sportovni svicky

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Já už jsem kdesi psal, že svíčka přidá výkon pokud se jedná o novou kvalitní svíčku která se tam dá místo nějaké staré mrchy, která ten výkon žrala. Jinak teoreticky můžou dát dobrý svíčky nějakej zlomek procenta výkonu a krouťáku, nebo mít delší životnost (u platinových), ale jak psal leon, málokdy se to dá poznat nebo změřit (ať už si výrobci píšou co chtějí).

Kdo by chtěl zkusit "tuning svíčky", tak mi leží v garáži 6 očouzených Brisků s trojitou obvodovou elektrodou, který jsem vyndal a nahradil svíčkama NGK. Nechám je zadarmo za odovoz :-)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Placenta »

presne tak Leone 8) 8) 8)

jenom na okraj, pokud motor nema zadne upravy sportovniho charakteru a je ciste seriovy nema smysl svicky menit, trochu jina situace nastane kdyz na motoru zacnem tunit, zvyseni komprese, vetsi tlak na turbiny, atd, proste je vic teplotne namahan, je treba pouzit svicku ktera je schopna vytvorit k Vasim upravam lepsi jiskru. Takova jiskra musi umoznit rychle sireni plamene a to i v pripade nedokonaleho slozeni smesi, ktere nastava hlavne pri akceleraci. Tyto svicky maji jine slozeni elektrod (proto jsou drahe) a jiskriste vetsinou umoznuje pri preskoku i vice jisker najednou a snadneji.
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Placenta píše:presne tak Leone 8) 8) 8)

jenom na okraj, pokud motor nema zadne upravy sportovniho charakteru a je ciste seriovy nema smysl svicky menit, trochu jina situace nastane kdyz na motoru zacnem tunit, zvyseni komprese, vetsi tlak na turbiny, atd, proste je vic teplotne namahan, je treba pouzit svicku ktera je schopna vytvorit k Vasim upravam lepsi jiskru. Takova jiskra musi umoznit rychle sireni plamene a to i v pripade nedokonaleho slozeni smesi, ktere nastava hlavne pri akceleraci. Tyto svicky maji jine slozeni elektrod (proto jsou drahe) a jiskriste vetsinou umoznuje pri preskoku i vice jisker najednou a snadneji.
Na to už je pak ale spíš dobrý nainstalovat násobič napětí, aby to dávalo lepší jiskru.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Placenta »

zalezi samozrejme na cele zapalovaci soustave,
zalezi hlavne na te samotne uprave jestli je nutne investovat do krabicky nasobicu a nebo staci udelat odtrh, silnejsi kabely atd.
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Placenta píše:zalezi samozrejme na cele zapalovaci soustave,
zalezi hlavne na te samotne uprave jestli je nutne investovat do krabicky nasobicu a nebo staci udelat odtrh, silnejsi kabely atd.
Njn, já už taky šilhám nějakou dobu po sadě kabelů od NGK i když efekt bude na motoru asi 0.000001 :D Tyhle debaty mají smysl jakmile se začne pořádně tlakovat turbem a motor točí pořádný otáčky, pak už je potřeba se zapalování zabývat vážně, jinak stačí udržovat zapalovací soustavu v perfektním stavu aby měl člověk jistotu, že mu to naopak výkon nežere.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Placenta
Příspěvky: 281
Registrován: 03 lis 2004 17:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Placenta »

Ja mel dve supry jako ty, man. i automat, jsou to dobry auta i na tunen, nez jsem s nima stacil neco udelal tak za jednu jsem udelal strechu na baraku a druha byla tak znicena ze sla z domu,
jinak bych dam dal kabel min. 8.5 ne slabsi a platinovy tam myslim meli byt normalne,
http://www.drag-tuning-club.com/
Obrázek
1.4 XSi - Rally
3.0 TT VR- Drag

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Placenta píše:Ja mel dve supry jako ty, man. i automat, jsou to dobry auta i na tunen, nez jsem s nima stacil neco udelal tak za jednu jsem udelal strechu na baraku a druha byla tak znicena ze sla z domu,
jinak bych dam dal kabel min. 8.5 ne slabsi a platinovy tam myslim meli byt normalne,
Jo to odpovídá, platinový svíčky jsou tam standartně od výrobce, Toyota tam myslím v prvovýrobě šroubovala Densa, beztak veškerou elektriku tam do toho dělalo Denso. Nevýhoda u těch NGK svíček byla cena tuším přes 3000 Ká čé s daní, ale zas dávat tam nějaký pazgřivce by bylo prznění motoru.

