Výfuky

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
explukes
Příspěvky: 2
Registrován: 18 dub 2013 17:57

Re: Výfuky

Příspěvek od explukes »

ale já sem nepsal o extremnim narustu ale o udušení a spíš ztraceni

Lukinho
Příspěvky: 2445
Registrován: 10 kvě 2012 16:08

Re: Výfuky

Příspěvek od Lukinho »

Rostack píše:Výfuk ti rozhodně nezaručí žádnej extremní nárust výkonu.

Kdyby jsi to docetl dokonce, tak psal, ze to chce kvuli vzhledu a zvuku. :lol:

Uživatelský avatar
Rostack
Příspěvky: 807
Registrován: 12 zář 2012 14:22

Re: Výfuky

Příspěvek od Rostack »

Jsem nepozornej ... reagoval jsem na to, ze jeho znamej mel favorita a "netáhlo" to ..
kazdopadne diky za upozorneni
life's too short to drive slow

Uživatelský avatar
DcSpeedi
Příspěvky: 461
Registrován: 14 čer 2007 17:20
Bydliště: Opava city

Re: Výfuky

Příspěvek od DcSpeedi »

potřeboval bych radu klucí

už jsem to tu četl nějakou dobu zpět ale nemohu to najít
potřeboval bych vyhodit lambda sondu za katem a vím, že se to dá nahradit nějakým oblbovakem

ovšem kde a jak ?
Řidič

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od honza 2.0 16v »

lambdu za katama (který už na autě nejsou) mam strčenou v tomhle bazmeku:

http://img7.rajce.idnes.cz/d0701/7/7934 ... .jpg?ver=0" onclick="window.open(this.href);return false;

a funguje OK (Fiat Stilo 1.8 16v), náklady na výrobu kus 6hranu, nebo kulatiny a půl hodinka práce na soustruhu

Uživatelský avatar
DcSpeedi
Příspěvky: 461
Registrován: 14 čer 2007 17:20
Bydliště: Opava city

Re: Výfuky

Příspěvek od DcSpeedi »

honzo, na jakým principu to funguje ?

po aplikaci ti jednotka neházela žádné chyby ?
Řidič

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od honza 2.0 16v »

funguje to na tom principu, že lambda je strčená mimo proud plynů v malý komůrce tvořený dutinou toho 6 hranu do který je přiváděno minimum spalin 2mm otvorem... tudíš reaguje spomaleně a za ty 3 měsíce co takhle jezdím žádná chyba... :wink: to bylo totiž hlavní abyhc to nemusel řeši softwarově, nebo nějakejma odporama...

Aldwine
Příspěvky: 19
Registrován: 05 kvě 2013 15:59

Re: Výfuky

Příspěvek od Aldwine »

Viete mi povedat, ci ma ladeny koncovy tlmic, alebo jeho kombinacia s rezonatorom namiesto stredneho tlmica, realny ucinok na vykon a spotrebu? Predpokladajme, ze ide o bezne auto bez turba a s priemernym objemom. Viem ze je okolo toho cela veda a nie uplne tomu rozumiem. Nieje mozne aj to, ze nevhodna uprava zatlaci vykon dole?
Diki moc

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od JRD McLAREN »

no keby si to tu poprecital, tak by sa k odpovedi dopatral...
(teda skor k urcitemu zaveru)

rezonator, ci "ladeny koncovy tlmic" urcite maju realy ucinok na vykon aj na spotrebu, (ba dokonca aj priebeh krutiaceho momentu)
..otazkou ale je, ze aky..
Nieje mozne aj to, ze nevhodna uprava zatlaci vykon dole?
JE, je to dokonca "bezny jav"... k videniu na takmer kazdom "natunenom aute"
..nieco podobne ako je montaz "sportoveho filtra" ..

