FUNKCE TURBA

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

FUNKCE TURBA

Příspěvek od Mirek999 »

Tak uz si dlouho pohravam s myslenkou co treba nejak nabastlit turbo na motor o 50ccm a ve dvoutaktu.Dost by me to zajima a dal jsem tento dotaz sem,protoze tady lidi uz neco vi o turbinach.Konkretne myslim treba takoveho Simsona.Jestli by ten malej obsah dokazal roztocit turbo treba nejaky z UNA nebo neco maleho,jak by to ten motor pobral.Jelikoz jsem delal v Subaru tak jsem se s tim dostal do styku a dost by me to zajimalo.Tak co myslite vy,nedelam si prdel myslim to uplne vazne.Melo by to nejakej vysledek??Diky.A jak to je vubec s turbama na dvoutakt??Funguje to na tom??
Naposledy upravil(a) Mirek999 dne 17 úno 2007 15:17, celkem upraveno 1 x.
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)

Uživatelský avatar
krulis
Příspěvky: 1279
Registrován: 09 kvě 2005 13:32
Bydliště: 82°12'N 23°59'E
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od krulis »

turbo na babetu... :lol: zajimavej dotaz, ale nevim jestli s dovutaktem jede trubo ?????
| http://krulis.net | dneska jsem vyskočil z auta, padl přímo na hlavu a odrazil se deset metrů vysoko, osedlal létajícího koně a proletěl jsem se pod karlovým mostem, nevím o ničem vyjímečným co by se dnes stalo....

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Mozna to zni blbe,ale zajima me to dost a nerad bych tady nejake OT,proste jenom odpovedi tykajici se tohoto tematu dekuji.
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

dat na simsona turbo z una je asi jako.... dat na felicii garrett T6 :lol:
kdosi tu chtel driv tunit naky skutr, najdi si to ve starsich prispevcich.

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

rozumik píše:dat na simsona turbo z una je asi jako.... dat na felicii garrett T6 :lol:
kdosi tu chtel driv tunit naky skutr, najdi si to ve starsich prispevcich.

No a to prave nevim a rad bych se o tom neco dozvedel.
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)

Jardafox
Moderátor
Příspěvky: 6530
Registrován: 02 srp 2004 11:27

Příspěvek od Jardafox »

zeptej se qwera, ten na simálovy vozí sedm lidí a ještě při tom zvládá ujíždět policajtům a skákat přes řeku, takže ten to asi otrubený má :lol:
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

Panda píše:zeptej se qwera, ten na simálovy vozí sedm lidí a ještě při tom zvládá ujíždět policajtům a skákat přes řeku, takže ten to asi otrubený má :lol:
Jo to vim to uz jsem nekde cetl,ale koukal jsem do toho stareho prispevku jak chtel oturbit skutra a asi to bude picovina,ale dokazal by ten slabej 2T roztocit to turbo???Aby to neco udelalo??
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

podle mě tam není dostatek spalin aby začali točit turbem tak aby to stačilo, pokud to nebude nějaký pidi turbo ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

turbo neni pohanene spalinama, spocitej si prutok vzduchu tim motorem a mrkni na nejake mapy turb. ale je to skoda penez.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

rozumik píše:turbo neni pohanene spalinama,
no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat :?

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

najmensie dostupne garrett turbo
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 068__1.htm

je stale velke pre tvoj ucel. avsak peugeot ma skuter s kompresorom, tak preco neskusit tuto cestu?

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

raddy píše:
rozumik píše:turbo neni pohanene spalinama,
no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat :?
ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalin :oops: :lol:

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

jistě že je možné pohánět 2T turbo, dokonce bude líp makat, neboť spalin je víc a maj vyšší teplotu.
ovšem pro 50ccm je to nesmysl

kdysi jsem zpracovával kompresor pro motor z Wartburga, byl by ovšem poháněnej od kliky, resp. převodem od setrváku
plnění vycházelo na 1,2litru do 998ccm motoru
ovšem zůstalo jen u výpočtů a výkresu

obecně bude problém, jak to turbo mazat a chladit, 2T nemá olejový okruh, takže leda z využitím např.oilmasteru a olejového chladiče, ale pro motorku je to prakticky nesmysl

