Brzdy
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
jelikož dělám ve vývoji brzdovejch systémů, kde část našeho oddělení vyvíjí brzdová vedení, tak můžu potvrdit to, že samotná měď by se vůbec neměla používat...
Už jen kvůli tlakům, který v brzdový soustavě mohou nastat při panickým brždění a u systémů s rozdělováním brzdného účinku a stabilizace už vůbec..tam elektronika sama pracuje pro každý kolo individuálně s dost vysokými tlaky...
(100 a více bar u systému s 10" singl posilovačem a TMC 23,81mm což je dnes standart u velkýho% nových aut. Destrukční tlak nesmí jít pod 500 bar..zpravidla se u potrubí a hadic pohybuje na hranici 800 bar což měď nedává ani kdyby za ní stál chuck norris)
tlak je problém č. 1 a rekrystalizace mědi, kdy měď mění svoje mechanický vlastnosti věc druhá... Pokud se nemýlim, tak měď začíná měnit svou krystalickou strukturu už na cca 150°C a to není vůbec problém při delším bržděn, aby se takto prohřála brzdovka a ohřála trubky...navíc má měď 3-4x lepší tepelnou vodivost než ocel..takže opatrně...
trubky jsou z velké části ocelové s povlakem ze slitini nikl/měď.. případně ještě ochranej nástřik
,že se to prodává je hodně slabej argument... větráčky do sání, 20korunovej pičtuing, či zmíněný 100W žárovky a hromada dalších chujovin se taky prodává že...
Už jen kvůli tlakům, který v brzdový soustavě mohou nastat při panickým brždění a u systémů s rozdělováním brzdného účinku a stabilizace už vůbec..tam elektronika sama pracuje pro každý kolo individuálně s dost vysokými tlaky...
(100 a více bar u systému s 10" singl posilovačem a TMC 23,81mm což je dnes standart u velkýho% nových aut. Destrukční tlak nesmí jít pod 500 bar..zpravidla se u potrubí a hadic pohybuje na hranici 800 bar což měď nedává ani kdyby za ní stál chuck norris)
tlak je problém č. 1 a rekrystalizace mědi, kdy měď mění svoje mechanický vlastnosti věc druhá... Pokud se nemýlim, tak měď začíná měnit svou krystalickou strukturu už na cca 150°C a to není vůbec problém při delším bržděn, aby se takto prohřála brzdovka a ohřála trubky...navíc má měď 3-4x lepší tepelnou vodivost než ocel..takže opatrně...
trubky jsou z velké části ocelové s povlakem ze slitini nikl/měď.. případně ještě ochranej nástřik
,že se to prodává je hodně slabej argument... větráčky do sání, 20korunovej pičtuing, či zmíněný 100W žárovky a hromada dalších chujovin se taky prodává že...
Re: Brzdy
Taboo> dík, konečně to snad každý pochopí
honza 2.0 16v> taky jsi to pěkně napsal..
posero> tak ty opancéřované hadice dám jen místo stávajících
honza 2.0 16v> taky jsi to pěkně napsal..
posero> tak ty opancéřované hadice dám jen místo stávajících
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
Re: Brzdy
určitě, rozmysli zdali nedat ty trubky dovnitř je to nej řešení. další věc je taky omezovač dozadu a ručka, takový věci si rozmysli než to budeš předělávat pořád dokola jako já.Lukin_GSi píše:posero> tak ty opancéřované hadice dám jen místo stávajících
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Brzdy
U Astry GSi je ručka na pakny.. tudiž na lanko.. to bych neřešil.. a tahat trubky vnitřkem taky nechci.. takže je víceméně rozhodnuto.. co se týče omezovače tlaku zadní nápravy.. těžko říct.. brzdový válec se dělal u ABS pro 4x kotouče snad jen 1 typ.. akorát některé Astry mají na zadní nápravě omezovač s pružinkou dle zatížení.. jiné nikoliv.. já ho tam zrovna mám.. na jaře jsem ho rozhýbal.. takže funguje.. má ho cenu tam nechat? Nastavil jsem ho asi dost agresivně.. protože když pořádně šlápnu po brzdě.. bloknu i zadní kola.. v případě ABS OFF.
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
-
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 11 bře 2006 16:38
- Bydliště: Praha venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
honza 2.0 : konečně kloudný vysvětlení
akorát mě teda zaráží,že kamkoliv přijde člověk do nějaký mototechny apod , tak tam visí trubky snad jenom z mědi
já to dělám třeba takhle :
akorát mě teda zaráží,že kamkoliv přijde člověk do nějaký mototechny apod , tak tam visí trubky snad jenom z mědi
já to dělám třeba takhle :
QUATTRO 309 kW
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
to preto, ze su to tie iste trubky, co pouzivaju chladnickari, a su pomerne lahko dostupne, s priaznivou cenouluke.bean píše:akorát mě teda zaráží,že kamkoliv přijde člověk do nějaký mototechny apod , tak tam visí trubky snad jenom z mědi
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Brzdy
no jako já jsem taky dost čuměl, když mi kámoš přinesl z kelly měděnou trubku, at mu ji tam dam... bych necekal, ze si dovolej to prodavat... tak jsem mu jen rekl, co si o tom myslim (respektive co uz tu davno psal Taboo ) a dal jsem mu ji tam no, on to je stejne takovej vrak, ze se to snad rozpadne driv nez ta trubka...
