Mám +- nějaké představy jak to zrealizovat ale chtěl bych vědět váš názor jestli je nějaká ověřená verze apod. Jedná se normálně o klasický atmosférický 2.0l který jde na turbo přestavbu. Jde mi o to, že samozřejmě tam nejsou vývody na mazání a chlazení toho turba (radiator nemá výstup a nechci vrtat do bloku kvůli toho mazání). Jak říkám, něco bych aji věděl ale nechci to zanedbat tak doufám, že se ozve někdo kdo o tom něco ví a nějak by se to doladilo
Jak to chci udělat já...
Mazání: přes sandwich plate udělám vývod na turbo a z turba to povedu dál do olejové vany.. bude ale napojený i olejový chladič a tím pádem řeším i jak ten okruh přesně zapojit aby nedocházelo ke ztrátám tlaku a aby to bylo co nejvíc efektivní..
Chlazení: ten vývod z toho radiátoru vůbec nevím, jedině sehnat jiný chladič z nějakého dieselu nebo to tam nějak "dodělat" a nebo udělat chlazení na turbo samostatné úplně zvlášť, že seženu čerpadlo se samostatným chladičem + nádobkou a udělám z toho nějaký "custom" okruh... s elektrikou by si pohrál kamarád tam by nebyl takový problém ale doufám, že teda existuje jednodušší varianta..
Některá turba se chladí jen olejem, což by ti usnadnilo život. Redukci pod filtr použij určitě bez termostatu, není nic horšího, než když do turba přestane proudit olej.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Chlzeni vodou neni problem nech si udelat normlane Tkus (jde i koupit jen je otazka jestli ve vhodnem rozmeru) na vodni hadici mnoho aut ma takhle vyvedene vyvody na chlazeni turba od serie... turbo mazej prirubou pod filtr vracecku do vany s tlakem oleje to nic neudela jen si zjisti jakej budes muset dat restriktor abys to turbo neuchcal olejem...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Ja myslim,ze v te predstave zijes nejspis ty,protoze jakmile se nekdo zabyva mazanim a chlazenim,tak uz ma davno tyhle veci vyresene.Ja te muzu ujistit,ze se da klidne na urcity (nizky) tlak jezdit se seriovymi pisty a ventily bez sebemensich problemu
tak tak neni v tom az zase takova veda... pokud nechces nejak razantne navysovat vykon neni oturbeni az zase takovej problem... vetsi problem nez mechanika je elektronika...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
No naopak jsem slyšel o borcích co schválně dělají z Nissan CA18DE nebo jak se to jmenuje CA18DET jen tak že přidají turbínu dají vysoké na zakázku dělané těsnění pod palici aby tu kompresi trochu snížili a při správnym naladění ŘJ a nepřehnanym tlaku s tím není problém
Někde to tom byl i článek ale já hlava dubová si nepamatuju kde
Jináč asi doporučuju chlazení turbíny vodou bo u oleje bys musel hodně řešit jeho teplotu, třeba i ten muj malej benzíňák má vodní chlazení a to je to mrňavá T15ka bez IC Dieselový turba se často dělaj jen chlazený olejem ale u benzínu sem to moc často neviděl.
elviis: u toho mazani jsem se bal prave abych neodpalil nejaky sealing s tim sandwich plate, jeste mi bylo doporuceno fakt vrtat do bloku do budoucna pri nejhorsim zaslepit ale chtel bych se tomuto vyhnout.. u tech turbin me to sere ze s tim je hodne roboty a koumani proto jsem volil cestu kompressoru u sebe
ja se na to kouknu poradne jak budu v garazi a jeste se tady poptam do detailu na neco
beaver: sandwich plate uz je koupeny s termostatem a musim udelat jeste i nejake vyvody na budiky tlak a teplota oleje dalsi motanice.. jeste tam budu napojovat olejovy chladic tak to uz by byl problem tam cpat i to mazani na turbo, nejak mi to nesedi... zatim by to slo tou cestou fakt navrtat do bloku vyvod k turbu a vyvod z turba do olejove vany.. to by slo zatim cekam na dalsi navrhy pokud mozno vodni chlazeni jeste nejak premyslim tam je vice variant
Hele nevim jeslti Ti to pomůže ale u Scoupe je vývod na mazání turbíny hozenej nástavcem s holendrem přes oil pressure switch a pak ven rovnou do vany. Jinak ten sendvič pod oil filter s termostatem je tam snad od toho aby v případě potřeby pouštěl olej do chladiče oleje a ne do turba takže bych se při správnym zapojení nebál že do turba nepůjde olej protože není důvod
Mjoo málem bych zapomněl... bloky atmo a turbenýho Scoupe sou prakticky stejný a umístění toho OPS taky takže si mylsím že by neměl být problém to udělat stejně u jakýhokoli jinýho motoru.
