Brzdy
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
Re: Brzdy
díky za odpověď. nakonec dám 4pístky, protože ty 6ti by byly na ty kotouče zbytečně obrovské, navíc se potřebuji vejít do 17" kol a zvyšovat množsví neodpružené hmoty taky nepotřebuju. o to, že by byla moje konfigurace "přebržděná" se fakt nebojím. jde o asi 1700 kg těžké auto, které má v sérii vepředu 320 mm kotouče a jednopístkové brzdiče. výměnu předních brzd řeším především z důvodu, že bych ty brzdy musel stejně řešit, neboť originální (jiné neexistují) kotouče stojí asi 25 tis. a destičky taktéž a za tyto brzdy by musel takový peníze vyhodit jen šílenec. destičky se dají sice použít z bmw, ale kotouče bych dával jiné, které si žádají menší úpravu uchycení brzdičů a za tu práci už tam dám radši ty bremba, které jsou lepší, dají se snadněji repasovat a je tam nepřeberné množství kotoučů i desek. kotouče použiju 330 mm a nechám je zmrazit. desky jsem zatím neřešil, neboť k brzdám jsem na tom autě vlastně ještě ani pořádně nedostal.
přemýšlím o koupi zrepasovaných brzdičů z allegra, máš s nimi zkušenosti?
přemýšlím o koupi zrepasovaných brzdičů z allegra, máš s nimi zkušenosti?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: Brzdy
Ne nemám s tím zkušenosti.bóďa píše:díky za odpověď. nakonec dám 4pístky, protože ty 6ti by byly na ty kotouče zbytečně obrovské, navíc se potřebuji vejít do 17" kol a zvyšovat množsví neodpružené hmoty taky nepotřebuju. o to, že by byla moje konfigurace "přebržděná" se fakt nebojím. jde o asi 1700 kg těžké auto, které má v sérii vepředu 320 mm kotouče a jednopístkové brzdiče. výměnu předních brzd řeším především z důvodu, že bych ty brzdy musel stejně řešit, neboť originální (jiné neexistují) kotouče stojí asi 25 tis. a destičky taktéž a za tyto brzdy by musel takový peníze vyhodit jen šílenec. destičky se dají sice použít z bmw, ale kotouče bych dával jiné, které si žádají menší úpravu uchycení brzdičů a za tu práci už tam dám radši ty bremba, které jsou lepší, dají se snadněji repasovat a je tam nepřeberné množství kotoučů i desek. kotouče použiju 330 mm a nechám je zmrazit. desky jsem zatím neřešil, neboť k brzdám jsem na tom autě vlastně ještě ani pořádně nedostal.
přemýšlím o koupi zrepasovaných brzdičů z allegra, máš s nimi zkušenosti?
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - mýty a fakta
tak tady něco k diskuzi http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Brzdy
Libor: skvelej clanek..rozsiril jsem si obzory..bohuzel vyzihani kotoucu po jizde se mi stalo:( presto ze se snazim prrd koncem jizdy zvolnit..desku uz mam vypalenou:( a jak ctu uz s tim asi nic neudelam..no snad priste..ale zatim to nehazi...
" www.autowerks.cz "
Re: Brzdy
Před a po
-
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 11 bře 2006 16:38
- Bydliště: Praha venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
prosimtě, když máš tyhle brzdiče , kamarád je má na autě a na pístkách na vnější straně má v pístkách zasazený nějaký keramický vložky , ale etka mlčí a nevíme kde to sehnat . . . neveděl by jsi ?
QUATTRO 309 kW
Re: Brzdy
Jsou to duralové pístky eloxované a na nich jsou keramické polštářky-je to protitepelná izolace. Co sháníš? komplet pístky ty s keramikou? jaký průměr? stejný jako na těchto?luke.bean píše:prosimtě, když máš tyhle brzdiče , kamarád je má na autě a na pístkách na vnější straně má v pístkách zasazený nějaký keramický vložky , ale etka mlčí a nevíme kde to sehnat . . . neveděl by jsi ?
-
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 11 bře 2006 16:38
- Bydliště: Praha venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
stačili by ty keramický podložky , kamarád je má dost popraskaný a olámaný - takže by jsme uvítali kdyby se to dalo někde koupit/objendat
já mám taky tyhle brzdiče a tu keramiku v tom nemám , tak nevím . .
díky
já mám taky tyhle brzdiče a tu keramiku v tom nemám , tak nevím . .
díky
QUATTRO 309 kW
Re: Brzdy
Tak to máš potom ty pístky nízké ne? Pozor,aby se ti nespálili prachovky. Od výroby je to v pístku lepené tak myslím že to nepůjde sehnat zvlášť. Jinak pokud to nesežene tak doporučuji vysoustružit duralovou náhradní vložku nebo vyměnit za stejný pístek jako na vnitřní straně. Brembo pístek ale vychází na 600-1000kč/ks. Jsou i firmy co to vyrobí za cca 500kč/ks ale u takových brzd bych neriskoval tepelnou roztažnost a dal tam přesně co tam patří. Ta keramika pokud tam není tak nevadí ale zachovej výšku pístku.
