Samozrejme ,ze rychlost vyfukovych splodin je spojena s teplotou prave spalene smesi. Ale tim ,ze omotam vyfukove potrubi u turbo motoru nezvysim ucinnost(vykon) turba jako takoveho(jak se tu beaver zminoval).Jde o to,ze turbo funguje na rozdilu tlaku a tedy i teploty vyf.plynu vyprodukovaneho "motorem" od tlaku atmosferickeho.Idaho píše:pokud by jsi dokázal ty plyny před turbem nahřát behem dejme tomu setiny vteřiny na teplotu jakou mají ty plyny při spalování ( tudíž by tam nastal stejnej tepelnej rozdíl ve stejné době - teplota by se bnestíhala vyrovnávat ) tak za čnou pusobit dva efekty, jeden ten že teplý plyn začne proudit do míst studenějších aby se vyrovnal rozdíl, a zároven ten horkej plyn expanduje. Tím jak epxanduej ) a snaží se dostat do míst studenějších tím vzniká proudení plynz. Částice proudícího plynu narážejí do lopatek turba a část své energie ( tepelné i kinetické, protože s teplotou plynu se zrychluje pohyb částic v něm - narustá jejich kinetická energie ) a pokračuje dál.mrazik píše:Beaver podle tve teorie by stacilo bez zapnuteho motoru jen ohrat svody pred turbem a automaticky by se melo roztocit turbo. Samozrejme nesmysl.
A hlavne motas dve veci dohromady - teplotu a tlak. Teplota v tomto pripade hraje spise negativnbi roli, protoze ohriva teleso turba, nasavany vzduch atd. NEJdulezitejsi je ten tlak, ktery chce nekudy utect a pri dalsim otevreni vyfukoveho ventilu na nej tlaci dalsi spaliny, takze zdrha pres lopatky turba, ktera maji tvar aby se roztocili.
takže v podsatte pravdu máte oba, jak Mara - že turbo pohání kinetická energie plynu tak beaver - ona s enevezme sama od sebe.
v podstatě je to stejný pricnip jako vítr. Ten také vzniká tím že někde je větší telopta, jinde nižší a začne tedy vzduch proudit. jak jinak vznikne orkán , kterej udelí kinetickou energii vaší střeše
Takže Mara má pravdu v tom že turbo roztáčí ve finálním dusledku kinetická neregie molekul plynu ale ta energie právě vzniká přeměnou z energie tepelné.
FUNKCE TURBA
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
Naposledy upravil(a) Alfoun dne 16 úno 2007 14:45, celkem upraveno 1 x.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
Naprosto a bez debat souhlasím že Kinetická energije pohání lopatky turbodmychadla...
Podle teorie rozdílů teplot by turbo tedy nefungovalo když by bylo umístěno třeba v kufra zatimco motor je vre předu pod kapotou....a hle vono to funguje i když rozdíl telot neni téměř žádnej....jde o to že plyny nají pohybovou energii dano hořením směsi ve válcích a jejím následném uvolnění do uzavřenéh prostoru...takže zkuste si ověřit jak je to s tlakem v uzavřených prostorech jak se šíří jak ztrácí energii......
nebo třeba ste neviděli turbo který bylo umístěna na podběhu a k němu vedli cca metr dlouhý svody?
Podle teorie rozdílů teplot by turbo tedy nefungovalo když by bylo umístěno třeba v kufra zatimco motor je vre předu pod kapotou....a hle vono to funguje i když rozdíl telot neni téměř žádnej....jde o to že plyny nají pohybovou energii dano hořením směsi ve válcích a jejím následném uvolnění do uzavřenéh prostoru...takže zkuste si ověřit jak je to s tlakem v uzavřených prostorech jak se šíří jak ztrácí energii......
nebo třeba ste neviděli turbo který bylo umístěna na podběhu a k němu vedli cca metr dlouhý svody?
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Taky by to fungovalo,ale urcite by turbo nemelo takovou ucinnost.Trvalo by delsi cas(odhaduji 5s na metr potrubiKrosmen píše:Naprosto a bez debat souhlasím že Kinetická energije pohání lopatky turbodmychadla...