Kdybys Stanley chtel, udělám obrázek ale nemůžu to teď v servisnim manuálu najít
nevrtej do bloku vytahni to s te priruby a jen do vstupu na turbo vsad restriktor a je to...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
presne tak jak rika elviis,nevim proc zbytecne vrtat do bloku,kdyz si muzes krasne vyvest mazani mezikusem u olejoveho filtru.S tim olejovym chladicem,bych az takovy problem nevidel.Jen si nejsem jisty, zda-li by to utahlo olejove cerpadlo a pokud ano,tak jak dlouho,ale mozna se mylim.Nevim jak u ostatnich aut,ale u s2 je resene chlazeni turba klasicky, olejem.Tudiz ja pri prestavbe sveho motoru pujdu taky touhle cestou,jelikoz uz par stejnych motoru tak jezdi bez problemu.Jen si dat pozor na dochlazovani turba po jizde.
Yurii píše:...Jinak ten sendvič pod oil filter s termostatem je tam snad od toho aby v případě potřeby pouštěl olej do chladiče oleje a ne do turba takže bych se při správnym zapojení nebál že do turba nepůjde olej protože není důvod...
Ten termostat se ale právě otevírá při dosažení nějaké teploty aby ten olej z okruhu pustil do chladiče. Pokud by na tento výstup napojil turbo, tak se nebude vůbec mazat dokud se motor neohřeje. Což je špatně.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Yurii píše:...Jinak ten sendvič pod oil filter s termostatem je tam snad od toho aby v případě potřeby pouštěl olej do chladiče oleje a ne do turba takže bych se při správnym zapojení nebál že do turba nepůjde olej protože není důvod...
Ten termostat se ale právě otevírá při dosažení nějaké teploty aby ten olej z okruhu pustil do chladiče. Pokud by na tento výstup napojil turbo, tak se nebude vůbec mazat dokud se motor neohřeje. Což je špatně.
Tak jsem to právě myslel, jenom že někdo o pár příspěvků ho před tím varoval tak jsem to chtěl zdůraznit ale moc se mi to asi nepovedlo
Olej z turba do víka ventilů??? To je dobrá konina to by fungovalo tak akorát kdyby motor běžel vzhůru nohama... olej z turbíny má vždycky odtejkat samospádem.
tlak vzít z bloku nebo toho sandwitch,obojí přes vhodný restrictor, odvod do vany do vhodné výšky aby nedocházelo k vytváření odporu pro ten odtok z toho turba.
Tak motor to je ten hyundaiacký dvoulitr totožný s 4g63 a turbo tam je TD05-20G a je tam chlazení vodou.. vodu vezmu z klasickych hadic z chladice, rozrezu 2 ze 3 na pul dam tam mezikus a z vrchni hadice to povedu do turba a do spodni z turba pak ten olej samozrejme do vany a ne do vika ventilu jeste teda jak ten olej dostat do te turbiny, posledni vec a muzu zacit
4g63 blok nema oil filter housing?Takova rozbocka jakoby,myslim ze by mel urcite mit,takze sehnat ten housing prisroubovat do bloku,das filtr a pak normal hadici do turba spolu s restriktorem ,tady fotka nejaka na priblizeni veci co myslim .Ja to budu resit tim,ze pouziju oil filter housing z turbo verze.
Tom_ dival jsem se ale vypada to ze to asi nema, nejde tam ted moc videt to bych pak omrknul jak bych to auto mel nahore rozhozene jinak jsem nasel spunt kousek pod vikem ventilu a tam by to slo vzit jen se podivam jestli neni nahodou uz na turbu ten restriktor
Ja mam 0.9mm restriktor(Garrett gt30R)
Stanley.Pokud mas kulickove loziska,tak staci vyvest tlak oleje ze snimace tlaku oleje.Jenom si sezenes adapter a mas to. Z toho mezikusu pro chlazeni oleje ti do 80 stupnu nic nepotece. Jak uz psal beaver.
Ja mel teda za to, ze ballbearing turba sou nachylnejsi na vyssi tlak oleje nez klasicky kluzny loziska... muze mi nekdo vysvetlit jak presne to teda je? Vim ze prumer restriktoru zavisi na tlaku oleje a ze je to pro kazdou moderni turbinu jinaci ale tim to hasne.
Stanley píše:Tak motor to je ten hyundaiacký dvoulitr totožný s 4g63 a turbo tam je TD05-20G a je tam chlazení vodou.. vodu vezmu z klasickych hadic z chladice, rozrezu 2 ze 3 na pul dam tam mezikus a z vrchni hadice to povedu do turba a do spodni z turba pak ten olej samozrejme do vany a ne do vika ventilu jeste teda jak ten olej dostat do te turbiny, posledni vec a muzu zacit
4g63 bere olej pro turbo z hlavy.u N/A je ten otvor zaslepenej šroubem a ten se nachází kousek pod tím gumovým měsíčkem těsnění víka ventilů...
kolik chceš plnit? u 4G63 mitsu je tvrzená kliková hřídel u hyundaie sem to nikde nezjistil asi není..ojnice a písty máš serii?... jak budeš řešit elektroniku? pigiback jednotkou?...jinak ten mezikus pod filtr kvuli chladiči je zbytečný 4G63 má v nálitku držáku filtru který je našroubovaný na bloku přímo vývody na olejový chladič... z nějakého starého galantu to určitě seženeš...