Odlehčená klika i setr

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od elviiis »

jojo a zvlaste kdyz clovek asi 3krat zdurazni ze jsou vnitrsnoti vyyyrazne lehci :lol:

Mno nejlepsi zpusob vyvazovani by bylo simulovat celou sestavu klikoveho mechanismu pri celem spektru otacek v jemz se bude provozovat... Rekl bych ze proste automobilky jen nasimuluji v nejakem softvare proces spalovani s co mozna nejpodobnejsimi parametry vcetne predzapalu a softvare jim ukaze jestli to zvladne nebo ne... pak daji na nejvice namahane komponenty nejky kvocient pevnosti navic napriklad X2 a az testy jim ukazi zdali to vydrzi...

Tak nejak si myslim ze tento proces probiha...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od elviiis »

Kdyz jsme u toho ja ma na svedomi dve turba jednu prevodovku par poloos ale kliku zadnou mno snad ani zadna nepribude :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:23, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

když bych chtel provest zmraženi je lepši nejprve zmrazit pak opracovat a vyvažit nebo mraženi nakonec? nebo jak to je stim mraženim?
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
fokr_jr
Příspěvky: 299
Registrován: 29 bře 2007 20:08
Bydliště: Přísečná
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od fokr_jr »

urcite nejdriv opracovat a pak zamrazit - orpacovanim bys v tom podchlazenym materialu vytvoril dalsi trhliny a nedokonalosti...
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:23, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

a pardon při rychlem projiždeni jsem to asi nekde přehledl dekuji
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:24, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Libor12 »

tak mám doma zpět kliky které jsem nechával vyvážit. Jedna se musela odlehčit o 11gramu původní sestava pist,čep,ojnice,kroužky v průměru 652gramů nová sestava 510gramu. Druhá klika o 26gramů původní sestava v průměru 704gramu nová sestava 506gramu. Kliky jsou dovážené v toleranci do 0.25gramu. Je změřena i odchylka na hlavních čepech při 10000 otáček. 1čep- 0.002 2.-0.001 3.-0.001 4.-0.001 5.-0.002 měřeno laserem. Tak to snad bude fungovat. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Hasis »

co rikate na toto? neni to uz velky risk?

Obrázek

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

podobne vypadal setrvak co my chtel rozpulit auto
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Libor12 »

tak tohle bych do motoru nedal. Je to odvrtane a rozpočítáné na dělicce a o vyvážení nemůže být ani řeč. Nehledě k tomu že je to obyčejná ocel.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od elviiis »

mno dobre kamikaze... to bude vyvazene jak lucni kviti :lol: A celkove vzhledem k prinosu odlehceneho setrvaku bych s tim vubec neztracel cas a venoval usili necemu co ma nejaky opravdovy prinos...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Beaver »

No na ten setrvak se da rict jen LOL :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:24, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:25, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Libor12 »

Tak to je masakr! :lol: koukám že všude na světě jsou lidé nepoučitelní :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od JRD McLAREN »

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:25, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od JRD McLAREN »

..len skoda ze sa nikomu znich nepodarilo zaradit 2ku.. spek

EDITED:
niekde boli aj fotky aj video "z druhej strany barikady" ..
--------------
ach so, ich mussen suche auf deutche sprache...
http://www.youtube.com/watch?v=VyOyWEBNqNY
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 14:25, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od kozorozecek »

me když se roztrhl setrvak tak to nebylo v takovejch otačkach a da se řict že jej nejvic podržel přitlačak ale motor od převodovky se skoro taky oddelil
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Hasis
Příspěvky: 470
Registrován: 08 črc 2007 11:14
Bydliště: In my PC
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Hasis »

ja nerikal, ze to je moje prace:) jen vim, ze si to ted nekdo dava do auta, a kdyz jsem se ho ptal, jeslti nema s toho strach, tak napsal, ze to dela podle fotky nejakeho setrvaku, ktery takhle uz je v nejakym motore...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od Libor12 »

podle fotky?? :lol: tak to je vtip týdne! A já debil dal za setrvačník od toda racing 600dolarů. To jsem mohl dat nějakému Frantovi do místní fabriky můj sériový a ukázat mu fotku co má na stránkách toda. :lol: ne asi takhle není to jen o těch dírách je to i o tom materiálu a jeho pevnosti v tahu. Pár stránek zpět tohoto téma jsem nabízel zakladateli tohoto tématu že mu setrvačník nakreslím a on si ho vyrobí. A já udělám totéž. Když jsem konečně vybral vhodný materiál nakreslil v proengineeru a spustil simulaci zátěže těch mých der které jsem tam udělal od oka tak pokaždé nad 5000 to skočilo fail over. Ale to jen v počítači,už vidím Jolika jak mu do konce života platím jeho amputované nohy v nejhorším případě. :) Edit: teď jsem si vzpomel že Beaver někde psal jak si nějaký tuner vyrobil kotouče s chlazením "ala zimmerman" ze sériových 5mm vrtakem
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od bóďa »

radši se zeptám a budu chvíli za blba, ale chci v tom mít jasno. pokud se tedy použijí uplně jiné písty - jiná (pravděpodobně nižší) hmotnost a malinko větší vrtání, tak pochopil jsem správně, že se úměrně k tomu musí vyvážit klika? tedy celá sestava klika - ojnice - písty se musí vyvážit..?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od JRD McLAREN »

ano..

otazka znie.. ze kolko je to "malinko"..
lebo niektore seriovky maju rozdiely bez problemov 10g
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od bóďa »

0,5 mm nebo 1 mm
samozřejmě budou všechny písty stejného vrtání :D
vyvážení pístů mezi sebou neřešim, to se rozumí samo sebou. jde mi ale o to vyvážení s klikou
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od JRD McLAREN »

pokial nechavas seriove ojnice..
a aj piesty budu "seriove", tak to netreba moc riesiet..
s otackami asi nepojdes nad 8000
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od bóďa »

moc nechápu.... řeším to, že místo sériových pístů přijdou písty uplně jiné, téměř jistě o jiné hmostnosti než písty původní a řeším tedy, jestli se tedy musí převážit s klikou
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčená klika i setr

Příspěvek od JRD McLAREN »

no niekde tuto v tom bordeli je video, ..
jak treba vyvazovat ojnice, a jak potom vyvazit kluku..
takze si to tam treba pozret...

ale ak teda idu ine lahsie piesty, tak by bolo dobre dat tu kluku vyvazit..
ja som nevyvazoval ... a dufam...

este dodam..
ze sksu teda odvazit stary a novy piest aj z kruzkami..
a budes vedet jaky je rozdiel..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“