LJay: Honda CRX 2G ED9 - R.I.P.

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od blázen »

testováno na motorech v "psi" to je trošku blbost..20psi malýho turba je nic.. 8psi nějakého velkého může být násobně víc ve výsledku ..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja ti teda nechcem do toho kecat...
ale Taboo tu onehda pisal, ze tato uprava je naprd...
(a ja si to tiez myslim... :roll: )
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

blázen: vím, že psi ti nic neřeknou pokud nevíš velikost kompresoru. Vzal sem to jako výňatek z textu od ENDYNs, který tuhle metodu dost používají.

JRD McLAREN: nemáš náhodou odkaz na ten topic, nebo alespoň pod čím ho hledat. docela rád bych si ho přečetl.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

neviem si teraz narychlo spomenut, ze kde to asi tak bolo..
kedze niektore "odborne debaty" s Taboom sa dost casto zvrhli na OT..
a v teme sa casto debatovalo o inom, nez bol jej povodny nazov...

fak neviem ci nieco riesil Krossmen, alebo 2Bera , ked uvazoval o vlozkach Darton...

v kazdom pripade, ja som nazoru, ze ta uprava pomocou tych "srubov do bloku"
pocas zahriatia / nasledkom rozdielnej tepelnej roztaznosti materialov / sposobi len dve veci..
bud ze sruby zvysia tlak na vlozku, cim by mohli na vrchu valca vytvarat tlak co bude sposobovat ovalitu valca.. (nutit valec k ovalite v jeho hornej casti)
alebo opacny pripad, ze pri zahriati sa tie sruby prestanu dotykat toho valca, teda nebudu vytvarat ziadny tlak nan (= zbytocnost)..
(tiez je tu moznost ze sa valce ani nepohnu, ale vyvali von bok bloku motora ..)

ak by sa ta nikasilova 4vlozka valcov mala akosi sama pohybovat v bloku, alebo mat tendenciu sa hybat, v momente ked je hava namontovana,
a teda na telesa valcov posobi tlak (z vrchu), tak by si teraz pri demontazi mal vidiet stopy po takomto pohybe..
a tiez je docela mozne ze by to "vnutro bloku", teda valce, uz boli z bloku vylomene alebo minimalne popraskane na spodnej casti, nasledkom takehoto pohybu..
..hlinik totiz moc pruzny neni, a teda taketo mechanicke namahanie by uz bolo poznat..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Ty piny musí být z toho samýho materiálu co je blok, aby měly stejnou teplotní charakteristiku jako zbytek bloku. Jinak je to jak píšeš k prdu a nebo spíš na škodu. Honda má blok vyrobený z hliníku 356-T6, takže pokud neseženu ten samý tak to ani dělat nebudu.

Oni se ty piny nemontují ani tak k vršku vložky jako spíš k jejímu středu, nebo spíš k místu kde píst mění směr pohybu a kde vznikají největší vibrace. Tím že se vložka opře o stěnu bloku se vibrace výrazně utlumí a sníží se tak riziko prasknutí vložky.

To že se válec může v horní části vlivem tlaku roztahovat tohle uplně neřeší, ale co sem tak četl, tak na moje výkonový požadavky by měly v klidu stačit origo vložky a ten posting tam bude jen jako plus.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
AR166
Příspěvky: 5538
Registrován: 01 bře 2009 19:36
Bydliště: Sokolov-Svatava
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od AR166 »

.. pamatuju si na to: viewtopic.php?f=33&t=96450&p=1770374&hi ... g#p1770374" onclick="window.open(this.href);return false;
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen) :D

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

AR166: díky za odkaz.

Pročítal sem ještě znovu zahraniční honda fora a podle toho co sem četl, tak seriový vložky jsou použitelný zhruba do 430whp a blok asi do 600whp. Takže udělám jen posting , aby se snížily vibrace vložky v uložení a víc to řešit nebudu. Všechno stejně záleží na naladění jednotky. Pokud to nebude dobrý, tak by odešly dartony a to i při takhle nízkým výkonu, kterej bych chtěl z motoru dostat.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

jjj....to je to tema...

tak drziim palce...
(so zhananim hlinniku)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

JRD McLAREN: Dík, uvidíme jestli ho vůbec seženu. Uplně jednoduchý to asi nebude a z jinýho materiálu to rozhodně dělat nebudu, protože by to mohlo být spíš na škodu.


