Brzdy
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Brzdy
Richie: rad se necham poucit, proto se tady ptam Me jde hlavne o to, ze na tom XYZ pisou, ze s tema jejich brzdama maji kotouce az 700°C a desky az 500°C a vim, ze zmrazene kotouce a desky snesou aji vyssi teploty. Kamos uz s temadle brzdama co budu mit brzdy uvaril. Proto to resim. Radsi problemum predchazet, nez pak resit zavady Prave o tomdle toho fakt moc nevim, proto se tady na to ptam. Ja se docetl jenom to, ze to chce proste neco s vyssim bodem varu, ze by to melo byt DOT5.1, protoze DOT5 je silikonova(ted nevim jestli si to dobre pamatuju) nebo co a ta proste neni vhodna do neupravene soustavy.
Re: Brzdy
Richie: Máš pravdu, jsem zblblej jako Tholis - taky jsem myslel Zimmermany každopádně já vlastně vždycky řešil brzdy na auta, který se civilně nikdy už nepoužijou, tak,že jsem se nějak negativama racing brzdovek detailně nezabýval - ale samozřejmě o nich a vím a taky by mi nenapadalo je nalít do auta, kde bych brzdovej systém nedělal od začátku a nevěděl, že tam je všechno jak má bejt
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
Re: Brzdy
Tak to vezmem odzadu ...
Tholis: Pokud se o to nezajímam,neni to mojim koníčkem a vím o tom kulový,tak se alespoň zdržím rozdávání nepravdivejch informací. Nicméně,brzdama se taky neživým ... a nemyslel jsem to teď nějak špatně,uřážlivě nebo ironicky. Nechci rozpoutávat žádnej flejm,takže klid -> hezký svátky přeju,Tobě i Kamče,když už jsme u toho Jo,a nemam ve zvyku někomu něco rozmlouvat,jen se ptám,proč to ten člověk chce a zajímá mě,estli ví i o negativech,který takový materiály přináší. Dost lidí zná jen klady a pak jsou rozladěný,nebo v lepším případě nespokojený...
Tead: stane se,opět to nemyslim špatně,jenom nemam prostě rád,když někdo plácá nesmysle. Očividně jsi se upsal,to se děje každýmu. Jen mě to v tu chvíli pobavilo. Sorry,estli to vyznělo nějak špatně...
Liberale: Ty teploty jsou reálný,ale opět záleží,jaký jsou použitý materiály,na jakým autě,jakým setupem je to auto vybavený,na jakým okruhu,případně tracku je to měřený. Nicméně takovýhle teploty nejsou nic neobvyklýho ... To,že kámoš uvařil brzdy je nic nevypovídající informace. Posadíš do jednoho auta dva lidi,jeden ti odrovná brzdy během 5 minut a druhej nanich bude jezdit hodinu. Nicméně,je dobrý a vhodný použít lepší brzdovku s vyšším bodem varu,ale ne závodní. Závodní kapaliny jsou téměř všechy na syntetický bázi,obsahujou hodně srágor a maj spoustu negativních dopadů pro řadovýho uživatele. U spousty takovejch kapalin je třeba zapotřebí nejprve udělat proplach celýho okruhu,to znamená koupit týhle rejsový kapaliny pár litrů a několikrát to v okruhu protočit. Nesnese se totiž s obyč brzdovkou. a když už se snese,tak zbytky seriový znehodnotěj tu rejsovou. A to jí pak nemusím kupovat,žejo. Další věc - právě díky složení závodní kapaliny má tato svojí specifickou vlastnost. Mnohonásobně víc,než seriový kapalina,pohlcuje vzdušnou vlhkost. To znamená,že interval výměny se nám rapidně zkracuje a to na cca 1-3 měséce v průměru. a čím víc jí dáváš za uši,tím častěji je potřeba jí měnit. neuděláš to a rázem z ní máš znehodnocenou obyčejnou brzdovku. Další neřestí je to,že má tendenci výrazně unanovat pryový části v okruhu... a takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho. Prostě,za mě - jednoznačně chválim,že někdo myslí i na brzdovku,ale na druhou stranu,není potřeba dávat hned závodní. Opravdu stačí použít "seriovou",případně "sportovní" s vyšším bodem varu... ... ... Aby bylo jasno,nikomu nic netlačím,spíš jen dávám do placu informace,který nejsou veřejně tak INN ... ... ... každej,ať si to přebere dle sebe a naleje tam to,co chce on
