Výfuky

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Výfuky

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Libor12 píše:
LiberaleMiguel píše:Resil jsem to s nim uz hodnekrat a idealni vyfuk je roura, nic vic nic min


Mam to od cloveka co se tim zivi, dela to uz roky na zavodni auta atd, tak verim, ze o tom vi vic nez drtiva vetsina ostatnich ;-)
Tohle by ti Doupovec nikdy neřekl. Znam ho celkem dobře. Výroba ok,ale jak sám řekl,nemám brzdu a zařízení na to abych vyrobil výfuk danému použití i učelu. Při výrobě vychází jen ze zkušeností co udělal a fungovalo nebo ne. Pokud je to něco nového,na rovinu řekne,ženeví co to udělá. Tak se tady neoháněj někým kdo by ti za tohle tvoje tvrzení nafackoval.
Todle jsem asi napsal trochu nesikovne. Myslel jsem to tak, ze tam necpe zadne tlumice, katy apod veci, videl jsem uz dost vyfuku od neho a byl tam dycky jenom vlnovec, maximalne jeste koncovy tlumic ;-)

Ja to chapu, ze naprosto idealni vyfuk tezko vymyslis na papire, ale jde nejak spocitat ten hruby zaklad a z toho pak vychazet, nebo snad ne ?

Edit: k tomu Taboo: Dycky kdyz tu nekdo neco napise, tak ho odkazete na to, ze uz to tu padlo. Jiste padlo tu uz snad vsechno, ale polovina tohodle topicu je diskuze s Taboo a vsechny jeho prispevky obsahuje akorat "smazano", tak jak se tady ma clovek neco docist/dovedet ?
Naposledy upravil(a) LiberaleMiguel dne 11 úno 2013 19:20, celkem upraveno 1 x.
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
gizmi
Příspěvky: 2068
Registrován: 08 kvě 2005 21:50
Bydliště: Plzeň

Re: Výfuky

Příspěvek od gizmi »

u TDI to je ale svata pravda :lol: Nejlepsi vyfuk = trubka 8)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výfuky

Příspěvek od Beaver »

To neplati pro TDI ale obecne pro turbomotory.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od Libor12 »

Házení perel sviním,ale tohle uvádí v Maximum boost ...
Přílohy
exhaustsizechart_206.jpg
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Bohuš
Moderátor
Příspěvky: 710
Registrován: 30 kvě 2011 09:11

Re: Výfuky

Příspěvek od Bohuš »

Ja jsem to myslel jenom tak že jsem se chtěl zeptat čemu se vyhnout a na co se zaměřit.

Ale i tak díky.

Jinak LiberaleMiguel nechť se uklidní a nenaváží se lidí kteří tomu rozumí a jsou ochoní poradit.

Uživatelský avatar
Jirka.Kolouch
Příspěvky: 1630
Registrován: 27 úno 2008 20:56

Re: Výfuky

Příspěvek od Jirka.Kolouch »

Liberále, Liberále :roll:
Bramborák f paketu s motorem - bejvávalo

Český sen a pár dalších krámů

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Výfuky

Příspěvek od LiberaleMiguel »

tak ja se teda Taboo omlouvam, jeho rada Bohusovi urcite byla velice cenna a prinosna 8)
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od Libor12 »

Bohuš píše:Ja jsem to myslel jenom tak že jsem se chtěl zeptat čemu se vyhnout a na co se zaměřit.
Pokud se ti to vejde pod kapotu,tak svody ve stylu "berani rohy" z oblouku,před vstupem do turba spárovat větve protilehlých valcu aby se zlepšil vyplach v době kdy turbo neplní,ideální by bylo za turbem udělat komoru aby se rotujici plyny zklidnily a zbytek výfuku roura daného průměru co jsem dal výše,tlumič dynomax taky nic nepokazí a nebude te stavět policajt na každém rohu. Plyn se chová stejně jako kapalina s tím rozdílem že ještě chladne a razantně zmenšuje svůj objem a tím objem a ve velkém průměru tak ztratí rychlost. S průměrem trubek svodu zacni klidně o +5mm rozdílem oproti kanálu a vše obalít až k tlumičí termopáskou. Ale tohle je vše univerzální rada a na sr20det určitě už někdo neco vymyslel,změřil a podložil čísly.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Bohuš
Moderátor
Příspěvky: 710
Registrován: 30 kvě 2011 09:11

Re: Výfuky

Příspěvek od Bohuš »

Díky libore

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od NeviM »

Simmy píše:
NeviM píše:Nechce se mi pročítat milion stran zpět, jestli to tu padlo, nebo ne, ale dá se nějak obecně říct, jak by měl vypadat výfuk na atmosféře pro co nejvyšší výkon?
takže chceš se zabývat řešením výfuku, ale jsi líný přečíst pár stran o dané problematice a z některých hodnotných příspěvků si něco sám vytáhnout?

