Vse k upravam motoru, vyfuky, turba, intercoolery atd.
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Nejsem ten co by měl dělat chytrého, ale myslím si že pokud chceš vyměnit vačky tak soft by se měl udělat až po výměně vaček a přímo na konkrétní vačku. Jsou tady jiní odborníci, zkus se zeptat uživatele Maca.milde11 píše:Ladislav: no to máš pravdu, jenže já chci po chipu dát kit sání, svíčky a taky vačku, takže si myslím, že by to pak nemuselo přijít vniveč co myslíš?

- CharlitoCZ
- Příspěvky: 364
- Registrován: 11 čer 2005 21:21
- Bydliště: Praha Věk: 14
- Kontaktovat uživatele:
- NTI
- Příspěvky: 371
- Registrován: 04 lis 2004 08:05
- Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
- Kontaktovat uživatele:
pozor je treba rozlisovat "chip" a "chip"
... Jde o to ze vetsina firem ktere nabizi "chip" ma soft pouze pro seriove motory, soft s upravou pro infividulani upravu motoru tezko u nas sezenes, pokud najdete nekoho kdo to dela (dobrzdeni na brzde) dejte vedet
... nemluve o tom ze to bude slusna palka 
Samo jsou renovovane firmy ktere treba vyrabi ostre vacky a k nim dodavaji chip odlazeny na seriovy motor s ostrou vackou (napr. pipercams)



Samo jsou renovovane firmy ktere treba vyrabi ostre vacky a k nim dodavaji chip odlazeny na seriovy motor s ostrou vackou (napr. pipercams)
Ahoj lidi, mám strašně stupidní dotaz. Vůbec nerozumím vačkám a tomu když má nějaké stupně. Existuje nějaká publikace, která se zabývá laděním motorů? Jakou vačku pro lepší výkon ale ještě civilní použití? (třeba pro motor z favorita, ale jde mi o ty stupně a jak se to liší)
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve
- street.racer
- Moderátor
- Příspěvky: 592
- Registrován: 21 čer 2004 01:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ghost82: Odbornou publikaci na ladeni motoru jsem v CR jeste nespatril, ja se ucil z japonskych publikaci, napr. knihy vydane primo od majitele HKS apod. Zkus neco v USA, pokud umis anglicky, tak by to nemusel byt takovy problem. Normalne se prodava Anglicko-cesky technicky slovnik, podle neho by jsi mel vetsine porozumet.
Co se tyce vacek, pro civilni pouziti tak do 260stupnu, pokud se davaji ostrejsi tak by bylo dobre vymenit pruziny a dalsi veci okolo pohybu ventilu. Nicmene, pokud se vymeni vacky, idealni je odladit ECU na brzde..
Co se tyce vacek, pro civilni pouziti tak do 260stupnu, pokud se davaji ostrejsi tak by bylo dobre vymenit pruziny a dalsi veci okolo pohybu ventilu. Nicmene, pokud se vymeni vacky, idealni je odladit ECU na brzde..
- Bidrin
- Příspěvky: 314
- Registrován: 28 dub 2004 17:21
- Bydliště: Polná (okres Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
Jedna taková všeobecná knížka je "Motory závodních automobilů". Popisujou se tam různý motory, jejich mechanismy, základy přeplňování, časování rozvodů a spousta dalších věcí. Je sice stará, takže ji seženeš spíš v Technické knihovně, ale určitě tam najdeš mraky zajímavých informací. Teď ji mám doma.Ghost82 píše:Ahoj lidi, mám strašně stupidní dotaz. Vůbec nerozumím vačkám a tomu když má nějaké stupně. Existuje nějaká publikace, která se zabývá laděním motorů? Jakou vačku pro lepší výkon ale ještě civilní použití? (třeba pro motor z favorita, ale jde mi o ty stupně a jak se to liší)
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop
Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.
Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.
Mohou to být ale i motorsportová oddělení jednotlivých automobilek, které prodávají kity vaček + ECU. Tak například já mám ecu upravenou od Peugeot motorspot na jejich vačky ale seriový motor pro použití na rallye skupiny mini A. S tuningovým chipem se to nedá vůbec srovnávat, ecu posílá mnohem více paliva a v jiném čase, omezovač šel o 500 nahoru. Auto se moc pěkně vzbudilo, jede velmi dobře a to tam ještě zůstali seriové vačky. Nedá se to používat normálně protože spotřeba mi vzrostla na 15 litrů, na 1,6 obsah celkem dobrýNTI píše:pozor je treba rozlisovat "chip" a "chip"... Jde o to ze vetsina firem ktere nabizi "chip" ma soft pouze pro seriove motory, soft s upravou pro infividulani upravu motoru tezko u nas sezenes, pokud najdete nekoho kdo to dela (dobrzdeni na brzde) dejte vedet
... nemluve o tom ze to bude slusna palka
Samo jsou renovovane firmy ktere treba vyrabi ostre vacky a k nim dodavaji chip odlazeny na seriovy motor s ostrou vackou (napr. pipercams)

