TOYOTA SUPRA JZA80 - další úpravy
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- street.racer
- Moderátor
- Příspěvky: 592
- Registrován: 21 čer 2004 01:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Takže efekt bude ten,že mi pudou při ubrání plynu plameny z vejfuku....Beaver píše: Osobně bych se taky přikláněl spíš k tomu, že většina směsi shoří až ve výfuku, kde to má víc možností se rozptýlit a promíchat s O2. Vzhledem k četnosti výskytu případných "explozí" v turbu bych navíc řekl, že to není až tak tragický a dá se s tím žít


De mi hlavně vo to aby nešlo turbo doprdele dřív než ho stihnu vymněnit za větší......

krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Víš on to myslel jinak.street.racer píše:Taboo: To mi chces rict, ze kdyz budes mit 10:1 a 14:1 pri plne zatezi tak to neovlivni EGT?
To je jako:
Když se topí v kamnech z komína se kouří
Když se kouří z komína nemusí se ještě nutně topit v kamnech
Takže máš pravdu, že při přeplňovaném motoru a konstantním tlaku bude EGT při 14:1 větší než při 10:1 alespoň pokud se bavíme o směsy vzduchu a benzínu.
Taboo asi chtěl říct, že neznamená, že když je EGT ok tak že by zároveň musela být směs OK. A druhá věc je, že může být příliš vysoká EGT i přez to, že je směs dobrá.
Ovšem nemusel by to jen tak odseknout jednou větou, ale komu by se chtělo psát romány na vysvětlování svého názoru že? Místo tvého výpadu proti němu by tě měla zajímat otázka: Které další faktory ovlivňují teplotu EGT?
Další věc je, že jsem byl prostřednictvím obrazovky svědkem toho jak u jednoho svalovce z Dietriotu při přestavbě veterána ladili směs opravdu podle EGT i juesej.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
EGT je zavisla na timingu a AFR. Pokud ladis motor jenom podle AFR (Wideband) a budes mit blbe timing, tak se to na widebandu neprojevi. To je jeden z hlavnich duvodu proc spousta lidi vyzaduje EGT pri ladeni (samozrejme idealni je kombinace WB a EGT)
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- street.racer
- Moderátor
- Příspěvky: 592
- Registrován: 21 čer 2004 01:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ano, to je samozrejme, ze teplota EGT je ovlivnovana hafo dalsima vecma. Taky jsem tam psal ze kdyz se da uchcanejsi smes, tak to vede ke snizeni EGT a ne ze bohata smes = nizka EGT.leon4x4 píše:Víš on to myslel jinak.street.racer píše:Taboo: To mi chces rict, ze kdyz budes mit 10:1 a 14:1 pri plne zatezi tak to neovlivni EGT?
To je jako:
Když se topí v kamnech z komína se kouří
Když se kouří z komína nemusí se ještě nutně topit v kamnech
Takže máš pravdu, že při přeplňovaném motoru a konstantním tlaku bude EGT při 14:1 větší než při 10:1 alespoň pokud se bavíme o směsy vzduchu a benzínu.
Taboo asi chtěl říct, že neznamená, že když je EGT ok tak že by zároveň musela být směs OK. A druhá věc je, že může být příliš vysoká EGT i přez to, že je směs dobrá.
Ovšem nemusel by to jen tak odseknout jednou větou, ale komu by se chtělo psát romány na vysvětlování svého názoru že? Místo tvého výpadu proti němu by tě měla zajímat otázka: Které další faktory ovlivňují teplotu EGT?
Další věc je, že jsem byl prostřednictvím obrazovky svědkem toho jak u jednoho svalovce z Dietriotu při přestavbě veterána ladili směs opravdu podle EGT i juesej.
Jak koukam i na prispevky Taboo okolo koncovek AN a UNF, je videt jak ho bavi si delat pr*el z lidi co se snazi ziskat info a poskytnout preklad, misto toho aby to tam uvedl na spravnou miru kdyz tomu tak rozumi.