Podle teorie rozdílů teplot by turbo tedy nefungovalo když by bylo umístěno třeba v kufra zatimco motor je vre předu pod kapotou....a hle vono to funguje i když rozdíl telot neni téměř žádnej....jde o to že plyny nají pohybovou energii dano hořením směsi ve válcích a jejím následném uvolnění do uzavřenéh prostoru...takže zkuste si ověřit jak je to s tlakem v uzavřených prostorech jak se šíří jak ztrácí energii......
nebo třeba ste neviděli turbo který bylo umístěna na podběhu a k němu vedli cca metr dlouhý svody?


http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
Beaver to jsem si myslel že seš chytřejší teda...
Beztak má ale pravdu, taky bych to kinetickou energií nenazývel spíš bych to nazval tlakovou energií, protože ten vzruch má ve válci nějaký tlak a ten tlak musí ven že ano a ten tlak se uvolňuje do atmosféry kde je menší tlak tudíž bych to nazýval tlakovou silou.
Beztak má ale pravdu, taky bych to kinetickou energií nenazývel spíš bych to nazval tlakovou energií, protože ten vzruch má ve válci nějaký tlak a ten tlak musí ven že ano a ten tlak se uvolňuje do atmosféry kde je menší tlak tudíž bych to nazýval tlakovou silou.
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
jasně, ty bys to nazýval tlakovou silou, ale jenom prorože seš debil - ta věc má svůj správnej název kterej se používá a nebude se měnit jen protože buran z dolní lhoty žral fazole a má tlaky ve střevech ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jinak pro zajímavot někdo montuje turba co nejblíž motoru a někdo co nejdál 



PERFORMANCE RESULTS
Boost: 5 psi
¦ Rear Wheel Horsepower: 414
¦ %’d increase: 30%
¦ Rear Wheel Torque: 450
¦ %’d increase: 35%
U.S. Patent Number: 6,745,568.
Boost: 8 psi
¦ Rear Wheel Horsepower: 508
¦ %’d increase: 59%
¦ Rear Wheel Torque: 548
¦ %’d increase: 64%





PERFORMANCE RESULTS
Boost: 5 psi
¦ Rear Wheel Horsepower: 414
¦ %’d increase: 30%
¦ Rear Wheel Torque: 450
¦ %’d increase: 35%
U.S. Patent Number: 6,745,568.
Boost: 8 psi
¦ Rear Wheel Horsepower: 508
¦ %’d increase: 59%
¦ Rear Wheel Torque: 548
¦ %’d increase: 64%

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Turbo 2T
rad by som podotkol (ale vlastne to tu uz bolo povedane), teplota, rychlost a tlak plynu su veliciny "viazane" jedna na druhu.
tvrdit ze turbo pracuje na zaklade len jednej z tych veci je hlupost.
vdaka teplu vznikne tlak, rozdielom tlaku vznikne rychlost (alebo skorej smer prudenia). a tym ze plyn "premeni" svoju rychlost na rotaciu turba, klesne teplota.
pretoze na molekularnej urovni je rychlost a teplota vlastne to iste
edit: samozrejme redukovat prudenie plynov na podobnu uroven neni dost dobre mozne.
tvrdit ze turbo pracuje na zaklade len jednej z tych veci je hlupost.
vdaka teplu vznikne tlak, rozdielom tlaku vznikne rychlost (alebo skorej smer prudenia). a tym ze plyn "premeni" svoju rychlost na rotaciu turba, klesne teplota.
pretoze na molekularnej urovni je rychlost a teplota vlastne to iste
edit: samozrejme redukovat prudenie plynov na podobnu uroven neni dost dobre mozne.
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
maro seš fakt kokot
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Re: Turbo 2T
Idaho na hrad !!!Idaho píše:.... Tím jak epxanduej ) a snaží se dostat do míst studenějších tím vzniká proudení plynz. Částice proudícího plynu narážejí do lopatek turba a část své energie ( tepelné i kinetické, protože s teplotou plynu se zrychluje pohyb částic v něm - narustá jejich kinetická energie ) a pokračuje dál.
takže v podsatte pravdu máte oba, jak Mara - že turbo pohání kinetická energie plynu tak beaver - ona s enevezme sama od sebe.
