Závodní motor Suzuki Swift
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Závodní motor Suzuki Swift
Ahoj všichni
Protože konkurence nepsí, akorát jsem nahodil do Swifta nový závodní motor. Není teda podle představ jaké jsem měl v zimě, ale je to významný krok kupředu.
Detailnější info (s ohledem na konkurenci se tu nebudu rozepisovat o konkrétnějších hodnotách)
Objem 1298ccm (74 mm vrtání, 75,5mm zdvih)
Písty kované 11:1 z verze Cultus
Sériové ojnice odlehčené, vyvážené, vyleštěné
Sériová klika odlehčená, vyvážená, vyleštěná
Snížený blok
Komplet upravená závodní hlava - výrazně zvětšená sedla, rozšířené kanály, vyleštěné, přepracovaný spalovací prostor
Upravené ventily, sedla, odlehčené, vyleštěné.
Snížená hlava - výsledná komprese cca 12:1
Vačky - větší otevření a větší zdvih
Bohužel stále hydroštely avšak zvládají bez problému 8600rpm
Stavitelná rozvodová kola
Odlehčená kliková řemenice
Škrtící klapka 60mm
Upravené sací svody pro klapku
Převrtaný MAF na 49 mm
Bez filtru
Svíčky Denso Iridium
Závodní rallyová Ačková mapa od Suzukisportu
Odlehčený sériový setrvačník
No a tady to Evo motoru je spolu se závodní 5ti stupňovou převodovkou s čelními zubovými spojkami (Hewland), se kterou lze řadit bez spojky.
A kolik tak koní z té 1,3ky bude? No proteď tam snad bude tak 140. Se uvidí, zítra ho zkusím nastartovat a zajet tak abych v sobotu mohl už startovat ve Vysokém mýtě.
Lander
lander@email.cz
Protože konkurence nepsí, akorát jsem nahodil do Swifta nový závodní motor. Není teda podle představ jaké jsem měl v zimě, ale je to významný krok kupředu.
Detailnější info (s ohledem na konkurenci se tu nebudu rozepisovat o konkrétnějších hodnotách)
Objem 1298ccm (74 mm vrtání, 75,5mm zdvih)
Písty kované 11:1 z verze Cultus
Sériové ojnice odlehčené, vyvážené, vyleštěné
Sériová klika odlehčená, vyvážená, vyleštěná
Snížený blok
Komplet upravená závodní hlava - výrazně zvětšená sedla, rozšířené kanály, vyleštěné, přepracovaný spalovací prostor
Upravené ventily, sedla, odlehčené, vyleštěné.
Snížená hlava - výsledná komprese cca 12:1
Vačky - větší otevření a větší zdvih
Bohužel stále hydroštely avšak zvládají bez problému 8600rpm
Stavitelná rozvodová kola
Odlehčená kliková řemenice
Škrtící klapka 60mm
Upravené sací svody pro klapku
Převrtaný MAF na 49 mm
Bez filtru
Svíčky Denso Iridium
Závodní rallyová Ačková mapa od Suzukisportu
Odlehčený sériový setrvačník
No a tady to Evo motoru je spolu se závodní 5ti stupňovou převodovkou s čelními zubovými spojkami (Hewland), se kterou lze řadit bez spojky.
A kolik tak koní z té 1,3ky bude? No proteď tam snad bude tak 140. Se uvidí, zítra ho zkusím nastartovat a zajet tak abych v sobotu mohl už startovat ve Vysokém mýtě.
Lander
lander@email.cz
Když se dívám na tu baladu pro oči, tak je skoro škoda to zakrytovat a zase "zasvinit" olejem
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- street.racer
- Moderátor
- Příspěvky: 592
- Registrován: 21 čer 2004 01:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dali jste si hoooodne prace koukam.... Sjupr
A koukam Suzuki si dalo dokonce prace s oznacovanim koniku na kliku
Jen tak dal, doufam ze casem poresite ty hydrostely, ale stejne zvladaji nejak moc neeee..... To u 200SX budeme vyrazovat a nahradime solid pivot. Kazdopadne hlava snizena az tesne na sedla ventilu... no teda kluci kluci, je videt ze to myslite vazne
A koukam Suzuki si dalo dokonce prace s oznacovanim koniku na kliku
Jen tak dal, doufam ze casem poresite ty hydrostely, ale stejne zvladaji nejak moc neeee..... To u 200SX budeme vyrazovat a nahradime solid pivot. Kazdopadne hlava snizena az tesne na sedla ventilu... no teda kluci kluci, je videt ze to myslite vazne
Naposledy upravil(a) street.racer dne 21 črc 2005 00:47, celkem upraveno 1 x.