Re: Brzdy - mýty a fakta
zajímavý. jen otázka.. jaktože tedy u dvoudílných kotoučů ten jev "zkoucení" při stejném použivání stejným řidičem narozdíl od monolitických kotoučů nenastane?Libor12 píše:tak tady něco k diskuzi http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: Brzdy - mýty a fakta
To bude tím ,že to nebude zase taková pravda- zvlnění kotoučů je běžný jev. Nános materiálu na kotouč v určitých místech se neprojeví kopáním do pedálu jako jsme všichni zvyklí.bóďa píše:zajímavý. jen otázka.. jaktože tedy u dvoudílných kotoučů ten jev "zkoucení" při stejném použivání stejným řidičem narozdíl od monolitických kotoučů nenastane?Libor12 píše:tak tady něco k diskuzi http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady bude platit jeden o voze a druhý o koze-obě strany mají svou pravdu která nese podobné jevy.
Re: Brzdy
vyměnit to jde - náprava bude určitě stejná jen se vymění náboj ,štít, brzdič a kotouč. No a ještě obložení do středu kotouče jelikož 406ka má v kotouči ručku přes čelisti jako buben.shark2341 píše:Ahojte nedavno som zakupil Peugeot 406 1.8 16v v zadu su bubnove brzdy, chcem sa spytat či ma niekto skusenosti s vymenou za kotučove na tomto medely Ďakujem.
http://www.youtube.com/watch?v=d_JFFerCzEM" onclick="window.open(this.href);return false;
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
no mam tu taky maly dotaz na brzdove trubky....
kupil som "cosi" od isteho polskeho vyrobcu.. http://pwpnet.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; napr. WP049
konkretne to vyzera ako medena trubka.. (co neni fasa)
a nikde sa neviem dopatrat, ci to je Cu trubka alebo CuNi ..
neviete niekto poradit.. jak to poznat rozlisit ..??
(pisal som poliakom, nereaguju)
kupil som "cosi" od isteho polskeho vyrobcu.. http://pwpnet.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; napr. WP049
konkretne to vyzera ako medena trubka.. (co neni fasa)
a nikde sa neviem dopatrat, ci to je Cu trubka alebo CuNi ..
neviete niekto poradit.. jak to poznat rozlisit ..??
(pisal som poliakom, nereaguju)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Brzdy
SZTom_ píše:nevíte kde se dájí koupit Cunifer trubky o průměru 8mm a metráži cca 7m ?Chci to použít na nové palivové vedení
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - mýty a fakta
Protože nejsem spisovatel dovolím si citaci z jiného fóra,kde pisatel napsal přesně to co 100% vyjadřuje i můj názor a co je hlavní myšlenkou článku.tom406 píše:To bude tím ,že to nebude zase taková pravda- zvlnění kotoučů je běžný jev. Nános materiálu na kotouč v určitých místech se neprojeví kopáním do pedálu jako jsme všichni zvyklí.bóďa píše:zajímavý. jen otázka.. jaktože tedy u dvoudílných kotoučů ten jev "zkoucení" při stejném použivání stejným řidičem narozdíl od monolitických kotoučů nenastane?Libor12 píše:tak tady něco k diskuzi http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady bude platit jeden o voze a druhý o koze-obě strany mají svou pravdu která nese podobné jevy.
Citace:
"v zasade ide o to, co uz vieme aj my
davnejsie, ze nieco ako "zvlneny
kotuc" neexistuje. Je to mytus a kazdy
kvazi odbornik si tymto
vykonstruovanym konspiracnym
terminom oznaci "problem", ktory nevie spravne identifikovat ani
pomenovat. Uz od vyrobcu od
ktoreho berieme brzdy dost dlho
vieme, ze je to fyzikalne v podstate
nemozne ohnut kotuc na aute. Vo
vsetkych pripadoch ide o nepravidelne opotrebenie kotuca
sposobene nepravidelnym posobenim
brzdovej platnicky, resp. nesuvislym a
nerovnomerne silnym stykom
platnicky s kotucom pri zatazi (tj
brzdeni, v tomto clanku to nazyvaju "abrasive friction", lebo tam rozlisuju
dva druhy trenia - ten druhy je
"adherent friction"). Nasledna variacia v hrubke kotuca je
mylne interpretovana ako ohnutie,
pricom priciny treba hladat zvacsa
uplne inde (ramena, silentbloky, vola
na naprave, na naboji, v otoči, na
strmeni, problem s hydraulickymi a mechanickymi castami brzdicov a
celeho brzdoveho systemu atd), ALEBO ako v tomto clanku pisu: pri dosiahnuti maximalnej pracovnej
teploty platniciek dojde k
nerovnomernemu a nahodnemu
prenosu / abrazii materialu platnicky
na kotuc. Presne tento fenomen podla
toho textu sposobuje vnerovnomerne opotrebenie kotuca a vibracie v
pedale.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Brzdy
"Zvlněný kotouč neexistuje"
Tak proč někdo vynalezl plovoucí uložení-toto je debata na nic. Každý ať si myslí o tom co chce.
