Koně díky ground wire ? No problem ...
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koně díky ground wire ? No problem ...
Kdysi jsem něco slyšel o sytiči, ale to asi na stříkačku nepude ? A to jako fakt tolik přidá na výkonu ?

VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koně díky ground wire ? No problem ...
Kdysi jsem něco slyšel o sytiči, ale to asi na stříkačku nepude ? A to jako fakt tolik přidá na výkonu ?

VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Zemi:herdek, tak teď su zamtenej..........vždycky podle mě se výkon zvětšil obohacením směsi, ne?nejen, že je to napsáno v různejch knížkách a učebnicích,ale jak tady napsal JohnnY a já s tím sytičem.Sice to hulí kvůli velký bohatosti směsi,ale motor není tak namáhanej jako chudou směsí a výkon je větší...
navíc docela zajmavá schyzofrenie jednoho tématu......už sou tady o tom jednom a stejným dvě témata.
navíc docela zajmavá schyzofrenie jednoho tématu......už sou tady o tom jednom a stejným dvě témata.
svět dospělých je pro mne záhadou......
Re: Koně díky ground wire ? No problem ...
temat o bohatosti je tu v poslednej dobe asi 5.
obohatenie zmesy v urcitom rozsahu moze zvysit vykon.
pri modernych motoroch pod plnym plynom motor bezi na pomerne bohatu zmes a dalsie obohatenie by vykon skorej znizilo.
obohatenie zmesy v urcitom rozsahu moze zvysit vykon.
pri modernych motoroch pod plnym plynom motor bezi na pomerne bohatu zmes a dalsie obohatenie by vykon skorej znizilo.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koně díky ground wire ? No problem ...
pokud máš GTi- nevím jestli trysku pro studenej start maj všechny GII, ale je u nás pár lidí co se o GII trochu víc zajímaj a tuhle trysku pro studenej start maj spínanou přes vypínač na palubovce a při kudle si obohacujou směs- funguje to celkem dobře..sám sem měl možnost se v jednom takovým autě svýzt...Vecernicek píše:Kdysi jsem něco slyšel o sytiči, ale to asi na stříkačku nepude ? A to jako fakt tolik přidá na výkonu ?![]()
![]()
![]()
S bohatostí směsi to dle mýho názoru není taková sranda. Motor v určitých režimech jede líp s bohatší směsí, v jiných už ho moc dusí. I tak "hloupý" zařízení jako je karbec má např. tzv. akcelerační pumpičku, která v případě prudkýho sešlápnutí plynu vstříkne extra dávku paliva (i když je primárním účelem hlavně to, že náhlé otevření klapky by způsobilo ochuzení směsi a motor by škytnul). Elektronika tohle dovádí k dokonalosti - směs se řídí nejen pootevřením klapky, ale taky teplotou vzduchu, nadmořskou výškou, klepáním motoru, údajem z váhy (která se snaží co nejpřesněji změřit množství vzduchu co prošlo skrz) atd. Nejde tak zřejmě obecně říct, že auto jede líp na bohatší nebo chudší směs, navíc to celý ovlivní i to, o jakej motor se jedná.
A ještě abych doplnil, rychleji hoří chudá směs - ta moc chudá shoří tak rychle, že vznikne ona nežádoucí detonace. Rychlé hoření proběhne za vyšší teploty, proto bych si troufnul zjednodušeně říct, že chudá směs má obvykle za následek zvýšení teploty výfukových plynů.
A ještě abych doplnil, rychleji hoří chudá směs - ta moc chudá shoří tak rychle, že vznikne ona nežádoucí detonace. Rychlé hoření proběhne za vyšší teploty, proto bych si troufnul zjednodušeně říct, že chudá směs má obvykle za následek zvýšení teploty výfukových plynů.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
bych řek, že rychleji hoří bohatá směs,ovšem u příliš bohaté směsi rychlost rapidně klesá. Detonace není hoření, ale výbuch (samovznícení), při němž dojde k nárazu tlakové vlny na stěny válce a spalovacího prostoru,prudce se vymezí vůle na pístní skupině a celé to vytvoří to známé kovové cinknutí..