-----------------------
Prikladne:
Saxo VTS 1.6 16V , so zvodmi Supersprint a s vyfukom Supersprint - vykon na brzde cca 136HP
to iste Saxo VTS 1.6 16V s upravenymi zvodmi Supersprint a vyfukovym systemom AMA - vykon na brzde 142HP
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Aldwine
Příspěvky: 19
Registrován: 05 kvě 2013 15:59

Re: Výfuky

Příspěvek od Aldwine »

Pravdu povediac, som to tu celkom cital. Asi tak hodinu.
Ale k tomu zaveru som sa moc nedopracoval (a asi sa ani nedopracujem), pretoze kazdy hovori nieco ine.
Niekto napise ze rezonator super, niekto zas ze mu akurat tak rezonovalo cele, ale vykon nic, dalsi ze vykon isiel dole atd.
Ja ako nestavam dragstera a necakam narast +100 koní, ale sa len snazim dosiahut, aby mi moj jednoliter tahal trochu lepsie do kopca a lepsie sa mi predbiehalo kamiony. Pri takej malej kubature je aj to niekedy docela nebezpecne.
Len ako to tu citam, tak dufam ze ten Ulter co som objednal mi to nespravi este tazsie.
Kazdopadne dik ;)

Pjasatoo
Příspěvky: 24
Registrován: 05 zář 2012 14:24
Bydliště: Orlová IV.

Re: Výfuky

Příspěvek od Pjasatoo »

Zdravím,
zjistil jsem po dnešní výměně vlnovce, že mám i Svody K.O. Mám je prasklé a fučí přes ně jak prase, takže se chci rovnou zeptat na více věcí, co se týče výfuku

Takže :

A: Jakou značku a obchod (eshop) vybrat když chci nerezové svody ( pro sportovní využití) , jde mi o kvalitu aby to vydrželo a trošku nahrabat koníky !!! Cena do 10.000K (snad by to mohlo stačit).
B: Sportovní výfuk, cena kvalita apod....dole je výběr mých favoritů Každopádně bych chtěl provedení duplex a dvojtý
C: Komplet návod co bych potřeboval abych prošel na STK se sportovním výfukem od svodů ve značce Ulter Sport či Remus !!! Nechci aby auto robilo mega kravál, chci trošku více decentní zvouček....Navíc natáhnout to na přes katalizator, aby to prošlo na STK a hlavně si zachovat výkon !!! Nechci zbytečně ničit emisní normy !!!

Děkuji moc za rady a prosím buďte k tomuto tématu schovívavý, já už to hledám dost dlouho ale nikde není napsáno, že je to na Astru G jen samé F-ka čtu.

Díky
Sunday Lover 1.8 16V (X18XE1)
______________________________________
Please Let Us Live Forever

http://forum.cars.cz/opel-astra-g/viewtopic.php?f=46&t=23994

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od Ivan »

Bohužel Tvé požadavky si odporují - nikdy neseženeš "sportovní" výfuk, který by vyhovoval cenou a byl akceptovatelný pro STK/emise. Ivan

Pjasatoo
Příspěvky: 24
Registrován: 05 zář 2012 14:24
Bydliště: Orlová IV.

Re: Výfuky

Příspěvek od Pjasatoo »

Acha no a když tam teda nechám ten katalizator, následně hodím trubku a zatím bude teda ten sporto.tlumič ??? To už bude good, ale zase výkon se nezvedne :D
Sunday Lover 1.8 16V (X18XE1)
______________________________________
Please Let Us Live Forever

http://forum.cars.cz/opel-astra-g/viewtopic.php?f=46&t=23994

Uživatelský avatar
Frenkit
Příspěvky: 4
Registrován: 28 črc 2013 00:58

Re: Výfuky

Příspěvek od Frenkit »

Zdravím pánové.

Rad bych znal váš názor na odstraněni tlumičů na motoru NA 2.2 původně 81 kW dnes možná už vice.
Začalo to vyndáním katalyzátoru a snahou o srovnaní veškerých ohybu na výfukovým vedení.
Nakonec na vedeni zůstal jen rezonátor na místě katalyzátoru a uprostřed celého systému střední díl výfuku.
Původně 4 svody-2 trubka-katalyzátor-trubka-tlumič-trubka-tlumič-koncovka dnes 4 svody-2 trubka-rezonátor-trubka-tlumič-trubka
(pro představu "spony byly jen dočasné" http://crimiman.galerie.cz/6132359-vyfuk#" onclick="window.open(this.href);return false; )

Rad bych od motoru který už nějaký objem má slyšel nějaký hlubší ton. Bohužel úpravou došlo jen k minimální změně na zvuku za to se zlepšil záběr od 1500 ot/m (motor seriově má červené pole v 5500 ot/m a teď plný zaběr od 2000 ot/m !)

