Oplí technická poradna
Re: Oplí technická poradna
Ve spojovací technice kup šroub s jemným závitem M18x1,5 zkrať ho na potřebnou délku aby nečouhal do výfuku a dej pod něj měděnou podložku... nic jednoduššího není
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: Oplí technická poradna
Hoši rozsekněte nás s Lukinem.... On tvrdí, že když změříte pružinu vytaženou z persnu a odečtete její délku od délky origo pružiny tak dostanete snížení jaké to udělá. Já tvrdím, že je to ptákovina protože každá pružina má jinou tuhost a tudíž se originál zmáčkne jinak, JOM jinak, Koni jinak, Powertech jinak, HR jinak.... tvrdím, že každá pružina je jinak tuhá, má jiný počet závitů, jinak ty závity silné a prostě se to nedá bez nasazení na auto posoudit...... protože pokud by to co tvrdí byla pravda, tak pružiny co mám ted na autě jsou delší jak origo tudíž bych měl být tak o tři čísla výš než originál Kadett a proto chytám všude střeďákem a svodama
Názory???

Názory???

Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
Re: Oplí technická poradna
ano, já prostě tvrdím.. že když vemete origo pružinu.. změříte a vemete sport. pružinu určenou na daný model a motorizaci, odečtete rozdíl délky tak +- musíte dostat předpokládané snížení.. příklad, origo pružina z Astry má 30cm, moje progresivní Koni má 26cm, tj. 40mm rozdíl.. výrobce udává snížení 35mm
Další.. Weitec 21cm - 90mm, výrobce udával 80mm, atd.. vždycky mi to +- hrálo, Kubi koupil noname pružiný měkké jak něči "swuek" které jsou oproti originálu delší, ale na lehkém Kadettu sedly všechny závity na sebe, že to ani nepruží.. jako další příklad měl JOM, který měl být na 1.3 50mm a sedl údajně 70..




Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: Oplí technická poradna
musím souhlasit s Kubim, origo pružina je měkká a má např. 10 závitů a je dlouhá např. 30cm a podlaha je 10cm nad zemí, oproti tomu sportovní pružina je tvrdší ,má třebas jen 6 závitů a dlouhá 20cm a auto je 5cm nad zemí. možná se to +- dá takhle poznat, ale určitě bych se tím neřídil 

Opel Astra F C20XE
Re: Oplí technická poradna
a berete v potaz počet vinutí? material pružiny?
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....
Re: Oplí technická poradna

měl jsem Supersport který uváděl snížení 80mm, přední pružiny měly 21cm, o 9cm to auto taky spadlo na zem, ale protože byly přímo na GSi 16V, takhle se ta přužina zmáčkla

To že to není fotka svěšeného phersonu, říká i tyč řízení.. jak je vysoko.

Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oplí technická poradna
Pokud ty pružiny jsou ze stejného drátu a mají stejně dělané závity, tak by to zruba sedět mělo. Pokud to bude každá z jiného, a závity budou třeba hustější, tak nevím nevím....
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Oplí technická poradna
Lukine trošku jsem tvůj příspěvek nepobral,... právě ,že když jsou na 16V tak by se zmačknout neměli né? myslím tím ,že 16V je tak nějak nejtěžsí ,proto by mělo to snížení být max těch 80mm 

Opel Astra F C20XE
Re: Oplí technická poradna
Kubi dal o 20mm vyšší pružinu oproti originálu a sedlo mu to takhle..

já dal o 90mm kratší a sedla jak vidíte výše, tak kde je problém??

já dal o 90mm kratší a sedla jak vidíte výše, tak kde je problém??
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: Oplí technická poradna
no však ano, výrobce uvedl 80mm, oproti originálu byly kratší o 90mm, od 90mm taky to auto sedlo, ale přitom to pružilo, nesedly všechny závity na sebe, protože to bylo na odpovídající motorizaci, podle mě dobrý výrobek..miras3000 píše:Lukine trošku jsem tvůj příspěvek nepobral,... právě ,že když jsou na 16V tak by se zmačknout neměli né? myslím tím ,že 16V je tak nějak nejtěžsí ,proto by mělo to snížení být max těch 80mm



Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: Oplí technická poradna
teď už Ti rozumím, ale stejně,bych se tím neřídil ,kdybych potřeboval snížit auto o 3cm ,abych sháněl o 3cm kratší pružiny,... já třeba měnil kamarádovi na BMW podvozek ,měl tam nějaký noname sport.podvozek a koupil od KW ,no a když jsem porovnal pružiny ,tak byly stejný, ale auto po výměně bylo níž 

Opel Astra F C20XE
Re: Oplí technická poradna
no jo, ale podle čeho bys teda pak vybíral, kdybys to chtěl mít o 30mm níž a délkou by ses řídit nechtěl.. Ti řikám, moje Koni jsou kratší o 40mm a výrobce uvádí 35mm.. tak to tak nějak orientačně sedí 

Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: Oplí technická poradna
už z principu je to kravina ... záleží jen na tuhosti pružiny (která z materiálu, počtu vinutí, průměru atp. samozřejmě vychází) ... jelikož je snížená pružina kratší, musí mít zákonitě vyšší tuhost, protože na menším zdvihu musí tlumit stejnou sílu, kterou na ni vozidlo působí ... a protože pružina funguje lineárně, tak si každý domyslí, že pružiny v nezatíženém stavu nejdou poměřovat
Re: Oplí technická poradna
A když origo přuzinu zkrátím řekněme o 70mm, tak se stane co? spadne o 15cm? ne.. spadne o 7, protože uberu počet závitů, tím ta fedra bude tvrdší.
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: Oplí technická poradna
Tak já teda veřejně uznávám, že Lukinova teorie je správná... dle délky pružiny lze posoudit snížení.... proto moje auto je výš než série






Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oplí technická poradna
Proč vy dva se pořád dohadujete? 

Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Oplí technická poradna
Kubi> akorát tvoje pružiny takhle srovnávat nejdou, když se to zmáčkne jak houba.. to na to auto vůbec nepatří.
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: Oplí technická poradna
ale to ti celou dobu říkám
že prostě není pružina jako pružina..... několik párů pružin už jsem tu měl a každá měla total jiné závity..... mě je to celkem ukradený ale netvrď mi něco, co není pravda 


Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
Re: Oplí technická poradna
nehádejte se,,, Lukin je totálně mimo... asi mu strojařina neříká vůbec nic... Pokud by to tak bylo tak nám vzorečky na výpočet předpětí apod, jsou úplně na hovno a vysoké školy můžou zavřít... Neboť stačí počty 1ní třídy...
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: Oplí technická poradna
http://wikihelp.autodesk.com/Inventor/c ... 4%8Det_904" onclick="window.open(this.href);return false; opravdu myslím že to není jen o odečtu celkové délky... Lukine... děláš tady všude machra a víš lautr hovno...
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."
Re: Oplí technická poradna
Tak jelikož auto jede v nejblížší době ke karosářovi kde se budou mimo jiné řešit lemy a jejich přizpůsobení ke kolům, tak přišla řada na doukoupení dílů co chybí, jedním z nich jsou pružiny..... Na červeném GSi byly pružiny tuzingově řízlé, takže zralé do pekel. Mám doma sice origo pružiny na GSi, ale mám v plánu auto decentně snížit. Jelikož mám koupené KONI SPORT tlumiče, plynokapaliny, tuhostně stavitelné..... nejsou zkrácené což mi ani tak moc nevadí, ale nejsem si jistej jaké by snesly snížení většinou jsem se setkal s názorem že -40 je max. Jom,supersport,Vmaxxx a podobné značky jsem ihned vyřadil z hledáčku. Nikde jsem nenašel Koni pružiny snad jen tady http://tuning.autodoplnky.cz/tlumice-ko ... smid-2903/" onclick="window.open(this.href);return false; myslím že snížení 35/35 by bylo ideální. Nebo do klína 60/40 ale u tohohle se bojím že předek to nepobere. Zajímají mne vaše názory či jiné řešení. Díky
btw. nechápu proč je tady ten zbytečnej flame..... 