Mno a já nemám barák, takže střechu zatím nepotřebuju, tudíž na ty kabely časem dojde... 8)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Jardafox
Moderátor
Příspěvky: 6530
Registrován: 02 srp 2004 11:27

Příspěvek od Jardafox »

takze sem se docetl ze na my 1.2 to nema teda cenu podle toho co rikate a podle tech cen 500 za kus na to seru a na to ze bych z toho mel dobrej pocit taky, jinak diky za rady 8)
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

jarda píše:takze sem se docetl ze na my 1.2 to nema teda cenu podle toho co rikate a podle tech cen 500 za kus na to seru a na to ze bych z toho mel dobrej pocit taky, jinak diky za rady 8)
Když koupíš kvalitní značkový svíčky za slušnou cenu, bude efekt stejnej jako když bys tam dal závodní Iridida za 1000 kaček kus, respektive rozdíl bys asi nepoznal, kromě průvanu v peněžence, kterej by tam udělal takových 12 PSI podtlaku :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Jardafox
Moderátor
Příspěvky: 6530
Registrován: 02 srp 2004 11:27

Příspěvek od Jardafox »

Beaver píše:
jarda píše:takze sem se docetl ze na my 1.2 to nema teda cenu podle toho co rikate a podle tech cen 500 za kus na to seru a na to ze bych z toho mel dobrej pocit taky, jinak diky za rady 8)
Když koupíš kvalitní značkový svíčky za slušnou cenu, bude efekt stejnej jako když bys tam dal závodní Iridida za 1000 kaček kus, respektive rozdíl bys asi nepoznal, kromě průvanu v peněžence, kterej by tam udělal takových 12 PSI podtlaku :lol:
tak to tam radsi necham rovnou ty seriovy
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd

Uživatelský avatar
kaipan
Příspěvky: 184
Registrován: 27 říj 2004 21:46
Bydliště: Nová Říše
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kaipan »

Beaver píše:
jarda píše:takze sem se docetl ze na my 1.2 to nema teda cenu podle toho co rikate a podle tech cen 500 za kus na to seru a na to ze bych z toho mel dobrej pocit taky, jinak diky za rady 8)
Když koupíš kvalitní značkový svíčky za slušnou cenu, bude efekt stejnej jako když bys tam dal závodní Iridida za 1000 kaček kus, respektive rozdíl bys asi nepoznal, kromě průvanu v peněžence, kterej by tam udělal takových 12 PSI podtlaku :lol:
Já koupil NGK do Rapídka, tak uvidíme, jak se to projeví... :)
Škoda Rapid 130

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

hele jeste jedna vec normal mam svicky s teplotou 6nebo7 a ty racing sou 12, ale ten chlápek řikal, že to neni vhodný na origo zapalování tak mi řekněte co by bylo dobrý a jestli by to pak mělo nějakej efekt
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

JA SI KOUPIL DENSA IRIDIUM A JSOU SUPER MOTOR JE VYROVNANĚJŠÍ CENA ZA KUS BYLA 566KČ,MÁŠ ALESPON JISTOTU ŽE JSI KOUPIL KVALITU.