Otázkou je co se stane po odstraněni tlumičů a zanecháni jen rezonátoru za svody a zbytek 50mm trubka zakončena rozdvojením do "duplex" 70 mm ?

Uživatelský avatar
miras3000
Příspěvky: 580
Registrován: 02 pro 2011 21:04
Bydliště: kousek od Mostu

Re: Výfuky

Příspěvek od miras3000 »

pokud necháš jen rezonátor a trubku, v autě ti po pár km bude hučet v hlavě. auto ztratí krouťák v nízkých otáčkách,zvedne se spotřeba,možná to pojede líp ve vyšších otáčkách... pokud jde o výkon, začal bych jinýma svodama,kde jsou aspoň všechny větve stejně dlouhé, pokud jde jen o zvuk, nechal bych to jak to je teď a dal bych otevřený vzduchový filtr, ten dělá docela hluboký zvuk...
Opel Astra F C20XE

Uživatelský avatar
Frenkit
Příspěvky: 4
Registrován: 28 črc 2013 00:58

Re: Výfuky

Příspěvek od Frenkit »

Tak spotřeba je to co mě trápí nejmíň. Jezdím za 12l/100. Motor už ma otevřené sani z Lanceru a nové,větší seřízne vstřiky. Pravě mi jde o max krouťak od spoda. Kvuli zrychleni nechci cpat ani větši kola než 15" a guma 205/60.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od JRD McLAREN »

vtom pripade by som tie trubky na vufukovych zvodoch spravil toho najmensieho mozneho priemeru..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
goreff
Příspěvky: 273
Registrován: 30 srp 2007 20:26
Bydliště: zwischen Ol und Pv

Re: Výfuky

Příspěvek od goreff »

to je Espace? ...ladit vejfuk na autobusu, to mi hlava nebere :)

Uživatelský avatar
Frenkit
Příspěvky: 4
Registrován: 28 črc 2013 00:58

Re: Výfuky

Příspěvek od Frenkit »

Ano ano Espace II. Autobus to je ale přece základem dříve vyráběných sportovních vozu byl laminát a navíc výrobcem je Matra což už nějaké kořeny jsou :D Měl jsem snad pořídit dejme tomu golfa nebo něco podobného na úpravy ? Nic proti majitelum podobných aut ale to už je ohraný a nic člověk se na tom nenaučí. Všechno už se da koupit na každém rohu. Na Espace nejde sehnat nic. Navic ma poměrně blbuvzdorný motor a přežije toho dost.

Fotka pro ty co nevědi jak autobus vypada (ještě bez kapoty) http://crimiman.galerie.cz/#94281931" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
goreff
Příspěvky: 273
Registrován: 30 srp 2007 20:26
Bydliště: zwischen Ol und Pv

Re: Výfuky

Příspěvek od goreff »

...dobře vím, že na Espace nic sehnat nejde :wink:

Uživatelský avatar
Frenkit
Příspěvky: 4
Registrován: 28 črc 2013 00:58

Re: Výfuky

Příspěvek od Frenkit »

Že by jsi ho taky někdy vlastnil ?

Uživatelský avatar
goreff
Příspěvky: 273
Registrován: 30 srp 2007 20:26
Bydliště: zwischen Ol und Pv

Re: Výfuky

Příspěvek od goreff »

...nevlastnil, mám jinýho obstarožního frantíka s pičkou na kapotě :)

Uživatelský avatar
Dea
Příspěvky: 37
Registrován: 31 led 2010 20:37
Bydliště: Praha...

