Taboo píše:Nektere tovarni turbo motory maji i nizsi kimpresi nez 8:1. Zalezi na tom, pro co je to auto urcene. Motory s vyssi compresi a mensim turbem jsou vetsinou vhodnejsi pro autocross anebo rally, motory s nizsi kompresi a vetsim turbem ale udelaji vice horsepower na normalni benzin a jsou proto vhodnejsi pro sprinty anebo pro zavodeni na dalnicich. Stejne turbo na motoru s vyssi kompresi ma taky rychlejsi spool-up, ale to je to, na cem pri sprintech nezalezi. Ta staticka komprese pistu ale moc neznamena, protoze ta dynamicka comprese toho motoru je pak dale ovlivnena vackami a jejich casovani. I pak, ta dynamicka komprese nema az tak moc velky vliv na 2.0L motoru off boost a ten rozdil mezi 9:1 a 8:1 statickou compresi tech pistu muze byt jen okolo 20HP, na cemz vpodstate nezalezi. Motory s nizsi kompresi jen pouzivaji to turbo vice - k tomu, aby dosahly tu samou HP jako motory s vyssi kompresi. Treba u motoru s 9:1 pisty muzes udelat okolo 140HP pri 0psi. Tu samou HP udelas s motorem s 8:1 pisty treba pri tlaku 1-2 psi. Jakym zpusobem to HP vyrobis, na tom opravdu nezalezi. Ten motor s tou nizsi kompresi bude mit jen trochu vyssi spotrebu, protoze musi by zasoben vice smesi vzduchu s palivem aby dosahl stejneho tlaku v cylindrech, jako ten motor s vyssi kompresi.
..takže při použití těch pístů s tou nižší kompresí bude motor línější než zabere turbo, ale při vyšším tlaku bude více HP za použití stejného paliva.
Vačky by přišly na řadu potom, kdyby to ještě nejelo podle mejch představ.