Mazání a chlazení turba

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Stanley »

Mám +- nějaké představy jak to zrealizovat ale chtěl bych vědět váš názor jestli je nějaká ověřená verze apod. Jedná se normálně o klasický atmosférický 2.0l který jde na turbo přestavbu. Jde mi o to, že samozřejmě tam nejsou vývody na mazání a chlazení toho turba (radiator nemá výstup a nechci vrtat do bloku kvůli toho mazání). Jak říkám, něco bych aji věděl ale nechci to zanedbat tak doufám, že se ozve někdo kdo o tom něco ví a nějak by se to doladilo :wink:

Jak to chci udělat já...

Mazání: přes sandwich plate udělám vývod na turbo a z turba to povedu dál do olejové vany.. bude ale napojený i olejový chladič a tím pádem řeším i jak ten okruh přesně zapojit aby nedocházelo ke ztrátám tlaku a aby to bylo co nejvíc efektivní..

Chlazení: ten vývod z toho radiátoru vůbec nevím, jedině sehnat jiný chladič z nějakého dieselu nebo to tam nějak "dodělat" a nebo udělat chlazení na turbo samostatné úplně zvlášť, že seženu čerpadlo se samostatným chladičem + nádobkou a udělám z toho nějaký "custom" okruh... s elektrikou by si pohrál kamarád tam by nebyl takový problém ale doufám, že teda existuje jednodušší varianta..

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Beaver »

Některá turba se chladí jen olejem, což by ti usnadnilo život. Redukci pod filtr použij určitě bez termostatu, není nic horšího, než když do turba přestane proudit olej.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od elviiis »

Chlzeni vodou neni problem nech si udelat normlane Tkus (jde i koupit jen je otazka jestli ve vhodnem rozmeru) na vodni hadici mnoho aut ma takhle vyvedene vyvody na chlazeni turba od serie... turbo mazej prirubou pod filtr vracecku do vany s tlakem oleje to nic neudela jen si zjisti jakej budes muset dat restriktor abys to turbo neuchcal olejem...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
enougher
Příspěvky: 10
Registrován: 14 říj 2011 00:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od enougher »

Moment ty zijes v predstave ze klasicky motor "oturbis" a hura tuning???

Turbomotory maji jine ventily , pisty atd.... vec neni tak jednoducha
aby jsi pak neoplakal motor az ti treba pukne pist :?
žádná auta prosím , pouze Mercedes BENZ

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Beaver »

Aha a můžeš mi říct, jakej rozdíl je mezi ventilama u Supry turbo a Supry nonturbo ? :lol: Žádnej jsem nějak nenašel :)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Tom_ »

Ja myslim,ze v te predstave zijes nejspis ty,protoze jakmile se nekdo zabyva mazanim a chlazenim,tak uz ma davno tyhle veci vyresene.Ja te muzu ujistit,ze se da klidne na urcity (nizky) tlak jezdit se seriovymi pisty a ventily bez sebemensich problemu :wink:
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od elviiis »

tak tak neni v tom az zase takova veda... pokud nechces nejak razantne navysovat vykon neni oturbeni az zase takovej problem... vetsi problem nez mechanika je elektronika...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Yurii
Příspěvky: 687
Registrován: 28 kvě 2007 14:43
Bydliště: Praha 2

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Yurii »

No naopak jsem slyšel o borcích co schválně dělají z Nissan CA18DE nebo jak se to jmenuje CA18DET jen tak že přidají turbínu dají vysoké na zakázku dělané těsnění pod palici aby tu kompresi trochu snížili a při správnym naladění ŘJ a nepřehnanym tlaku s tím není problém :)
Někde to tom byl i článek ale já hlava dubová si nepamatuju kde :(

Jináč asi doporučuju chlazení turbíny vodou bo u oleje bys musel hodně řešit jeho teplotu, třeba i ten muj malej benzíňák má vodní chlazení a to je to mrňavá T15ka bez IC :-) Dieselový turba se často dělaj jen chlazený olejem ale u benzínu sem to moc často neviděl.
Pětka f kombajnu

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Stanley »

enougher: bez komentare

elviis: u toho mazani jsem se bal prave abych neodpalil nejaky sealing s tim sandwich plate, jeste mi bylo doporuceno fakt vrtat do bloku :D do budoucna pri nejhorsim zaslepit ale chtel bych se tomuto vyhnout.. u tech turbin me to sere ze s tim je hodne roboty a koumani proto jsem volil cestu kompressoru u sebe

ja se na to kouknu poradne jak budu v garazi a jeste se tady poptam do detailu na neco