Re: Výfuky

Příspěvek od Dea »

Zdarec tuningforaci..
Chtel jsem se zeptat zda nekdo netusite, jestli je nekde mozny koupit sportovni (ladeny) koncovy tlumic s koncovkami ve stylu tdi, tedy zahnutymi dolu, nebo aspon jednou sirsi zahnutou dolu..
Shanim vsude mozne, a nemuzu nic takovyho sehnat.. :?
Kdybyste nekdo vedel, diky moc.. :wink:
Life is a Bitch

ravehanes
Příspěvky: 112
Registrován: 06 led 2009 10:53
Bydliště: Vyskov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od ravehanes »

https://m.facebook.com/home.php?__user= ... 1427297205" onclick="window.open(this.href);return false;
200sx s13 stage II. fuc
Punto hgt (generalka)
Ibiza cupra 1.8 20vT daily(1.4bar)

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Budu kupovat nerez svody 4-2-1 a mám 2 možnosti. Tvar svodů je shodný, ale průměry trubek ne. Průměr origo je 45mm a průměr děr v hlavě je taky 45 mm, díra v těsnění má 50 mm.
1) Průměr vstupu je 1,75" ( 45mm) a výstupu 2"(50mm)
2) Průměr vstupu je 2"(50mm) a výstupu 2"(50mm)

Výfuk za svodama bude pokračovat tubkou 53 mm. S vnitřkem motoru není nic děláno. Pouze otevřené sání, filtr, lepší svíčky, kabely. Na výfuku je rezonátor (magnaflow délka 60 nebo 70 cm) a na konci průchozí tlumič.

Je vhodné zvětšit o těch 5 mm průměr trubek na vstupu svodů nebo raději ne?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
miras3000
Příspěvky: 580
Registrován: 02 pro 2011 21:04
Bydliště: kousek od Mostu

Re: Výfuky

Příspěvek od miras3000 »

vzal bych nejspíš tu 1. možnost 45mm / 50mm a pěkně slícoval
možná kdyby si pozvolna zvětšil výfukové kanály v hlavě na těch 50mm, šla by použít 2. možnost, ale to by bez dalších úprav mohlo dělat bordel
Opel Astra F C20XE

tom406
Příspěvky: 574
Registrován: 12 čer 2007 17:00
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od tom406 »

nečetl jsem sice celou diskuzi, ale já měnil na imperze sti výfuk z 2,5" na 3" a ztratil jsem okamžitě 35HP z původních 325hp a 50Nm z původních 440Nm Nijak jsem to až nepoznal jelikož hrubší zvuk umocnil pocit velkého výkonu. Po optimalizaci ECU, kdy bylo nutné měnit i vstřiky jelikož velkým výfukem mi vzrostl okamžitě plnící tlak o 0,25bar. jsem se nakonec dostal na hranici 360HP a 455Nm. Tedy přesněji už poté nový majitel. Tak že výměny výfuku nemusí znamenat vždy posun kupředu ale zpět.

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

miras3000 píše:vzal bych nejspíš tu 1. možnost 45mm / 50mm a pěkně slícoval
možná kdyby si pozvolna zvětšil výfukové kanály v hlavě na těch 50mm, šla by použít 2. možnost, ale to by bez dalších úprav mohlo dělat bordel
No motor je v autě a moc se mi teda bez rozebrané hlavy nechce brousit kanály, aby nenapadaly piliny dovnitř i kdybych je něčím ucpal.

Ještě dotaz na lambdu: teď jsou svody 4-1 a lambda umístěná v místě, kde se včechny 4 sbíhají. U těch 4-2-1 je místo na lambdu, kde se sbíhají jen 2 válce a pak až hodně daleko pod motorem. Bude lambda vyhodnocovat správně, když ji dám do souběhu jen 2? Nevím totiž, jestli kabel bude tak dlouhý až do toho otvoru vzadu a jestli by nevadilo prodloužení kabelů lamdy třeba kvůli zvýšení odporu.
Přílohy
svody origo.jpg
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od JRD McLAREN »

a v kablovom zvezku by nesli tie draty prerobit, aby bola ta sonda z druhej strany motoru ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

No to by možná šlo, že bych ji hodil zezadu, záleží, jak daleko pod motorem ta díra je. Nejjednodušší by bylo ji přehodit jen zprava doleva, ale právě nevím, co to bude dělat, když bude vyhodnocovat jen 2 válce.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“