....
Takže Mara má pravdu v tom že turbo roztáčí ve finálním dusledku kinetická neregie molekul plynu ale ta energie právě vzniká přeměnou z energie tepelné.
jinak to s váma není možný

a sergej - jak tu někdo psal - neni turbodiesel, je to jen 2T diesel, ovšem se stálou olejovou náplní, kde sacím okruhem prochází jen vzduch, nafta je vstřikována klasicky.
ten samý motor se používal i v ponorkách
jak se tu někdo ptal, jak bych poháněl kompresor ?, když ne od kliky
u toho W bylo podstatně jednodušší mu udělat náhon od klínového řemene, čímž by ovšem docházelo ke skluzu, ale ono je to u kompresoru asi jedno.
jak říkám, byla to studie
a proč by turbo na 2T nefungovalo ?
naopak, jak už jsem napsal, 2T využije mnohem méně energie z paliva pro vlastní práci, tedy zbytek odejde výfukem, takže efektivita turba by v tomhle případě a po těch 6-ti vysvětlujících stránkách byla vyšší
vzdělání není zárukou inteligence
Opet v podstate blbost. Turbo bude fungovat i na konci vyfuku a to proto, ze zapominate na jednu podstatnou vec. Ty horke plyny PRED TURBEM se rozpinaji a nemaji kam utikat - jedine pres turbo. Naopak ZA TURBEM se mohou rozpinat dle libosti a utikat ven z vyfuku (to je duvod, proc se u turbomotoru pouzivaji otevrene vyfuky bez ohybu - cim lepe odstranit spaliny za turbem, tim lehci bude pro ty co cekaji pred turbem se tam dostat, turbinu nebude nic brzdit). Pokud tedy budete mit turbo az na konci potrubi, nezmeni se nijak princip turba - ono k nemu bude totiz potreba tahat i metrove trubky vzduchoveho okruhu a nez je turbo zaplni tlakem, tak to bude trvat - a turbolag je na svete. Ucinnost turba na konci vyfuku bude navic nizsi prave diky tomu, ze spaliny po ceste vyfukem ochladnou a tim padem ztrati i ten tlak. Takze jak vidno, teplota je opravdu velice uzce spjata s tim tlakem a je pro provoz turba dost podstatna, bez ni zadnej tlak nebude. Proto zapomen na to, ze by motor "tlakoval" potrubi pred turbem - tam jsou spaliny uz od okamziku kdy motor nastartujes.Alfoun píše:Taky by to fungovalo,ale urcite by turbo nemelo takovou ucinnost.Trvalo by delsi cas(odhaduji 5s na metr potrubiKrosmen píše:Naprosto a bez debat souhlasím že Kinetická energije pohání lopatky turbodmychadla...
Podle teorie rozdílů teplot by turbo tedy nefungovalo když by bylo umístěno třeba v kufra zatimco motor je vre předu pod kapotou....a hle vono to funguje i když rozdíl telot neni téměř žádnej....jde o to že plyny nají pohybovou energii dano hořením směsi ve válcích a jejím následném uvolnění do uzavřenéh prostoru...takže zkuste si ověřit jak je to s tlakem v uzavřených prostorech jak se šíří jak ztrácí energii......
nebo třeba ste neviděli turbo který bylo umístěna na podběhu a k němu vedli cca metr dlouhý svody?![]()
nez by se ve vyfukovem potrubi vytvoril potrebny tlak k roztoceni turbiny.
Zivot je samy zklamaniVecernicek píše:Beaver to jsem si myslel že seš chytřejší teda...