Opel Kadett GSi C20XE 1989 R.I.P
Opel Kadett GSi C20LET 1990 (Champion)
Opel Calibra C20XE 1991 Prodáno
Opel Calibra Turbo 4x4 1993
Best GTi is GSi
Opel Kadett GSi C20LET 1990 (Champion)
Opel Calibra C20XE 1991 Prodáno
Opel Calibra Turbo 4x4 1993
Best GTi is GSi
Re: Oplí technická poradna
60/40 úplně s klidem.... resp 60 ano.... zadek bude problém s těma devítkama možná... záleží, jak ti potáhne ten lem... 

Nosce te ipsum - know thyself
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
"Be the change you want to see in the world"
Kadett GSi 16v - "redtop" fan
Gallery: kubi-gsi.rajce.idnes.cz
NABÍZÍM ODBORNÉ PŘEKLADY Z ANGLIČTINY DO ČEŠTINY - VÍCE SZ
Re: Oplí technická poradna
já to mám tak že jsem koupil pružiny s údajným snížením 5cm a rozdíl oproti seriiím když se položily vedle sebe byl 10cm,přesto to auto kleslo jen o cca6cm
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oplí technická poradna
Než výrazně sehnat do lemů, sehnal bych kola co se tam vejdou jen se zaklepanou hranou. Jelikož nevytažený lem na Kadettu je v celku raritka 

Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Oplí technická poradna
Jo martty neboj nechci to zase vytahovat do nějákých extrémů
Jinak nemá někdo na prodej Koni pružiny ? Kdyžtak klidně SZ.

Opel Kadett GSi C20XE 1989 R.I.P
Opel Kadett GSi C20LET 1990 (Champion)
Opel Calibra C20XE 1991 Prodáno
Opel Calibra Turbo 4x4 1993
Best GTi is GSi
Opel Kadett GSi C20LET 1990 (Champion)
Opel Calibra C20XE 1991 Prodáno
Opel Calibra Turbo 4x4 1993
Best GTi is GSi
Re: Oplí technická poradna
gsi22> Ke Koni tlumičům se doporučuje jako alternativa Eibach pružiny
do -40mm

Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: Oplí technická poradna
Tyhle Koni mám..... A tak nějak si představuju ty lemy..... Ten germán má kola vepředu i vzadu 9". Vzadu ET25. A podvozek ty koni+weitec 60/40
- Přílohy
-
- koni1yi0.jpg (115.12 KiB) Zobrazeno 1536 x
-
- dsc00443ht5.jpg (113.43 KiB) Zobrazeno 1536 x
-
- dsc0098718875787.jpg (158.8 KiB) Zobrazeno 1536 x
Opel Kadett GSi C20XE 1989 R.I.P
Opel Kadett GSi C20LET 1990 (Champion)
Opel Calibra C20XE 1991 Prodáno
Opel Calibra Turbo 4x4 1993
Best GTi is GSi
Opel Kadett GSi C20LET 1990 (Champion)
Opel Calibra C20XE 1991 Prodáno
Opel Calibra Turbo 4x4 1993
Best GTi is GSi
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oplí technická poradna
ja by som konecne rad natrafil na pruziny, pripadne kombinaciu podvozku..
co by auto znizila cca o 20-25mm, zachovalo sa pruzenie... pripadne by sa ladio tuhostou tlmica.
tlmice mam v merku KONI, to je pomerne jasna a spolahliva volba..
ale u tych pruzin, je to laboracia.... sam som vyskusal 3je..
a stale niesom spokojny.....
co by auto znizila cca o 20-25mm, zachovalo sa pruzenie... pripadne by sa ladio tuhostou tlmica.
tlmice mam v merku KONI, to je pomerne jasna a spolahliva volba..
ale u tych pruzin, je to laboracia.... sam som vyskusal 3je..
a stale niesom spokojny.....
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/