LJay: Honda CRX 2G ED9 - R.I.P.
Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis
Re: LJay - CRX ED9 turbo
ten závit nevypadá moc kvallitně

Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Yurii: o velikost chladiče bych se nebál. Velikostně je stejnej jako seriový chladič pro Déčkový motory. Jen má o dvě řady víc než origo. V US dokonce občas používají i seriový chladič na motorech s výkony okolo 350whp.
BIGPAPA: proč ti příjdou ty závity nekvalitní? Je to M10x1 takže nejsou moc hluboký, oproti klasickým M10, ale to je daný závitovým očkem, respektive normou pro tenhle závit.
BIGPAPA: proč ti příjdou ty závity nekvalitní? Je to M10x1 takže nejsou moc hluboký, oproti klasickým M10, ale to je daný závitovým očkem, respektive normou pro tenhle závit.
www.jfperformance.cz
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
no tie zavity vybadaju, ako keby to ocko bolo uz trosku tupe...
alebo si nepuzil pri rezani olej, ci si sa "vcas nevracal"..
ale fotka mozno klame..
alebo si nepuzil pri rezani olej, ci si sa "vcas nevracal"..
ale fotka mozno klame..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: LJay - CRX ED9 turbo
tak co mám zkušenost tak tenhle tvrdší hliník prostě nechá na závitu otřepy i když je očko nové....na soustruhu sis to měl nechat udělat ale tam by byl problem s uchycením a asi i obrobením toho vypilovaného kousku..... ale stejnak si myslím že to jen dotáhne a hotovo takže tam nebude problem...dej tam loctite lepidlo na závity ..
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Nakonec sem se rozhodl udělat nový piny se závitem M12 x 1,75, protože M10x1 se nedal vůbec rozumně zaříznout do bloku. Mazal sem a vracel jak je potřeba, ale takhle jemnej závit na tomhle materiálu nejde rukou pořádně udělat.
Před našroubováním ty piny púříjdou pomazat JB weldem a pak je tím samým lepidlem ještě přelepím z vrchu, aby se nepovolovali a těsnily.
Taky už nějakou dobu dělám na duálním digitálním budíku pro měření teploty oleje a chladící kapaliny. Budík bude mít dvě barevné LED, které budou měnit barvu podle aktuálního stavu naměřených hodnot, aby člověk nemusel číst hodnoty na displeji a jen se podíval na barvu LEDek a podle toho vyhodnotil, jestli je to OK nebo ne. Dál bude mít budík funkci PEAK and HOLD, kdy bude zaznamenávat nejvyšší dosažené hodnoty a po stisknutí tlačítka je zobrazí na displeji.
Prozatím to mám rozestavěný na nepájivým poli a už mám skoro dopsaný firmware. Až to bude hotový, tak bude vypadat zhruba takhle.

Tady je krátký video z ukázkou funkce, ale je v dost blbý kvalitě http://www.youtube.com/watch?v=s0GnP7ED ... ideo_title" onclick="window.open(this.href);return false;
Před našroubováním ty piny púříjdou pomazat JB weldem a pak je tím samým lepidlem ještě přelepím z vrchu, aby se nepovolovali a těsnily.
Taky už nějakou dobu dělám na duálním digitálním budíku pro měření teploty oleje a chladící kapaliny. Budík bude mít dvě barevné LED, které budou měnit barvu podle aktuálního stavu naměřených hodnot, aby člověk nemusel číst hodnoty na displeji a jen se podíval na barvu LEDek a podle toho vyhodnotil, jestli je to OK nebo ne. Dál bude mít budík funkci PEAK and HOLD, kdy bude zaznamenávat nejvyšší dosažené hodnoty a po stisknutí tlačítka je zobrazí na displeji.
Prozatím to mám rozestavěný na nepájivým poli a už mám skoro dopsaný firmware. Až to bude hotový, tak bude vypadat zhruba takhle.