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Nikde jsem nenapsal ze motor tlakuje prostor pred turbinou. To jsi si zas neco vymyslel. Motor produkuje horke plyny cimz se vytvari potrebny tlak pro funkci turba. Ty zapomen na to,ze nejdulezitejsi vec pro funkci turba je to aby se natlakovala saci cast. I kdyz je to samozrejme vsechno spojene.Beaver píše:Opet v podstate blbost. Turbo bude fungovat i na konci vyfuku a to proto, ze zapominate na jednu podstatnou vec. Ty horke plyny PRED TURBEM se rozpinaji a nemaji kam utikat - jedine pres turbo. Naopak ZA TURBEM se mohou rozpinat dle libosti a utikat ven z vyfuku (to je duvod, proc se u turbomotoru pouzivaji otevrene vyfuky bez ohybu - cim lepe odstranit spaliny za turbem, tim lehci bude pro ty co cekaji pred turbem se tam dostat, turbinu nebude nic brzdit). Pokud tedy budete mit turbo az na konci potrubi, nezmeni se nijak princip turba - ono k nemu bude totiz potreba tahat i metrove trubky vzduchoveho okruhu a nez je turbo zaplni tlakem, tak to bude trvat - a turbolag je na svete. Ucinnost turba na konci vyfuku bude navic nizsi prave diky tomu, ze spaliny po ceste vyfukem ochladnou a tim padem ztrati i ten tlak. Takze jak vidno, teplota je opravdu velice uzce spjata s tim tlakem a je pro provoz turba dost podstatna, bez ni zadnej tlak nebude. Proto zapomen na to, ze by motor "tlakoval" potrubi pred turbem - tam jsou spaliny uz od okamziku kdy motor nastartujes.Alfoun píše:Taky by to fungovalo,ale urcite by turbo nemelo takovou ucinnost.Trvalo by delsi cas(odhaduji 5s na metr potrubiKrosmen píše:Naprosto a bez debat souhlasím že Kinetická energije pohání lopatky turbodmychadla...
Podle teorie rozdílů teplot by turbo tedy nefungovalo když by bylo umístěno třeba v kufra zatimco motor je vre předu pod kapotou....a hle vono to funguje i když rozdíl telot neni téměř žádnej....jde o to že plyny nají pohybovou energii dano hořením směsi ve válcích a jejím následném uvolnění do uzavřenéh prostoru...takže zkuste si ověřit jak je to s tlakem v uzavřených prostorech jak se šíří jak ztrácí energii......
nebo třeba ste neviděli turbo který bylo umístěna na podběhu a k němu vedli cca metr dlouhý svody?![]()
nez by se ve vyfukovem potrubi vytvoril potrebny tlak k roztoceni turbiny.
Zivot je samy zklamaniVecernicek píše:Beaver to jsem si myslel že seš chytřejší teda...
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
Nepisu, ze pro funkci turba je potreba tlakovat saci cast, ale to, ze tu prodlevu turba zpusobuje nutnost naplnit vzduchem to sani. V okamziku, kdy bez BOV zpomalis turbo zavrenim klapky a nasledne ji otevres, zacne se turbo zase roztacet - jenze motor ted jede na NA rezim, protoze v sacim potrubi nemas pretlak, na ten teprve cekas (motor totiz spotreboval ten tlak co tam zbyl a turbo se jeste neroztocilo). Turbo musi znova ten tlak v potrubi vytvorit - a nez se tak stane, jsi v oblasti zvane turbodira. A to i pres skutecnost, ze spalin je pro turbo dostatek.Alfoun píše:Nikde jsem nenapsal ze motor tlakuje prostor pred turbinou. To jsi si zas neco vymyslel. Motor produkuje horke plyny cimz se vytvari potrebny tlak pro funkci turba. Ty zapomen na to,ze nejdulezitejsi vec pro funkci turba je to aby se natlakovala saci cast. I kdyz je to samozrejme vsechno spojene.