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Stanley »

beaver: sandwich plate uz je koupeny s termostatem a musim udelat jeste i nejake vyvody na budiky tlak a teplota oleje dalsi motanice.. jeste tam budu napojovat olejovy chladic tak to uz by byl problem tam cpat i to mazani na turbo, nejak mi to nesedi... zatim by to slo tou cestou fakt navrtat do bloku vyvod k turbu a vyvod z turba do olejove vany.. to by slo zatim cekam na dalsi navrhy pokud mozno :D vodni chlazeni jeste nejak premyslim tam je vice variant

Uživatelský avatar
Yurii
Příspěvky: 687
Registrován: 28 kvě 2007 14:43
Bydliště: Praha 2

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Yurii »

Hele nevim jeslti Ti to pomůže ale u Scoupe je vývod na mazání turbíny hozenej nástavcem s holendrem přes oil pressure switch a pak ven rovnou do vany. Jinak ten sendvič pod oil filter s termostatem je tam snad od toho aby v případě potřeby pouštěl olej do chladiče oleje a ne do turba takže bych se při správnym zapojení nebál že do turba nepůjde olej protože není důvod :)
Mjoo málem bych zapomněl... bloky atmo a turbenýho Scoupe sou prakticky stejný a umístění toho OPS taky takže si mylsím že by neměl být problém to udělat stejně u jakýhokoli jinýho motoru.
Kdybys Stanley chtel, udělám obrázek ale nemůžu to teď v servisnim manuálu najít :)
Pětka f kombajnu

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od elviiis »

nevrtej do bloku vytahni to s te priruby a jen do vstupu na turbo vsad restriktor a je to...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Tom_ »

presne tak jak rika elviis,nevim proc zbytecne vrtat do bloku,kdyz si muzes krasne vyvest mazani mezikusem u olejoveho filtru.S tim olejovym chladicem,bych az takovy problem nevidel.Jen si nejsem jisty, zda-li by to utahlo olejove cerpadlo a pokud ano,tak jak dlouho,ale mozna se mylim.Nevim jak u ostatnich aut,ale u s2 je resene chlazeni turba klasicky, olejem.Tudiz ja pri prestavbe sveho motoru pujdu taky touhle cestou,jelikoz uz par stejnych motoru tak jezdi bez problemu.Jen si dat pozor na dochlazovani turba po jizde.
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Beaver »

Yurii píše:...Jinak ten sendvič pod oil filter s termostatem je tam snad od toho aby v případě potřeby pouštěl olej do chladiče oleje a ne do turba takže bych se při správnym zapojení nebál že do turba nepůjde olej protože není důvod...
Ten termostat se ale právě otevírá při dosažení nějaké teploty aby ten olej z okruhu pustil do chladiče. Pokud by na tento výstup napojil turbo, tak se nebude vůbec mazat dokud se motor neohřeje. Což je špatně.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Karamusa
Příspěvky: 8
Registrován: 21 bře 2011 17:30

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Karamusa »

A co ten olej z turba odvést do víka ventylů?

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od kony5 »

ne olej z turba bude odvádět do vany..
možná by bylo dobré říct pro jaký je to konkrétně motor....

Uživatelský avatar
Yurii
Příspěvky: 687
Registrován: 28 kvě 2007 14:43
Bydliště: Praha 2

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Yurii »

Beaver píše:
Yurii píše:...Jinak ten sendvič pod oil filter s termostatem je tam snad od toho aby v případě potřeby pouštěl olej do chladiče oleje a ne do turba takže bych se při správnym zapojení nebál že do turba nepůjde olej protože není důvod...
Ten termostat se ale právě otevírá při dosažení nějaké teploty aby ten olej z okruhu pustil do chladiče. Pokud by na tento výstup napojil turbo, tak se nebude vůbec mazat dokud se motor neohřeje. Což je špatně.
Tak jsem to právě myslel, jenom že někdo o pár příspěvků ho před tím varoval tak jsem to chtěl zdůraznit ale moc se mi to asi nepovedlo :-D

Olej z turba do víka ventilů??? To je dobrá konina :lol: to by fungovalo tak akorát kdyby motor běžel vzhůru nohama... olej z turbíny má vždycky odtejkat samospádem.
Pětka f kombajnu