Tholis: Pokud se o to nezajímam,neni to mojim koníčkem a vím o tom kulový,tak se alespoň zdržím rozdávání nepravdivejch informací. Nicméně,brzdama se taky neživým ... a nemyslel jsem to teď nějak špatně,uřážlivě nebo ironicky. Nechci rozpoutávat žádnej flejm,takže klid -> hezký svátky přeju,Tobě i Kamče,když už jsme u toho Jo,a nemam ve zvyku někomu něco rozmlouvat,jen se ptám,proč to ten člověk chce a zajímá mě,estli ví i o negativech,který takový materiály přináší. Dost lidí zná jen klady a pak jsou rozladěný,nebo v lepším případě nespokojený...
Tead: stane se,opět to nemyslim špatně,jenom nemam prostě rád,když někdo plácá nesmysle. Očividně jsi se upsal,to se děje každýmu. Jen mě to v tu chvíli pobavilo. Sorry,estli to vyznělo nějak špatně...
Liberale: Ty teploty jsou reálný,ale opět záleží,jaký jsou použitý materiály,na jakým autě,jakým setupem je to auto vybavený,na jakým okruhu,případně tracku je to měřený. Nicméně takovýhle teploty nejsou nic neobvyklýho ... To,že kámoš uvařil brzdy je nic nevypovídající informace. Posadíš do jednoho auta dva lidi,jeden ti odrovná brzdy během 5 minut a druhej nanich bude jezdit hodinu. Nicméně,je dobrý a vhodný použít lepší brzdovku s vyšším bodem varu,ale ne závodní. Závodní kapaliny jsou téměř všechy na syntetický bázi,obsahujou hodně srágor a maj spoustu negativních dopadů pro řadovýho uživatele. U spousty takovejch kapalin je třeba zapotřebí nejprve udělat proplach celýho okruhu,to znamená koupit týhle rejsový kapaliny pár litrů a několikrát to v okruhu protočit. Nesnese se totiž s obyč brzdovkou. a když už se snese,tak zbytky seriový znehodnotěj tu rejsovou. A to jí pak nemusím kupovat,žejo. Další věc - právě díky složení závodní kapaliny má tato svojí specifickou vlastnost. Mnohonásobně víc,než seriový kapalina,pohlcuje vzdušnou vlhkost. To znamená,že interval výměny se nám rapidně zkracuje a to na cca 1-3 měséce v průměru. a čím víc jí dáváš za uši,tím častěji je potřeba jí měnit. neuděláš to a rázem z ní máš znehodnocenou obyčejnou brzdovku. Další neřestí je to,že má tendenci výrazně unanovat pryový části v okruhu... a takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho. Prostě,za mě - jednoznačně chválim,že někdo myslí i na brzdovku,ale na druhou stranu,není potřeba dávat hned závodní. Opravdu stačí použít "seriovou",případně "sportovní" s vyšším bodem varu... ... ... Aby bylo jasno,nikomu nic netlačím,spíš jen dávám do placu informace,který nejsou veřejně tak INN ... ... ... každej,ať si to přebere dle sebe a naleje tam to,co chce on
Re: Brzdy
Richie. Vsak ja to neberu nijak zle. Jste v tomhle znalejsi a proto se na vas obracim..ja uz radit radej nebudu:) Preju vam taky krasny svatky..snad se potkame nekde na draze pristi rok.
Edit: nebejt vas nemam o brzdach kteryma ted brzdim ani zdani.
