Sekvenční řazení na klasické převodovce

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

To lander:Když tak vidim tu převodovku ze swiště kolik stály do ní věcičky???Mám v práci tři převodovky který sou v pytli a že neuhádneš co odešlo...
Kámen úrazu u nich je kvalitní převodový olej a včasná výmněna....Ale ty si tu nejchoulostivější část nahradil speciálníma synchronama,vypadá to velmi dobře!!!!!
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

Krosmen píše:tu nejchoulostivější část nahradil speciálníma synchronama,vypadá to velmi dobře!!!!!
Tomu už se snad ani synchron říkat nedá :lol: Jinak koukám že tam je rovný ozubení, to musí převodovka pěkně ječet. To se mi líbí 8)

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

už je to teda tři měsíce co sem je rozebíral a řek bych že přímí zuby maj v serii,ale synchrony sou komicky tenký teda ty seriový....
sakra to zas zejtra hned musim vyzkoumat jak je to s těma zubama..... :? :?
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

Krosmen píše:už je to teda tři měsíce co sem je rozebíral a řek bych že přímí zuby maj v serii,ale synchrony sou komicky tenký teda ty seriový....
sakra to zas zejtra hned musim vyzkoumat jak je to s těma zubama..... :? :?
To dost pochybuju že bys měl přímý ozubení v sériový převodovce. To už je skoro na špunty do uší :lol:

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

zejtra dám vědět jak to je :? :twisted: ....ale taky se musí používat plně syntetický převodový olej 75W-90 a mnění se po 45000km....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: Sekvenční řazení na klasické převodovce

Příspěvek od Lander »

V sérii má převodovka šikmé zuby!
Tady ta převodovka je samozřejmě hlučná a při řazení jsou to občas pěkné rany, hlavně když chci zařadit jedničku. Ty čelní zubové spojky samozřejmě dostávají zabrat. Narozdíl od synchroní převodovky, tato bezsynchroní převodovka potřebuje co nejrychlejší řazení, tak aby se ty čelní zubové spojky co nejrychleji zamknuly. Při řazení nahoru jen trošku uberu plyn aby se odemknuly, přeřadím a dám plyn a zase se zamknou na další rychlosti. Při podřazování používám raději spojku. Ale jinak nechtěl jsem odbočit od původního tématu sekvenčního řazení, i když to úzce souvisí s převodovkou.
Vzhledem k tomu, že v brzké době už bude motor fungovat spolu s MS2, které bude mít i launch control, který může fungovat i při řazení takže sekvenčním řazení spolu s řídící jednotkou od motoru bych z té své převodovky mohl mít plně sekvenční převodovku.

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Sekvenční řazení na klasické převodovce

Příspěvek od Fiesta »

monty01 píše:
Fiesta píše:Jde udelat sekvence na radici tyc ...nebo to je realizovatelny jen s bovdenama :? :? :?
no teoreticky jde udělat řazení i na táhlo,dle mejch info (ze stejný firmy ,jen jinej člověk)to řeší přestavbou táhla na bowdeny.S táhlem prý byly při zkouškách problémy -při pohybu převodovky(rozjezdy,brzdění motorem) to špatně dořazovalo kvalty.
prave tento problem jsem mel namysli....velkej problem to musi betal 4-5 stupen...ale myslim ze by to mohly eliminovat tvrdym ulozenim prevodovky.
VW PASSAT B5

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Sekvenční řazení na klasické převodovce

Příspěvek od Idaho »

Lander píše:V sérii má převodovka šikmé zuby!
Tady ta převodovka je samozřejmě hlučná a při řazení jsou to občas pěkné rany, hlavně když chci zařadit jedničku. Ty čelní zubové spojky samozřejmě dostávají zabrat. Narozdíl od synchroní převodovky, tato bezsynchroní převodovka potřebuje co nejrychlejší řazení, tak aby se ty čelní zubové spojky co nejrychleji zamknuly. Při řazení nahoru jen trošku uberu plyn aby se odemknuly, přeřadím a dám plyn a zase se zamknou na další rychlosti. Při podřazování používám raději spojku. Ale jinak nechtěl jsem odbočit od původního tématu sekvenčního řazení, i když to úzce souvisí s převodovkou.
Vzhledem k tomu, že v brzké době už bude motor fungovat spolu s MS2, které bude mít i launch control, který může fungovat i při řazení takže sekvenčním řazení spolu s řídící jednotkou od motoru bych z té své převodovky mohl mít plně sekvenční převodovku.