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Ono je to spis tim,ze pokud pridas plyn(u benzinu se do motoru dostava vice vzduchu,ktery s vice palivem vytvori vetsi objem spalin a u naftaku se zase zvysi mnozstvi dodaneho paliva),tak motor vyprodukuje vice spalin pro rychlejsi roztoceni turba. Tak to chapu ja.Beaver píše:Nepisu, ze pro funkci turba je potreba tlakovat saci cast, ale to, ze tu prodlevu turba zpusobuje nutnost naplnit vzduchem to sani. V okamziku, kdy bez BOV zpomalis turbo zavrenim klapky a nasledne ji otevres, zacne se turbo zase roztacet - jenze motor ted jede na NA rezim, protoze v sacim potrubi nemas pretlak, na ten teprve cekas (motor totiz spotreboval ten tlak co tam zbyl a turbo se jeste neroztocilo). Turbo musi znova ten tlak v potrubi vytvorit - a nez se tak stane, jsi v oblasti zvane turbodira. A to i pres skutecnost, ze spalin je pro turbo dostatek.Alfoun píše:Nikde jsem nenapsal ze motor tlakuje prostor pred turbinou. To jsi si zas neco vymyslel. Motor produkuje horke plyny cimz se vytvari potrebny tlak pro funkci turba. Ty zapomen na to,ze nejdulezitejsi vec pro funkci turba je to aby se natlakovala saci cast. I kdyz je to samozrejme vsechno spojene.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
A jak to souvisi s tou turbodirou ? Turbodira je vyslovene efekt vznikajici pri prerazeni.Alfoun píše:Ono je to spis tim,ze pokud pridas plyn(u benzinu se do motoru dostava vice vzduchu,ktery s vice palivem vytvori vetsi objem spalin a u naftaku se zase zvysi mnozstvi dodaneho paliva),tak motor vyprodukuje vice spalin pro rychlejsi roztoceni turba. Tak to chapu ja.Beaver píše:Nepisu, ze pro funkci turba je potreba tlakovat saci cast, ale to, ze tu prodlevu turba zpusobuje nutnost naplnit vzduchem to sani. V okamziku, kdy bez BOV zpomalis turbo zavrenim klapky a nasledne ji otevres, zacne se turbo zase roztacet - jenze motor ted jede na NA rezim, protoze v sacim potrubi nemas pretlak, na ten teprve cekas (motor totiz spotreboval ten tlak co tam zbyl a turbo se jeste neroztocilo). Turbo musi znova ten tlak v potrubi vytvorit - a nez se tak stane, jsi v oblasti zvane turbodira. A to i pres skutecnost, ze spalin je pro turbo dostatek.Alfoun píše:Nikde jsem nenapsal ze motor tlakuje prostor pred turbinou. To jsi si zas neco vymyslel. Motor produkuje horke plyny cimz se vytvari potrebny tlak pro funkci turba. Ty zapomen na to,ze nejdulezitejsi vec pro funkci turba je to aby se natlakovala saci cast. I kdyz je to samozrejme vsechno spojene.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Turbodira je podle me to ,ze se rychle prida plyn,ale pri nedostaku pretlaku od turba vznika prave ta prodleva.Napr,u komresoru je to jine tam se to toci v zavislosti na momentalnich otackach motoru atim padem je tam potrebny tlak porad. Prakticky se v ten okamzik motor toci jakoby rychleji nez turbo,proto je tam douraBeaver píše:A jak to souvisi s tou turbodirou ? Turbodira je vyslovene efekt vznikajici pri prerazeni.Alfoun píše:Ono je to spis tim,ze pokud pridas plyn(u benzinu se do motoru dostava vice vzduchu,ktery s vice palivem vytvori vetsi objem spalin a u naftaku se zase zvysi mnozstvi dodaneho paliva),tak motor vyprodukuje vice spalin pro rychlejsi roztoceni turba. Tak to chapu ja.Beaver píše: Nepisu, ze pro funkci turba je potreba tlakovat saci cast, ale to, ze tu prodlevu turba zpusobuje nutnost naplnit vzduchem to sani. V okamziku, kdy bez BOV zpomalis turbo zavrenim klapky a nasledne ji otevres, zacne se turbo zase roztacet - jenze motor ted jede na NA rezim, protoze v sacim potrubi nemas pretlak, na ten teprve cekas (motor totiz spotreboval ten tlak co tam zbyl a turbo se jeste neroztocilo). Turbo musi znova ten tlak v potrubi vytvorit - a nez se tak stane, jsi v oblasti zvane turbodira. A to i pres skutecnost, ze spalin je pro turbo dostatek.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
