LJay: Honda CRX 2G ED9 - R.I.P.
Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay - CRX ED9 turbo
taq splasim v robote nejake cidlo, tech.info. k tomu..
bude to cidlo vwag takze s dostupnostou cidiel problem nebude..
bude to cidlo vwag takze s dostupnostou cidiel problem nebude..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Hezka praceLJay píše:Krátký video s ukázkou funkce budíku.
http://www.youtube.com/watch?v=rkNp7Mj9K4U" onclick="window.open(this.href);return false;



IQ stylingem nenahradis.
Re: LJay - CRX ED9 turbo
JRD McLAREN: ono bude stačit když mi pro začátek řekneš typ toho čidla a já si k němu zkusím najít nějakou dokumnetaci, abych viděl co z něco leze.
Taboo: Právě kvuli snížení zátěže při pozorování je ten budík doplněný o dvě barevný LEDky (pro každou hodnotu jedna LED), který mění barvu podle toho v jaký fázi se zrovna měřená hodnota nachází. Takže při jízdě se nemusíš soustředit na odčítání displeje, ale jen koukneš na to jaká barva zrovna svítí a podle toho vyhodnotíš jestli je to OK nebo ne. Oranžová barva určuje hodnoty nižší než pracovní, zelená je pro hodnoty v pracovním rozsahu a červená určuje hodnoty vyšší než pracovní.
Pokud chceš vědět přesnou hodnotu, tak se podíváš na displej, ze který ho se zase dají hodnoty odečítat přesněji než z analogový stupnice. Původně sem měl v plánu i zvukovou signalizaci, ale už mi nezbyl žádný volný pin na proseroru na který bych mohl připojit pískač.
Taboo: Právě kvuli snížení zátěže při pozorování je ten budík doplněný o dvě barevný LEDky (pro každou hodnotu jedna LED), který mění barvu podle toho v jaký fázi se zrovna měřená hodnota nachází. Takže při jízdě se nemusíš soustředit na odčítání displeje, ale jen koukneš na to jaká barva zrovna svítí a podle toho vyhodnotíš jestli je to OK nebo ne. Oranžová barva určuje hodnoty nižší než pracovní, zelená je pro hodnoty v pracovním rozsahu a červená určuje hodnoty vyšší než pracovní.
Pokud chceš vědět přesnou hodnotu, tak se podíváš na displej, ze který ho se zase dají hodnoty odečítat přesněji než z analogový stupnice. Původně sem měl v plánu i zvukovou signalizaci, ale už mi nezbyl žádný volný pin na proseroru na který bych mohl připojit pískač.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Do budíku sem teď přidělal optický a zvukový varování překročení max. rozsahu. Takže pokud voda přeleze přes 120°C, nebo olej přes 145°C, tak začne příslušná LEDka blikat a když je zapnutá zvuková signalizace, tak bude budík i pískat.
Teď začínám pracovat na Datalogu naměřených hodnot. Jen přemýšlím po jakým čase mám data zaznamenávat. Zatím to vidím na 30sekundový interval s možností záznamu 60 hodnot pro každou z měřených teplot. To by dávalo nějakých 30 minut záznamu každé hodnoty.
Teď začínám pracovat na Datalogu naměřených hodnot. Jen přemýšlím po jakým čase mám data zaznamenávat. Zatím to vidím na 30sekundový interval s možností záznamu 60 hodnot pro každou z měřených teplot. To by dávalo nějakých 30 minut záznamu každé hodnoty.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Taboo: tak to je pořádná indikace
Jinak samozřejmě s tebou souhlasím, že indikace pomocí ručičkových budíků je při zátěži o něco snažší na vnímání, ale opakovaně vyrábět v domácích podmínkách ručičkový měřidlo je dost náročný. Strašně by to prodražilo výrobu a budík by byl pak prakticky neprodejný. Proto sem zvolil kompromisní řešení, kdy diody zajišťují rychlou (rámcovou) indikaci a displej se stará o přesnou indikaci.
Navíc tohle řešení dává o dost větší prostor pro úpravy a rozvoj do budoucna. Budík je koncipovaný tak, aby se v něm dal upgradovat firmware, takže když uvolním firmware s novými funkcemi, tak kdo bude chtít, může ke mně přijet a já mu je tam dohraju.
Dneska sem taky dopsal novou verzi firmwaru pro duální budík. Přibyla tam konfigurace, zvuková (vypínatelná) a optická (blikání) indikace dosažení kritických hodnot, nabídka menu a Datalog u kterýho je možné nastavit rozlišení snímání ve dvou krocích. Buďto snímání po 30 vteřinách s celkovou délkou logu 24 minut, nebo snímání po minutě s celkovou délkou 48 minut. Poslední záznam datalogu si budík uchovává v sobě dokud není spuštěný nový datalog.
Teď už mi zbývá jen přeroutovat desku, protože sem na ní musel udělat pár změn, abych tam dostal pískač a pak může jít budík do prodeje.
Tady je ukázka nových funkcí budíku: http://www.youtube.com/watch?v=3iZnZrA_0DU" onclick="window.open(this.href);return false;

