Vse k upravam motoru, vyfuky, turba, intercoolery atd.

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

sem studoval prostor v pumě a kdyby ten compresor nebyl až tak moc velkej,tak by to šlo......3el by nacpat na držák co má bejt klima kterou nemám a pokud by to udržel klasickej klínovej řemen aniž by musel mít zuby,tak by to bylo taky v pohodě.....

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Nějaká konstrukční kritika???Název nějakýho výrobce kompresorů????

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Kompresory Eaton, ty se daj u nas sehnat treba prave z tech Mercedesu CLK apod. Hodne se davaji misto "Gecek" do VW Golf. Ceny za jete kolem cca 20 tis. Ale nemyslim si, ze kompresor je to nejlepsi na takoveto motory. Na nejaky velkoobjemovy motor z USA, proc ne. S turbem bych to videl na jednodussi montaz. I kdyz je pravda, ze kompresor jen tak nekdo v aute nema... :lol: Ale kompresor zas bere nejaky vykon od motoru na svuj pohon, kdezto turbodmychadlo vyuziva v podstate odpadni plyny...

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Marcos píše:Kompresory Eaton, ty se daj u nas sehnat treba prave z tech Mercedesu CLK apod. Hodne se davaji misto "Gecek" do VW Golf. Ceny za jete kolem cca 20 tis. Ale nemyslim si, ze kompresor je to nejlepsi na takoveto motory. Na nejaky velkoobjemovy motor z USA, proc ne. S turbem bych to videl na jednodussi montaz. I kdyz je pravda, ze kompresor jen tak nekdo v aute nema... :lol: Ale kompresor zas bere nejaky vykon od motoru na svuj pohon, kdezto turbodmychadlo vyuziva v podstate odpadni plyny...
kompresor je montážně jednodušší a dělaj se celý kity i na malý obsahy a to skoro na všechny možnzý auta.Viděl sem na hondě,celice,306 rallye.A to byla všechno dodatečná montáž na seriový motor....Ale nikde sem se nedozvěděl kolik to přidá....

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Výhoda o proti turbu je lineární nástup a žádná turbodíra.Musíš brát v úvahu to,že tam na seriovku nemůžeš cpát nějakej extra vysokej tlak,jak už tady bylo řečeno.... :?:

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Jo, to mas pravdu, ty kity se delaji, takze tim padem mas vse pro tu montaz a muze byt jednodussi nez montaz turba, ale pokud to bude clovek bastlit doma v garazi, tak je si myslim jednodussi namontovat turbo. A pokud vim, ty kity stoji radove pres 100tis... :cry: No, a pokud jde o plnici tlak, ten se da doregulovat i na turbu, aby to tlacilo max 0,3 - 0,4 atm. :lol:

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

takže stejně bude mnohem jednodušší montovat kompresor....i když v domácích podmínkách.....

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Treba mas pravdu, jen jsem sdelil svuj nazor. V kazdem pripade, pokud do toho pujdes, tak ti fandim a drzim palce. 8) A rad se na to pak podivam... 8)

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Kdyz tak se koukni na http://www.vwclub.cz/ , tam je nekde clanek o vestavbe tusim kompressoru z CLK do Golfa misto puvodniho "gecka", mozna tam ziskas pro sebe zajimave info... :) Zatim..

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

neviděl bych to až tak složitě....Fakt,když to uměj němci,tak proč ne já.......
Je to jem vize,když to budu realizovat,tak seženu ještě jeden motor a na něj to namontuju.....Teda pokud to bude vůbec reálný,nejsou mi jasný jak udělat všechny ty podtlakový hadičky co vedou na sání a buhví co ovládaj a ještě je tam ventil volnoběhu.....
Jak má vlastně kompresor řešenej přetlak????Je tam nějakej ventil či co,nebo spojka nikde sem to nezjistil.... :twisted:

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Takže spíš sehnat nějaký turbo používaný na motory s malym obsahem jako uno 1,3T nebo něco podobnýho
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

Wow,Taboo zase nezklamal 8)
No myslim ze vyzkousim kompresor na nejakym jinym motoru jak rika Krosmen,uvidime co to udela..
Stim turbem si me navnadil a tak se zacnu pohlizet po turbinach,doufam ze nedopadnu jako kluci z homemadeturbo :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Kapka
Příspěvky: 49
Registrován: 14 zář 2004 20:35
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kapka »

