Úpravy malých obsahů

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Mazda Miata 1,6 litr. Úpravy laděný svody, kit přímýho sání, chip, nerez vejfuk s minimálnímá ohybama, rezonátor, mugen, cat out, dle mě tohle vše udělalo jednu jedinou věc auto ztratilo vespod krouťák od 4000 ot to jede o něco líp, ale musí se to točit. Přínos koní vidím + - 3 až 5.

Honda Civic 1,5 VTEC. Laděný svcdy, kit přímýho sání, laděnej vejfuk, VTEC controler - +HP - 00 nic díky kontroleru znatelnej nástup přečasování a větší zátah v 6000 ot ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Jo a tady jsou oficialni parametry...

http://www.civic4g.com/specs.htm

btw. ted jsem zkousel 0-100 na ledu a 9,8s... Myslim ze me das... Tesim se na shledanou... 8)
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

jr
Příspěvky: 27
Registrován: 17 říj 2004 19:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od jr »

Zemi píše:Jo a tady jsou oficialni parametry...

http://www.civic4g.com/specs.htm

btw. ted jsem zkousel 0-100 na ledu a 9,8s... Myslim ze me das... Tesim se na shledanou... 8)
tesit se muzes, ale ja uz minimalne rok nesprintuju .... prijed na slalom, tam je vetsi sranda.
Ford Escort RS2000 MK5
Obrázek

Uživatelský avatar
sotomaior
Příspěvky: 1217
Registrován: 12 úno 2004 22:09
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sotomaior »

waci píše:tak konkrátně u mě se spotřeba zvedla asi tak o litr na sto, ale já většinou z auta dostanu tu větší spotřebu :) Ta ostrá vačka je znát. Když je to studený tak se dusí, když se to ohřeje tak je volnoběh kolem 900 otáček a do tří tisíc to moc nejede. Od tří do čtyř tisíc se začne rozdýchávat a od čtyř tisíc to teprve pořádně zabere a končí kolem 7000.
a jakou tam más vacku??? me standartni vacka nepusti pres 5500(5000),ale mozna to bude tim,ze mam oproti serii o dost vyssi tlaky.
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4

Tyckar
Příspěvky: 17
Registrován: 03 zář 2004 06:57

.

Příspěvek od Tyckar »

1.9 TDI :oops: je jeste malej motor? :nx:

Tyckar
Příspěvky: 17
Registrován: 03 zář 2004 06:57

.

Příspěvek od Tyckar »

A Marauder ma na auti jakej obsah ?

Tyckar
Příspěvky: 17
Registrován: 03 zář 2004 06:57

.

Příspěvek od Tyckar »

Ty voe :shock: . A priblizne kolik koni by se dalo vymackat z meho serioveho passatu 1,896 TDI asi 74kw .

Návštěvník

Re: .

Příspěvek od Návštěvník »

waci píše:
Tyckar píše:A Marauder ma na auti jakej obsah ?
jestli má ještě to Camaro tak to je myslím V8 5.7 litr 8)
brzy bude kapku víc :o)

jr
Příspěvky: 27
Registrován: 17 říj 2004 19:26
Bydliště: Praha

Re: .

Příspěvek od jr »

Tyckar píše:Ty voe :shock: . A priblizne kolik koni by se dalo vymackat z meho serioveho passatu 1,896 TDI asi 74kw .
u tebe se daji udelat akorat vstriky, chip a tusim jeste turbo .... kdyz na to dojde, tak necelejch 150ps a bude to rozumny .... muzes udelat jeste vic, ale motor pujde do kopru.
Ford Escort RS2000 MK5
Obrázek

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:28, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kaipan
Příspěvky: 184
Registrován: 27 říj 2004 21:46
Bydliště: Nová Říše
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kaipan »

Mám 1.3 Feldu do Rapida, a za docela rozumný peníze jsem z toho dostal cca 80 kobylek. Vačka 260/260, snížená hlava (2,1 mm) zvětšený spalovací prostory, vyleštěný kanály, odlehčenej a vyváženej setrvák, svody 4 do 1 a příčnej výfuk a ještě musím vyzkoušet nějaký kerburátory.... nárůst výkonu oproti serii je asi o třetinu, a to není špatný... 8)
Škoda Rapid 130

