Vse k upravam motoru, vyfuky, turba, intercoolery atd.

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Nio

Příspěvek od Nio »

Chtel bych se zeptat co se stane kdyz na Octavii TDi pouziji mezichladic z Octavie RS ma vetsi, tak by me zajimalo zda to bude mit nejake pozitivni primos pro auto nebo je to naprd.
Dik za info.

Uživatelský avatar
Ladislav
Příspěvky: 260
Registrován: 27 dub 2005 17:35
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ladislav »

milde11 píše:Ladislav: no to máš pravdu, jenže já chci po chipu dát kit sání, svíčky a taky vačku, takže si myslím, že by to pak nemuselo přijít vniveč co myslíš?
Nejsem ten co by měl dělat chytrého, ale myslím si že pokud chceš vyměnit vačky tak soft by se měl udělat až po výměně vaček a přímo na konkrétní vačku. Jsou tady jiní odborníci, zkus se zeptat uživatele Maca. :wink:

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 364
Registrován: 11 čer 2005 21:21
Bydliště: Praha Věk: 14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CharlitoCZ »

Milde11: souhlasim s Ladislavem, taky nejsem odborník, ale je logický že nejdřív mechanická úprava a nakonec to doladit na konkrétní typ úpravy, obráceně to možná taky něco udělá, ale rozhodně bych nejdřív motor a pak až ECU :wink:
BMW 320i Saloon 110kW/190Nm Obrázek
hledam spolubydlici (holku), info na sz/mejlu

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

pozor je treba rozlisovat "chip" a "chip" :o) ... Jde o to ze vetsina firem ktere nabizi "chip" ma soft pouze pro seriove motory, soft s upravou pro infividulani upravu motoru tezko u nas sezenes, pokud najdete nekoho kdo to dela (dobrzdeni na brzde) dejte vedet ;) ... nemluve o tom ze to bude slusna palka ;)

Samo jsou renovovane firmy ktere treba vyrabi ostre vacky a k nim dodavaji chip odlazeny na seriovy motor s ostrou vackou (napr. pipercams)

Arwell
Příspěvky: 121
Registrován: 21 dub 2004 21:08
Bydliště: sever

Příspěvek od Arwell »

Cus all
Dlouuuuuuho jsem tu nebyl tak nevim jestli jsem v obraze

mám dotaz na Power box tdi 66kW je to tady správně nebo jsem se zmílil :zapomel:
CRU153 MY C4R 4EVER

Uživatelský avatar
Ghost82
Příspěvky: 115
Registrován: 26 dub 2005 00:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ghost82 »

Ahoj lidi, mám strašně stupidní dotaz. Vůbec nerozumím vačkám a tomu když má nějaké stupně. Existuje nějaká publikace, která se zabývá laděním motorů? Jakou vačku pro lepší výkon ale ještě civilní použití? (třeba pro motor z favorita, ale jde mi o ty stupně a jak se to liší)
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Ghost82: Odbornou publikaci na ladeni motoru jsem v CR jeste nespatril, ja se ucil z japonskych publikaci, napr. knihy vydane primo od majitele HKS apod. Zkus neco v USA, pokud umis anglicky, tak by to nemusel byt takovy problem. Normalne se prodava Anglicko-cesky technicky slovnik, podle neho by jsi mel vetsine porozumet.
Co se tyce vacek, pro civilni pouziti tak do 260stupnu, pokud se davaji ostrejsi tak by bylo dobre vymenit pruziny a dalsi veci okolo pohybu ventilu. Nicmene, pokud se vymeni vacky, idealni je odladit ECU na brzde..

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

Ghost82 píše:Ahoj lidi, mám strašně stupidní dotaz. Vůbec nerozumím vačkám a tomu když má nějaké stupně. Existuje nějaká publikace, která se zabývá laděním motorů? Jakou vačku pro lepší výkon ale ještě civilní použití? (třeba pro motor z favorita, ale jde mi o ty stupně a jak se to liší)
Jedna taková všeobecná knížka je "Motory závodních automobilů". Popisujou se tam různý motory, jejich mechanismy, základy přeplňování, časování rozvodů a spousta dalších věcí. Je sice stará, takže ji seženeš spíš v Technické knihovně, ale určitě tam najdeš mraky zajímavých informací. Teď ji mám doma.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

Krásná knížka je o stavbě závodních Favoritů, je tam popsáno uplně vše, od motoru, přes převodovku, podvozkek až k interieru a stavbě klece. Sice je to na Favo, ale obecně platí o většině závodních aut a ne jen předokolek. Mají ji v každém větším knihkupectví.