- Boris:Noone
- Příspěvky: 79
- Registrován: 20 lis 2004 20:34
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Díky všem.
Ty hydroštely jsou O.K. do těch 8600rpm. To už mám otestované na takřka sériovém motoru (cca 125-130k ) ) co jsem jezdil doteď. Stejně motor více točit nezvládne vlivem té Ačkové mapy. Až bude EMS a dostanu se na cílové hodnoty 9000 - 9500 rpm, výměna za solid lifters bude absolutně nutná. Zkrátka tady toto je takové Evo a otestování konstrukčních řešení.
Ještě jsem ani ten motor nedostavěl a v hlavě už je nová verze - převrtaná na větší objem, neboť limit u některých sérii je 1400 ccm a počítám, že postupně se budou kategorie 1300 měnit na 1400, dále asi jiné ojnice.
Na tomto motoru si otestuji čtyřklapkové sání, co už mám nachystané spolu s tou Ačkovou mapou atd...
Problém se snížení hlavy není, tu co jsem jezdil doteď, tak ta byla snižovaná na třikrát a dostal jsem se na hodnotu cca 0,7mm. Tady u tohoto nového motoru jsem na cca 0,6mm, zas na druhou stranu, písty jsou o 0,5mm po obvodu vyšší a k tomu ještě ty domečky na nich pro vyšší kompresi, ale stejně jsou v pístech vybrání na ventily. No ručně protočím motor bez problémů, no uvidí se.
Lander
lander.tuning.cz
Ty hydroštely jsou O.K. do těch 8600rpm. To už mám otestované na takřka sériovém motoru (cca 125-130k ) ) co jsem jezdil doteď. Stejně motor více točit nezvládne vlivem té Ačkové mapy. Až bude EMS a dostanu se na cílové hodnoty 9000 - 9500 rpm, výměna za solid lifters bude absolutně nutná. Zkrátka tady toto je takové Evo a otestování konstrukčních řešení.
Ještě jsem ani ten motor nedostavěl a v hlavě už je nová verze - převrtaná na větší objem, neboť limit u některých sérii je 1400 ccm a počítám, že postupně se budou kategorie 1300 měnit na 1400, dále asi jiné ojnice.
Na tomto motoru si otestuji čtyřklapkové sání, co už mám nachystané spolu s tou Ačkovou mapou atd...
Problém se snížení hlavy není, tu co jsem jezdil doteď, tak ta byla snižovaná na třikrát a dostal jsem se na hodnotu cca 0,7mm. Tady u tohoto nového motoru jsem na cca 0,6mm, zas na druhou stranu, písty jsou o 0,5mm po obvodu vyšší a k tomu ještě ty domečky na nich pro vyšší kompresi, ale stejně jsou v pístech vybrání na ventily. No ručně protočím motor bez problémů, no uvidí se.
Lander
lander.tuning.cz
-
- Příspěvky: 175
- Registrován: 31 led 2005 13:16
- Bydliště: někde u HK
- Kontaktovat uživatele:
to cumim
www.opel-tigra-cz.com | www.tigra-twin-top.wz.cz | www.pocasi-jarmil.wz.cz
http://jaromer.myminicity.com/ - moje virtualni mestecko
pocasi(Jarmil) 4EVER
http://jaromer.myminicity.com/ - moje virtualni mestecko
pocasi(Jarmil) 4EVER
Díky všichni
Co se týká porovnání Swift a MR2, no jestli ten motor pojede tak jak budou jeho možnosti, ty auta budou velmi vyrovnaná.
MR2ka má osobák 14,18s ale je z loňského roku, přes zimu byly nějaké úpravy, takže teďka to může být 14s, ale letos jsem ještě nejel za optimálních podmínek. Swift má osobák 14,30s s předcházejícím "skoro sériovým" motorem (cca 125-130 koní), a tak se snad trochu zrychlím. Tím časem 14,30 jsem vzbudil hodně velký rozruh v USA a v Australii, protože ještě nikdo tak rychle se Swiftem s atmosferickým motorem nezajel a tak vedu registr časů. Ale je to s podivem, stačí aby dojel závodní swift s nadupaným atmosferem a není žádný problém dostat se do high 13s. To je také můj vedlejší cíl se Swiftem.