Tady je krátký video z ukázkou funkce, ale je v dost blbý kvalitě http://www.youtube.com/watch?v=s0GnP7ED ... ideo_title" onclick="window.open(this.href);return false;
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
První řada postů je na místě. Nakonec jsem je musel udělat znovu s jiným závitem, protože M10x1 byl na ruční vytočení do bloku moc jemný a závit nešel udělat pořádně. Takže nový čepy mají závit M12x1,75 a ten už se vytáčí nádherně.
Taky se mi už vrátila domů zavařená sací komora.
Taky se mi už vrátila domů zavařená sací komora.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Objevil jsem to malinko pozdě,ale s chutí jsem to prolítnul najednou.Smekám,takhle nějak šikovnej je můj otec,já jsem bohužel velmi slabej odvar i když se taky pořád v něčem vrtám.Oceňuju Tvojí šikovnost a hlavně vytrvalost a chuť to dotáhnout.Ať se daří. 
Re: LJay - CRX ED9 turbo
milonovo: díky, já sem zas slabej odvar svýho otce, kterej byl dříve, když byl zdravej opravdu mega šikovnej člověk.
Jinak v pátek dorazil slim ventilátor na chladič.
Jinak v pátek dorazil slim ventilátor na chladič.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Od pondělí se mi doma válí dvě plný makrolonový desky, takže sem se dneska pustil do výroby střešního okna. Podařilo se mi upravit těsnění z původního šíbru, tak že půjde použít i na střešním okně a krásně překryje spoj střecha okno, takže by to mohlo i celkem solidně vypadat.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Zatím to není uplně hotový, protože to ještě musím z vrchu začistit až zaschne tmel, natřít šrouby na černo a po otestování těsnosti zadělat stropní tapec, ale vypadá to zhruba takhle.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Dneska sem vážil šíbr včetně mechanismu, abych zjistil jakej je úbytek váhy a původní šíbr i s mechanismem má 11kg. Makrolonová výplň včetně úchytů váží do 2kg, takže úspora váhy je nějakých 9kg. Není to sice tolik co sem myslel původně, ale i tak je to dobrý.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Dneska sem vrátil zpátky stropnici a interierový plasty, takže už to v autě nevypadá jak po boji a taky sem připravil motor na páteční výlet do motorárny 
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Já to sice nečetl celé ale ty závity jsi dělal z hliníkové tyče? No při řezání závitu do duralu nebo hliníku se nic nemaže olejem!! Ten naleptává a hliník trhá ho sebou. Během točení závitníku nebo očka se to polívá lihem! Výsledek je pak naprosto jiný zvláště u jemného závitu
Re: LJay - CRX ED9 turbo
tom406: Závity dělal z druhého bloku=musí je mít ze stejného materiálu aby to pracovalo +- stejně a netrhalo se to, nebo nepřestalo těsnit při zahřátí (schladnutí)
" www.autowerks.cz "
Re: LJay - CRX ED9 turbo
jo to už chápu jen jak jsem psal na slitinu hliníku jedině líh jinak se závit naleptá a trhá. A přece jen jak se dívám tak ty šrouby jsou zkrz blok tedy víc než cca 100st. to nikdy mít nebude tak že si myslím že o nějaké tepelné roztažnosti nelze ani mluvittholis píše:tom406: Závity dělal z druhého bloku=musí je mít ze stejného materiálu aby to pracovalo +- stejně a netrhalo se to, nebo nepřestalo těsnit při zahřátí (schladnutí)
Re: LJay - CRX ED9 turbo
tom406: Tepelná roztažnost je i pod nulou (to sice není roztažnost, ale spíš smrštění, ale efekt je stejnej=deformace)
" www.autowerks.cz "
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Motor už je u Kaslů na obrobení, tak se s tím snad zas o kus pohnu, ale vzhledem k tomu jak málo mám času, tak už začínám pochybovat, že to ještě tenhle rok stihnu dát do auta.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Jo a nevíte někdo o nějakým způsobu, jak doma otestovat těsnost chladiče, když na to nemám ten tlakovací přípravek.
