
Vždy jsem chtěl koupit Toyotu Supra, ale pak zvítězil rozum a koupil jsem si něco jiného. Po několika letech přemýšlení o tomto bomba autě se mi naskytla příležitost, jel jsem po Litoměřicích a najednou koukám a stojí tam Supra. Okamžitě jsem zajel k ní a asi 30 min jsem ji okukoval. Byla v dost špatném stavu. Rozhodl jsem se dát za stěrač lísteček, že bych měl o to auto zájem. Netrvalo dlouho a její majitel se mi ozval, řekl, že by jí chtěl prodat, ale až za pár měsíců a že by chtěl za ní 75 000Kč, to mě dost odradilo, její stav byl hrozný (už 3 roky s ní nikdo nejezdil). Tak jsem kontaktoval Beavera a požádal ho, zda nezná někoho, kdo má MKIII a mohl by se přijet podívat do LTM a poradit mi. Dal mi kontakt na Armadilla, ten mi ochotně pomohl a navíc mi nabídnul svou Supru, která je v podstatně lepším stavu a jen za 70 000Kč.
Ale bohužel jí měl v opravně (vada motoru) a tak jsem čekal měsíc, pak dva než mu jí opraví. Ani mu nedokázali říct co s ní má. Tak jsme se domluvili, že mi jí dá neopravenou a sleví mi z ceny.
Tak jsme zajeli do opravny a chtěli jí vidět. Majitel opravny byl bulhar a vymlouval se, že ta Supra stojí jinde a že mu bude trvat min 2 hod než jí přiveze. To se mi už zdálo divné. A navíc jsem neměl tolik času. Po domluvě jsme dostali pochybnou adresu, kde ta Supra stojí a instrukce, že se tam s nikým nemáme bavit.
Rozjeli jsme se hledat tu adresu, po hodině hledání jsme volali bulharovi, že to nemůžeme najít.
Já i Armadillo už jsme z toho všeho měli divný pocit, ale to NEJ nás ještě čekalo

Znova tu ulici popsal a po dalších 15 minutách jsme našli další opravnu a znova bulhari. S nikým jsme nemluvili, nikdo tam taky nebyl J a šli jsme celým areálem a úplně vzadu stála špinava Supra. Oba jsme byli rádi, že jsme to našli a že tam vůbec je v celku

Bohužel jsme neměli klíčky a tak já jakožto kupujíci jsem viděl jen ¾ roku nepojízdné auto. Kouknul jsem přes okýnka dovnitř, interiér byl goood. Kastle na tom byla podstatně hůř. Ale co mě potěšilo, že byla alespoň otevřená haupna (zajímalo by mě jak dlouho

Stále na nás řval, to už Armadillo nevydržel a řekl, že je to jeho auto. Na to bulhar začal řvat, kdy už to auto zmizí. Řekl jsem, že do konce týdne. A odešli jsme. Takže jsem koupil auto, ve kterém jsem ani nikdy nejel a ani neseděl

Když už jsem se domluvili, že nám auto alespoň převezou do druhé opravny (tam kde bylo původně), tak první den to bulhaři nestihli. Druhý den to stihli, ale stálo venku (to jsem ja nevěděl) sháněl jsem nějaký odtah. Ale zrovna nikdo nic nesehnal. Tak jsem volal, že si pro auto zajedeme příští týden a oni, že stojí venku a že je to pochybná čtvrť(bodeť ne, když tam jsou bulhaři) a že je dost možný, že to auto tam přes noc nevydrží.
Tak jsem volal Supristovi, který mi celou dobu ochotně pomáhal něco sehnat. Za 30 minut mi řekl, že auto má a ať přijedu do Lípy. Okamžitě jsem vyrazil, nabral jsem mou přítelkyni a v sedum jsme byli v Lípě (a v půl osmé jsme měli byt v Praze) To jsme nestihali, zavolal jsem Armadillovi ať zajede do te opravny a vezme kličky od auta.
My jsme vyrazili k auto, kterým se měla Supra odtahnout (stále jsem nevěděl co je to za auto), přijeli jsme na parkoviště a ja uviděl čím to potáhnem, nevěřil jsem svým očím…. Mitshubishi Colt 1.3 . Byl jsem hooodně skeptický, ale co se dalo dělat. Vyrazili jsem do Prahy. V rukou Supristy jel Mišák jako ďábel, ale u Prahy si Suprista vzpoměl, že jsme nachali v Lípě lano na odtah a i náhradní baterku aby nas bylo vidět (bylo jasný, že v Supře bude baterka KO). Lano jsme koupili u benzínky a jelo se dál. Bylo 20:30, když jsme byli v PHA.
Ale zase problém, zabloudili jsme. Než jsme se dostali na místo bylo 21:30.
Všichni jsem se šli podívat na Supřicku. Než jsme se pokochali a zapřáhli jí, tak bylo 22:00. Já sed za volant neosvětlené Supry a Suprista a má přítelkyně jako navigátor po severních Čechách do Mišáka.
Cesta byla naplánovaná po dálnici do Lovosic a pak k mé babičce na zahradu. Celkem to je asi 70km