To je přesně to co hledám. Jak se ale ta knížka jmenuje?martin píše:Krásná knížka je o stavbě závodních Favoritů, je tam popsáno uplně vše, od motoru, přes převodovku, podvozkek až k interieru a stavbě klece. Sice je to na Favo, ale obecně platí o většině závodních aut a ne jen předokolek. Mají ji v každém větším knihkupectví.
Kolik stála ta jednotka od Peugeotu?
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve
Na jméno se ti podivám, myslim že to je něco jako Úpravy a stavba závodní vozů.
Všechny podrobnosti s cenama a detailním rozkreslením najdeš na www.peugeotsportboutique.com
Všechny podrobnosti s cenama a detailním rozkreslením najdeš na www.peugeotsportboutique.com
Tak to řeknu hned že na 205ku 
http://www.rallycar.com/
bud ale trpělivý, často jim vypadává web, zkoušej to, ted to třeba nefunguje

http://www.rallycar.com/
bud ale trpělivý, často jim vypadává web, zkoušej to, ted to třeba nefunguje
martin píše:Tak to řeknu hned že na 205ku
http://www.rallycar.com/
bud ale trpělivý, často jim vypadává web, zkoušej to, ted to třeba nefunguje
Zatím mi to nejde, ale koukám že máš opravdu přehled. Zkusím tedy ještě. Nevíš o nějakém sportovním podvozku na 205ku? Potřebuji ať to něco vydrží. Spíš závodní než tuning použití.
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve
Zkus to víc specifikovat na co to chceš, jestli opravdu na závody nebo na občas rychlou jízdu. Popíšu ti svoje zkušenosti. Já používám snížený eibach pružiny se žlutýma koni vepředu a nemůžu si ztěžovat, zadek série jen snížený torzky o zub. Jezdim s tim kopce, rallye, slalom a nikdy jsem nepocítil že bych potřeboval přitrvrdit. Na okruhu to bylo občas potřeba, ale jen zadní část. Když se zadek rovnal ze smyku tak to trhlo celim autem když se dostal zpět do stopy. Evidentně měkký tlumiče. Pokud to máš na blbnutí tak kombinace koni + nějaký snížený pružiny vepředu budou plně dostačující, zadek snížit, torzky nechat seriový průměr a dát závodní tlumiče. Dozadu je zbytenčný kupovat nějaký sportovní koni, protože to vůbec neni znát oproti seriovýmu tlumiči, je lepší zainvestovat do závodních bilsteinů nebo koupit od HP sportingu tlumiče na zakázku s externíma baňkama. Pokud by si chtěl opravdu hard core tak závodní okruhový podvozek od Bilsteinu stojí 100k. Jeho součástní jsou 4 závodní tlumiče, zadní o 2mm tvrdší torzky, přední úzké pružiny s nastavitelnou světlostí a alu horní uložení s možností nastavení odklonu př. kola. To už se ale nedá moc používat na normal ježdění, chce to rám a rovný povrch jinak se začne trhat kastle.
http://www.motorhome.cz/rally/index.php ... &Itemid=60Drdol píše:až dneska jsem objevil tento web a mám tento dotaz. nevíte někdo co způsobuje u wrc tzv. "střelbu" do výfuku?

Lobo píše:prilis bohata smes..boDrdol píše:až dneska jsem objevil tento web a mám tento dotaz. nevíte někdo co způsobuje u wrc tzv. "střelbu" do výfuku?
turbo protahne trosku paliva do vyfukovyho systemu a tam chytne...
ale u wrc to je ta druha moznost
a taky to jde bez jakehokoli usmerneni rychle ven

www.sportovniautodoplnky.cz - prodej sportovních autodoplňků, dovoz tuningových dílů z USA