www.jfperformance.cz
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
ucpat diry nafouknout vzuchem a strčit do vany
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: LJay - CRX ED9 turbo
ucpat a do jedné díry vecpat hadici s přívodem vody z domu-tam je tlak okolo 2 bar tak že na odskoušení to bude stačitLJay píše:Jo a nevíte někdo o nějakým způsobu, jak doma otestovat těsnost chladiče, když na to nemám ten tlakovací přípravek.
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Nechci se hádat, ale mám za to, že ne 2, ale cca 6.tom406 píše:ucpat a do jedné díry vecpat hadici s přívodem vody z domu-tam je tlak okolo 2 bar tak že na odskoušení to bude stačitLJay píše:Jo a nevíte někdo o nějakým způsobu, jak doma otestovat těsnost chladiče, když na to nemám ten tlakovací přípravek.
Re: LJay - CRX ED9 turbo
6 ? tak to je moc, ja ted tahal do baraku pripojku vody a v hlavnim vodovodnim radu DN100 je tlak 3atm 
..:: MB C-Klasse ::..
..:: Okta III ::..
..:: Kawa Z1000SX ::..
..:: Okta III ::..
..:: Kawa Z1000SX ::..
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Osobně jsem jako metrolog byl přítomen několika měření tlaku ve vodovodním řadu a vždy se to pohybovalo okolo 5 - 6.
Jednou jsem v Kutné Hoře naměřil přes 7, ale tam se pak dávaly tlakové redukce...
Nemáš barák na kopci?
Jednou jsem v Kutné Hoře naměřil přes 7, ale tam se pak dávaly tlakové redukce...
Nemáš barák na kopci?
Re: LJay - CRX ED9 turbo
2 je určitě málo, domácí vodárna mi tlačí zhruba 3 bary a to je to jen malá mrcha. Nicméně na test chladiče by to stačit mělo určitě.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Tak sem zkusil otestovat chladič podle rady, napojením na vodovodní rozvod a všechno proběhlo OK, takže ještě jednou děkuju za radu.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Nemáte někdo tip, kde by se dala koupit alespoň 150Nm silná momentová ráčna za rozumnou cenu?
Ještě bych taky potřeboval sehnat přípravek na nasazování pístů s kroužkama do hlavy, kdy někdo o něčem věděl, tak budu rád.
Ještě bych taky potřeboval sehnat přípravek na nasazování pístů s kroužkama do hlavy, kdy někdo o něčem věděl, tak budu rád.
www.jfperformance.cz
-
F.i.s.h.men
- Příspěvky: 104
- Registrován: 13 led 2008 09:44
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Já jsem koupil v Globusu za 399,- teď jí tam maj v akci. Mám pocit, že to je 28-210
Re: LJay - CRX ED9 turbo
F.i.s.h.men: to je skoro až neuvěřitelná cena. Většina ráčen co sem viděl, tak stála kolem 1500,- a víš. Zkoušel si s ní už něco utahovat? Jak to vypadá s kvalitou?
Nejde mi o to, aby vydržela 20let. Potřebuju s ní utáhnout jen věci na tomhle motoru, takže když se za půl roku rozbije, tak mi to neva, ale nerad bych ty šrouby přetáhnul, nebo nedotáhnul, kvuli tomu, že nastavený kroutící moment nebude odpovídat reálu.
Nejde mi o to, aby vydržela 20let. Potřebuju s ní utáhnout jen věci na tomhle motoru, takže když se za půl roku rozbije, tak mi to neva, ale nerad bych ty šrouby přetáhnul, nebo nedotáhnul, kvuli tomu, že nastavený kroutící moment nebude odpovídat reálu.
www.jfperformance.cz