jinak rychlost hoření je asi 15-25m/s ....detonace asi 2500m/s
Zvyšování výkonu obohacováním paliva není optimálním řešením,...procentuální nárust výkonu vůči dodávce paliva je velice malý
jinak rychlost hoření je asi 15-25m/s ....detonace asi 2500m/s
Zvyšování výkonu obohacováním paliva není optimálním řešením,...procentuální nárust výkonu vůči dodávce paliva je velice malý
Dovolil bych si nesouhlasit - k výbuchu ti stačí totiž i obyčejná hladká mouka (nebo třeba cement), jen si ji rozprášíš jemně do vzduchu, škrtneš sirkou a máš to. Efekt je to právě hodně podobnej jako explozivní hoření směsi benzínu a vzduchu.blázen píše:nesouhlasím rychleji hoří bohatá směs,ovšem u příliš bohaté směsi rychlost rapidně klesá. Detonace není hoření, ale výbuch (samovznícení), při němž dojde k nárazu tlakové vlny na stěny válce a spalovacího prostoru,prudce se vymezí vůle na pístní skupině a celé to vytvoří to známé kovové cinknutí.. POMALEJI hoří směs chudá!!
Zvyšování výkonu obohacováním paliva není optimálním řešením,...procentuální nárust výkonu vůči dodávce paliva je velice malý
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Neber jméno OXiDE nadarmoTaboo píše:OK, ja k tomu neco reknu... Vyrobce toho grounding kitu se snazi kazdeho presvedcit, ze jejich kabely jsou vyrabeny z 99.99% ciste mede dovazene zotrocenymi mimozemstany primo z Marsu a proto absolutne nedostupne pro nekoho jineho na teto planete, kdo by snad byl natolik naivni, aby se domnival, ze si uplne ten samy grounding kit se stejnymi vysledky muze vyrobit sam za 1/10 prodejni ceny kitu nabizenym tim vyrobcem. Pravdou ale zustava, ze med pouzivana v dnesni dobe v naproste vetsine kabelu a dratu urcenych pro elektricke spoje je standartne 99.95%+ cista a doslova kazdy 4AWG power cable za $3 per foot je stejne dobry, jako cabely v tom kitu toho vyrobce (a tech pripadnych 0.04% vyssi cistoty materialu tam nehraje absolutne zadnou roli). Cim se dosahuje nizsiho odporu je hlavne vetsi prumer (vnitrni plocha) tech kabelu ve srovnani se seriovymi a nizsi procento oxydace tech novych kabelu oproti tem, ktere v tom motorovem prostoru byly po cele dlouhe roky a vesele si tam oxydovaly a jejich uchyceni rezavely. Castecne to je proste jako porovnavat jizdni vlastnosti auta s podhustenyma ojetyma pneumatikama a tvrdit, ze jeho jizdni vlastnosti se zlepsily jen a pouze diky vlastnostem novych (patricne nahustenych) pneumatik.
Vetsina dnesnich vozu ma uzemneny jak motor (vetsinou z intake manifoldu na firewall), tak i prevodovku (na chassi) a potrubi vyfuku. Pokud chcete usetrit penize a vyrobit si ten grounding system sami, pouzijte 4AWG power cable (k obdrzeni ve vetsine obchodu specializujich se na car audio) a umistete negativni terminal na firewall, ze ktereho pote povedete jeden kabel primo na baterii a zbytek kabelu z nej rozvetvite na intake manifold, alternator, distributor a vyfukove potrubi. Pouzijte pri tom nejaky "contact enhancer" (vyborny je treba Stabilant 22A). U starsich vozu je samozrejme vhodne pouziti toho "contact enhancer" na doslova kazdy konektor a spoj - od palivoveho cerpadla, injectory, vsechny sensory az po ECU konektor.
JOKE
Ještě se vrátim k těm kabelům:
jde mi o elektro/HiFi otázku:
Někdo tvrdí že k zesíku na subwoofer (umístěný v kufru) je dobrý tahnout i mínus, protože sváry na kastli stručně řečeno nejsou dobrý. Myslíte že je to znát nebo je to z elektrickýho hlediska (případně HiFi) jedno? Defacto by to řešilo kdybych těma kablíkama překlenul sváry na karosérii
Felda forever
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koně díky ground wire ? No problem ...
lepší je dotáhnout mínus, kastle není měď, nicméně o tomhle se vedou neustály spory - osobně sem rozdíl nezaznamenal, ale někomu když neměl mínus z baterky to dělalo brumy ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Koně díky ground wire ? No problem ...
hmm, snažim se udělat SQ aparaturu, tak to asi udělám. Ten kus kabelu mě nezabije. Finančně se to v tom ztratí.MarauderZ28 píše:lepší je dotáhnout mínus, kastle není měď, nicméně o tomhle se vedou neustály spory - osobně sem rozdíl nezaznamenal, ale někomu když neměl mínus z baterky to dělalo brumy ...
Felda forever
