Koně díky ground wire ? No problem ...

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od Vecernicek »

Kdysi jsem něco slyšel o sytiči, ale to asi na stříkačku nepude ? A to jako fakt tolik přidá na výkonu ? :D :D :D :lol:
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od Vecernicek »

Kdysi jsem něco slyšel o sytiči, ale to asi na stříkačku nepude ? A to jako fakt tolik přidá na výkonu ? :D :D :D :lol:
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

Zemi:herdek, tak teď su zamtenej..........vždycky podle mě se výkon zvětšil obohacením směsi, ne?nejen, že je to napsáno v různejch knížkách a učebnicích,ale jak tady napsal JohnnY a já s tím sytičem.Sice to hulí kvůli velký bohatosti směsi,ale motor není tak namáhanej jako chudou směsí a výkon je větší...

navíc docela zajmavá schyzofrenie jednoho tématu......už sou tady o tom jednom a stejným dvě témata. :?
svět dospělých je pro mne záhadou......

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od JonnY »

temat o bohatosti je tu v poslednej dobe asi 5.
obohatenie zmesy v urcitom rozsahu moze zvysit vykon.

pri modernych motoroch pod plnym plynom motor bezi na pomerne bohatu zmes a dalsie obohatenie by vykon skorej znizilo.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Vecernicek píše:Kdysi jsem něco slyšel o sytiči, ale to asi na stříkačku nepude ? A to jako fakt tolik přidá na výkonu ? :D :D :D :lol:
pokud máš GTi- nevím jestli trysku pro studenej start maj všechny GII, ale je u nás pár lidí co se o GII trochu víc zajímaj a tuhle trysku pro studenej start maj spínanou přes vypínač na palubovce a při kudle si obohacujou směs- funguje to celkem dobře..sám sem měl možnost se v jednom takovým autě svýzt...

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

S bohatostí směsi to dle mýho názoru není taková sranda. Motor v určitých režimech jede líp s bohatší směsí, v jiných už ho moc dusí. I tak "hloupý" zařízení jako je karbec má např. tzv. akcelerační pumpičku, která v případě prudkýho sešlápnutí plynu vstříkne extra dávku paliva (i když je primárním účelem hlavně to, že náhlé otevření klapky by způsobilo ochuzení směsi a motor by škytnul). Elektronika tohle dovádí k dokonalosti - směs se řídí nejen pootevřením klapky, ale taky teplotou vzduchu, nadmořskou výškou, klepáním motoru, údajem z váhy (která se snaží co nejpřesněji změřit množství vzduchu co prošlo skrz) atd. Nejde tak zřejmě obecně říct, že auto jede líp na bohatší nebo chudší směs, navíc to celý ovlivní i to, o jakej motor se jedná.

A ještě abych doplnil, rychleji hoří chudá směs - ta moc chudá shoří tak rychle, že vznikne ona nežádoucí detonace. Rychlé hoření proběhne za vyšší teploty, proto bych si troufnul zjednodušeně říct, že chudá směs má obvykle za následek zvýšení teploty výfukových plynů.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

bych řek, že rychleji hoří bohatá směs,ovšem u příliš bohaté směsi rychlost rapidně klesá. Detonace není hoření, ale výbuch (samovznícení), při němž dojde k nárazu tlakové vlny na stěny válce a spalovacího prostoru,prudce se vymezí vůle na pístní skupině a celé to vytvoří to známé kovové cinknutí..
jinak rychlost hoření je asi 15-25m/s ....detonace asi 2500m/s

Zvyšování výkonu obohacováním paliva není optimálním řešením,...procentuální nárust výkonu vůči dodávce paliva je velice malý
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

blázen píše:nesouhlasím rychleji hoří bohatá směs,ovšem u příliš bohaté směsi rychlost rapidně klesá. Detonace není hoření, ale výbuch (samovznícení), při němž dojde k nárazu tlakové vlny na stěny válce a spalovacího prostoru,prudce se vymezí vůle na pístní skupině a celé to vytvoří to známé kovové cinknutí.. POMALEJI hoří směs chudá!!