Navíc tohle řešení dává o dost větší prostor pro úpravy a rozvoj do budoucna. Budík je koncipovaný tak, aby se v něm dal upgradovat firmware, takže když uvolním firmware s novými funkcemi, tak kdo bude chtít, může ke mně přijet a já mu je tam dohraju.
Dneska sem taky dopsal novou verzi firmwaru pro duální budík. Přibyla tam konfigurace, zvuková (vypínatelná) a optická (blikání) indikace dosažení kritických hodnot, nabídka menu a Datalog u kterýho je možné nastavit rozlišení snímání ve dvou krocích. Buďto snímání po 30 vteřinách s celkovou délkou logu 24 minut, nebo snímání po minutě s celkovou délkou 48 minut. Poslední záznam datalogu si budík uchovává v sobě dokud není spuštěný nový datalog.
Teď už mi zbývá jen přeroutovat desku, protože sem na ní musel udělat pár změn, abych tam dostal pískač a pak může jít budík do prodeje.
Tady je ukázka nových funkcí budíku: http://www.youtube.com/watch?v=3iZnZrA_0DU" onclick="window.open(this.href);return false;
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Ahoj, co tak nějaký primitivní budík pro wb lambdu, schopný pomocí led displeje zobrazovat afr od 10 do 20 na jedno desetinné místo? Žádné ledky, výstrahy, datalog... Prostě bych mu přivedl napájení a jeden kablík se signálem 0-5v vůči kostře a chci aby zobrazoval viz odkaz: http://www.plxdevices.com/products/wide ... tGraph.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Mě osobně jde o hotový modul,případně stavebnici krabičku bych si už udělal podle potřeby... Našel by jsi si na něco takového čas? Nespěchá to. Díky a promiň za ot.
Edit: Tak to prozatím můžeš vypustit z hlavy, díky tomuto příspěvku se mi někdo ozval do sz, tak to snad klapne. Aď se ti daří!
Edit: Tak to prozatím můžeš vypustit z hlavy, díky tomuto příspěvku se mi někdo ozval do sz, tak to snad klapne. Aď se ti daří!

Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Fifi: budík pro WB lambdu bych chtěl dělat taky, protože ho budu potřebovat, ale zatím bohužel nevím kdy se k tomu dostanu. Potřebuju totiž dokončit spoustu věcí, který mám rozdělaný.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
OK, mi to stejně stačilo až někdy v létě, navíc jak sem psal, ozval se mi někdo, kdo tomu rozumí a už mám v mailu schéma i desku, takže zbývá to "jen" postavit a zkalibrovat, možná to ještě pod stromek stihnu, ale vůbec mě to nehoní... 

Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Fifi: Mohl bych tě poprosit jestli by si mi neposlal schéma toho zapojení co ti poslal ten člověk? Rád bych se na to podíval, kdyby ti to nevadilo? Není to něco založený na io LM3914?
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
LJay: ahoj, pokud to fifimu nebude vadit, dám to sem já a řeknu ti jak to je myšleno... vymysleli jsme to tak, aby si to mohl udělat sám doma s minimem financí... základ jsme se dohodli, že použije panelový voltmetr (digitální) nastavený na rozsah 2V a posunutou desetinnou tečkou . No a schéma na které se ptáš se týká převodníku (vycházel jsem z jeho křivky kdy wbo2 kontrolér dává při 10 AFR 0V a při 20 AFR 5V) ... převodník těch 0-5V převádí na 1-2V což se dá přímo zobrazovat jako AFR 10 až 20 ... takže tak... zapojení obsahuje jeden dvojitý OZ v zapojení jako sledovač (vysoký vstupní odpor) , dva štelovací cermetový trimry pro kalibraci těch mezí 1-2V a napájecí zdroj. toť vše... já sám to mám udělaný na grafickým displeji, ale vzhledem k tomu, že jsem sehnal krokový motorky z audi přístrojovky, tak si udělám ručičkový budík ala innovate motorsports,...skoro lituju že když jsem objednával LC-1, že jsem ho nevzal k tomu.
Re: LJay - CRX ED9 turbo
marcius: Aha takže to bude celý založený na LC-1 Wideband Controlleru, u kterýho se napíchnete na analogový výstup tím měřidlem s převodníkem. To zní rozumně. Já původně myslel, že budete vyrábět i nějaký kontroler pro řízení WB lambdy, ale pokud je k dispozici už hotový řešení, tak je to taklhe o dost jednodušší.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Tak jak píšeš...
Akorát já to napíchnu k plx...

Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: LJay - CRX ED9 turbo
L-Jay: Původně jsem se kdysi zabýval funkcí wbo2 kontroléru, možná bych to i zvládl, ale sám bych si nebyl jistý funkcí, chtělo by to hodně ladění... proto jsem se rozhodl asi za 6500 i s poštou pořídit LC-1... přecjen jsou na to specialisti (i když nejsou sami) a mají to vychytaný... už jsi promýšlel jaký použiješ motormanagement ? tuším že VEMS má vestavěný wbo2 kontrolér (JAW) jen stačí dokoupit naprogramovaný uP.
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Právě kvuli časový náročnosti vývoje toho kontroleru sem se do toho zatím moc nehrnul, ale pokud se dá koupit jako hotový zařízení, tak je to zlatý, i když cena není uplně nejpříznivější.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Libor by ti určitě udělal cenu na plx... Je to férový pán. 

Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Fifi: u PLX devices se mi strašně líbí koncept toho, že k jedný zobrazovací jednotce můžeš mít připojených X snímačů a nemusíš mít tak přístrojovku plnou budíků. Bohužel je to na mně, ale trochu moc peněz.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Tak nikde není psáno, že to nutně potřebuješ všechno hned... Já mám taky jen sm-afr a k tomu postavím ten upravený voltmetr jako budík (abych nemusel po nalazení pořád jezdit s notebookem) a prozatím hotovo, investice tuším do 5000kč. Je ale fakt, že sm-afr zároveň připojím k msq-II a v pc budu mít datalog směs vs otáčky,plnící tlak atd, takže vlastně nic dalšího nepotřebuju. A moje vize (ještě minimálně 5let nereálná) budoucnosti je asi taková: starší ntb (klidně bez origo displaye) na pevno v autě, k němu připojená standalone ecu a 2din lcd radio, případně jen kvalitní lcd podobné velikosti toho rádia s aux vstupem, kde budu posílat k zobrazení data z ecu, vypadat by to mohlo třeba takto: http://media.photobucket.com/image/tune ... s2-led.png" onclick="window.open(this.href);return false; , takže taky takový multi budík, navíc s internetem, tv, navi atd... Třeba to ale nikdy nezrealizuju...
Když píšeš, že je celkem složité postavit ten převodník, tak ho prostě kup, nejsou to vyhozené peníze, prozatím ho můžeš připojit k tvému vlastnímu budíku, který pro to upravíš, v budoucnu třeba k standalone ecu a sm-afr umí i simulovat origo lambdu...
Když píšeš, že je celkem složité postavit ten převodník, tak ho prostě kup, nejsou to vyhozené peníze, prozatím ho můžeš připojit k tvému vlastnímu budíku, který pro to upravíš, v budoucnu třeba k standalone ecu a sm-afr umí i simulovat origo lambdu...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Fifi: pokud to budu vyrábět jen pro sebe, tak ten kontoler opravdu radši někde koupím, protože by mně pravděpodobně vývoj stál daleko víc než koupě jednoho kusu.
Pár lidí to u mně ale už poptávalo, tak si o tom ale nejdřív něco načtu, abych dokázal pořádně posoudit celkovou náročnost a podle toho se rozhodnu.
Pár lidí to u mně ale už poptávalo, tak si o tom ale nejdřív něco načtu, abych dokázal pořádně posoudit celkovou náročnost a podle toho se rozhodnu.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Dneska sem upravoval ventilové víko, na kterym jsem zvětšoval otvor pro odvětrání na 10mm (vnitřní průměr). Teď už zbývá jen zalepit šrouby a nalakovat ho.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Dneska sem dolakoval ventilové víko. V fotky to tak nevynikne, ale v reálu to vypadá celkem pěkně.
www.jfperformance.cz
- MarkusHuhtimo
- Příspěvky: 70
- Registrován: 06 dub 2011 22:17
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Krásná práce, ostatně jako vždy ve tvém topicu, tleskám 