na 2T ti bohatě stačí vyleštit kanály, upravit kliku a zajistit dostatek vzduchu pro obohacenou směs, pak můžeš jít s výkonem o 200%, ale většinou na úkor životnosti.
pro Simsona se vyplatí ojnici a kliku navrhnout znovu a nebo přejít aspoň na MZ :wink:
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

rozumik píše:
raddy píše:
rozumik píše:turbo neni pohanene spalinama,
no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat :?
ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalin :oops: :lol:
no a jakej je rozdíl mezi spalinama a proudem spalin ? to je snad naprosto každýmu jasný že tam nehořej vyhořelý spaliny ... :P
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

rozumik píše:
raddy píše:
rozumik píše:turbo neni pohanene spalinama,
no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat :?
ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalin :oops: :lol:
no a jakej je rozdíl mezi spalinama a proudem spalin ? to je snad naprosto každýmu jasný že tam nehořej vyhořelý spaliny ... :P
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Boháček píše:jistě že je možné pohánět 2T turbo, dokonce bude líp makat, neboť spalin je víc a maj vyšší teplotu.
ovšem pro 50ccm je to nesmysl

kdysi jsem zpracovával kompresor pro motor z Wartburga, byl by ovšem poháněnej od kliky, resp. převodem od setrváku
plnění vycházelo na 1,2litru do 998ccm motoru
ovšem zůstalo jen u výpočtů a výkresu

obecně bude problém, jak to turbo mazat a chladit, 2T nemá olejový okruh, takže leda z využitím např.oilmasteru a olejového chladiče, ale pro motorku je to prakticky nesmysl

na 2T ti bohatě stačí vyleštit kanály, upravit kliku a zajistit dostatek vzduchu pro obohacenou směs, pak můžeš jít s výkonem o 200%, ale většinou na úkor životnosti.
pro Simsona se vyplatí ojnici a kliku navrhnout znovu a nebo přejít aspoň na MZ :wink:
a jak jinak bys chtěl pohánět kompresor než převodem z kliky ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

nejsem si úplně jist co napíšu ale při přeplňování dvoutaktu je potřeba mít jinak řešený přepouštěcí kanálky a nevím jestli nemusí mít klapky sání.Jednodušší je určitě kompresor.....
Já sem na fichtlovi zvýšil kopresní poměr vyleštil kanálky spasoval co šlo koupil jiný výfuk a dal K&N a mám větší trysku a jezdím 80km/h......

Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 276
Registrován: 02 zář 2005 23:46
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Lukáš »

Hlavně u 2T motoru musíš mít odpor aby nedocházelo k extrémnímu výplachu ne? na youtube sem kdysi viděl italy co dali do 2T vespy Turbo a docela to aji jelo.
Scooter Yamaha aerox 50ccm : momentálně 16Hp a Vmax 130 dle brzdy... :alien:

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

ať si koupí na babetu to co se prodává pro RC motory - nitro na bombičky do šlehačky a je to ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

To turbo+vše potřebné k tomu by bylo větší než celej motor, kterej by si myslim po pár km vysypal.

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

JJ ja mam zatim prevrtano na 60ccm,korky v klikove hridely,lestene kanaly,nejaka origo svicka co se dava na Simsony prej lepsi nez NGK a jeste nejaky picoviny,.A premejslel jsem taky nad tim ze 2T vylucije vice sracek nez 4T tak asi by se to docela zasiralo.Nespaluje to olej na 100% takze by to asi bylo na hovno z tyhle stranky,no a je pravda to mazani ze by bylo na houby to by byl Simson dvakrat takovej.Sirokej jako prase.
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Krosmen píše:nejsem si úplně jist co napíšu ale při přeplňování dvoutaktu je potřeba mít jinak řešený přepouštěcí kanálky a nevím jestli nemusí mít klapky sání.Jednodušší je určitě kompresor.....
Já sem na fichtlovi zvýšil kopresní poměr vyleštil kanálky spasoval co šlo koupil jiný výfuk a dal K&N a mám větší trysku a jezdím 80km/h......
hehe mam podobný zkušenosti

fichtl - snížená hlava a válec, vybraný kanály + kartery, upravenej píst , odlehčenej pístní čep, ojnice a klikovka stažená na průměru o 1cm , navařený přídavný žebra, vejfuk ze simsona enduro , otočený kolečko na 2jce a ještě na sekundárním převodu tuším že 11zubový kolečko..., karbec normální s upraveným kolínkem a jehlou úplně nejvejš..