Lander
Co se týká porovnání Swift a MR2, no jestli ten motor pojede tak jak budou jeho možnosti, ty auta budou velmi vyrovnaná.
MR2ka má osobák 14,18s ale je z loňského roku, přes zimu byly nějaké úpravy, takže teďka to může být 14s, ale letos jsem ještě nejel za optimálních podmínek. Swift má osobák 14,30s s předcházejícím "skoro sériovým" motorem (cca 125-130 koní), a tak se snad trochu zrychlím. Tím časem 14,30 jsem vzbudil hodně velký rozruh v USA a v Australii, protože ještě nikdo tak rychle se Swiftem s atmosferickým motorem nezajel a tak vedu registr časů. Ale je to s podivem, stačí aby dojel závodní swift s nadupaným atmosferem a není žádný problém dostat se do high 13s. To je také můj vedlejší cíl se Swiftem.
Lander
- JardaSpider
- Příspěvky: 151
- Registrován: 23 srp 2004 19:16
- Bydliště: Bohdalovice
Re: Závodní motor Suzuki Swift
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 22 úno 2012 12:22, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Závodní motor Suzuki Swift
Taboo můžeš to specifikovat podrobněji? Co je na tom řešení špatně.Taboo píše:Tato kombinace neni opravdu dobry napad. Existuje mnohem lepsi reseni, ktere se neodrazi v negativnich dusledcich...Lander píše:Snížená hlava - výsledná komprese cca 12:1
Vačky - větší otevření a větší zdvih
2 Zemi: díky
Včera jsem poprvé motor nastartoval, ani nechtějte vědět můj tep, no hrůza. Si říkám, že ty motory kvůli tomu už stavět nebudu, že mi to za ty nervy nestojí a další půjde pěkně na stolici zajet...
No zkrátka, včera jsem vše doskládal a nastartoval, ale běžel jen minutu, měl jsem průsak oleje od gufera na olejovém čerpadle. Tak jsem musel zhodit rozvody a dát tam jiné. Zase poskládat a znova, běžel tak dvě minuty, ale v garáži a už bylo pozdě, takže teprve dneska půjdu zjišťovat jak to s ním vypadá, jeslti pojede, jestli ho dneska zajedu a budu moci zítra startovat ve Vysokém Mýtě.
Lander
Včera jsem poprvé motor nastartoval, ani nechtějte vědět můj tep, no hrůza. Si říkám, že ty motory kvůli tomu už stavět nebudu, že mi to za ty nervy nestojí a další půjde pěkně na stolici zajet...
No zkrátka, včera jsem vše doskládal a nastartoval, ale běžel jen minutu, měl jsem průsak oleje od gufera na olejovém čerpadle. Tak jsem musel zhodit rozvody a dát tam jiné. Zase poskládat a znova, běžel tak dvě minuty, ale v garáži a už bylo pozdě, takže teprve dneska půjdu zjišťovat jak to s ním vypadá, jeslti pojede, jestli ho dneska zajedu a budu moci zítra startovat ve Vysokém Mýtě.
Lander
- street.racer
- Moderátor
- Příspěvky: 592
- Registrován: 21 čer 2004 01:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8750
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
jj doslo mi to... Jedou na high-octane benzin tak na co ho spalovat v beznym provozu a kurvit si vybuchama motor...street.racer píše:To je ve svete zavodu docela i bezne, ty motory jsou tak vysponovane a vydrzi treba jen zavod a pri zajizdeni by odesel prilis brzo.Zemi píše:Ty jo ten motor se ani nezajede a uz vali na zavod...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
No nějak se musí zajet... Seřídil jsem TPS na vyšší volnoběžné otáčky. Zatím jsem ho zahřál až se spustil větřák na chladiči, teďka chládne, abych mohl dolít vodu. Pak motor zase zahřeji a nechám ho běžet půl hodiny na 2000 otáčkách aby se vymezily vůle ventilů. A pak ho zkusím jít projet. Člověk, který mi hodně moc pomáhá s motory, mi říkal, že motor potřebuje 3 hodiny zajet, než půjde na závod. Mimochodem, na stole mu ležela ojnice a píst z Fabie WRC, takže jsem si ji mohl pořádně prohlédnout. On totiž ty motory vyvíjí a staví ve Škodě Motorsport.