Zvyšování výkonu obohacováním paliva není optimálním řešením,...procentuální nárust výkonu vůči dodávce paliva je velice malý
Dovolil bych si nesouhlasit - k výbuchu ti stačí totiž i obyčejná hladká mouka (nebo třeba cement), jen si ji rozprášíš jemně do vzduchu, škrtneš sirkou a máš to. Efekt je to právě hodně podobnej jako explozivní hoření směsi benzínu a vzduchu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 18 srp 2014 09:57, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

Taboo:sice sem to musel přečíst dvakrát a pomalu a hodně u toho myslet,ale nemám k tomu žádnej dotaz, dozvěděl jsem se i to, co jsem nechtěl :lol: .....ne, fakt dobře napsaný a je tam všechno..... 8) 8)
svět dospělých je pro mne záhadou......

Uživatelský avatar
OXiDE.cz
Příspěvky: 421
Registrován: 24 bře 2005 09:22
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OXiDE.cz »

Taboo píše:OK, ja k tomu neco reknu :D ... Vyrobce toho grounding kitu se snazi kazdeho presvedcit, ze jejich kabely jsou vyrabeny z 99.99% ciste mede dovazene zotrocenymi mimozemstany primo z Marsu a proto absolutne nedostupne pro nekoho jineho na teto planete, kdo by snad byl natolik naivni, aby se domnival, ze si uplne ten samy grounding kit se stejnymi vysledky muze vyrobit sam za 1/10 prodejni ceny kitu nabizenym tim vyrobcem. Pravdou ale zustava, ze med pouzivana v dnesni dobe v naproste vetsine kabelu a dratu urcenych pro elektricke spoje je standartne 99.95%+ cista a doslova kazdy 4AWG power cable za $3 per foot je stejne dobry, jako cabely v tom kitu toho vyrobce (a tech pripadnych 0.04% vyssi cistoty materialu tam nehraje absolutne zadnou roli). Cim se dosahuje nizsiho odporu je hlavne vetsi prumer (vnitrni plocha) tech kabelu ve srovnani se seriovymi a nizsi procento oxydace tech novych kabelu oproti tem, ktere v tom motorovem prostoru byly po cele dlouhe roky a vesele si tam oxydovaly a jejich uchyceni rezavely. Castecne to je proste jako porovnavat jizdni vlastnosti auta s podhustenyma ojetyma pneumatikama a tvrdit, ze jeho jizdni vlastnosti se zlepsily jen a pouze diky vlastnostem novych (patricne nahustenych) pneumatik.
Vetsina dnesnich vozu ma uzemneny jak motor (vetsinou z intake manifoldu na firewall), tak i prevodovku (na chassi) a potrubi vyfuku. Pokud chcete usetrit penize a vyrobit si ten grounding system sami, pouzijte 4AWG power cable (k obdrzeni ve vetsine obchodu specializujich se na car audio) a umistete negativni terminal na firewall, ze ktereho pote povedete jeden kabel primo na baterii a zbytek kabelu z nej rozvetvite na intake manifold, alternator, distributor a vyfukove potrubi. Pouzijte pri tom nejaky "contact enhancer" (vyborny je treba Stabilant 22A). U starsich vozu je samozrejme vhodne pouziti toho "contact enhancer" na doslova kazdy konektor a spoj - od palivoveho cerpadla, injectory, vsechny sensory az po ECU konektor.
:wink:
Neber jméno OXiDE nadarmo :D - navíc se píšu s měkkým I :D
JOKE :D

Ještě se vrátim k těm kabelům:
jde mi o elektro/HiFi otázku:
Někdo tvrdí že k zesíku na subwoofer (umístěný v kufru) je dobrý tahnout i mínus, protože sváry na kastli stručně řečeno nejsou dobrý. Myslíte že je to znát nebo je to z elektrickýho hlediska (případně HiFi) jedno? Defacto by to řešilo kdybych těma kablíkama překlenul sváry na karosérii 8)
Felda forever

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od MarauderZ28 »

lepší je dotáhnout mínus, kastle není měď, nicméně o tomhle se vedou neustály spory - osobně sem rozdíl nezaznamenal, ale někomu když neměl mínus z baterky to dělalo brumy ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
OXiDE.cz
Příspěvky: 421
Registrován: 24 bře 2005 09:22
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Koně díky ground wire ? No problem ...

Příspěvek od OXiDE.cz »

MarauderZ28 píše:lepší je dotáhnout mínus, kastle není měď, nicméně o tomhle se vedou neustály spory - osobně sem rozdíl nezaznamenal, ale někomu když neměl mínus z baterky to dělalo brumy ...
hmm, snažim se udělat SQ aparaturu, tak to asi udělám. Ten kus kabelu mě nezabije. Finančně se to v tom ztratí. :)
Felda forever

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“