CRX Vtec '91 - problem s podvozkem, pretacive chovani

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

CRX Vtec '91 - problem s podvozkem, pretacive chovani

Příspěvek od dark »

No, tak vas zdravim :)

Nekteri me zrejme znate z H-fans.... No nic, zpet k problemu.

Mam CRX Vtec. Auto vazi 850 kg i se mnou(70kg), 550 kg na predku, 300 kg na zadku. Uz z toho je celkem patrne, ze na predku je az prilis moc kilo na spravne a vyvazene chovani.

V tehle chvili mam na aute HR snizene a tvrdsi pruziny, a seriove Kayaba tlumice, zavodni brzdy a jezdim na slickach(15").

Problem nastava ve chvili intentzivniho brzdeni. Predek auta jde hodne dolu, zadek se jeste vic nadlehci, a auto je strasne pretacive. Kdyz jdu treba na cilovce na okruhu tvrde na brzdu, mam vazne problem udrzet auto v rovnem smeru, jak to tahne na vsechny strany.. nikdy ne na tu stejnou, proste se jakoby krouti.

Jakym zpusobem byste resili problem ? Poridil jsem tvrdsi pruziny, Coilover kit od Racer Design, a mam v planu stavitelne tlumice Spax.

Nejake dalsi navrhy? Rad se necham poucit.
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: CRX Vtec

Příspěvek od honza 2.0 16v »

jak ma spostelovanej omezova cbrzdnyho ucinku na zadek..vetsinou kdyz to snizis tak ho musis prepakovat tak aby to bylo nastaven jako na nesnizeny auto (kdyz ho snizis tak s ehne jako by auto bylo zatizeno..), protoze potom to je pretacivy

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dark »

V tehle chvili jsou brzdy nastaveny na serii, protoze nemam moznost zarizeni na stelovani rozlozeni brzdnyho ucinku.

Kde bys podobny zarizeni hledal ke koupi, at to nestoji desetitisice ?

Nakej napad jak nalozit s podvozkem - soukromy preference nejake znacky ? Zluty Koni tecou, videl jsem to uz na trech Hondach :(
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od luke.bean »

Ale to zarizeni na omezeni brzdnyho tlaku pro zadni napravu by tam melo byt v serii,rika se tomu automaticky zatezovy regulator. A funguje to tak,ze kdyz nalozis auto,tak ti zacne zadni naprava vic brzdit. Takze kdyz si snizil auto,tak si to mysli ze jsi nalozenej a brdi to vzadu hodne. A jinak se pak prodava takova vecicka,rika se tomu TILTON,a tam si muzes ridit tlak na zadni napravu jak chces z kabiny vozu a stoji okolo 5000.
QUATTRO 309 kW

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dark »

Ok. Chapu.
Nicmene se obavam ze tohle az tak uplne problem neresi.

1) aktualne je predek vic dole nez zadek, prave diky tomu ze zezadu sla temer veskera hmotnost pryc( sedacky koberce a vsechny zbytecnosti), a jak jsem rikal, na predku je 550 kg, na zadku 300kg.

2) Zadek je vice nahore, a navic, pri brzdeni jde logicky jeste vys.


Vratil bych se spise k teorii podvozku, jestli nejste proti. Pokud si myslite ze to jsou opravdu brzdy, muzu to samozrejme zkusit resit, jsem tu pro radu, a ne se hadat, zejo 8)
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od luke.bean »

Tak stavitelnej podvozek.. Jako dobrou volbu bych videl HP. Pak by si moh dat zadek niz nez predek a treba by se to vyresilo. Podle tvejch prispevku jsem poznal ze jezdis i na okruhu a ze uprednostnujes jizdni vlastnosti. A vymena pruzin za nizsi je spatna volba na tyhle veci
QUATTRO 309 kW

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dark »

Jojo, jsem z Brna takze jsem na trati kazdou moznou chvilku kdyz jsou jizdy verejnosti a CRX mam vylozene jen na hrani takze o komfort mi absolutne nejde.

HP jsem uz taky zvazoval, ale kdyz jsem uvidel ty ceny :( :( jasne, za 5 tisic podvozek neporidim a kdyz, tak shit ...