O motorech co jdou na stolici jsem četl, že se zajíždí hodinu na 3000 otáčkách, pak už lze ladit.
Tak jdu zase na něm makat...
Lander
O motorech co jdou na stolici jsem četl, že se zajíždí hodinu na 3000 otáčkách, pak už lze ladit.
Tak jdu zase na něm makat...
Lander
2 Zemi: Mimochodem pro svůj další závodní motor scháním písty z D16ky. Mají mít prý stejný pístní čep jak můj Suzuki G13B a jsou vyšší a šla by tak po opracování pístu dosáhnout vyšší komprese. Ty písty z D16ky mají průměr 75mm, dají se však sehnat i výbrusy 75,5mm? To by pak šlo udělat motor pěkně do čtverce 75,5mm vrtání i zdvih.
Lander
Lander
Swift
To Lander:
Moc hezká práce.Nejmenuje se ten člověk co staví ty motory náhodou Pilch??
JInak pokud sleduješ nebo jezdiš FMS tak ti určitě něco říká jméno Vladimír Šnajdr, bílej swift.Myslim že ted bude muset máknout aby te dohnal.Je na 152 koních a váze myslim 800 kilo.
Čejda
777 720 492
Moc hezká práce.Nejmenuje se ten člověk co staví ty motory náhodou Pilch??
JInak pokud sleduješ nebo jezdiš FMS tak ti určitě něco říká jméno Vladimír Šnajdr, bílej swift.Myslim že ted bude muset máknout aby te dohnal.Je na 152 koních a váze myslim 800 kilo.
Čejda
777 720 492
Re: Swift
Díky. NE ne, jmenuje se Zdenech Chovanec, firma Engitec.Čejda píše:To Lander:
Moc hezká práce.Nejmenuje se ten člověk co staví ty motory náhodou Pilch??
JInak pokud sleduješ nebo jezdiš FMS tak ti určitě něco říká jméno Vladimír Šnajdr, bílej swift.Myslim že ted bude muset máknout aby te dohnal.Je na 152 koních a váze myslim 800 kilo.
Čejda
777 720 492
Jinak samozřejmě že jméno Šnajdr mi něco říká. Loni tam měl 152k, teďka tam bude mít o něco více, a je to na váhu 700kg. A je jediný, kdo mě ve vrchách FMS v M-1400 poráží. Já končím pravidelně druhý.
V Hobby open cupu vyhrávám. Snad příští rok mu budu už stačit s novou verzí motoru.
Lander
Tak Swift už je na platě nachystán na zítřejší závod. Z dnešního zajíždění a testování nemám slov. Fakt paráda, nádhera. Když už jsem se odhodlal, že zajíždění motoru když auto stojí před garáží už stačilo, tak jsem ho jel projet na jednu silnici co vede z vesnice kde bydlím do druhé. Pravidelně tam testuji i když je hodně rozbitá. Začal jsem opravdu velmi decentně z lehkým plynem, ale motor šel hned do otáček, takže tam šla trojka a otáčky z 3tis až do 5ti a zase dolů... pak do 5,5 , pak do 6ti... A tak jsem tak přidával. Pak následovalo prubířské zajetí a to lehkým plynem co to jde a otáčky lezly a lezly a motor se zastavil až v omezovači 8600, absolutně bez problémů. No když se zdálo, že vše je O.K. přišlo více plynu až pak následovala jízda nadoraz na plný plyn. No nářez, sotva jsem zařadil už jsem si musel hlídat řazení na další rychlostní stupeň, no pětka tam byla během pár okamžiků. Navíc motor neskutečně táhne až k omezovači, no optimální bod na řazení je určitě mezi 8000 - 8600. U předcházejícího motoru byl cca 7500 ale to už občas jsem se modlil aby ty otáčky už byly... V sérii je optimum na řazení cca 7tis. No zkrátka ten motor je pila, neskutečná, odhad může být cca 140 koní z 1298ccm. Zítra se uvidí jak obstojí v prvním závodním nasazení.
Lander
Lander