Edit: nebejt vas nemam o brzdach kteryma ted brzdim ani zdani.
" www.autowerks.cz "
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Brzdy
Richie: diky za vysvetleni a ted to jeste dovrsim jednim, asi ocekavanym, dotazem: Jakou bys teda brzdovku doporucil ? Pokud mozno konkretne(nejlepe primo odkaz), bo na tech strankach jsou schopni k tomu napsat mraky nesmyslu a pak clovek vi prd co to vlastne kupuje.
Jinak s kompletnim proplachem cele soustavy pocitam tak ci tak, to jsem delal aji pri vymene normal brzdovky, zas tolik to nestoji, takze v tom neni problem
Jinak s kompletnim proplachem cele soustavy pocitam tak ci tak, to jsem delal aji pri vymene normal brzdovky, zas tolik to nestoji, takze v tom neni problem
Re: Brzdy
...no,právě ten proplach stojí nejvíc,protože aby jsi zabránil smísení a tím znehodnocení rejsový brzdovky s čímkoliv,tak je nejlepší udělat proplach právě novou brzdovkou ...
Osobně bych ti asi doporučil něco na bázi glykolu. Jsou to většinou sportovní brzdovky s vyšším bodem varu a nevadí jim ani částečný smíchání s obyčejnou kapalinou. Maj i dobrou životnost a nejsou až tak náchylný na absorbování vlhkosti... Na trhu je toho poměrně dost.
Chybu asi neuděláš těmahle produktama:
- Ate Super Blue Racing - bod varu 280C
- EBC BF307+ - bod varu 307C
- Castrol SRF - bod varu 310C
Nicméně,nerad někomu něco doporučuju,protože co sedí pocitově jednomu,nemusí sedět druhýmu.
Edit: Ještě je třeba zohlednit,zda má auto například ESP,ale jelikož jsi to nepsal,tak tuhle funkci nepředpokládam...
Osobně bych ti asi doporučil něco na bázi glykolu. Jsou to většinou sportovní brzdovky s vyšším bodem varu a nevadí jim ani částečný smíchání s obyčejnou kapalinou. Maj i dobrou životnost a nejsou až tak náchylný na absorbování vlhkosti... Na trhu je toho poměrně dost.
Chybu asi neuděláš těmahle produktama:
- Ate Super Blue Racing - bod varu 280C
- EBC BF307+ - bod varu 307C
- Castrol SRF - bod varu 310C
Nicméně,nerad někomu něco doporučuju,protože co sedí pocitově jednomu,nemusí sedět druhýmu.
Edit: Ještě je třeba zohlednit,zda má auto například ESP,ale jelikož jsi to nepsal,tak tuhle funkci nepředpokládam...
Re: Brzdy
Z těch výše uvedenejch mám zkušenosti s klasikou - Castrol SRF - a je úspěšně provozována i v závodních autech sk.N (kde se na brzdách mění jen hadičky za pletený, a dávají se závodní desky a kvalitní kotouče - víc homologace neodovolí) a při kompletních výměnách jednou ročně a pravidelným ovzdušňováním brzd(zároveň tedy částečnou výměnou - po každým závodním dni tzn. okolo 100km RZ ) v pohodě zvládá i normální rallye na úrovni MMČR
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Brzdy
Tak ono dat 400kc za brzdovku nebo tisicovku uz neprijde takovy rozdil vzhledem k tomu kolik me budou stat brzdy Takze nakoupim ji radsi vic a kompletne to proplachnu, u mojeho auta si to minule vzalo asi 2,5l
diky za doporuceni
Richie: neboj, az to uvarim, tak te neprokleju A na nove pocity pri brzdach si budu muset zvyknout tak ci tak.