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od blázen »

tlak vzít z bloku nebo toho sandwitch,obojí přes vhodný restrictor, odvod do vany do vhodné výšky aby nedocházelo k vytváření odporu pro ten odtok z toho turba.
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Stanley »

Tak motor to je ten hyundaiacký dvoulitr totožný s 4g63 a turbo tam je TD05-20G a je tam chlazení vodou.. vodu vezmu z klasickych hadic z chladice, rozrezu 2 ze 3 na pul dam tam mezikus a z vrchni hadice to povedu do turba a do spodni z turba pak ten olej samozrejme do vany a ne do vika ventilu jeste teda jak ten olej dostat do te turbiny, posledni vec a muzu zacit :)

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Tom_ »

4g63 blok nema oil filter housing?Takova rozbocka jakoby,myslim ze by mel urcite mit,takze sehnat ten housing prisroubovat do bloku,das filtr a pak normal hadici do turba spolu s restriktorem ,tady fotka nejaka na priblizeni veci co myslim .Ja to budu resit tim,ze pouziju oil filter housing z turbo verze.
Obrázek
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Stanley »

Tom_ dival jsem se ale vypada to ze to asi nema, nejde tam ted moc videt to bych pak omrknul jak bych to auto mel nahore rozhozene jinak jsem nasel spunt kousek pod vikem ventilu a tam by to slo vzit jen se podivam jestli neni nahodou uz na turbu ten restriktor

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od kozorozecek »

asi to sem nepatři ale jak se určuje velikost toho restriktoru k turbu nebo to je dane vyrobcem?
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Libor12 »

podle max tlaku oleje na výstupu do turba. Garett je nabízí jako příslušenství.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Alfoun »

Ja mam 0.9mm restriktor(Garrett gt30R)
Stanley.Pokud mas kulickove loziska,tak staci vyvest tlak oleje ze snimace tlaku oleje.Jenom si sezenes adapter a mas to. Z toho mezikusu pro chlazeni oleje ti do 80 stupnu nic nepotece. Jak uz psal beaver.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Uživatelský avatar
Yurii
Příspěvky: 687
Registrován: 28 kvě 2007 14:43
Bydliště: Praha 2

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Yurii »

Ja mel teda za to, ze ballbearing turba sou nachylnejsi na vyssi tlak oleje nez klasicky kluzny loziska... muze mi nekdo vysvetlit jak presne to teda je? Vim ze prumer restriktoru zavisi na tlaku oleje a ze je to pro kazdou moderni turbinu jinaci ale tim to hasne.
Pětka f kombajnu

Uživatelský avatar
menyjak
Příspěvky: 144
Registrován: 14 bře 2011 18:12
Bydliště: Český Krumlov

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od menyjak »

Stanley píše:Tak motor to je ten hyundaiacký dvoulitr totožný s 4g63 a turbo tam je TD05-20G a je tam chlazení vodou.. vodu vezmu z klasickych hadic z chladice, rozrezu 2 ze 3 na pul dam tam mezikus a z vrchni hadice to povedu do turba a do spodni z turba pak ten olej samozrejme do vany a ne do vika ventilu jeste teda jak ten olej dostat do te turbiny, posledni vec a muzu zacit :)
4g63 bere olej pro turbo z hlavy.u N/A je ten otvor zaslepenej šroubem a ten se nachází kousek pod tím gumovým měsíčkem těsnění víka ventilů...
Mitsubishi Colt 2.0 4G63
Mitsubishi Colt Gti -->>project 4G63T AWD
Mitsubishi Eclipse 1G LPG - daily car

jezdit s dieselem je jako být gay, je to čím dál běžnější ale nikdy to nebude dobré :P

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Stanley »

menyjak: jo ten uz jsem nasel, psal jsem to tu :) nejjednodussi cesta, misto te zaslepky jen dat samec na samici a uz jen hadici..

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od kony5 »

kolik chceš plnit? u 4G63 mitsu je tvrzená kliková hřídel u hyundaie sem to nikde nezjistil asi není..ojnice a písty máš serii?... jak budeš řešit elektroniku? pigiback jednotkou?...jinak ten mezikus pod filtr kvuli chladiči je zbytečný 4G63 má v nálitku držáku filtru který je našroubovaný na bloku přímo vývody na olejový chladič... z nějakého starého galantu to určitě seženeš...

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Stanley »

.
Naposledy upravil(a) Stanley dne 24 led 2017 19:16, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Mazání a chlazení turba

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 15:02, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“