Tuscani Tiburon Turbo (forged engine, right now 310hp/400Nm - neverending project)
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Dneska dorazilo olejové čerpadlo (díky Libore), tak hned jak bude čas, tak se pustím do jeho úprav.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
ahoj, čím si to prosím lakoval?? taky bych chtěl takovou barvičku.. nebo není lepší černý matný komaxit?? D.LJay píše:Dneska sem dolakoval ventilové víko. V fotky to tak nevynikne, ale v reálu to vypadá celkem pěkně.
Suzuki Swift Gti
Re: LJay - CRX ED9 turbo
DAWBLACK: lakoval sem to barvou MOTIP SuperTherm http://www.motipdupli.cz/dep/213-super- ... rna-barva/" onclick="window.open(this.href);return false;
s komaxitem nemám bohužel zkušenost, tak ti moc neporadím.
s komaxitem nemám bohužel zkušenost, tak ti moc neporadím.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Tímto sprejem jsem lakoval víko ventilu i já a s výsledkem jsem velmi spokojen. Po dvou letech lak stále drží.

Sprej se dá koupit i v OBI.

Sprej se dá koupit i v OBI.
Re: LJay - CRX ED9 turbo
díky moc.. problém je, že se musí řádně před povrchovou úpravou zdrsnit... a co se týče práce bude komaxit asi méně pracný jelikož se to opískuje a zaleje klidně i matnou.... drahý to nebude... kolik stojí ten sprej ??? :_) díky
Suzuki Swift Gti
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Cenu už přesně nevím...do těch 300,- 400ml balení , kupoval jsem to v OBI
Z víka jsem ostranil zbytky starého laku a bez podkladu nastříkal tím sprejem.
Třeba tady ho mají http://tuning.autodoplnky.cz/autokosmet ... -s28352876" onclick="window.open(this.href);return false;

Třeba tady ho mají http://tuning.autodoplnky.cz/autokosmet ... -s28352876" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: LJay - CRX ED9 turbo
DAWBLACK: dost lidí používá taky VHT Wrinkle http://www.vhtpaint.com/products/wrinkleplus/" onclick="window.open(this.href);return false; protože dělá hlubokou strukturu, ale je dost drahej a v čechách se snad ani neprodává. Ten supertherm stojí kolem 250,- a menší balení seženeš i za 190,-.
Já ho stříkal rovnou na víko zbavený původní barva (omočený v acetonu) a nic sem nezdrsňoval a drží to krásně. Stříkám s tím i obaly shiftlightů který vyrábím a naprostá spokojenost.
S tím pískování víka bych byl opatrný. Pokud má ze spodní strany přepážku oddělující odvětrání ventilovýho víka od ventilovýho prostoru, tak už se hodněkrát stalo, že se písek při opískování dostal za tuhle přepážku a i když to člověk pak vyfoukával a vymýval, tak tam něco zůstalo a časem se to dostalo do olejovýho oběhu a přidřelo to motor.
Já ho stříkal rovnou na víko zbavený původní barva (omočený v acetonu) a nic sem nezdrsňoval a drží to krásně. Stříkám s tím i obaly shiftlightů který vyrábím a naprostá spokojenost.
S tím pískování víka bych byl opatrný. Pokud má ze spodní strany přepážku oddělující odvětrání ventilovýho víka od ventilovýho prostoru, tak už se hodněkrát stalo, že se písek při opískování dostal za tuhle přepážku a i když to člověk pak vyfoukával a vymýval, tak tam něco zůstalo a časem se to dostalo do olejovýho oběhu a přidřelo to motor.
www.jfperformance.cz
Re: LJay - CRX ED9 turbo
Jinak se mi konečně povedlo dotáhnout ten digitální ukazatel teploty oleje a vody do uplnýho finiše, takže kdyby měl někdo třeba zájem o koupi, tak tady je odkaz na inzerát ve kterém jsou podrobnosti viewtopic.php?f=90&p=1894231#p1894231" onclick="window.open(this.href);return false;
www.jfperformance.cz