
Nj, škoda ale snad na novou sezonu něco vymyslíš, držím palce

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis
vidíš to, tohle je velice dobrá informace určitě nejen pro mě..leon4x4 píše:Pokud tedy vím, že chci jezdit tlak cca 1BAR, tak od například 1,2BAR nastavím zbytečně malý předstih a zbytečně bohatou směs. Pokud mi tedy turbo foukne víc, auto prostě jen jede hůř nebo vůbec a nic se nestalo. Pokud však nastavíš předstih třeba na 15° od 1BARu nahoru, tak prostě při zvedání tlaku přijde jednou okamžik, kdy už je ten tlak ve vztahu k tomu neměnnému předstihu moc velký a detonace se dostaví. (bavím se o běžném palivu od pumpy)
..chybami se člověk učí, to je zlatá pravda. Jak jsem psal, stejně by šel pod kudlu, tak mě to tolik nemrzí...alespoň už teď vím co znovu nedělat a co navíc naopak dělat..leon4x4 píše:To co vidím na fotkách je prostě konečná. Jestli to byly detonace vlivem moc vysokého předstihu, nebo to bylo tím jak vysoko jsi se dostal s teplotou kvůli chudé směsi a ta vysoká teplota navíc ještě mohla vést ke zvýšené pravděpodobnosti detonací.... to už je teď jedno. Důležité je poučení, že je třeba nastavit jednotku tak, aby při odchylce regulace čehokoliv pokud možno nedošlo ihned k destrukci motoru. Něco ovlivnit jde a něco hůř.
nějak už si nemůžu vzpomenout jaký to byl válec, ale kdyby zůstaly sací otevřené, co by se konkrétně dělo? přeci by válec neměl pouze kompresi, ne?Libor12 píše:Taky bych uvažoval nad tím až sundáš hlavu,jestli jsou poškozené i ostatní písty. Není náhodou KO ten pátý válec kde ti nefungovaly hydroštely a zůstávaly otevřené ventily. Protože jestli ostatních pět bude v pořadku není to naladěním,ale závadou.
A ty jsi ho nevyměnil,ale jen vyčistil a vrátil zpět. Souvislost to má takovou,že nemusí hned dojít k tomu aby ventil zůstal otevřený,ale může podfukovat - čast směsi uteče pryč do sání - kolísání tlaku turba a jsme na konkrétním válci chudí - a samo detonace a teplota. Proto mám 12 kanálový teploměr K-typ abych sledoval nejen EGT ale i CHT - (teplotu hlavy a svíček) každého jednotlivého válce. Ne všemu jde předejít jak psal Karel. Takže odhaduji,že až sundáš hlavu,budou ostatní písty ok. Asi první upravu bych udělal takovou,že motor zbavíš hydroštelů. Jsou nachylné na tlak oleje a čistotu - zvlášt ty hrníčkové a přinesly už spoustu problémů u spousty motorů,nejen bmw.Marab píše: tenkrát byl přidřený hydrostav..
Ale on nezůstane otevřený,jen nedotěsní. Normálně by byl kompresní tlak 15bar a na tom netěsnícím 10. A myslím že ty s ca18det by jsi o problémech s hydroštely mohl mít bohaté zkušenosti. Ale co to kecám,ty nikdy.raddy píše:ak je otvoreny saci ventil
ano, ale ne na stejný válec...pochybuji, že jsem se trefilLibor12 píše:A ty jsi ho nevyměnil,ale jen vyčistil a vrátil zpět.
asi tak bych to řekl, ta regulace nefungovala zase tak dobře..chvíli to tlačilo 0,8, chvíli 1, někdy naopak jen 0,6...moje blbost..Libor12 píše:Detonace tam vzniknou proto,že část směsi se vytlačí přes sací ventily zpět. Odpovídá tomu i zvyšování toho tlaku v sání. Nebo že by regulace fungovala,potom ne a pak zas ano?