Rada vyfuk predem DIKY

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Rada vyfuk predem DIKY

Příspěvek od JonnY »

Beaver píše: Krouťák v celým rozsahu je pěkná věc, nese sebou ovšem jistou nevýhodu. Obvykle člověku při klasické sportovní jízdě dělá radost procházet kvaltama a vytáčet motor (a nemusí to být do závratných otáček, ten můj třeba už při 5000 řve taky slušně) a cítit jak auto odlišně táhne, cítit připřažení turba atd. Proto je na můj vkus třeba takovej Dodge Viper "auto pro blbý", protože maximum krouťáku je k dispozici kdykoliv a řazení už je tam něco jako nutný zlo :wink: Jako auto bych ho proto třeba já nikdy nechtěl. To už jsem ale zase off-topic :)
pomluvy!
viper nema plochu krivku krutaku.
max je v cca 4000. pri 2000 ma 95% maxima. pri 5200 len 90% a pri obmedzovaci (6200) uz len trapnych 75%... ;) :lol:
viper je moja srdcovka :)

aj ked je pravda, ze ak ma motor plochu krivku krutaku, tak je trocha "nudny". predsalen tocit to do aleluja tomu sa len tak neco nevyrovna.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Rada vyfuk predem DIKY

Příspěvek od Taboo »

Beaver píše:Krouťák v celým rozsahu je pěkná věc, nese sebou ovšem jistou nevýhodu. Obvykle člověku při klasické sportovní jízdě dělá radost procházet kvaltama a vytáčet motor (a nemusí to být do závratných otáček, ten můj třeba už při 5000 řve taky slušně) a cítit jak auto odlišně táhne, cítit připřažení turba atd. Proto je na můj vkus třeba takovej Dodge Viper "auto pro blbý", protože maximum krouťáku je k dispozici kdykoliv a řazení už je tam něco jako nutný zlo :wink: Jako auto bych ho proto třeba já nikdy nechtěl. To už jsem ale zase off-topic :)
Takze treba Ferrari 550 Maranello anebo Honda Civic jsou taky "auta pro blbe"? (Treba zrovna Civic ma velice plochou krivku krouticiho momentu od 3000 RPM az do celych 7000 RPM.) Proc myslis, ze treba Honda vybavuje jejich prditka systemem VTEC, kterym se dosahuje vyrovnaneho krouticiho momentu v co nejsirsim spektru otacek motoru? :? To, co hodne z majitelu tech VTEC prditek mylne povazuje za narust vykonu po zmene profilu vacek pote, co se VTEC "zapne", neni ve skutecnosti vubec zadny narust vykonu, ale naopak zabraneni ODPADU krouticiho momentu - a kroutici moment je to, co ridic pocituje jako akceleraci. Cim "spicatejsi" ta krivka krouticiho momentu je, tim mene casu se ten motor pohybuje v oblasti maximalniho krouticiho momentu, tim vice casu je promarneno na razeni (a s castejsim razenim samozrejme taky prijde rychlejsi opotrebeni spojky, setrvacniku, synchronizatoru a ozubenych kol prevodu) a tim mene krouticiho momentu za jednotku casu je pote preneseno do kol, coz samozrejme vede k pomalejsim casum - at uz v 1/4 mile anebo na okruhu. Takze tva vysoce zabavna a "sportovni" jizda je pote pomalejsi, nez ta nudna a nesportovni, za coz pote taky nalezite zaplatis drivejsi vymenou spojky a prestavbou prevodovky.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Rada vyfuk predem DIKY

Příspěvek od Beaver »

Taboo píše:
Beaver píše:Krouťák v celým rozsahu je pěkná věc, nese sebou ovšem jistou nevýhodu. Obvykle člověku při klasické sportovní jízdě dělá radost procházet kvaltama a vytáčet motor (a nemusí to být do závratných otáček, ten můj třeba už při 5000 řve taky slušně) a cítit jak auto odlišně táhne, cítit připřažení turba atd. Proto je na můj vkus třeba takovej Dodge Viper "auto pro blbý", protože maximum krouťáku je k dispozici kdykoliv a řazení už je tam něco jako nutný zlo :wink: Jako auto bych ho proto třeba já nikdy nechtěl. To už jsem ale zase off-topic :)
Takze treba Ferrari 550 Maranello anebo Honda Civic jsou taky "auta pro blbe"? (Treba zrovna Civic ma velice plochou krivku krouticiho momentu od 3000 RPM az do celych 7000 RPM.) Proc myslis, ze treba Honda vybavuje jejich prditka systemem VTEC, kterym se dosahuje vyrovnaneho krouticiho momentu v co nejsirsim spektru otacek motoru? :? To, co hodne z majitelu tech VTEC prditek mylne povazuje za narust vykonu po zmene profilu vacek pote, co se VTEC "zapne", neni ve skutecnosti vubec zadny narust vykonu, ale naopak zabraneni ODPADU krouticiho momentu - a kroutici moment je to, co ridic pocituje jako akceleraci. Cim "spicatejsi" ta krivka krouticiho momentu je, tim mene casu se ten motor pohybuje v oblasti maximalniho krouticiho momentu, tim vice casu je promarneno na razeni (a s castejsim razenim samozrejme taky prijde rychlejsi opotrebeni spojky, setrvacniku, synchronizatoru a ozubenych kol prevodu) a tim mene krouticiho momentu za jednotku casu je pote preneseno do kol, coz samozrejme vede k pomalejsim casum - at uz v 1/4 mile anebo na okruhu. Takze tva vysoce zabavna a "sportovni" jizda je pote pomalejsi, nez ta nudna a nesportovni, za coz pote taky nalezite zaplatis drivejsi vymenou spojky a prestavbou prevodovky.
:wink:
Ano, naprosto přesně, ty auta mají plochou křivku což je bomba, protože mají nádherný zátah. Ale sem tam nějakej ten "výpadek" přidá na zajímavosti a je co ladit. To Maranelo a Viper jsou něco jako "hotový auta" a s úpravama už to je horší, Civic je zas co do krouťáku na relativně nízké hodnotě. Já jen jestli mě chápeš, já neříkám, že to je špatný, nepraktický nebo nevyužitelný, přesně naopak :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Rada vyfuk predem DIKY

Příspěvek od JonnY »

sem tam jazdim na teracane 2.9crdi
1700-3000 ma 345nm a max vykon je pri 3800.
vyzera to tak, ze pod 1500 sa nic nedeje, potom sa rozbehne, a od 1700-3000 taha uplne rovnaku. tj konstantny zatah, konstantny narast otacok.
za 3000 zacne subjektivne viac zrychlovat, viac hucat a ide rychlejsie do otacok. realne to zrychlenie bude nizsie, ale pocitovo sa az od 3000 zacne nieco diat
samozrejme je to fajn. ci spalnem na plyn v 1700 ci 2700 tak je to fuk. taha rovnako.

samozrejme idealna by bola uplne plocha krivka krutaku. aspon by clevek nemusel tolko radit...
si zober ze pri rozbiehani by si nemusel vytocit motor k otackam max krutaku, a smazit spojku.... proste pustit spojku a zmacknut plyn. a tahalo by to. jak elektoromotor :D

btw taboo, prave si citam knizku napisnu nejakym univerzitnim profesorom. a pise, ze idealna charakteristika motoru je plocha krivak vykonu. co sa mi zda ako uplna blbost. co to ma byt?

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“