Lander
Sorry za OT - ale MS2 = Megasquirt 2??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: Sekvenční řazení na klasické převodovce

Příspěvek od Lander »

Idaho píše:
Lander píše:V sérii má převodovka šikmé zuby!
Tady ta převodovka je samozřejmě hlučná a při řazení jsou to občas pěkné rany, hlavně když chci zařadit jedničku. Ty čelní zubové spojky samozřejmě dostávají zabrat. Narozdíl od synchroní převodovky, tato bezsynchroní převodovka potřebuje co nejrychlejší řazení, tak aby se ty čelní zubové spojky co nejrychleji zamknuly. Při řazení nahoru jen trošku uberu plyn aby se odemknuly, přeřadím a dám plyn a zase se zamknou na další rychlosti. Při podřazování používám raději spojku. Ale jinak nechtěl jsem odbočit od původního tématu sekvenčního řazení, i když to úzce souvisí s převodovkou.
Vzhledem k tomu, že v brzké době už bude motor fungovat spolu s MS2, které bude mít i launch control, který může fungovat i při řazení takže sekvenčním řazení spolu s řídící jednotkou od motoru bych z té své převodovky mohl mít plně sekvenční převodovku.

Lander
Sorry za OT - ale MS2 = Megasquirt 2??
ANO, MS2=Megasquirt 2. Už ho mám v autě nainstalovaný, už jsem ho i testoval a projížděl s ním auto, ale bohužel nejsem schopen ten motor odladit přes autotuning na silnici. Proto jsem vymontoval kabeláž pro MS2, namontoval sériovou kabeláž s řídící jednotkou s Ačkovým továrním čipem a také vyhodil čtyřklapky a namontoval sériové sání s 60mm klapkou. Můj motor půjde leda odladit na brzdě, už to řeším.

Obrázek

Megasquirt MS-2 a TechEdge wideband lambda

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

jj má šikmý..... :oops: :oops: :oops:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: Sekvenční řazení na klasické převodovce

Příspěvek od monty01 »

Fiesta píše:
monty01 píše:
Fiesta píše:Jde udelat sekvence na radici tyc ...nebo to je realizovatelny jen s bovdenama :? :? :?
no teoreticky jde udělat řazení i na táhlo,dle mejch info (ze stejný firmy ,jen jinej člověk)to řeší přestavbou táhla na bowdeny.S táhlem prý byly při zkouškách problémy -při pohybu převodovky(rozjezdy,brzdění motorem) to špatně dořazovalo kvalty.
prave tento problem jsem mel namysli....velkej problem to musi betal 4-5 stupen...ale myslim ze by to mohly eliminovat tvrdym ulozenim prevodovky.
To zřejmě neeliminuješ úplně spíš jsem přemýšlel nad tím usadit celý mechanismus na tu pomocnou tyč která drží kloub šajtrpáky -tím by se pohyb eliminoval,nejproblematičtější je řazení mezi 2-3 a zpět .
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: Sekvenční řazení na klasické převodovce

Příspěvek od monty01 »

také vyhodil čtyřklapky ?? slyším dobře ,když o tom člověk hledá info on nenapíše ani čárku,to není hezký
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: Sekvenční řazení na klasické převodovce

Příspěvek od Lander »

monty01 píše:také vyhodil čtyřklapky ?? slyším dobře ,když o tom člověk hledá info on nenapíše ani čárku,to není hezký
:-)))))) První věc, co se mi teďka dere na mysl je "konkurence nespí" :-)))
Jo jo, čtyřklapky, už jsem s nimi něco najezdil, ale protože eliminuji MAF a je potřeba je rozchodit s MAPem v MS2. Ale abych se přiznal, loni na podzim jsem testoval (cca 2km) konfiguraci čtyřklapky - airbox - MAF - tovární Ačkový čip a fungovalo to také. Mám je z GSX-R 750 2001, 4x42mm.

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

Tak jsem koukal že mám taky možnost udělat převodovku jako má Lander, a bylo by to rozhodně levnější než kompletní senkvenčka. PPG prodávají kompletní GTR dog gear kit do sériový skříně a to jak s rovným tak i šikmým ozubením. Teoreticky by na to měl jít připojit i senkvenční adaptér od Ikeya. Znáte tu firmu někdo, dělají kvalitní věci?
http://www.ppgearbox.com.au
Jinak dobře s tím řadit chce asi čas a cena za naučení může být první repase.

Obrázek
Naposledy upravil(a) barbucha dne 10 kvě 2006 21:05, celkem upraveno 1 x.

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: Sekvenční řazení na klasické převodovce

Příspěvek od monty01 »

Lander píše:
monty01 píše:také vyhodil čtyřklapky ?? slyším dobře ,když o tom člověk hledá info on nenapíše ani čárku,to není hezký
:-)))))) První věc, co se mi teďka dere na mysl je "konkurence nespí" :-)))
Jo jo, čtyřklapky, už jsem s nimi něco najezdil, ale protože eliminuji MAF a je potřeba je rozchodit s MAPem v MS2. Ale abych se přiznal, loni na podzim jsem testoval (cca 2km) konfiguraci čtyřklapky - airbox - MAF - tovární Ačkový čip a fungovalo to také. Mám je z GSX-R 750 2001, 4x42mm.

Lander
Já nejsem konkurence,kopce nejezdím ,ani se tam nepohybuju,buď v klidu. 8) Já mám sehnaný 4 klapky z bmw e30 1,8 ,hodím je na přírubu a spojím na jedno ovládací táhlo.Jakej je nárůst výkonu?stačí odhad,jen jestli má cenu se s tím vůbec dělat. Stíhá ecu dorovnat ten rozdíl nebo zvyšovals tlak paliva ,případně jinak obohacovals směs? jak daleko jsou klapky od hlavy ? ladils dýlku kanálů?
podobnou konfiguraci jaks testoval,zřejmě budu dělat pro švagra do brambora ,ale jen s dvouklapkou z fordu scorpia (původně byla moje,ale když už tak už :lol: )-airbox +MAF .Sice do něj hučím že to chce jinou elektriku s Mapem ,ale moc se mu do ní nechce.
Jo,jestli nechceš sem tak do SZ,dík :D
Naposledy upravil(a) monty01 dne 10 kvě 2006 21:04, celkem upraveno 1 x.
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

Jinak tady je pěkný video jak se s tím řadí
http://www.ppgearbox.com.au/images/content/SCDOG.wmv

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Příspěvek od monty01 »

doporučuju zeptej se tady http://www.seqshift.com mimo tý sekvence dělaj i přestavby klasik na bezsynchronní a měl jsem v ruce i ty řadící kroužky,který se dávaj místo nich.Nevím, proč se musí všechno tahat zvenku :roll: :wink:
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

monty01 píše:doporučuju zeptej se tady http://www.seqshift.com mimo tý sekvence dělaj i přestavby klasik na bezsynchronní a měl jsem v ruce i ty řadící kroužky,který se dávaj místo nich.Nevím, proč se musí všechno tahat zvenku :roll: :wink:
Zeptat se můžu, ale nevím jestli nabídnou nižší cenu na přestavbu převodovky se kterou budou muset laborovat a kterou už pravděpodobně nikdy potom neuvidí.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“