Myslel jsem na variantu coilover kitu - vyskove stavitelnych pruzin + nejake stavitelne tlumice, treba od Spaxu.
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

luke.bean píše:Ale to zarizeni na omezeni brzdnyho tlaku pro zadni napravu by tam melo byt v serii,rika se tomu automaticky zatezovy regulator. A funguje to tak,ze kdyz nalozis auto,tak ti zacne zadni naprava vic brzdit. Takze kdyz si snizil auto,tak si to mysli ze jsi nalozenej a brdi to vzadu hodne.
presne to sem mel na mysli a uz sem mel jeden neprijemnej zazitek kdyz sem s predokolkou vyletel po zadu ze zatacky.... v mym pripade stacilo prepakovat ten omezovac

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od luke.bean »

U HP je vsechno absolutne individualni a da se domluvit i suprova cena. A mas to do konce zivota a kdyz nahodou treba jeden tlumic znicis,tak ti vyrobeji novej,a to pochybuju ze od Spaxu ti treba prodaji jen jeden. A navic ty tlumice vydrzeji 80tkm , pak jim je tam odvezes a za par stovek ti je zrepasnou ze jsou zase jak novy!
QUATTRO 309 kW

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dark »

honza 2.0 16v píše:
luke.bean píše:Ale to zarizeni na omezeni brzdnyho tlaku pro zadni napravu by tam melo byt v serii,rika se tomu automaticky zatezovy regulator. A funguje to tak,ze kdyz nalozis auto,tak ti zacne zadni naprava vic brzdit. Takze kdyz si snizil auto,tak si to mysli ze jsi nalozenej a brdi to vzadu hodne.
presne to sem mel na mysli a uz sem mel jeden neprijemnej zazitek kdyz sem s predokolkou vyletel po zadu ze zatacky.... v mym pripade stacilo prepakovat ten omezovac

.. a mas nejakej obecnej navod co presne se tam meni ?

tohle je presne muj problem ... kdyz jdu do zatacky zvyklej jeste z Civika pod mirnou brzdou, auto je nepredstavitelne pretacivy, jak kdybych se zadohrabem podradil o 2 rychlosti dolu :(

musim vylozene temer stat na plynu aby se to nepretacelo :( je mi jasny ze hlavni vinu na tom ma kratkej rozvor na CRX a blby rozlozeni hmotnosti, ale nejak to musi jit resit :(

co rikate na tohle ? http://www.sportovniautodoplnky.cz/stor ... odsID=1042 ... je to vlastne hodne pritvrdena pruzina se zkracenym chodem a tim sroubem si stavite vysku. Poridil jsem to na zkousku, ze si prizvednu zadek( EDIT- PRIZVEDNU PREDEK A SNIZIM ZADEK) a protoze jsou pruziny tvrdsi, nemel by predek jit na brzde tolik dolu.

Otazkou samozrejme zustava, nakolik to bude kvalitni vyrobek :roll: a jake tlumice k tomu zvolit.
Naposledy upravil(a) dark dne 22 bře 2006 12:46, celkem upraveno 2 x.
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dark »

luke.bean píše:U HP je vsechno absolutne individualni a da se domluvit i suprova cena.

Muzes mi dat nejakej kontakt, prosim ?
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od luke.bean »

QUATTRO 309 kW

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od luke.bean »

http://www.hpsporting.cz/index.html Da se tam zavolat,a v klidu to presne domluvit. Asi nejspis to veme ta zenska,tak rekni ze by si chtel udelat nejaky tlumice s pruzinama na zakazku a jestli by si mohl mluvit s panem Huškem. A jinak mu rekni svuj problem,a on kdyz bude mit cas,tak si s tebou o tom popovida
QUATTRO 309 kW

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dark »

Parada, parada. Diky moc. Jen tak pro zajimavost, budu tenhle topic udrzovat dal a dam vam vedet jak to dopadne, treba se nekdo dalsi pouci z mych chyb :)

jo a mimochodem, CRX nema nastavitelnej pomer brzdnyho ucinku, ma tovarne danej pomer velikosti kotoucu a desticek :( takze s brzdama jedine pres nadstandardni reseni.
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od luke.bean »

Tak to potom resi ten TILTON,jak jsem jiz psal :wink:
QUATTRO 309 kW

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lander »

Já měl celou loňskou sezonu problém s brzdami na zadní nápravě, nedostatečně fungovaly. Stalo se mi na Ecce Homo, že jsem byl dlouhej do retarderu a tak jsem trošku více usilovně brzdil až se mi při 160 kmh blokly přední kola zlikvidoval jsem přední sliky. A zadní? nic, neblokly... Jen pro informaci, vepředu jezdím brembo kotouče, CRXkové brzdiče a desky DS2500. Teďka při přestavbě jsem zjistil, že jsem celé dvě sezony jezdil "sračku" desky (V Nkách to fungovalo, v E1čkách už ne). A to jsem v garáži teďka v zásobách dílů našel lepší desky. Holt lenivost se na to mrknout v průběhu sezony. Z toho plyne, pokud jsi upgradoval přední brzdy, mrkni se u na to co jezdíš vzadu.... Pokud i to nepomůže, jediným řešením je už regulátor brzdného účinku, jak už tu byl zmíněn, Tilton, s tím, že spáruješ přední brzdy dohromady a zadní brzdy dohromady.

Další věcí co to může způsobovat může být špatná geometrie. S tou jsem se také hodně trápil a na letošní sezonu už mám v plánu 5té nastavení, které už by mohlo být konečně podle mých představ a hlavně úprav na podvozku (Proflex výškově stavitelný podvozek, polyurethanové uložení, závodní stabilizátory ADDCO, tyčky s unibaly na sbíhavost zadních kol).

Takže u tvého CRXka bych se zaměřil na sbíhavost zadních kol. Doporučuji nastavit 0 a další chování auta už regulovat rozbíhavostí předních kol. A také bych se zaměřil na stabilizátory, tak aby bylo rovnoměrně zatížení kol.

Se stabilizátory se také už trápím a na tuto sezonu už mám konečné řešení. Třebaže jsem v Nkách jezdil Koni žluté sport natvrdo nastavené a upravované eibach pružiny a teďka loňškou sezonu závodní proflexy v okruhovém specifikaci, v zatáčkách jsem trpěl nakláněním auta az toho plynoucí ztráti trakce na vnitřním předním kole (a to mám samosvor). Začínal jsem na 22mm/15mm , pak přešel na 24mm/18mm a teďka jsem na 25,4mm /22,2mm.

Zkrátka všechno souvisí se vším a jen tvrdě nastavený podvozek nestačí.
Zkrátka chce se to zaměřit jak na tlumiče a pružiny, tak i na brzdy, stabilizátory, geometrii a to vše aby bylo nastaveno k jezdeckému stylu.

Trošku jsem se rozepsal, ale zkrátka hodně s tím laboruji...

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lander »

dark píše:Parada, parada. Diky moc. Jen tak pro zajimavost, budu tenhle topic udrzovat dal a dam vam vedet jak to dopadne, treba se nekdo dalsi pouci z mych chyb :)

jo a mimochodem, CRX nema nastavitelnej pomer brzdnyho ucinku, ma tovarne danej pomer velikosti kotoucu a desticek :( takze s brzdama jedine pres nadstandardni reseni.

Na podvozek (tlumiče + pružiny) spíše doporučuji kontaktovat Němce z Fryštkáku, kteří pro mě zajišťovali podvozek na Swifta. Mám ho dělaný v E1čkové specifikaci (tedy i výškově stavitelný vzadu s pružinou přes tlumič) (v Ačkové je zvlášť tlumič a zvlášť pružina) a komplet horní uložení v unibalech). Co vím, tak to vyrábí někdo se mi zdá že u Mladé Boleslavi a používá na ně díly od Proflexu a zbytek vlastní konstrukce. Všichni ti co na Zlínsku jezdí rally a mají tlumiče HP si je pak u tohoto člověka nechali upravovat, protože nefungovaly tak jak měly.

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Uživatelský avatar
jim.vw
Příspěvky: 1402
Registrován: 28 lis 2004 20:13
Bydliště: libervwec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jim.vw »

měl sem přesně ten samej problém, mám Golf 3 v dýzlu, takže přibližně stejný rozložení váhy a auto se chovalo stejně, i když mě to moc nevadilo, naopak :)
ted sem vyměnil zadní tlumiče a byly naprosto v hajzlu, ted s těma novejma se to auto upně změnilo, je klidnější, zadek se utrhne až když se utrhnout má - předtim lítal furt :D

takže bych se určitě podíval na zadní tlumiče :?:
.slow Obrázek
head&shoulders power...

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dark »

No cau Landere, s tebou jsem nemluvil snad od zavodu na Ecce pred dvema lety, tos jeste jezdil FMS :twisted:

Ja jsem ten co mel tehdy toho cervenyho civika v N-kach .. prehodil jsem motor do CRX protoze kastle na civikovi ponekud nevydrzela jeden muj vylet na dalnici.

Jak to tak ctu, tak moje teorie jednoducheho reseni pomoci nastaveni podvozku nebude az tak jednoducha.

Z geometrie mam taky obavy protoze mam polyuretanovy silenty na vsech castech napravy a spodek je tuhej jako blazen, po pravde mi to pomerne dost cestuje i na dvojku v plne akceleraci, ovsem tam to je zase dost nedotacivy. Proste jakmile nejak vyrazne menim rychlost, at uz accel nebo decel, auto pracuje a cestuje na strany, a je problem ho udrzet rovne.

Zacnu na podvozku, zkusim poresit stavitelny tlumice+pruziny, a kdyz to nezabere, pujdou na radu stabilizatory. Jeste jsem nasel docela zajimavou teorii jak poladit rozlozeni hmotnosti, koukni na to, je to na konci stranky :

http://www.z31.com/coilover.shtml

a kdyz budes mit minutu, dej mi vedet co si o tom myslis.
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dark »

Jime, nojo, ona to je sranda kdyz ti jde prdel dopredu kdyz si hrajes, ale kdyz jedes na sekundy tak jses z toho za chvili pekne nasr..... :?:

Jak ja bych chtel motor pred zadni napravou ......

uz ste nekdy videli aby se zvedlo i zadni kolo, kdyz zvedate auto na heveru za PREDEK? :) ja to zazivam kazdou chvili :shock:
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

dark píše:Jime, nojo, ona to je sranda kdyz ti jde prdel dopredu kdyz si hrajes, ale kdyz jedes na sekundy tak jses z toho za chvili pekne nasr..... :?:

Jak ja bych chtel motor pred zadni napravou ......

uz ste nekdy videli aby se zvedlo i zadni kolo, kdyz zvedate auto na heveru za PREDEK? :) ja to zazivam kazdou chvili :shock:
takhle prezouvam.... mam mensi zvedacek co dokaze auto skoro prevratit , takze zadni kolo pul metru nad zemi , kdyz to zvedas za predek neni problem...

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lander »

Ale já jezdil i loni FMS :-)))) Zkončil jsem druhý v E1-1400 za Šnajdrem.
Ale nemluvili jsme spolu dlouho, nějak nebyl čas... :-(


Pokud už máš polyurethany v podvozku, tak bych se mrknul na geometrii.

Já s ní měl hodně velké problémy.... U mě to bylo velká nestabilita při plném zatížení motoru, auto lítalo ze strany na stranu... Částečně se to vyřešilo zvýšenou rozbíhavostí předních kol... Ale tím se jen kompenzovala rozbíhavost zadních kol...
Tragédii nastavení ukázal okruh ve Vysokém mýtě... Občas přicházela přetáčivost, občas nedotáčivost. Vše na tom jak moc byla zatížená vnější čast auta a také to, zdali více předek nebo zadek v závislosti na tom, kdy jsem bzrdil a kdy jel pod plynem. No hrůza a děs... Ale změnil jsem nastavení a už to bylo mnohem lepší, auto se stalo o hodně klidnější a lépe jsem mohl jezdit na limitu v zatáčkách.... Proto jsem třeba dokázal zajet i Lanškroun za 2:09,90 s 1,3kou.

Zkrátka zaměř se i na tu geometrii. Můžeš tam mít sebelepší díly v podvozku, ale pokud máš špatně nastavenou geometrii, to auto neuřídíš a bude nepředvídatelné.

Jinak díval jsem se na to rozložení váhy. I si to propočítával (né na Swifta, ele na MR2ku a trošku střelil čísla od pasu). Ale nemyslím si, že je to něco co by ti tak výrazně pomohlo. Logika je taková, auto váží tolik a tolik kg, rozložení váhy na předek a zadek je tolik a tolik procent. No a v této toleranci se musí pohybovat i rozložení váhy jak na levé straně, tak i na pravé straně) (levá strana je zatížená řidičem, ale i tak rozložení váhy musí být stejné jako na straně nezatížené řidičem). Zkrátka není tu řeč o tom, že je potřeba přesunout výraznou část váhy zepředu na zadek a změnit třeba rozložení váhy z 40/60 na 50/50.


Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lander »

dark píše:Jime, nojo, ona to je sranda kdyz ti jde prdel dopredu kdyz si hrajes, ale kdyz jedes na sekundy tak jses z toho za chvili pekne nasr..... :?:

Jak ja bych chtel motor pred zadni napravou ......

uz ste nekdy videli aby se zvedlo i zadni kolo, kdyz zvedate auto na heveru za PREDEK? :) ja to zazivam kazdou chvili :shock:
Já tak přezouvám MR2ku... zvedák před zadním kolem a zvednu celý bok auta, tedy i včetně předního kola :-)))

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

dark
Příspěvky: 69
Registrován: 22 bře 2006 11:38
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dark »

No ja jel FMS jen v Nasedlech hned prvni zavod N-1600 ( a omylem sem vyhral :?: ), pak jsem toho nechal kvuli penezum a dalsim vecem, ale tuhle sezonu chci zase jezdit.

Landere, to co popisujes za chovani ve Vysokym Myte je presne to, co se mi deje. Pod tvrdym plynem to tancuje a je nedotacivy, pod brzdou zase pretacivy. Podvozek jsem vzal celej z civika, kde to nedelalo, ale NEBYLY tam polyuretany.

Takze rozbihavost prednich a zadnich kol by tomu mela pomoct, ok.
Radeji bejt druhej, nez mrtvej.
Honda Civic Vtec na kopce - ST

HTTP://WWW.ALIENPOWER.CZ
HTTP://WWW.DARK-CZ.COM

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

luke.bean píše:A jinak se pak prodava takova vecicka,rika se tomu TILTON,a tam si muzes ridit tlak na zadni napravu jak chces z kabiny vozu a stoji okolo 5000.
Tilton je jen jmeno jedne z mnoha firem, kterou tu vec vyrabi. Te veci se ale rika "adjustable proportioning valve".
:wink:

2 dark a Lander:
Vase problemy jsou zpusobeny fenomenem, kteremu se rika "bumpsteer", ktery je primym dusledkem prilisneho snizeni podvozku a trvaleho poruseni jeho geometrie. I kdyz pote spravne nastavite toe-in, camber a caster kol, toe-in se zacne pri prujezdu zatacek (a samozrejme taky akceleraci a brzdeni) menit v nezadouci a nespravne "rate". To vse je zpusobeno zmenenym uhlem tie-rods rizeni po prilisnem snizeni vozu, ktere pak meni toe-in pri pohybu kol anebo chassi dolu a nahoru v nespravne "rate". Ty tyce rizeni (tie-rods) proste zacnou tahnout ty kola budto od sebe anebo k sobe pri jejich pohybu dolu a nahoru v nespravnem pomeru. Naprava je velice jednoducha v podobe adjustable cepu, ktere nahradi cepy v "outer tie-rod ends" a jejich vyskou ulozeni se pak diktuje uhel tech samotnych tie-rods a bumpsteer rate. Sorry za vsechny ty anglicke vyrazy (ja nevim, jak se ty technicke pojmy reknou cesky :mad: ).
Jeste k pruzinam a tlumicum... Ono je uplne normalni pouzivat s coilovers pruziny rozdilnych tvrdosti a rate v kazdem rohu vozu na zaklade rozdilne vahy kazdeho rohu (i presto, ze jsem na tomto "tuning" foru jeste nevidel nikoho, koho by o pruzinach zajimalo trochu vic, nez jen to, o kolik mu snizi auto a jakou maji barvu). Tlumice predcasne tecou coby dusledek nespravne instalace po snizeni vozu pruzinami. Tlumice musi byt montovany tak, aby jejich pisty mely dostatecny "travel" - at uz nahoru anebo dolu, coz znamena, ze ten pist by mel byt ulozeny priblizne v polovine valce toho tlumice - pote, co ten vuz stoji na zemi. Toho se normalne dosahuje oznacenim tyce pistu pri plnem stlaceni a plnem vytazeni, vydelenim te vzdalenosti dvena a oznacenim ji na te tyci tlumice. Pote je mnohdy u snizenych vozu nutno prodlouzit zavity a patricne upravit horni cast te tyce pistu tak, aby po instalaci byl ten pist ulozeny uprostred valce toho tlumice.
Ono to proste neni jen o placani pruzin a tlumicu na auto bez jakychkoliv dalsich a patricnych uprav... :lol:

:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

Taboo píše:(i presto, ze jsem na tomto "tuning" foru jeste nevidel nikoho, koho by o pruzinach zajimalo trochu vic, nez jen to, o kolik mu snizi auto a jakou maji barvu).
:smich: :smich2: :smich: :smich2: :smich: :smich2: :smich: :smich2: :smich: :smich2: :smich: :smich2: :smich: :smich2: :smich: :smich2: :smich: :smich2: :smich: :smich2:

Moc krasne receno 8)
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Nedavno si ho znamej koupil na EK Civica VTi, bohuzel s tim nejezdi okruhy, ale doted mel seriovej podvozek tak az to tam namontuje prozkoumam zmeny... Premyslim ze bych si ho taky poridil...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od luke.bean »

Taboo píše:
luke.bean píše:A jinak se pak prodava takova vecicka,rika se tomu TILTON,a tam si muzes ridit tlak na zadni napravu jak chces z kabiny vozu a stoji okolo 5000.
Tilton je jen jmeno jedne z mnoha firem, kterou tu vec vyrabi. Te veci se ale rika "".
:wink:
Me nemusis poucovat,ja to vim. Uz vidim jak se to v branzi vsichni rikaji adjustable proportioning valve :D Vsichni moc dobre vedi o co jde kdyz se rekne tilton. A ze ho vyradi mnoho firem po svete,tak to taky vim :wink:
QUATTRO 309 kW

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od luke.bean »

Sakris,nevedel jsem jak to smazat :(
Naposledy upravil(a) luke.bean dne 22 bře 2006 20:17, celkem upraveno 1 x.
QUATTRO 309 kW

Hunter
Příspěvky: 1
Registrován: 24 říj 2005 11:19

Příspěvek od Hunter »

luke.bean píše:
Taboo píše:
2 dark a Lander:
Vase problemy jsou zpusobeny fenomenem, kteremu se rika "bumpsteer", ktery je primym dusledkem prilisneho snizeni podvozku a trvaleho poruseni jeho geometrie. I kdyz pote spravne nastavite toe-in, camber a caster kol, toe-in se zacne pri prujezdu zatacek (a samozrejme taky akceleraci a brzdeni) menit v nezadouci a nespravne "rate". To vse je zpusobeno zmenenym uhlem tie-rods rizeni po prilisnem snizeni vozu, ktere pak meni toe-in pri pohybu kol anebo chassi dolu a nahoru v nespravne "rate". Ty tyce rizeni (tie-rods) proste zacnou tahnout ty kola budto od sebe anebo k sobe pri jejich pohybu dolu a nahoru v nespravnem pomeru. Naprava je velice jednoducha v podobe adjustable cepu, ktere nahradi cepy v "outer tie-rod ends" a jejich vyskou ulozeni se pak diktuje uhel tech samotnych tie-rods a bumpsteer rate. Sorry za vsechny ty anglicke vyrazy (ja nevim, jak se ty technicke pojmy reknou cesky :mad: ).
Jeste k pruzinam a tlumicum... Ono je uplne normalni pouzivat s coilovers pruziny rozdilnych tvrdosti a rate v kazdem rohu vozu na zaklade rozdilne vahy kazdeho rohu (i presto, ze jsem na tomto "tuning" foru jeste nevidel nikoho, koho by o pruzinach zajimalo trochu vic, nez jen to, o kolik mu snizi auto a jakou maji barvu). Tlumice predcasne tecou coby dusledek nespravne instalace po snizeni vozu pruzinami. Tlumice musi byt montovany tak, aby jejich pisty mely dostatecny "travel" - at uz nahoru anebo dolu, coz znamena, ze ten pist by mel byt ulozeny priblizne v polovine valce toho tlumice - pote, co ten vuz stoji na zemi. Toho se normalne dosahuje oznacenim tyce pistu pri plnem stlaceni a plnem vytazeni, vydelenim te vzdalenosti dvena a oznacenim ji na te tyci tlumice. Pote je mnohdy u snizenych vozu nutno prodlouzit zavity a patricne upravit horni cast te tyce pistu tak, aby po instalaci byl ten pist ulozeny uprostred valce toho tlumice.
Ono to proste neni jen o placani pruzin a tlumicu na auto bez jakychkoliv dalsich a patricnych uprav... :lol:

:wink:
A tohle jsem zvedavej kolik lidi to tady pochopi ty tvoje odborny nazvy a divil bych se ze tomu rozumis i ty kdyz ani nevis jak se to rekne cesky. Nebo jsi snads rodilej anglican? :lol:
Rekl bych re rodilej American! :wink:

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“