(OT: to auto je fakt šílenost, fiesta původně 1.1 karbec, bo co to bylo, motor uplne v prdeli, to vzdycky rozjel do 4. kvaltu na 90, dal tam petku a zaclo to zpomalovat tak jsem mu tam dal k tý trubce ještě 1.6 16v z escorta, aby to bylo aspoň trochu pouzitelny ale desna kasle, desnej podvozek, desnej interier, proste pojizdnej vrak)
luke.bean: nevim nevim, ale na Tvym miste bych si precetl par postu zpet, kde se pise o zkusenostech s celohadicema, pak bych si eventuelne nasel jeste dalsi zkusenosti lidi co to meli (a predelali zase na trubky) a pak to rovnou predelal, dokud to mas rozdelany a ne pak zas kvuli tomu rozebirat pul auta, az zjistis sam, ze to je na hovno
(OT: to auto je fakt šílenost, fiesta původně 1.1 karbec, bo co to bylo, motor uplne v prdeli, to vzdycky rozjel do 4. kvaltu na 90, dal tam petku a zaclo to zpomalovat tak jsem mu tam dal k tý trubce ještě 1.6 16v z escorta, aby to bylo aspoň trochu pouzitelny ale desna kasle, desnej podvozek, desnej interier, proste pojizdnej vrak)
luke.bean: nevim nevim, ale na Tvym miste bych si precetl par postu zpet, kde se pise o zkusenostech s celohadicema, pak bych si eventuelne nasel jeste dalsi zkusenosti lidi co to meli (a predelali zase na trubky) a pak to rovnou predelal, dokud to mas rozdelany a ne pak zas kvuli tomu rozebirat pul auta, az zjistis sam, ze to je na hovno
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
jako dobre berem .. titul MCR ..
ale skus rozlisovat medzi autom "na bezne cesty" a autom "na zavody"
ale skus rozlisovat medzi autom "na bezne cesty" a autom "na zavody"
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Brzdy
luke.bean: jo aha, ja myslel, ze to je nejaka tvoje tuning vikendovka a co to je za kategorii a auto? takze uz s tim zkusenosti prakticky mas? docela by me zajimaly ja jsem to zatim neresil, jen me tak napadlo o tech hadicich taky zapremejslet vzhledem k jednoduchosti montaze a přiznám se, i designu a nazor mam zatim jako ze ne, ale jsem na zacatku zjistovani informaci o tomhle
Naposledy upravil(a) NeviM dne 22 pro 2012 00:34, celkem upraveno 1 x.
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Re: Brzdy
aha no tak ja nemyslel, ze bys sledoval za jizdy jak se nafukujou hadice ale kdyby kazdy kolo brzdilo jinak, by sis asi musel vsimnout, kdybys to teda nejak testoval no ale stejne by me zajimalo, co je to za auto a kategorii
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Re: Brzdy
chválíš se takovou práci a že se nepoužívají meděné trubky na brzdy nevíš.. hm
a jaká je Tvoje teorie o kompletním hadicovém opancéřovaném potrubí, pán odborník??
a jaká je Tvoje teorie o kompletním hadicovém opancéřovaném potrubí, pán odborník??
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
-
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 11 bře 2006 16:38
- Bydliště: Praha venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Polo 1.4 16V N1 , nejslabší kategorie , ale stavělo se to pro kluka kterej jezdil v 17 letech tzv Pohár Mládeže a tam musíš mít tohle maličký auto dneska jezdí nějaký mišáky,jel i pár světů a tak
QUATTRO 309 kW
-
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 11 bře 2006 16:38
- Bydliště: Praha venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
GSI : viděl jsem to ve spoustě vozech ( dokonce i závodních ) , viděl jsem že to funguje, prodává se to , tak jsem víc neřešil . ani ve snu by mě nenapadlo že se to legoslativěn nesmí natož že je to tak nebezpečný
QUATTRO 309 kW
Re: Brzdy
luke.bean píše: já to dělám třeba takhle :
pěkná práce, mohl bys napsat co tam přišlo za ručku? omezovač? a zajmají mě palivový hadice pokud jsou od paliva ty co tam vidim odkud? za kolik? sem nebo do sz prosím
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Brzdy
Lukin_GSi píše:luke.bean> však ano a co? jako že jsou to články 4 roky staré tak co? Měď je dneska asi považován za nevodič, že? Máš dost..