Jardafox
Moderátor
Příspěvky: 6530
Registrován: 02 srp 2004 11:27

Příspěvek od Jardafox »

kaipan píše:
Beaver píše:
jarda píše:takze sem se docetl ze na my 1.2 to nema teda cenu podle toho co rikate a podle tech cen 500 za kus na to seru a na to ze bych z toho mel dobrej pocit taky, jinak diky za rady 8)
Když koupíš kvalitní značkový svíčky za slušnou cenu, bude efekt stejnej jako když bys tam dal závodní Iridida za 1000 kaček kus, respektive rozdíl bys asi nepoznal, kromě průvanu v peněžence, kterej by tam udělal takových 12 PSI podtlaku :lol:
Já koupil NGK do Rapídka, tak uvidíme, jak se to projeví... :)
no jak ses tady docetl, na malejch objemech se to skoro neprojevuje :(
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

jarda píše:
kaipan píše:
Beaver píše: Když koupíš kvalitní značkový svíčky za slušnou cenu, bude efekt stejnej jako když bys tam dal závodní Iridida za 1000 kaček kus, respektive rozdíl bys asi nepoznal, kromě průvanu v peněžence, kterej by tam udělal takových 12 PSI podtlaku :lol:
Já koupil NGK do Rapídka, tak uvidíme, jak se to projeví... :)
no jak ses tady docetl, na malejch objemech se to skoro neprojevuje :(
Opravdu slušný a kvalitní svíčky jsou ideální investice jakmile se začnou snižovat hlavy, ládovat do válců větší množství paliva atd. V tom okamžiku už klasická svíčka doporučená výrobcem může trošku přestat chápat co se po ní chce a začnou vznikat ztráty. Já osobně mám důvěru ve tři druhy svíček:

- klasická, vhodná do neladěnýho motoru (filtr a vejfuk na ni vliv nemá)
- platinová, vhodná do motorů kde jsou předepsaný a pokud chcete motoru dopřát nějakou slušnější svíčku a nebo už problěhly nějaký ty úpravy
- iridiová, jakmile to s motorem myslí člověk vážně a zbývá se tím jako celkem a tudíž nechce žádnou část motoru podcenit.

Takový ty s různým jiskřištěm efekt mít můžou ale i nemusí, nikdy vám nikdo nezaručí že jiskra přeskočí právě tam kde by to mělo být optimální, stejně jako nezaručíte vy, že směs ve válci bude mít ideální poměr a to na každým místě v tom válci atd.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

V případě zájmu bych měl NGK iridium na prodej viz. viewtopic.php?t=16986

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Moje zpráva: V případě zájmu bych měl NGK iridium na prodej viz. viewtopic.php?t=16986

Uživatelský avatar
eSafa
Příspěvky: 64
Registrován: 10 dub 2005 08:17
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od eSafa »

To jsem byl já

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

kaipan píše:
Beaver píše:
jarda píše:takze sem se docetl ze na my 1.2 to nema teda cenu podle toho co rikate a podle tech cen 500 za kus na to seru a na to ze bych z toho mel dobrej pocit taky, jinak diky za rady 8)
Když koupíš kvalitní značkový svíčky za slušnou cenu, bude efekt stejnej jako když bys tam dal závodní Iridida za 1000 kaček kus, respektive rozdíl bys asi nepoznal, kromě průvanu v peněžence, kterej by tam udělal takových 12 PSI podtlaku :lol:
Já koupil NGK do Rapídka, tak uvidíme, jak se to projeví... :)
to je hrozný vidět kdo to psal :o( sorry za OT ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

jinak kluci co máte oběm kolem litru myslím, že je u Vašich aut absolutně nesmyslný tunit motor ať už filtrama nebo svíčkama přidá to totální prd ..
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

MarauderZ28 píše:
kaipan píše:
Beaver píše: Když koupíš kvalitní značkový svíčky za slušnou cenu, bude efekt stejnej jako když bys tam dal závodní Iridida za 1000 kaček kus, respektive rozdíl bys asi nepoznal, kromě průvanu v peněžence, kterej by tam udělal takových 12 PSI podtlaku :lol:
Já koupil NGK do Rapídka, tak uvidíme, jak se to projeví... :)
to je hrozný vidět kdo to psal :o( sorry za OT ...
nj vlastne ted jsem si to uvedomil... :(
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“