Ještě bych měl jeden dotaz. Zkoušeli jste někdo upravovat vršky pístů?

Pár lidí na D-series.org mi radilo, že sražením ostrých hran, který zůstávají po CNC obrábění vršku pístu se dá snížit náchylnost k detonování. Tady je odkaz na článek od ENDYN, kde je to popsaný http://www.theoldone.com/articles/engin ... tons1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Logiku to má, ale nevím jestli sem to schopný udělat ručně tak přesně,abych nějak enormě nerozhodil vyvážení pístu a ten už pak nešel dovážit zpátky.
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

1500ka ci 2000ka smirgel...pod vodou...
trochu tie hrany na vrchu liznut... a bude to OK..

este tu ktorysi aj lestil cely vrch piestu...
do zrkadloveho lesku...
asi si to na jednom starom skusim..
(nove zatial neham tak)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

JRD McLAREN: já zas četl, že leštit vršek pístu do zrcadlovýho lesku je spíš na škodu, protože tepelná energie z výbuchu se na tomhle povrhu nerozprostírá tak efektivně a spíš se od něj jakoby odráží. Další věcí je co, že při lehkým texturování povrchu pístu se na něm časem utvoří uhlíkatý povlak, který by měl zvyšovat jeho odolnost.

Sice sem se musel chvilku přemlouvat, protože se mi moc nechtělo hrabat do novejch pístů, který stály docela dost peněz, ale nakonec sem se pustil do úpravy vršků pístů. Zaoblil sem všechny hrany a celý to pak zabrousil do lehkýho matu, tak snad to pomůže trochu zoptimalizovat spalovací proces. Na ENDYNs sem četl, že touhle úpravou se jim podařilo získat na 340 koňovym motoru dalších 28koní, ale hlavně se tím trochu sníží sklony k detonování a to se mi při docela velký kompresi hodí.

Na druhým obrázku je vidět porovnání upravenýho pístu (vlevo) oproti originálnímu (vravo)
písty 07.jpg
písty 07.jpg (95.27 KiB) Zobrazeno 2541 x
písty 08.jpg
písty 08.jpg (118.86 KiB) Zobrazeno 2541 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

ja planujem to iste..
lebo na tomto pieste je tych ostrych hran viac nez dost...
Obrázek

to ze sa casom na vrchu piestu usadi karbon viem, a ze posobi ako tepelna izolacia tiez..
v zavislosti od drsonsti povrchu je potom hrubka toho karbonu od cca 0.5mm po 2mm
(ale to tie zavisi aj od pouziteho paliva, sposobu jazdy a tak..)

keby som si tak vedel spomenut, ze kto tu lestitl ten vrch piestu ... :?
ze jak vlastne dopadol..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
AR166
Příspěvky: 5538
Registrován: 01 bře 2009 19:36
Bydliště: Sokolov-Svatava
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od AR166 »

nebyl to Bóďa?
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen) :D

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

no nevim...
pamatam si akurat ze pisal, ze pri tom lesteni sice dal dole tu povodnu povrchovu upravu piestu...
ale piest bol z vrchu fakt lesky jak zrkadlo..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
AR166
Příspěvky: 5538
Registrován: 01 bře 2009 19:36
Bydliště: Sokolov-Svatava
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od AR166 »

je to ono? viewtopic.php?f=116&t=67231&p=1535764&h ... y#p1535764" onclick="window.open(this.href);return false;
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen) :D

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od kony5 »

když je to tak dobrá uprava, tak proč výrobce už z výroby nesrazí ty hrany když jsou to performance písty???teď nerýpu jen se ptám :D