Nech se od nekoho svezt v aute s turbem - pokud pojedes dejme tomu na pul plynu, turbo bude tlacit a ty prislapnes plyn do podlahy, zadna prodleva se konat nebude, akorat ti to zatlaci oci do dulku. Pokud ale pred tim uberes plyn a zavre se klapka, zpomali se kompresorove kolo a ztratis plnici tlak, pri naslednem seslapnuti plynu ti bude chybet - a to je turbodira. A turbo se toci rozhodne rychleji, jeste jsem nevidel v aute motor co toci 50 tisic otacek za minutuAlfoun píše:Turbodira je podle me to ,ze se rychle prida plyn,ale pri nedostaku pretlaku od turba vznika prave ta prodleva.Napr,u komresoru je to jine tam se to toci v zavislosti na momentalnich otackach motoru atim padem je tam potrebny tlak porad. Prakticky se v ten okamzik motor toci rychleji nez turbo,proto je tam douraBeaver píše:A jak to souvisi s tou turbodirou ? Turbodira je vyslovene efekt vznikajici pri prerazeni.Alfoun píše:Ono je to spis tim,ze pokud pridas plyn(u benzinu se do motoru dostava vice vzduchu,ktery s vice palivem vytvori vetsi objem spalin a u naftaku se zase zvysi mnozstvi dodaneho paliva),tak motor vyprodukuje vice spalin pro rychlejsi roztoceni turba. Tak to chapu ja.

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
koukam .... sami pani odbornici. Par jich vi o cem pise. Turbo je tepejny stroj ........ Kdo si mysli, ze lopatky pohani pouze kineticka energie vyfukovych zplodin nema o fyzice ani paru.
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Wikipedia rulezzz A turbocharger is a compressor or pump that recovers energy from one moving fluid stream and uses it to add energy to another moving fluid stream. It is used to recover either kinetic or heat energy in industrial processes, however it is most often used to recover heat from the exhaust gasses of an internal-combustion engine that would normally be expelled as waste heat and uses that energy to compress air for the engine's intake.tom28 píše:Ty máš nějaký konkrétní důkaz, o tom že teplota roztáčí turbo?
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
Re: FUNKCE TURBA
jestli sem to pochopil tak těch 8 stránek hádání je tu jenom kvuli tomu že rozumim umí přečíst 2 slova z textu o turbu a k tomu mu marauder doplní celej odstavec a rozumík podle nicku asi nemá rozum a nepochopil to a pořád mlel ty 2 slova dokola
vw golf II 1.6 carb.
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>
Nejsem nějaký zdatný angličtinář, ale energie plynů z motoru rotáčí turbo, ale tím že jsou ty plyny teplé jestě neznamená, že teplo otáčí turbem. Turbo využívá odpadní energie z motoru "energie plynů" ale to ještě neznamená jejich teploty. Tlak a teplota u spalovacího motoru jde ruku v ruce ale jakou tu práci tu teplo udělá? Teplo je nezádoucí energie. Čím méně energie při procesu spalování se přetvoří v teplo tím lépe. turbo možná pohlcuje teplo, ale to je tak asi všechno, protože tomu stojí v cestě. No a těď to když to nějaký hoch třeba z amerického servru vloží do svého fora ještě neznamená, že můj názor je důkaz.
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
turbo nepohlcuje teplo,ale energii z rozpinajicich se plynu,ktere jsou horke.tom28 píše:Nejsem nějaký zdatný angličtinář, ale energie plynů z motoru rotáčí turbo, ale tím že jsou ty plyny teplé jestě neznamená, že teplo otáčí turbem. Turbo využívá odpadní energie z motoru "energie plynů" ale to ještě neznamená jejich teploty. Tlak a teplota u spalovacího motoru jde ruku v ruce ale jakou tu práci tu teplo udělá? Teplo je nezádoucí energie. Čím méně energie při procesu spalování se přetvoří v teplo tím lépe. turbo možná pohlcuje teplo, ale to je tak asi všechno, protože tomu stojí v cestě. No a těď to když to nějaký hoch třeba z amerického servru vloží do svého fora ještě neznamená, že můj názor je důkaz.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp