď volný prostor napravo od chladiče), takže ho pořeším až tam.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
cr4sh3r
Příspěvky: 182
Registrován: 27 bře 2007 00:40

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od cr4sh3r »

Odstínění filtru má přínos jak na kterým autě. Na mojem třeba absolutně k ničemu. :D
Ford Mondeo ST220

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Taboo »

LJay píše:JRD McLAREN:mezeru v pístních kroužcí jsem chtěl odladit dremlem s brusným kotoučkem, když ho někam upnu a budu to dělat opatrně na nízký otáčky, tak by to mohlo jít obrousit bez problémů.
Takhle se to zcela bezne dela 8) . Mezery pistnich krouzku a jejich initialni orientace jsou jednemi z neoduvodnene zakorenenych mytu, ktere se nezakladaji na faktech. Pokud mohu poradit, pouzij o neco vetsi (anebo aspon stejne) mezery, nez maximalne doporucene. Co se tyka initialni orientace pistnich krouzku, ta je naprosto nedulezita (jelikoz pistni krouzky se za chodu motoru neustale toci) a asi tak "logicka", jako po intalaci novych pneumatik dat vuz zpet na zem tak, aby vsechny ventilky byly presne v 180 stupnich :lol: . Mezery pistnich krouzku nemusi byt - do jiste miry - nijak presne. Tim myslim v ramci od maximalnich doporucenych hodnot az + 50%. Za nekolik poslednich desitek let bylo zcela nezvratne prokazano mnohymi nezavislymi testy, ze mezery pistnich krouzku (opet, v ramci uvedenym vyse) se nijak podstatne nepodileji jak na kompresnich tlacich, tak na blow-by anebo spotrebe oleje (a to napriklad ani s naprosto sokujici mezerou 1/16"). Sice bych 1/16" mezery nijak nedoporucoval, ale diky vyssim EGT a tepelnemu namahani (a nasledovne vyssi tepelne roztazitelnosti pistnich krouzku a zmene jejich mezer) turbomotoru je proste dobre upravit ty mezery na jejich maximalni doporucovane hodnoty anebo i o neco vetsi. V zadnem pripade nepouzivej minimalni doporucovane hodnoty mezer (v predstave, ze ty krouzky budou nejak lepe tesnit).
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

ty..
si ma teraz trochu toto...nasrrrrrdil..
prve piestne kruzky mam teraz skor v tej mensej tolerancii, a druhe v skor v tej vacsej...
(ale zase NA motor)..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Taboo »

JRD McLAREN píše:ty..
si ma teraz trochu toto...nasrrrrrdil..
prve piestne kruzky mam teraz skor v tej mensej tolerancii, a druhe v skor v tej vacsej...
(ale zase NA motor)..
Pokud konce krouzku diky moc male mezere vzhledem k jejich tepelne roztazitelnosti do sebe nenarazeji, tak je to naprosto vporadku. Opak ma samozrejme katastrofalni nasledky, coz je duvod k pouzivani tech vetsich (i vetsich, nez maximalne doporucenych) mezer, jen byt "on the safe side". Ja jdu na prvnim krouzku vetsinou s oblasti mezi 25 a 30 tisicinami palce, na druhem pote mezi 30 a 35. Pokud spocitas obvody vsech krouzku ve vsech valcich a odectes od nich vsechny jejich mezery, tak je naprosto nemyslitelne, aby jimi prochazel celkovy objem blow-by i kdyby vsechny mezery pistnich krouzku byly nejak nahodne orientovane presne ve svisle ose nad sebou. Ten mytus mezer pistnich krouzku je zalozen na zvysenych mezerach diky opotrebeni vnejsiho obvodu pistnich krouzku a nasledovnemu zvyseni blow-by, spotreby oleje a snizeni komprese coby nasledek snizeni pritlacnych sil krouzku, coz se mylne davalo za vinu jejim zvysenym mezeram.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

dik za odpoved...takto nejako som si to myslel aj ja, ze to je..
opotrebeny kruzok ide totiz dost lahko roztiahnut a zvliect/nasadit na ci z piestu..
na "starych piestoch" (nez som to pretocil) boli vole od 0.4 do 0.65mm a tesnili..
na novych su doporucene vole na 1. - 0.009-0.013" na 2. - 0.015-0.021"

http://www.industrial-enclosures.com/ht ... lator.html
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska sem zkompletoval, první prototyp budíku na měření teploty vody a oleje. Ještě mi sice chybí objednat materiál na výrobu krytky zadní části, ale to už není nijak extra závažná věc, bez který by se to nedalo testovat :)
U sériový verze ještě zkusím posunout LEDky trochu víc do středu budíku, protože takhle jsou poměrně dost u krajů, ale jinak design nechám takový jak je vidět na fotce.
Rozměry sem dordržel podle standartu, aby se dal budík zastavět do běžně používaných kapliček, takže průměr montážního otvoru pro budík je nějakých 53mm a hloubka zápustný části je něco kolem 20mm.
budik teplota 04.jpg
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Krátký video s ukázkou funkce budíku.

http://www.youtube.com/watch?v=rkNp7Mj9K4U" onclick="window.open(this.href);return false;
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Chladič už je komplet uchycenej a mám nainstalovanej i dualní budík na měření teploty. Zatím sice jen vody, ale na testy to bohatě stačí. Dodělal sem to až teď večer, takže sem zatím auto nestihnul projet, ale zkoušel sem to alespoň na volnoběh a vypadá to, že jak budík tak chladič fungují bez závad.
chladič 08.jpg
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dopoledne sem sem byl na zkoušku projet auto, abych zjistil jestli všechno funguje a vypadá to OK. Chladič chladí, budík ukazuje, takže spokojenost. Jedil sem tak nějak více méně normálně s tím že sem tomu párkrát naložil na 7000ot. a teplota nepřesáhla 88°C.
Musí se nechat, že zaznamenávání špičkových hodnot je bezva věc. Ještě bych chtěl časem zkusit dodělat jednoduchej datalog do toho budíku. Paměť tam na to je, tak to snad bude běhat.
Teď bych chtěl předelat indikátor lambdy, aby vypadal podobně jako budík teploty a mohl sem ty budíky vizuálně sjednotit, protože teď mi tam ta lambda strašně trčí a vypadá to divně.
budik teplota 05.jpg
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

pocuj ..ked sa takto nudish ..
budik na EGT by sa ti nechcelo ..???
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

JRD McLAREN: no nevím jestli nudíš je ten správný výraz :) Budík půjde po testech normálně na prodej stejně jako shiftlight, takže čas co sem na tom strávil je celkem rozumně vynaloženej :)

Jinak pokud bych měl k dispozici čidlo EGT s popisem poměru odporu versus teplota, tak by to určitě vyrobit šlo, ale nejdřív potřebuju zafinishovat to co mám rozdělaný.
www.jfperformance.cz

Odpovědět

Zpět na „Projekty“