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

kony5: dražší písty bývají zaoblený, takže tipuju, že je to na těch levnějších není kvuli snížení nákladů na výrobu.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Ještě sem koukal na vršek spalovací komory a napadlo mně, že by mohlo pomoc kdybych srazil hrany který sem vyznačil na fotce. Když dám bacha, abych se nedotknul ventilových sedel, tak by to mělo být OK.
hlava 05.jpg
hlava 05.jpg (167.21 KiB) Zobrazeno 2437 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska sem konečně doladil vršky pístů. Celkem sem na tom strávil tak 8 hodin broušení, ale výsledek vypadá celkem k světu :) No a teď sem se pustil do úpravy vršku spalovacího prostoru.
písty 09.jpg
písty 09.jpg (92.22 KiB) Zobrazeno 2357 x
hlava 06.jpg
hlava 06.jpg (125.94 KiB) Zobrazeno 2357 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

este predavaju take "lestiece" gumenne brusiace nastavce na vrtacku..
s ktorym sa da to vnutro spalovaku celkom pekne a jednoducho vylestit..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Jj ty znám. Viděl sem, že je prodávají i jako nástavce na dremel.
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Vršek komory už je upravený. Ještě ho možná trochu Vezmu silikonovým kotoučkem a bude to OK.

Nevíte někdo o někom kdo pracuje s LEXANem / MAKROLONem? Potřeboval bych někde sehnat tabuli tak metr x metr a šířce 4mm.
hlava 07.jpg
hlava 07.jpg (185.56 KiB) Zobrazeno 2186 x
www.jfperformance.cz

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od kony5 »

makrolon mužu mít ...rozměr neni problem zaleží odkud jsi... chceš to na šibr?

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Butcher »

Makrolon na šíbr?? :shock:
KEHO rennsport

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od kony5 »

:D je to lehke a vcelku pevné, je na výběr spoustu tlouštěk,,, místo puvodního skleněného šíbru jako záslepka idealní...

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

kony5: jj přesně tak chci to na šíbr. Bydlím kousek od Liberce. Myslíš že by sem od tebe mohl koupit kus velikej tak metr na metr a síle 4mm?
www.jfperformance.cz

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od kony5 »

sem od ostravy, já to tady kupuju od borcu co dělaj zastřešení bazénů tak to skus někde u vás sehnat....klidně ti to pošlu pokud to neseženeš....

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

kony5: ok zkusím ještě pohledat a když tak se ozvu

Dneska sem konečně měl čas sehnat závitník a závitový očko M10x1, takže sem se pustil do výroby postů. Jako zdroj materiálu sem nakonec použil jeden starý blok co mi ležel doma. Opracovávat to jde skvěle, takže je to docela prima práce. Zatím mám hotový čtyři posty zbylých 8 dodělám o víkendu až na to bude pořádně čas. Délku postů sem zatím neřešil. Ta se doladí, až je cvičně našroubuju do bloku.
posty 01.jpg
posty 01.jpg (167.03 KiB) Zobrazeno 1987 x
posty 02.jpg
posty 02.jpg (93.1 KiB) Zobrazeno 1987 x
posty 03.jpg
posty 03.jpg (161.42 KiB) Zobrazeno 1987 x
www.jfperformance.cz

LJay
Příspěvky: 670
Registrován: 02 pro 2010 23:30
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od LJay »

Dneska mi přišel 3 řadý hliníkový chladič CX Racing od Wheelmana. Hned jak seženu slim ventilátor a dodělám budík na měření teploty vody a oleje na kterým teď pracuju, tak ho hodím do auta.
chladič 04.jpg
chladič 04.jpg (171.5 KiB) Zobrazeno 1933 x
www.jfperformance.cz

Uživatelský avatar
Yurii
Příspěvky: 687
Registrován: 28 kvě 2007 14:43
Bydliště: Praha 2

Re: LJay - CRX ED9 turbo

Příspěvek od Yurii »

Neni malej? Vím že tam píšeš třířadý ale přijde mi to jako chladič na fordku z roku 1930... neznám CRXa a jejich specifikace ale vzhledem k tomu, že budeš nejspíš mít vodou chlazenou turbínu a ten motor nebude v serii, trochu bych se toho bál.
Pětka f kombajnu

Odpovědět

Zpět na „Projekty“