..na 2jku to dle tacháče z kola atakovalo 60km/h trojka se rozjížděla trochu dýl, ale těch 80km/h to mohlo jet :lol: ten motor točil jak nevím co..motorovka byla hadr :) škoda že životnost tohodle motoru byla jen cca 200ostrejch km....pak vylítal píst vejfukem... :cry:

v budoucnosti se chci pokusit udělat podobnou zabijačku z pařeza.. ten má většinu rozměrů v motoru (mysli tím rozměry a váhu ojnic, kliky, ložisek a kanálů- co při hodně podobným výkonu vůči fichtlovi znamená teoreticky větší , ale taky kratší srandu..) podstatně menší...


souhlasím s tím, že je třeba mít asi nějaký šoupátka na rozvod směsi.. s přeplňováním by toho moc vylítalo jen tak vejfukem... jinak se můžeš inspirovat na lokomotivě "Sergej" .. to je dvoutaktní turbodiesel...)

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od Bordel »

MarauderZ28 píše:podle mě tam není dostatek spalin aby začali točit turbem tak aby to stačilo, pokud to nebude nějaký pidi turbo ...
tady by se mozna vyplatilo poridit ten "ilektrik paur bustr" :lol:
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Tohle mě děsně láká. Dostal jsem ve 14ti letech P21 a trhalo mi to ruce. :lol: Bylo to ještě před střední školou, kdy jsem do něj narval cca 20-30tis. :cry: Prakticky jsem všechno vyměnil za nové. Pak jsem ho prodal za 500Kč. :roll:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:
rozumik píše:
raddy píše: no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat :?
ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalin :oops: :lol:
no a jakej je rozdíl mezi spalinama a proudem spalin ? to je snad naprosto každýmu jasný že tam nehořej vyhořelý spaliny ... :P
No hlavne slo o to, ze ho neroztaci kineticka energie, ale hlavne tepelne rozdily plynu pred a za turbem. Uz na to probehla krvava debata, jestli je turbo mechanickej nebo tepelnej stroj :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

takže mi chce někdo tvrdit, že spaliny co letěj z motoru s tím turbem vůbec netočí, ale točí s ním rozdil teplot před a za turbem jo ? Pokud někdo tvrdí, že ta druhá možnost určitě je schopen říct ten rozdíl teplot jakej tam je ...

P.S. kdybys tu diskašn o tom tepelným stroji našel tak mi jí postni, docela bych si to přečetl :o)
Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 16 úno 2007 09:29, celkem upraveno 1 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Princip Turbodmychadla

Kompresor a turbína jsou uloženy na společném hřídeli. K turbíně jsou kolmo ke směru její osy přiváděny výfukové plyny, které oběžné kolo turbiny urychlují a předávají jí tak část své kinetické energie.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

a z jiného zdroje, myslím, že víc k tomu není co dodat neb je naprosto jasný, že turbo pohání kinetická energie pohybujících se spalin co vychází z motoru ...

Kinetická energie (též pohybová energie) je jeden z druhů mechanické energie, kterou má pohybující se těleso.

Velikost kinetické energie závisí na hmotnosti a rychlosti tělesa. Jestliže těleso je těleso v klidu, jeho energie je nulová.

Princip turbodmychadla

Turbodmychadlo je kompresor poháněný výfukovými plyny. Skládá se ze dvou hlavních částí – dmychadlové a turbínové. Dmychadlo stlačuje vzduch vstupující do motoru a výrazně tak zvyšuje jeho objemovou účinnost oproti klasickému nepřeplňovanému motoru. Turbína pohánějící dmychadlo je roztáčena výfukovými plyny vystupujícími z motoru a je umístěna na stejné hřídeli.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

kdyby bylo turbo roztacene kinetickou energii, tak zabira linearne jak kompresor. je pohanene rozdilama teplot pred/za turbinou jak rika beaver.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo 2T

Příspěvek od MarauderZ28 »

kdes to vyčetl neb všude kam se podívám píšou o kinetický energii ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“