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

NTI píše:pozor je treba rozlisovat "chip" a "chip" :o) ... Jde o to ze vetsina firem ktere nabizi "chip" ma soft pouze pro seriove motory, soft s upravou pro infividulani upravu motoru tezko u nas sezenes, pokud najdete nekoho kdo to dela (dobrzdeni na brzde) dejte vedet ;) ... nemluve o tom ze to bude slusna palka ;)

Samo jsou renovovane firmy ktere treba vyrabi ostre vacky a k nim dodavaji chip odlazeny na seriovy motor s ostrou vackou (napr. pipercams)
Mohou to být ale i motorsportová oddělení jednotlivých automobilek, které prodávají kity vaček + ECU. Tak například já mám ecu upravenou od Peugeot motorspot na jejich vačky ale seriový motor pro použití na rallye skupiny mini A. S tuningovým chipem se to nedá vůbec srovnávat, ecu posílá mnohem více paliva a v jiném čase, omezovač šel o 500 nahoru. Auto se moc pěkně vzbudilo, jede velmi dobře a to tam ještě zůstali seriové vačky. Nedá se to používat normálně protože spotřeba mi vzrostla na 15 litrů, na 1,6 obsah celkem dobrý :lol: Jelikož ale peugeot motorsport nedodává jen chip ale celou jednotku tak si je měním, na přejezdy mám normal ecu, na závody motorsportovou. Kámoš už vymýšlí system se dvěma paticema kam se vloží 2 chipy, napojí se do ECU a budou se přepínat tlačítkem z interieru.

Uživatelský avatar
Ghost82
Příspěvky: 115
Registrován: 26 dub 2005 00:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ghost82 »

martin píše:Krásná knížka je o stavbě závodních Favoritů, je tam popsáno uplně vše, od motoru, přes převodovku, podvozkek až k interieru a stavbě klece. Sice je to na Favo, ale obecně platí o většině závodních aut a ne jen předokolek. Mají ji v každém větším knihkupectví.
To je přesně to co hledám. Jak se ale ta knížka jmenuje?

Kolik stála ta jednotka od Peugeotu?
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

Na jméno se ti podivám, myslim že to je něco jako Úpravy a stavba závodní vozů.
Všechny podrobnosti s cenama a detailním rozkreslením najdeš na www.peugeotsportboutique.com

Uživatelský avatar
Ghost82
Příspěvky: 115
Registrován: 26 dub 2005 00:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ghost82 »

Tak jsem na to koukal a 205ka je už moc stará. Do CC to nehodlám rvát, stejně je jenom na show. Stejně ale díky.
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

Tak to řeknu hned že na 205ku :D
http://www.rallycar.com/
bud ale trpělivý, často jim vypadává web, zkoušej to, ted to třeba nefunguje

Uživatelský avatar
Ghost82
Příspěvky: 115
Registrován: 26 dub 2005 00:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ghost82 »

martin píše:Tak to řeknu hned že na 205ku :D
http://www.rallycar.com/
bud ale trpělivý, často jim vypadává web, zkoušej to, ted to třeba nefunguje

Zatím mi to nejde, ale koukám že máš opravdu přehled. Zkusím tedy ještě. Nevíš o nějakém sportovním podvozku na 205ku? Potřebuji ať to něco vydrží. Spíš závodní než tuning použití.
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

Zkus to víc specifikovat na co to chceš, jestli opravdu na závody nebo na občas rychlou jízdu. Popíšu ti svoje zkušenosti. Já používám snížený eibach pružiny se žlutýma koni vepředu a nemůžu si ztěžovat, zadek série jen snížený torzky o zub. Jezdim s tim kopce, rallye, slalom a nikdy jsem nepocítil že bych potřeboval přitrvrdit. Na okruhu to bylo občas potřeba, ale jen zadní část. Když se zadek rovnal ze smyku tak to trhlo celim autem když se dostal zpět do stopy. Evidentně měkký tlumiče. Pokud to máš na blbnutí tak kombinace koni + nějaký snížený pružiny vepředu budou plně dostačující, zadek snížit, torzky nechat seriový průměr a dát závodní tlumiče. Dozadu je zbytenčný kupovat nějaký sportovní koni, protože to vůbec neni znát oproti seriovýmu tlumiči, je lepší zainvestovat do závodních bilsteinů nebo koupit od HP sportingu tlumiče na zakázku s externíma baňkama. Pokud by si chtěl opravdu hard core tak závodní okruhový podvozek od Bilsteinu stojí 100k. Jeho součástní jsou 4 závodní tlumiče, zadní o 2mm tvrdší torzky, přední úzké pružiny s nastavitelnou světlostí a alu horní uložení s možností nastavení odklonu př. kola. To už se ale nedá moc používat na normal ježdění, chce to rám a rovný povrch jinak se začne trhat kastle.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:39, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Ghost82
Příspěvky: 115
Registrován: 26 dub 2005 00:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ghost82 »

Díky za rady. Myslím že ten za 100k budu muset oželet. S tou životností je to jasný.
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

Asi takhle se to naklání s koňákama za pár šlupek :lol:
Přílohy
saxo_valaska_rakova.jpg
saxo_valaska_rakova.jpg (0 bajtů) Zobrazeno 1238 x

Uživatelský avatar
Ghost82
Příspěvky: 115
Registrován: 26 dub 2005 00:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ghost82 »

martin píše:Asi takhle se to naklání s koňákama za pár šlupek :lol:
Mno jo ale na bahně. Co suchý asfalt? Taky to tvoje má lepší podvozek už ze začátku, ale uvidíme. Taky zkusím něco tunerskýho.
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

pořádnou fotku na suchym asfaltu nemam, tak jedině to očíhnout naživo

Uživatelský avatar
Ghost82
Příspěvky: 115
Registrován: 26 dub 2005 00:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ghost82 »

To já těď už mám. :lol: :lol: :lol:
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

Měl bys to přitvrdit, naklání se to až moc ne :mrgreen:

Uživatelský avatar
Ghost82
Příspěvky: 115
Registrován: 26 dub 2005 00:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ghost82 »

Proto se ptám na podvozek. Přijde mi nějakej moc rozhozenej. :D
"Vím, že jednou opravdu těžce havaruji" Gilles Villeneuve

Drdol
Příspěvky: 1
Registrován: 31 črc 2005 20:45

Příspěvek od Drdol »

až dneska jsem objevil tento web a mám tento dotaz. nevíte někdo co způsobuje u wrc tzv. "střelbu" do výfuku?

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

Drdol píše:až dneska jsem objevil tento web a mám tento dotaz. nevíte někdo co způsobuje u wrc tzv. "střelbu" do výfuku?
prilis bohata smes..bo
turbo protahne trosku paliva do vyfukovyho systemu a tam chytne...

ale u wrc to je ta druha moznost

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

Drdol píše:až dneska jsem objevil tento web a mám tento dotaz. nevíte někdo co způsobuje u wrc tzv. "střelbu" do výfuku?
http://www.motorhome.cz/rally/index.php ... &Itemid=60 8)

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

bidrin: souhlas tu knížku mam doma a je opravdu dobrá
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
dynomax
Příspěvky: 236
Registrován: 13 led 2005 03:16
Bydliště: OSTRAVA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dynomax »

Lobo píše:
Drdol píše:až dneska jsem objevil tento web a mám tento dotaz. nevíte někdo co způsobuje u wrc tzv. "střelbu" do výfuku?
prilis bohata smes..bo
turbo protahne trosku paliva do vyfukovyho systemu a tam chytne...

ale u wrc to je ta druha moznost

a taky to jde bez jakehokoli usmerneni rychle ven :lol:
www.sportovniautodoplnky.cz - prodej sportovních autodoplňků, dovoz tuningových dílů z USA

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom_ »

jaky vejfuk byste doporucili na Skoda Felicie 1.3 ??? uvazuju o nejaky sporotvnim tak se ptam preborniku . diky
Audi Coupe Quattro

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“