Jeste jsem zvedavy co zvladne brzdovy valec. Kamo na Coupecku uz stejne velke brzdy ma(ma Wilwood 4pot 13") a funguje to v pohode, tak doufam, ze to bude fungovat aji s Brembama, kdyztak pak tady budu jeste resit ktery brzdovy valec Ale na http://www.highperformanceparts.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nejake jsou za celkem sympaticke penize, tak to uz bude to nejmensi
diky za doporuceni
Richie: neboj, az to uvarim, tak te neprokleju A na nove pocity pri brzdach si budu muset zvyknout tak ci tak.
Jeste jsem zvedavy co zvladne brzdovy valec. Kamo na Coupecku uz stejne velke brzdy ma(ma Wilwood 4pot 13") a funguje to v pohode, tak doufam, ze to bude fungovat aji s Brembama, kdyztak pak tady budu jeste resit ktery brzdovy valec Ale na http://www.highperformanceparts.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nejake jsou za celkem sympaticke penize, tak to uz bude to nejmensi
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Taboo: Nechtěl jsem jmenovat,ale když už jsi jí zmínil první ... právě kapalina Motul RBF je jedna z těch "zlobivejch". Byla vyvinutá pro použití především v závodních motorkách a tomu odpovídají i její vlastnosti. Značně absorbuje vlhkost,tudíž je potřeba jí měnit často a to i když je vůz odstavenej a nejezdí. Interval třeba 2 měsíce. Taky je dost nevhdoný,nebo dokonce špatný jí mísit s jinou brzdovkou,takže proplach je nutností,pokud chceme zachovat vlastnosti... Nicméně,pro závodní využití je samozřejmě víc,jak vhodná. A ty jsi zrovna uváděl,že to měníte po každým okruhu,takže věřím,že pak ta kapalina funguje na výbornou...
Re: Brzdy
darec,
vlastním audi a4 b6 2003 1.8t
tak nějak sem zjistil že mám všechny kotouče jak od pana Nakaši. Tudiž jsem zapátral na elit a vysledek vylezl přez 10tisíc. To by nebyl problém ale už kdysi dřív jsem si říkal, že bych tam radši viděl něco většího.
Ted tam mám 312mm vepředu, 255 tuším vzadu.
Na polákách jsem našel nějaké asi "bremba" se zimmermannama a pagid deskama za cca15tis.
http://allegro.pl/audi-a4-s4-b6-7-i-s4- ... 85839.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale to je vše co jsem nasel. Nové sady od 30tis výše jsou ale až tolik nekradu
Z jakých aut pasují brzdiče do moji a4b6 at vím co hledat, ideální velikost bych viděl tech 345x32
vlastním audi a4 b6 2003 1.8t
tak nějak sem zjistil že mám všechny kotouče jak od pana Nakaši. Tudiž jsem zapátral na elit a vysledek vylezl přez 10tisíc. To by nebyl problém ale už kdysi dřív jsem si říkal, že bych tam radši viděl něco většího.
Ted tam mám 312mm vepředu, 255 tuším vzadu.
Na polákách jsem našel nějaké asi "bremba" se zimmermannama a pagid deskama za cca15tis.
http://allegro.pl/audi-a4-s4-b6-7-i-s4- ... 85839.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale to je vše co jsem nasel. Nové sady od 30tis výše jsou ale až tolik nekradu
Z jakých aut pasují brzdiče do moji a4b6 at vím co hledat, ideální velikost bych viděl tech 345x32
-
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 11 bře 2006 16:38
- Bydliště: Praha venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
tohle by ti tam mělo psaovat s minimen úprav , na A4 jsem to teda nikdy nedával,ale měla by mít rozteč natěhlici 145mm , takže by to mělo sednout
tady se prodávají od 7tis za pár do 10tkč ++ dle stavu
kotouč můžeš použít ten koncernový sériový 345mm x 30 ,ale musíš se trošku upravit díry v brzdiči , lepší je dát kotouč z Mercedes GL 350 x 32 , to sedne s pár úprava jak pr*el na hrnec
tady se prodávají od 7tis za pár do 10tkč ++ dle stavu
kotouč můžeš použít ten koncernový sériový 345mm x 30 ,ale musíš se trošku upravit díry v brzdiči , lepší je dát kotouč z Mercedes GL 350 x 32 , to sedne s pár úprava jak pr*el na hrnec
QUATTRO 309 kW
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
a mas kontakt u koho popriklade primo odkaz?Nasel jsem neco na speedpro,jen nevim jestli to bude to samy...