Uživatelský avatar
eric
Příspěvky: 500
Registrován: 08 kvě 2004 11:11
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od eric »

no já mam parametry: 1398ccm turbo diesel-HDi, 4válec , 8ventilů => 50kW / 68 PS / 150Nm
chiptuning zařídí 71kW / 95 PS / 185Nm
mám tam teď přímý sání - konus green .V celém výfukovém potrubí je jen kat a koncový tlumič,prakticky je celé rovné,na montáž tedy připravuji koncový díl bez jákýhkoli záhybů které má standartní.Dále chci přidat intercooler který tam není a zvednout plnící tlak turbodmychadla.
chtěl bych se těmito úpravami dostat blízko k 81kW / 110 HP / 210 Nm
nevím,jestli je to moc smělé,ale přes 100 HP se určitě dostanu

Uživatelský avatar
kaipan
Příspěvky: 184
Registrován: 27 říj 2004 21:46
Bydliště: Nová Říše
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kaipan »

eric píše:no já mam parametry: 1398ccm turbo diesel-HDi, 4válec , 8ventilů => 50kW / 68 PS / 150Nm
chiptuning zařídí 71kW / 95 PS / 185Nm
mám tam teď přímý sání - konus green .V celém výfukovém potrubí je jen kat a koncový tlumič,prakticky je celé rovné,na montáž tedy připravuji koncový díl bez jákýhkoli záhybů které má standartní.Dále chci přidat intercooler který tam není a zvednout plnící tlak turbodmychadla.
chtěl bych se těmito úpravami dostat blízko k 81kW / 110 HP / 210 Nm
nevím,jestli je to moc smělé,ale přes 100 HP se určitě dostanu
Renaul Megane 1,5 dci a 100 koní v serii....
Škoda Rapid 130

Uživatelský avatar
patras
Příspěvky: 443
Registrován: 13 úno 2004 14:08
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy malých obsahů

Příspěvek od patras »

PJ píše:No tady by se měly psát informace pro ty co nemaj zrovna motory co by trhaly asfalt. Jde o to vědět jaký úpravy maj u malejch obsahů smysl a co je jen vyhození peněz. Takže kdo má nějaký rady tak sem s nima. Co bych měl třeba na autě udělat nejdřív a co nedělat. Když už to má něco stát tak ať to má smysl :wink:

nej. uprava auta s malym obsahem je prodat ho a koupit silnejsi !! ... objem nicim nenahradis (stary ale dobry pravidlo)
BMW E36 328i coupé M52 DOHC 193PS - lepší je bejt první v pekle, než druhej v nebi !!! www.paintballnachod.cz

PaJaS
Příspěvky: 222
Registrován: 05 říj 2004 10:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy malých obsahů

Příspěvek od PaJaS »

patras píše:nej. uprava auta s malym obsahem je prodat ho a koupit silnejsi !! ... objem nicim nenahradis (stary ale dobry pravidlo)
No to je zase rada jako fik :lol: Takze kdybych vymenil ve facku svicky, vzduch. filtr, vacku, spasoval hlavu a vylestil saci kanaly mohl bych tim nejaky ty poniky pod kapotu dostat ze? :D Otazkou je kolik by jich bylo. Nejde mi o to, aby to trhalo asfalt, ale jen aby to trochu lip jelo. Jeste jedna kontrolni otazka. To spasovani a vylesteni na chodniku pred barakem asi neudelam co? :oops: :?:

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Když se řeší malé objemy, tak bych k tomu snad mohl taky něco říci :D . Mám tříválec s objemem 796ccm, 2 ventily na válec, vícebodový vstřik paliva. Konstrukční původ motoru je v polovině 80. let v Suzuki Alto. Sériově udávaný výkon je 38kW/51HP. Motor má najeto přes 106.000km a oproti sérii je opatřen konickým filtrem s poctivným přívodem vzduchu od nárazníku a svíčkami Brisk LGS. Jezdí výhradně na V-power. Na brzdě jsem to neměl, ale mám přesně změřen čas na 1/4 míle (19.53s) a hmotnost (943kg vč. řidiče), což dává 41kW/55HP. Takže velice lehkou úpravou nějakých 8% výkonu nahoru, což IMHO není zlé... :)

Co se týče možných úprav, tak v atmosférické verzi není problém dosáhnout 70HP ( konus, porting a snížení hlavy, iridiové svíčky, vačka, sesazení tolerancí ze sériové výroby, chip a sériový(!!) výfuk ). Tuhle úpravu dělá třeba Tommy Kaira. V turbu začínají výkony někde na 80HP. A to jsou úpravy pro každodenní ježděí
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

PaJaS
Příspěvky: 222
Registrován: 05 říj 2004 10:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PaJaS »

Me to taky mohlo napadnout hned :?: Holt se zkusim poptat nebo se na to vyprdnu. Nic jinyho mi asi nezbyde :roll:

jr
Příspěvky: 27
Registrován: 17 říj 2004 19:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od jr »

Ondras píše:Na brzdě jsem to neměl, ale mám přesně změřen čas na 1/4 míle (19.53s) a hmotnost (943kg vč. řidiče), což dává 41kW/55HP. Takže velice lehkou úpravou nějakých 8% výkonu nahoru, což IMHO není zlé... :)
muzes mi prosimte vysvetlit jak podle vahy a casu na 400 metru muzes vypocitat vykon?????
Ford Escort RS2000 MK5
Obrázek

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

jr píše:
Ondras píše:Na brzdě jsem to neměl, ale mám přesně změřen čas na 1/4 míle (19.53s) a hmotnost (943kg vč. řidiče), což dává 41kW/55HP. Takže velice lehkou úpravou nějakých 8% výkonu nahoru, což IMHO není zlé... :)
muzes mi prosimte vysvetlit jak podle vahy a casu na 400 metru muzes vypocitat vykon?????
Haha... :smich2: Tak to toho moc nevis... 8)
http://www.turbofast.com.au/drag.html
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

jr
Příspěvky: 27
Registrován: 17 říj 2004 19:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od jr »

Zemi píše:
jr píše:
Ondras píše:Na brzdě jsem to neměl, ale mám přesně změřen čas na 1/4 míle (19.53s) a hmotnost (943kg vč. řidiče), což dává 41kW/55HP. Takže velice lehkou úpravou nějakých 8% výkonu nahoru, což IMHO není zlé... :)
muzes mi prosimte vysvetlit jak podle vahy a casu na 400 metru muzes vypocitat vykon?????
Haha... :smich2: Tak to toho moc nevis... 8)
http://www.turbofast.com.au/drag.html
muzes mi jeste prozradit, co je zkratka ET? doufam, ze to neni cas na 1/4 mile .....
Ford Escort RS2000 MK5
Obrázek

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

jr píše:muzes mi jeste prozradit, co je zkratka ET? doufam, ze to neni cas na 1/4 mile .....
End Trap - čas na 1/4 míle. Doufáš marně...
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

jr píše:
Zemi píše:
jr píše: muzes mi prosimte vysvetlit jak podle vahy a casu na 400 metru muzes vypocitat vykon?????
Haha... :smich2: Tak to toho moc nevis... 8)
http://www.turbofast.com.au/drag.html
muzes mi jeste prozradit, co je zkratka ET? doufam, ze to neni cas na 1/4 mile .....
Je to tak... Do vahy musis zadat vahu v librach (napr 900kg x 2,2 = 1980 liber)
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

jr
Příspěvky: 27
Registrován: 17 říj 2004 19:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od jr »

chcete mi teda tvrdit, ze kdyz postavim vedle sebe dve auta o stejny vaze a o stejnym vykonu, budou mit stejnej cas na 400 metru???? To snad panove ne :nono: :nono: :smich2:
Co treba pocitat s necim jako je kroutak (na ten se tady dost zapomina) a hlavne co treba pocitat taky s prevodovkou a prevodovym pomerem?? Co pocitat treba s tim jaky jsou na aute pneu? Jednak jakyho rozmeru a pak jakyho slozeni??
Jestli opravdu pocitate vykony podle tyhle kalkulacky, tak ja to tady balim a podle slov Miloshe uz fakt tohle forum zacnu pomlouvat .....
Ford Escort RS2000 MK5
Obrázek

