

Diky za vase prizpevky
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
to me je jasne,ze je to moc vseobecne a ze je na to tezke jednoznacne odpovedet.Jestli se podivas,tak jsem psal "na nazor zkusenejsich nez jsem ja, na jejich zkusenosti nebo poznatky na zivotnost precipovaneho motoru TDi "JonnY píše:myslis ze na tak vseobecnu otazku existuje presna odpoved?
tak skusim : zivotnost klesne.
zalezi od stavu motora / turba ..., od toho o kolko a ako kvalitne sa to "precipuje" a aj keby malo 10 ludi dobre skusenosti, neznamena ze ti to neprdne pre nejaku vadu materialu alebo neco podobne.
neco podobneho jsem uz take zaslechl od nekolika lidi,ze je prece jenom jistejsi normalni TDI + vetsi trycky + chip ,nez TDI PD.T-O-M píše:Já slyšel, že je lepší TDI než TDI PD, jo a s většíma tryskama a kvalitnim chipem by to mělo být OK. Nebo pokud chceš větší výkon a tovární spolehlivost tak si kup auto s motorem V6 TDI
uz jsem se docetl na nekolika mistech,ze u normalnich TDI neni problem udelat chip i pri 200.000 kmBulda píše:PD je na hovno jedine TDI PD se serou turba a zere to olej a nevydrzi to tolik kilometru jako TDI
zviratko píše:... když budeš jezdit normálně ( do cca 200km/h ) tak si myslím že ti vydrží. ...
to je presne to co jsem potreboval vedetzviratko píše:Já osobně ( a ze zkušeností ) si myslím že je jedno kdy to necháš nachipovat , hodně záleží jak se k tomu motoru budeš chovat a jak ho budeš rozmazlovat. Když se k nemu budeš chovat jako prase , tak ti nevdrží ani když s ním nic mít nebudeš, životnost závisí na plynovém pedálu. Když to budeš pořád využívat na plný výkon tak si myslím že se ti životnost určitě zkrátí , ale když budeš jezdit normálně ( do cca 200km/h ) tak si myslím že ti vydrží. Já mám už 200.000km s chipem a jediné co jsem menil bylo čerpadlo. Jinak nic a jsem nad míru spokojenej. Je úpravda že jsem to rozmazlil i výmenou oleje po 10.000km a jiné věci![]()
![]()
nevis na kolik se zkracuje interval vymeny oleje u cipleho TDI?martin píše:Kámoš mněl chipnutýho passata 110ps (ne pumpe duse) a ve 400tis km se motor otevřel a jediný co se měnilo byla vačka a zdvihátka, jinak naprostá lahoda, motor čistý, žádné usazeniny. Bylo to hlavně tím že se tam lil jenom Castrol syntetika a pravidelně se vyměňoval.
A předevčírem jsem jel v nachipovaný Oktávce 90PS se 320tis km a jediný co tam bylo v pořádku byl motor
tak to uz jsem naucenej z benzinu,ze menim radeji po 10tis. olej.martin píše:Hlavní je ho dobře zahřát a pak mu můžeš dávat. Pak nepřehřát olej na dálnici a měnit ho po 10-15max. A nepoužívat ten long life.
s tim bych souhlasil, teda pokud mluvíš o Deltě Integrale Evo nebo CosworthuFirearms píše:Ja teda nechavam zahrat motor vzdy (at uz je leto cca 2 min nebo zima 5 min a vice). pokud teda nepospicham... I tak ale na to slapu minimalne...![]()
Pokud jedu palbu - necham turbinku bezet jeste okolo 5 min... Tady plati pravidlo ze cim vic tim lip... vubec neni spatny pred cilem auto trosku posetrit a jed do 60 km/h na petku (vzdalenost kolem 10 km) auto se perfektne chladi a turbinka,prevodovka atd. maji minimum prace a dobre se mazou... pak to necham "dobublat" asi 5 - 10 minut pred garazi... Tot vse !![]()
(posledni odstavec - je spise jen doporuceni pro opravdu pekelnou jizdu... )
P.S. Olej kazdych 10 000 km bohate staci (pokud teda nejezdis pekelnou cestu do prace kazdy den)...
ja mam chiply TDI 66kw na asi 85kw a pohodicka... 200 to udela (v TP mam maximalku 180) najeto 137 000Mirda píše:zviratko píše:... když budeš jezdit normálně ( do cca 200km/h ) tak si myslím že ti vydrží. ...![]()
Některý auta maji občas problém udělat i 150+
![]()
Tak ono jet dlouho na vysoké otáčky taky není zrovna nejlepší...
Každopádně to chce nejdříve pořádně celý prohřát a pak až kravnout ... na konci zas ochladit turbo než se auto odstaví