To víš fyzikální vlastnosti to se mění jak zákony ČR nechápu proč se s ním dohaduješ ať si tam dá třeba papírový trubičky z hajzlpapíru (druhá věc je až někoho zabije ale to prostě některým nevysvětlíš)
I cesta může být cíl
-
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 11 bře 2006 16:38
- Bydliště: Praha venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
posero : ručka samo domo vyrobená a omezovač je takovej specál udělanej ze zátěžovýho regulátoru zadní nápravy , je to takhle v homologaci,tak to tak musí být , klasickej pákovej nebo kolečkovej nemůýe být v tomhle autě
nakupovali jsme všechno u Křenek motorsport a ten bere z německa od http://www.isa-racing.de" onclick="window.open(this.href);return false;
nakupovali jsme všechno u Křenek motorsport a ten bere z německa od http://www.isa-racing.de" onclick="window.open(this.href);return false;
QUATTRO 309 kW
Re: Brzdy
Pořád mi v hlavě leží to hadicové vedení k zadní nápravě.. asi to tak udělám.. když většina zázodních strojů to má běžně na všechny 4 kola.. a vede jim v tom určitě daleko větší tlak..
Opel Astra GSi 16V M2.8 92" blau
C20XE inside
C20XE inside
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Brzdy
Pánové mám ještě dotaz: Jakou brzdovku používáte do extremně zatěžovaných brzd ? Četl jsem na stránkách XYZ Racing, že s emá používat brzdovka s bodem varu 300+°C Po dlouhém hledání jsem našel todle jako asi nejlepší alternativu, můžeb být ? Kotouče a destičky budu nechávat zmrazit, takže by měly snést hodně vysoké teploty. Neuvařím to při výletech na okruh ?
Re: Brzdy
Hodne znamych lidi, co navstevuje okruh, tam lije http://www.ficars.cz/c73-brzdovy-system ... cing-0-5l/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Re: Brzdy
Pokud jsi si jistej stavem svejch brzd http://www.ask-motorsport.cz/?page=sort ... rt_id=1296" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: hlavně brzdovýho systému jako takovýho, ta kapalina se moc nekamarádi s gumou už - bod varu 320°C...
edit: hlavně brzdovýho systému jako takovýho, ta kapalina se moc nekamarádi s gumou už - bod varu 320°C...
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
Re: Brzdy
...nechci bejt rejpavej,ale závodní brzdovku si rozmyslete. Pochybuju,že to totiž využijete,čili z toho pro vás bude plynout víc nevýhod,než výhod... Navíc by mě zajímal důvod,proč chcete použít závodní kapalinu - od toho se to dost odvíjí
Re: Brzdy
Chtěl kapalinu s bodem varu nad 300 moc dobře vím, že "obyč" 5.1, když se pravidelně mění tak jí po třech kolech na okruhu neuvaří...to spíš věřím tomu, že padnou desky...
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P
Re: Brzdy
...tak já to psal spíš z důvodu,že je sice hezký mít v autě závodní kapalinu,ale pro člověka,kterej využívá auto převážně civilně a občas se rád sveze,tak je to prostě nevhodnej produkt. Proto jsem se ptal,co ho nutí dávát závodní kapalinu? Aby to na foru znělo dobře??? A uvědomuješ si,co to obnáší používat závodní kapalinu??? Myslím,že každej,kdo do problemu alespon trochu vidí,tak se mnou bude souhlasit,když si dovolím tvrdit,že kapalina určená pro závodní použití je to poslední,co by měl člověk ve spojistosti s brzdama řešit... Kolikrát si uvařil brzdovku??? A pokud jsi jí uvařil,bylo to způsobený tím,jakej si palič,nebo spíš nevhodným výběrem kotoučů,třecích materiálů a konfigurací systemu pro dannej vůz??? V žádnym případě nechci rejpat,nebo prudit. Spíš bych rád donutil majitele se zamyslet,jestli je tahle volba opravdu nutná a zda si uvědomuje klady a zápory. Osobně v závodní brzdový kapalině spatřuju jen jedno plus a to je právě bod varu,ale upřímě,kdo z nás uvařil seriovou kapalinu,která byla poctivě měněná??? ... nicméně,je to každýho volba...
Re: Brzdy
...pánové tady je to samej blábol ... ukaž mi pls kotouče DS PerformanceTead píše:Tak záleží na tobě co chceš...tu značku neznám, což neříkám, že jsou špatný to určitě ne ale asi bych vzal komplet Feroda a máš klid DS performance destičky i kotouče, víš že napíšeš ke Krejsům do Kostelce (Renovak) a nic neřešíš
Re: Brzdy
tholis píše:Ta moje mizerná paměť no Jak to nekupuju nové a nekrvácím na tom finančně hned se mi to vykouří..luke.bean píše:ty woe , alespoň se nauč co máš na autě než začneš zase psát nějaký bludy ... to je lepší mlčet než říkat něco co není pravdatholis píše:Já jezdím Derodo DS2500 (teď je to snad ten performance) na kotouče ferodo (nějaká special verze za 6tis jeden) koupil jsem to jako set a chová se to fantasticky.. V provozu o moc lepší než série i za studena a za tepla je to porno
kotouče jsou OZ Zimmermann formula
...DS2500 nejsou žádný performec ty woe ... mezi směsí obou typů je poměrně značnej rozdíl ...