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

je fakt, že měřit výkon dle času na sprintu je kapku nereálný už jen proto, že každá časomíra na každým sprintu měří úplně jinak ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Je to odhad, ale kvalifikovaný odhad. Vypočtená hodnota je výkon na kolech, který pochopitelně zohledňuje veškeré komponenty mezi motorem a asfaltem, tzn. vše o čem tady rozhořčeně píšeš. IMHO je tahle kalkulačka lepší než třeba měření 0-100 podle tachometru. Brzdu, G-metr nebo měření výkonu a krouťáku přes EOBD tohle samozřejmě nenahradí
jr píše:chcete mi teda tvrdit, ze kdyz postavim vedle sebe dve auta o stejny vaze a o stejnym vykonu, budou mit stejnej cas na 400 metru???? To snad panove ne :nono: :nono: :smich2:
Pokud budou mít stejný výkon na kolech(!), nebudou mít extrémně odlišně poskládáné kvalty a oba řidiči budou stejně schopní, pak budou ty časy velice podobné.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

jr
Příspěvky: 27
Registrován: 17 říj 2004 19:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od jr »

takze teda beres, ze je to jen velmi zhruba odhadnuty a streleny dost od oka, kdyz to nevi jaky mas auto? Beres doufam i to, ze podle toho dle pocitat, ze ti to pridalo 5 koni je dost blbost. :)
Ford Escort RS2000 MK5
Obrázek

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

jr píše:takze teda beres, ze je to jen velmi zhruba odhadnuty a streleny dost od oka, kdyz to nevi jaky mas auto? Beres doufam i to, ze podle toho dle pocitat, ze ti to pridalo 5 koni je dost blbost. :)
je to odhad, ale zdaleka ne velmi zhruba a dost od oka. Dost od oka by to bylo, kdyby vypočtená hodnota byla +/-30% od reálné hodnoty. Pro určení jaké to je auto skutečně postačí hmotnost, protože všechny ostatní věci jako zpřevodování, gumy apod. ovlivní čas a vypočtený výkon je výkon na kolech. Tzn. pokud by na autě byly 1.5x širší gumy, jelo by to jak s hnojem, čas by byl o 5s delší, tak i výkon, který je auto schopno koly přenést na cestu by byl nižší (resp. by byly vyšší ztráty valivým odporem)
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

PaJaS
Příspěvky: 222
Registrován: 05 říj 2004 10:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PaJaS »

Nechci rejpat hosi, ale tyhle vase v uvozovkach kecy nam upravit motor s malym obsahem moc nepomuzou :evil: Jestli se nekomu neco nezda tak prosim, ale nedelejte tady z toho debatu na X stranek na kterych se s prominutim dozvim uplny ho*no :twisted: :?:

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC »

obávám se, že se tady stejně nepodaří přijít na žádný supr zlepšovák, protože všechny klasické metody už jsou vymyšleny :)

je samo více variant - tedy ve stručnosti

light - vzduchový filtr (u těchto motorů pouze placebo efekt), chip, svíčky
medium - jako předešlé plus - snížit hlavu, poladit výfukový systém a dát ostrou vačku a k ní odpovídající program
hard & heavy :) - to samé, ale ještě si pohrát s vnitřkem motoru (zvětšení spalovacích komor), vyměnit namáhané komponenty kvalitnějšími, průchodnější vstřiky, řídící jednotku flexibilně programovatelnou

anebo turbo/kompresor - snížení komprese, turbo/kompresor, spešl řídící jednotka a spousta dalších úprav
Naposledy upravil(a) DC dne 27 pro 2004 11:59, celkem upraveno 1 x.
Shark Racing team

Uživatelský avatar
fajfka
Příspěvky: 29
Registrován: 22 zář 2004 12:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy malých obsahů

Příspěvek od fajfka »

PJ píše:No tady by se měly psát informace pro ty co nemaj zrovna motory co by trhaly asfalt. Jde o to vědět jaký úpravy maj u malejch obsahů smysl a co je jen vyhození peněz. Takže kdo má nějaký rady tak sem s nima. Co bych měl třeba na autě udělat nejdřív a co nedělat. Když už to má něco stát tak ať to má smysl :wink:
No bohužel nejlevnější a nejefektivnější úprava malého obsahu je :vyměnit ho za větší obsah 8)
DOVOZ A MONTÁŽ TUNINGOVÝCH, ZÁVODNÍCH DÍLŮ OD VŠECH JAPONSKÝCH FIREM, INDIVIDUÁLNÍ ÚPRAVY A DOVOZ AUTOMOBILŮ Z JAPONSKA.
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“