http://www.speedpro.eu/pancerova-brzdov ... -7542.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.speedpro.eu/pancerova-brzdov ... -7542.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Coupe Quattro
-
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 11 bře 2006 16:38
- Bydliště: Praha venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
http://www.isa-racing.de" onclick="window.open(this.href);return false; , tam bere křenek všechno
jinak na speedpru to nakoupíš taky včechno,přesně tu hadici co jsi poslal a pak k tomu koncovky co potřebuješ
jinak na speedpru to nakoupíš taky včechno,přesně tu hadici co jsi poslal a pak k tomu koncovky co potřebuješ
QUATTRO 309 kW
-
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 11 bře 2006 16:38
- Bydliště: Praha venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
na palivo větší průměr , třeba tohle , ale nevím jak jsou na tom z koncovkama na tuhle hadici , nějak jsem to neprohledával
http://www.speedpro.eu/pancerova-benzin ... -1199.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.speedpro.eu/pancerova-benzin ... -1199.html" onclick="window.open(this.href);return false;
QUATTRO 309 kW
Re: Brzdy
právě jsem to chtěl napsat, že se chystám ty hadice objednat ze speedpro chtěl bych jak brzdové, tak i palivové.. dá se to i s tím opletem stáhnou sponou? nebo se to musí obnažit..
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: Brzdy
Má někdo nějaké zkušenosti s brzdovýma destičkama EBC?
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: Brzdy
já teď jezdil žlutý EBC na MG a nemůžu si je vynachválit, vydrželi bez problém 20min. na okruhu bez nějakýho znatelnýho vadnutí
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
Re: Brzdy
a pro daily? Nechci někomu za studena skočit do kufru
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: Brzdy
Abych pravdu řekl, tak sem si nevšiml rozdílu oproti ostatním v normálním provozu, ten sem našel až na okruhu, kdy mi jiný začli vždycky po 10min. vadnout nebo zvadli, kdežto tydle drželi pořád Takže bych se toho nebál...
VW - Very Wonderful
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
ALUSADY.CZ - originální alu kola na Váš vůz
Dovoz vozidel, odtahy z celé EU, STK
Re: Brzdy
potřebuji upgrade brzdového systému a řeším jaké použít na předek třmeny. kotouče budou 330 mm (původně 320) rozmýšlím jestli použít 4 písty nebo 6 písty. u 6 pístových třmenů mi vyšla plocha pístů téměř 2x větší než plocha stávajícího pístu (v jednopístkovém brzdiči). průměry pístků u 4pístového brzdiče jsem bohužel zatím nenašel (myslím klasiku brembo 4píst - pokud by někdo věděl).
neumím si moc představit, k jak dramatické změně by v praxi na chodu pedálu došlo.
edit: omlouvám se, odpověď jsem našel po přečtení jiného topicu: viewtopic.php?f=33&t=40510" onclick="window.open(this.href);return false;
plocha pístu u plovoucího třmenu se při výpočtech násobí 2x. dvakrát větší plocha u pevného vícepístkového třmenu tedy odpovídá poloviční ploše u plovoucího třmenu.
neumím si moc představit, k jak dramatické změně by v praxi na chodu pedálu došlo.