První rozjezd, kupodivu jsme se rozjeli dobře J Po 200m se ve vedlejším pruhu objevili policajti (menší detajl byl, že zrovna probíhala akce KryštovJ) Ještě v PHA svitili pouliční lampy, tak jsem viděl do auta těch poldů, z prvu divně koukali a jeli podél mě, pak zakroutili hlavami, mavli rukou a dobočili v levo


Pak jsem se dostali na dálnící a vyrazili vstříct domovu. Mišák jel jako drak, po dálnici jsme předjeli i kamión. Po rovinkách jsme se řítili i 120km/h do kopcu 80km/h. Občas se nějaké auto nalepilo na mě a chvilku nas asi pozorovali (by mě zajímalo, co se jim honilo hlavou

Ale najednou v dálce vidím blikat světla (modré světla), v tu chvíli jsem si říkal, že je to v …. , blížili jsme se k poldum, kteří měli na dálnici asi zátach. Ale kupodivu jsme v pohodě projeli kolem nich (si říkam, že mé auto asi neviděli J) Hurááá, projeli jsem a pak už jen klidná cesta domu. Ke konci už jsem viděl jen světla Mišáka, který mě tahnul. Byl jsem už z toho uplně vyřízenej. Radoval jsem se, když jsme sjeli z dálnice a čekalo nás už jen 10km. Ty jsme ujeli taky v pohodě. Dorazili jsme k mé babičce, strčili Supru za vrata a vyrazili zpět do Lípy.
Když už Mišák netáhl skoro 2tunové auto, tak se změnil opět v dábla


Úplně vyřízenej jsem padnul do postele a v 6 ráno vstával.
Byl to pořádný zážitek, který dopadl naštěstí dobře.
Info o technickych parametrech:
Je to Toyota Supra MKIII z roku 1989, svycarska verze, motor ma obsah 3.0 preplnovany turbickem-oznaceni 7M-GTE. Vykon v zakladu je 235koni, ja bych to mel mit chipovany na 270koni (ale to neni potvrzene a ja tomu moc neverim, stare Supry se pry nedaj chipovat)
- Zrychleni na 100km/h to ma pri 235konich za 6,3s.
- Max vykon je pri 6000ot (podle technicaku, osobne si myslim, ze to je nekde kolem 5500ot)
- Tocivej moment 350Nm.
- Je to radovej 6valec 24ventilu.
- Hmotnost 1610Kg.
- Spotreba by mela byt do 15l na 100km, ale uz jsem jezdil se Suprou ktera zrala 19l pri klidne jizde.
Bohuzel je to automat, ale jiz mam zakoupenou manualni prevodovku:-)
Kola - Borbet R16 v predu 205/50 vzadu 225/50
Auto je plne v elektrice, Tempomat, nafukovaci bocnice sedacky u ridice.
V kufru uz moc mista neni, je tam basova tuba a CD menic.
Chystane upravy:
az to dam dohromady (odhalim proc to nechce startovat), tak se pustim do snizeni auta (pruziny o 35mm kratsi, nizkoprofilove pneu), jiny lak (barva bude jina, bohuzel nevim jeste jaka)
chci dokoupit par meraku (teplota oleje a tlak turba-ten co tam je ma prilis maly rozsah) k tomu musim koupit Boost controler.
Zatim jen zvetsim plnici tlak turba dostanu se max na 300koni a pak budu premejslet jak dal

Přeju všem, co převážej, nebo spíš budou někdy převážet nepojízdný auto aby měli taky takový štěstí jako my

Fray
PS: Děkuju Supristovi, Armadillovi a taky mé přítelkyni Bohunce, která to s náma všechno absolvovala

Díky Vám!