Tak proč někdo vynalezl plovoucí uložení-toto je debata na nic. Každý ať si myslí o tom co chce.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
tak to je "hláška roku" na te samé stránce v technických info najdeš důvod proč. Ale najdeš ho i u brembo,apracing,willwood atd. Opravdu kvůli zvlnení to fakt neni.tom406 píše:"Zvlněný kotouč neexistuje"
Tak proč někdo vynalezl plovoucí uložení
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
je to kvoli rozpinavosti..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Michelin
- Příspěvky: 705
- Registrován: 24 říj 2004 18:43
- Bydliště: Prague, North Moravia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Kde nechat chemicky odstranit rez a starou barvu z brzdovych trmenu? Nejlepe stredni cechy, nebo Ostrava a okoli.
Zatim jsem to resil vzdycky piskovanim, ale tohle by me zajimalo vic.
Diky
Zatim jsem to resil vzdycky piskovanim, ale tohle by me zajimalo vic.
Diky
babyCupra
Re: Brzdy
Chemicky je hloupost už jen proto, že se chemikálie vpijí do brzdiče a do duralového speciálně nejvíc. Šetrné pískování hladkým prachem je top. Povrch duralu je jemně drsný a krásně se lakuje a barva na něm velmi drží. Docela by mě zajímalo jak se zbavíš tvrdoeloxu z bremba a taky jak si poradí chemie z hloubkovou oxidací. Toto ti určitě z brzdiče nesundá.Michelin píše:Kde nechat chemicky odstranit rez a starou barvu z brzdovych trmenu? Nejlepe stredni cechy, nebo Ostrava a okoli.
Zatim jsem to resil vzdycky piskovanim, ale tohle by me zajimalo vic.
Diky
http://files.subitomo.cz/200003573-04f7 ... G_6931.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://files.subitomo.cz/200003875-ad15 ... G_6982.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://files.subitomo.cz/200004257-8f22 ... G_7046.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://files.subitomo.cz/200004332-7efa ... G_7127.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Toť můj názor a dlouholetá zkušenost.
Re: Brzdy
Vnitřky se pískovat nesmí- na litině je vnitřek zinkovaný a na duralech je tvrdoelox . V obou případech se to musí ochránit!Michelin píše:Diky nazor. Je dobry to slyset od nekoho kdo repasuje. Jsem si prave rikal, jestli pak treba nezreznou ty vnitrky kde behaji pistky....
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
tu mas aj priebezne fotky repasu liatiny ATE..
a je tam aj krasne vidiet vnutro...
http://195.28.90.62/dohc/dbrake/" onclick="window.open(this.href);return false;
a je tam aj krasne vidiet vnutro...
http://195.28.90.62/dohc/dbrake/" onclick="window.open(this.href);return false;
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Brzdy
Je to taky především kvůli možnosti udělat klobouk z jiného, výrazně lehčího materiálu než je kotouč a tím uspořit váhu na rotační hmotě. S "vlněním" to nemá co do činěníJRD McLAREN píše:je to kvoli rozpinavosti..
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
..ano aj..
ale co mam ja vysledovane tak ten kotuc pri brzdeni moze narast cca 5-10mm do primeru,
jak na vonkajsom, tak na vnutornom..
no a prave tento "narast" v plyvom tepelnej roztaznosti materialu, je dilatovany v tom plavajucom ulozeni
...takze kotuc "tak rychlo nestarne", teda nepodlieha tak rychlo opotrebennu vplyvom tepelneho zatazenia...
...teda niesu na nom praskliny / vlasocnice...
ci sa mylim ..??
ale co mam ja vysledovane tak ten kotuc pri brzdeni moze narast cca 5-10mm do primeru,
jak na vonkajsom, tak na vnutornom..
no a prave tento "narast" v plyvom tepelnej roztaznosti materialu, je dilatovany v tom plavajucom ulozeni
...takze kotuc "tak rychlo nestarne", teda nepodlieha tak rychlo opotrebennu vplyvom tepelneho zatazenia...
...teda niesu na nom praskliny / vlasocnice...
ci sa mylim ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/