a proto se raději další tři strany bude řešit planýma plkama a úvahama to, co už někdo smysluplně popsal o pár stran zpět

o "nesmyslném slově" backpressure tu taky bylo napsáno mnoho ... tomuhle fakt nerozumím, jak by každý chtěl všechny informace na stříbrném podnose
Je fakt, ze to byl docela mentální dotaz, nepotřebuju nijak aktuálně řešit výfuk, zrovna jsem chlastal a do toho mě chytla snaha využít volný čas ke vzdělávání se, docela blbost, ja vim, sorry :D ale i tak:
1. nejsem linej, je to otazka casu, ktereho nemam na rozdavani, ano, i tady jsem ledacos uzitecneho nasel, ale precist cca 1 prinosnej prispevek na cca 30 zbytecnejch je dost neefektivni.
2. prehlidl jsi muj dalsi post, kde pisu, ze uz jsem to zjistil
3. ty nejhodnotnejsi prispevky jsou bohuzel smazany kvuli nesoudnejm mentálům, jako je liberale miguel, kteří jsou schopný neopodstatněně úrážet Taboo a v tom samym postu se divit, ze jsou jeho starý posty smazaný, přesto že moc dobře vědí, proc jsou smazaný.
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: Výfuky

Příspěvek od Simmy »

já taky nemám moc času, ale pokud se něčemu chci věnovat, tak si nějaký ten čas najít musím

v principu tady říkáš, že nemáš čas ani na to, aby sis přečetl informace, které už tu někdo napsal, ale po ostatních chceš, aby ti svuj čas věnovali (a nepředpokládám, že lidi, kteří ti tady můžou skutečně poradit (ne, nemyslím tlachaly s 500HP AWD) mají toho času na rozdávání)

to jen tak pro zamyšlení ;) s těma smazanýma příspěvkama se nedá než souhlasit ... nicméně i tak tu toho dost zustalo, dost se dá domyslet a dost se dá dohledat v citacích

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od Libor12 »

Kdyby snad měl někdo chut si vyrobit vlastní svody http://youtu.be/j9knDsi-td8" onclick="window.open(this.href);return false; ps. ma to 6 částí :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Výfuky

Příspěvek od F.I.K »

Poradil by mi někdo trošku? Budu dělat výfuk od svodů do zadu z nerezu. Originál má kat, průchozí střed a koncák a vnitřní průměr 55mm. Budu pravděpodobně dávat jen jeden absorbční tlumič. Jde mi hlavně o průměr trubky, kdybych to udělal z 66mm, tak budu mít materiál poměrně za levno, jen se bojim, že už to bude moc. Jedná se o 2,0 16V 120kW v xsaře VTS. Díky za rady.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od honza 2.0 16v »

66mm to už máš jak na továrního lancera WRC... na 2L cokoliv od 50 do 60 bude OK, 60mm stačí i na 230PS (tam je ozkoušeno i 55mm s tím že to potom netočí tak vysoko...)


osobně byhc pokračoval v tom průměru v jakým jsou zakončený svody.. rozhodně neprohloupíš :) zvětšovat nad průměr vývodu ze svodů zde je zbytečný

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Výfuky

Příspěvek od F.I.K »

Tak před chvilkou sem to měřil. Svody končí vnitřnim průměrem kupodivu právě těch 66, ale hned za přírubou je to zúžený na 64, po pár centimetrech 61 a kousek za lambdou je to až do konce v 55. :?

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od honza 2.0 16v »

F.I.K píše:Tak před chvilkou sem to měřil. Svody končí vnitřnim průměrem kupodivu právě těch 66, ale hned za přírubou je to zúžený na 64, po pár centimetrech 61 a kousek za lambdou je to až do konce v 55. :?
takže pokračuj 55 :wink: a budeš v tomto případě spokojen víc než se 66 :lol:

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od Libor12 »

na to bych vubec nesahal a jen udelal z nerezi.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja som zo svojim vyfukovym systemom maximalne spokojny.. vykonovo to vraj staci do 210-220HP pri cca 9trpm
od zvodov to je cca 55mm priemer.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Výfuky

Příspěvek od F.I.K »

No moc ste mě nepotěšili, materiál na 66 by mě nic nestál. Ale nějak sem čekal, že by to nebylo dobrý, tak holt nakoupim na tu 55 a bude. Děkuju za rady. 8)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja ti to moje este zmeram..

c20xe a xu10j4rs su si dost podobne motory..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
xciba
Příspěvky: 1694
Registrován: 30 pro 2010 22:12
Bydliště: Praha

Re: Výfuky

Příspěvek od xciba »

a ted se jevi jeste otazka u me V6 s +- 155kw, mam 2 samostane vetve, ale za stredama se to svadi do jednoho koncoveho tlumice..
Otazkou zni, jestli zachovat 2 vetve a nebo to hned vest jednou vetvi, az po koncak..(treba vectra V6 to ma jednou vetvi..)
A jaky zvolit prumer - predpokladam ze tech 55mm by mohlo taky stacit? 8) (jde mi defakto jen o to nahradit stavajici vyfuk nerezem a dat pryc stredni tlumice a katy zachovat)
Vauxhall omega 2.5V6 ->VXR edition -> crazy omega https://www.youtube.com/watch?v=cd65a5H3yHI -> MV6
Ford Fiesta ST150
Golf VI GTI

Uživatelský avatar
miras3000
Příspěvky: 580
Registrován: 02 pro 2011 21:04
Bydliště: kousek od Mostu

Re: Výfuky

Příspěvek od miras3000 »

xciba: takhle jsem to nějak řešil já na C30SE ,nevim jestli to je uplně ideal, ale přd tím jsem si testnul 70mm rouru bez tlumičů ,ale s tím to jelo sotva jako 2.0 8V :wink:

....délky primárních potrubí jsem podle místa kolem motoru atd. zvolil 65-70cm(vnitrní prumer 40mm) a délky sekundárních potrubí 35 cm(vnitrní prumer 45mm)poté jsem to za sekund.potrubími spojil do jedné trubky s vnitřním průměrem 55mm, kde po 1,5m jsem napojil absorbční tlumič z BMW 3,5l a za ním dál pokračoval potrubím s vnitřním průměrem 50mm(je to prý lepší kvůli tomu že se výfukové plyny ochlazují a ztrácí tak na objemu) no a nakonec další absorbční tlumič a to z BMV2,5l. spojil jsem 1,2,3 a 4,5,6 válec a po 35cm do jedné tedy 6-2-1 ,žádnej rezonátor a podobný klumpy. no a konečně zase ten starý dobrý zátah od 4000ot/min...
Opel Astra F C20XE

Uživatelský avatar
xciba
Příspěvky: 1694
Registrován: 30 pro 2010 22:12
Bydliště: Praha

Re: Výfuky

Příspěvek od xciba »

noo tohle zni velice dobre:) 8) s timhle si budu hrat, az jako tresnicka na dortu, puvodne jsem to chtel mit hotove uz v lete, ale prisel ten novej motor :lol: .
diky za zkusenosti:) :potlesk:
a defakto uz mam vychytane to mantzel sani, tak uz jen ten vyfuk:D
Vauxhall omega 2.5V6 ->VXR edition -> crazy omega https://www.youtube.com/watch?v=cd65a5H3yHI -> MV6
Ford Fiesta ST150
Golf VI GTI

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od JRD McLAREN »

F.I.K píše:No moc ste mě nepotěšili, materiál na 66 by mě nic nestál. Ale nějak sem čekal, že by to nebylo dobrý, tak holt nakoupim na tu 55 a bude. Děkuju za rady. 8)
tak som to zmeral.. (a zistil som ze kecam)

vonkajsi priemer mam 63mm takze vnutorny bude 60..
od kolektoru az po zadny tlmic..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Výfuky

Příspěvek od F.I.K »

Díky moc. Ted si nejsem jistej, jestli se 55 v nerezu dělá, musim zjistit a kdyžtak bych to udělal z tý 60. Pořád mám takový blbý nutkání udělat to z tý 66 a říkám si, že těch pár milimetrů už to nemůže na sériovym motoru nějak zkazit, ale nerad bych to pak celý předělával. :oops:

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od honza 2.0 16v »

66mm má tovární lancer evo o tom že trubku neseženeš s eneboj... já koupil před tejdnem za 300,- 1,5m nerezu 55x1,5mm... :lol:

50mm má např i dolpfův golf a to je jeden z mála surově jedoucích 2L jiný značky než Honda CTR...

osobně teda jedu an coupe 60mm, ale mam takový i svody..kolega v anglii na stejným motoru ale s vyšší specifikací má dokonce seriový svody , ale předchozí generace(líp řešenej sekundár)a pod autem má 50mm trubku a výkon na 250PS/8200..

Uživatelský avatar
tiesto112
Příspěvky: 48
Registrován: 29 lis 2010 10:03
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od tiesto112 »

Jen takový dotaz, jak je s moderními turbo motory a záměnou jejich výfukových systémů za neorigo? Bavili sme se s kamarádem konkrétně o motoru 1,4 tsi z fobie RS kterou má v plánu koupit. Chce si koupit kompletní výfukový systém od fy. Supersprint. Ale aby ušetřil cca 1000€ tak místo dílů s katalizátorem a středovým tlumičem chce koupit pouze trubky které jsou o těch 1000€ levnější. Co si o tom myslíte? Vzhledem k tomu že to je moderní motor nebude to dělat neplechu s elektrikou kvůli tomu katalizátoru?

http://www.supersprint.com/en/prod-7125 ... 280BA.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa Romeo 166 3,0 V6 Busso

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Výfuky

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Může to trochu dělat bordel na lambdě řekl bych, ale to se pak dá poupravit nějak, ale jak to už přesně nevím.
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Chlapi chci si pořídit svody a mám 2 možnosti: 4-2-1 nebo 4-1. Ketré budou lepší, nebo je to jedno? Jedná se o motor 2,0 16v 103kw. Díky
Přílohy
probe.jpg
protege.jpg
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od honza 2.0 16v »

pokud maj vypadat jak na fotkách, tak rozhodně ty 4-2-1

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“