edit: omlouvám se, odpověď jsem našel po přečtení jiného topicu: viewtopic.php?f=33&t=40510" onclick="window.open(this.href);return false;
plocha pístu u plovoucího třmenu se při výpočtech násobí 2x. dvakrát větší plocha u pevného vícepístkového třmenu tedy odpovídá poloviční ploše u plovoucího třmenu.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: Brzdy
Chci se zeptat jak je to s odvzdušňováním brzd u Octavky 1996 1.8 20V Jestli to je jako klasická šáde nebo nějaký fígle Každej mele něco jinýho jen se chci ujistit jestli to dělám dobře někdo mele o VAGu někdo klasika snad jen že nesmí klesnout kapalina pod MIN kvuli ABS Dík za objasnění
♥ ŠKODA OCTAVIA 1.8 20V- 92 kW 1996 ♥ Prodáno
♥ ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi - 66 kW 1999 ♥
TDI svatý
♥ ŠKODA OCTAVIA 1.9 TDi - 66 kW 1999 ♥
TDI svatý
Re: Brzdy
Tak obecně u auta s ABS by se diagnostikou měly otevřít ventily v ABS, nebo tak něcoMila76 píše:Chci se zeptat jak je to s odvzdušňováním brzd u Octavky 1996 1.8 20V Jestli to je jako klasická šáde nebo nějaký fígle Každej mele něco jinýho jen se chci ujistit jestli to dělám dobře někdo mele o VAGu někdo klasika snad jen že nesmí klesnout kapalina pod MIN kvuli ABS Dík za objasnění
A kapalina by neměla moc klesat pod MIN u žádnýho auta, abys neodvzdušňoval vzduchem až ho to začne sát, s abs to nic společnýho mit nebude
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Re: Brzdy
To že je 6ti pístek silnější než 4 pístek není pravda. Ten výpočet je složitý. Stejně jako síla u plovoucího jednopístku ,kde si to přitahuje desku na opačné straně-u těchto třmenů jsou velké průměry pístků. Např. 6ti píst má průměry okolo 20-30mm 4píst zase 35-45mm vše cca. Nelze přímo říst ,co je silnější a lepší. To že třmen více pístkový je dáno především průměrem kotouče, kde s průměrem roste velikost třmenu.Systémy 4 a více pístkové využívají tzv. klínové svírání desek. http://files.subitomo.cz/200000785-4b3e ... G_1835.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Tedy vždy jsou ve třmenu pístky od menšího průměru až po větší. Kotouč musí nabíhat do malého průměru a opouští ho na velkém pístku. Kdo u těchto brzd brzdí razantně ,tak tam můžeme vidět sjeté desky šikmo a to není závada ,ale normální projev systému.bóďa píše:potřebuji upgrade brzdového systému a řeším jaké použít na předek třmeny. kotouče budou 330 mm (původně 320) rozmýšlím jestli použít 4 písty nebo 6 písty. u 6 pístových třmenů mi vyšla plocha pístů téměř 2x větší než plocha stávajícího pístu (v jednopístkovém brzdiči). průměry pístků u 4pístového brzdiče jsem bohužel zatím nenašel (myslím klasiku brembo 4píst - pokud by někdo věděl).
neumím si moc představit, k jak dramatické změně by v praxi na chodu pedálu došlo.
edit: omlouvám se, odpověď jsem našel po přečtení jiného topicu: viewtopic.php?f=33&t=40510" onclick="window.open(this.href);return false;
plocha pístu u plovoucího třmenu se při výpočtech násobí 2x. dvakrát větší plocha u pevného vícepístkového třmenu tedy odpovídá poloviční ploše u plovoucího třmenu.
Pozor na přebržděné auto-je to horší než standartní brzdy. Je mnohem lepší nechat výrobcem spočítanou sérii a investovat do velmi kvalitních třecích materiálů než si koupit 4 pístky a pak to posrat s obyč. kotoučem a deskama jelikož co si budem povídat peněz už moc nezbylo. Ještě jsem neviděl nikoho ,kdo by si dal více pístkové třmeny s velkými kotouči a použil špičkové třecí materiály (pokud to není tedy k závodním účelům) jelikož to každý bastlí spíše pro parádu.
Mé děti to mají např. na hraní místo hraček