No k dodatecné montáži tubra-nemyslím si že je to nejakej až tak velký problem s mechanickým namontováním,ale u většiny novějších aut problém se softwerem,zvlášt VW group atd..Já měl třeba trošku problém už jenom s montáží otevřenýho BOV ventilu na Octavii RS 1.8T,obcas to hází takové chaotické chyby při pripojení na diagnostiku...Je teda pravda že mi ted turbo tlačí ve špicce až 1.4,na 100 octan benzin i 1.5... :evil:
Octavie RS 220PS :ja_nic: /zatim/

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Taboo: a nějaký omezení nebo rady, např k velikosti kompresního poměru a jiný problémy který by mohly při instalaci nastat
PS: ta T25 by měla bejt v tom unu, v cosworthech, v saabu 9000 2,3, alfa 166,omega lotus .....
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

já sem ale počítal s nízkým tlakem toho kompresoru potažmo turba,nechci dělat zásahy do vnitřku motoru a pokud bych se měl bavit o tlaku 0,4 BAR tak nevim co by bylo výhodnější....Turbo mám doma kompletně rozebraný z motoru 1.9 td je to KKK K14nebo 16 nejsem si jistej.To bych klidně moh i použít,ale co s tim nízkým tlakem,v čem můžou bejt úzkalí....

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

No, nevim, jestli by bylo vhodne pouzit turbo z diesela... Pokud by jsi ho dal z objemove podobneho motoru, tak nevim. Ty dieselove jsou navrzene tak, aby tlacily od nizkych otacek oproti benzinu, ale benziny toci mnohem vic a ve vyssich otackach by ti mohl vykon chybet.. Je to jen nazor. :)

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

Marcos píše:No, nevim, jestli by bylo vhodne pouzit turbo z diesela... Pokud by jsi ho dal z objemove podobneho motoru, tak nevim. Ty dieselove jsou navrzene tak, aby tlacily od nizkych otacek oproti benzinu, ale benziny toci mnohem vic a ve vyssich otackach by ti mohl vykon chybet.. Je to jen nazor. :)
s tim bych nesouhlasil ... naopak bych řek, že je to hodně vhodný ... čim menší turbo, tim začíná dříf tlačit, což je žádoucí, ale taky nedododá tolik vzduchu jako větší a to je taky žádoucí :-) stejně to turbo bude omezený na 0,4 baru, takže to větší turbo nevyužiješ a když se dostaneš na požadovanej tlak, tak stejně půjdou přebytečný vejfukový plyny přez wastegate a je jedno jestli to bude ve 2000 ot. nebo v 7000
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Martin_534: Vlastne jo, mas pravdu, napsal jsem kravinu. Pokud pujde o tak nizky preplnovaci tlak, tak to muze byt ok... :oops:

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

JAk už sem zjistil,udělat vejfuk a samotný turbo zabudovat nebude problém,jediný potíže budou s olejem s tlakovym mazáním,budu muset sehnat řez motorem a vykoumat kudy vedou mazací kanálky...
Co myslíte,při takhle nízkym tlaku musim použít ic?????Bez něj by to bylo jednodušší.......
Nejdřív musim někde posehnat ještě jeden motor,aby bylo na čem testovat...... :evil: :evil: :evil:

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

ještě jedna věc,podle kompresního poměru se počítá,jakej tlak můžu použít,mám to v jedný knížce u rodičů,nevíte někdo ten vzoreček,bych si spočítal,kolik můžu použít max tlak......

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Krosmen: jestli zjistíš ten vzorec tak ho sem hoď myslim že to bude pro víc lidí zajímavý
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Já mám u rodičů takový pojednání o úpravách a je tam samo téma přeplňování.....
Napsal to nějakej člověk,co dělá do motorsportu a má vystudovanou vysokou techniku obor spalovací motory.
Tam Těch vzorců má spoustu.Přeplňovánim zvětšuješ objem motoru a můžeš se dostat max s poměrem 11:1 Když máš přeplňování,tak podle toho tlaku počítáš nějak vzorec kolik tam můžeš nacpat,popřípadě i naopak,jak moc musíš zmenšit kompresní poměr,aby si moh použít vyšší tlak......
Já až budu u rodičů,tak se po tom kouknu.....

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

a sakra....
Dobře teda myslš,že se seriovym motorem si můžu dovolit mít tlak 0,4????A použít zmíněný turbo???Nečekám nějaký extrémní zvednutí výkonu,ale něco by to hodit mohlo....
Chci toho vědět co nejvíc a asi nebudu sám......

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Takže max. tlak by se nastavoval metodou pokus omyl?
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

PJ píše:Takže max. tlak by se nastavoval metodou pokus omyl?
To doufám že ne,musí na to bejt nějakej předpoklad,kolik tam můžeš fouknout bez jakejchkoliv úprav na motoru....

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

no chce to začít na nějakym rozumnym minimu a postupně opatrně zvedat
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“