Coz mi uz zacina pripadat trapne jako lidi co prijdou na internetovou diskuzi a napisou "Mam Skajlana s NOSem".
No nic to jsme odbocili od tematu.
EGT bude podle me ovlivnovana - bohatosti, predstihem, kvalitou paliva, tvarem spalovaciho prostoru, casovanim ventilu... a ciste teoreticky me napadlo, ze vlastne velikost exhaust portu by mohla ovlivnovat EGT a z toho duvodu, ze cim vetsi plochy se budou vyfukove plyny dotykat, tim vice muze ten blok vstrebat teplo tech vyfukovych plynu. Ale tot pouze uvaha

A co třeba načasování otevírání ventilů? Co třeba back pressure výfuku? To jsou také věci co významným způsobem ovlivňují egt.... nebo se pletu?hIGGI píše:EGT je zavisla na timingu a AFR. Pokud ladis motor jenom podle AFR (Wideband) a budes mit blbe timing, tak se to na widebandu neprojevi. To je jeden z hlavnich duvodu proc spousta lidi vyzaduje EGT pri ladeni (samozrejme idealni je kombinace WB a EGT)
Ale v principu asi tak jak říkáš.... k čemu ti je psráná EGT a A/F ratio když ti motor klepe protože máš moc velký předstih. Na to je zase potřeba sledovat i předdstih a knock sensory. Ty moje jsou pěkně noisy i při téměř nulovém předstihu a rozumném zatížení (tlaku) například není rozdíl jestli při tlaku 22PSI dám 2 nebo 14 stupnů předstih ... čidla klepání dávaj stejný šum, akorát to jaksi podstatně lépe jede

Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Pájo, stav je takový, že nenavrhujeme motor od začátku do konce, ale vycházíme z motoru který je daný a snažíme se ho jen upravit. To, že to jde, jsme už viděli mnohokrát a když někdo dostane z toho motoru 1400-1500koní tak proč bychom nemohli chtít dosáhnout menšího stáda.street.racer píše:Ano, to je samozrejme, ze teplota EGT je ovlivnovana hafo dalsima vecma. Taky jsem tam psal ze kdyz se da uchcanejsi smes, tak to vede ke snizeni EGT a ne ze bohata smes = nizka EGT.
Jak koukam i na prispevky Taboo okolo koncovek AN a UNF, je videt jak ho bavi si delat pr*el z lidi co se snazi ziskat info a poskytnout preklad, misto toho aby to tam uvedl na spravnou miru kdyz tomu tak rozumi.![]()
Coz mi uz zacina pripadat trapne jako lidi co prijdou na internetovou diskuzi a napisou "Mam Skajlana s NOSem".
No nic to jsme odbocili od tematu.
EGT bude podle me ovlivnovana - bohatosti, predstihem, kvalitou paliva, tvarem spalovaciho prostoru, casovanim ventilu... a ciste teoreticky me napadlo, ze vlastne velikost exhaust portu by mohla ovlivnovat EGT a z toho duvodu, ze cim vetsi plochy se budou vyfukove plyny dotykat, tim vice muze ten blok vstrebat teplo tech vyfukovych plynu. Ale tot pouze uvaha
S čím si ale nevíme zatím rady je: Co se na tom pos**lo když to měsíc dva jelo jako kráva a najednou je problém s palivem a egt i přezto, že se nedělali žádné úpravy v motoru ani v elektronice. Palivovka je téměř celá vyměněná, ale problém je tu stále. Něco jsme s Petrem probírali a taky dospěl k závěru, že by to mohlo být ono. Zeptej se ho on ti řekne co a jak.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- street.racer
- Moderátor
- Příspěvky: 592
- Registrován: 21 čer 2004 01:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nevím jak jsem řekl stalo se to aniž by se na to auto sáhlo, takže než se začne znova něco upravovat je potřeba najítproč se to stalo. Do té doby bych nic dalšího nedělal. Pak by jsi totiž nevěděl jestli už se ten problém odstranil nebo ne.street.racer píše:Leon4x4: Tak zase zvetseni exhaust portu nebo doladeni tvaru spalovaciho prostoru neni az tak ne-bezna vec..
Jinak tu problematiku jsme s Petrem taky probirali, je to taky jedna z moznosti a urcite to stoji za to ozkouset.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- street.racer
- Moderátor
- Příspěvky: 592
- Registrován: 21 čer 2004 01:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak to je samozremostleon4x4 píše:Nevím jak jsem řekl stalo se to aniž by se na to auto sáhlo, takže než se začne znova něco upravovat je potřeba najítproč se to stalo. Do té doby bych nic dalšího nedělal. Pak by jsi totiž nevěděl jestli už se ten problém odstranil nebo ne.street.racer píše:Leon4x4: Tak zase zvetseni exhaust portu nebo doladeni tvaru spalovaciho prostoru neni az tak ne-bezna vec..
Jinak tu problematiku jsme s Petrem taky probirali, je to taky jedna z moznosti a urcite to stoji za to ozkouset.

Re: TOYOTA SUPRA JZA80 - další úpravy
Delam inventuru TF a myslim ze tady mame temata ktery si zaslouzi byt na prvnich strankach a ne nekde na 50-ty
Toto je jedno z nich.

Toto je jedno z nich.