Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od SkejT »

Chtel bych se zeptat zkusenejsich na jejich zkusenosti nebo poznatky na zivotnost precipovaneho motoru TDi :? .Mam v merku si poridit Pumpe Düse nebo normani TDi a nevim :( .

Diky za vase prizpevky

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od SkejT »

jsem zapomel dodat,jestli to ma smysl precipovavat motor, ktery ma uz nalitano treba 150tis/km,aby to nedopadlo,ze me motor po mesici vyskoci z auta

Uživatelský avatar
Fazeey
Příspěvky: 4726
Registrován: 09 bře 2004 17:06
Bydliště: nýr da Melnik sidé
Kontaktovat uživatele:

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od Fazeey »

životnost dolů pujde když ten motor víc namáháš ale jestli v něm neplánuješ ujet 200tis tak ti to může bejt jedno, ve 150tis Mr. Chiptuner a diesel guru Reesha doporučuje vyměnit trysky, když je vyměníš za větší nemusíš si ani s chipem dělat starosti.. u změny map je důležitý aby byly dobře udělaný, né nějakej universál..

pro víc info http://dieselpower.cz/forum/, tam se dozvíš mnohem víc
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od Lukaash »

:-)

Uživatelský avatar
Tommy1978
Moderátor
Příspěvky: 5635
Registrován: 25 pro 2005 21:41
Bydliště: Vidlákof - Věk: 33 - Body: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommy1978 »

Řek bych že taky dost záleží na tom o kolik se to auto načipuje nebo ne? :?
Mi mame Ňů Býtla a taki noví Toledo f tuninku dost kua voe neasi :lol:

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od JonnY »

myslis ze na tak vseobecnu otazku existuje presna odpoved? :)
tak skusim : zivotnost klesne.

zalezi od stavu motora / turba ..., od toho o kolko a ako kvalitne sa to "precipuje" a aj keby malo 10 ludi dobre skusenosti, neznamena ze ti to neprdne pre nejaku vadu materialu alebo neco podobne.

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od SkejT »

JonnY píše:myslis ze na tak vseobecnu otazku existuje presna odpoved? :)
tak skusim : zivotnost klesne.

zalezi od stavu motora / turba ..., od toho o kolko a ako kvalitne sa to "precipuje" a aj keby malo 10 ludi dobre skusenosti, neznamena ze ti to neprdne pre nejaku vadu materialu alebo neco podobne.
to me je jasne,ze je to moc vseobecne a ze je na to tezke jednoznacne odpovedet.Jestli se podivas,tak jsem psal "na nazor zkusenejsich nez jsem ja, na jejich zkusenosti nebo poznatky na zivotnost precipovaneho motoru TDi "

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od JonnY »

zeby som nevedel citat? :)

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Já slyšel, že je lepší TDI než TDI PD, jo a s většíma tryskama a kvalitnim chipem by to mělo být OK. Nebo pokud chceš větší výkon a tovární spolehlivost tak si kup auto s motorem V6 TDI

Uživatelský avatar
Bulda
V.I.P.
Příspěvky: 1640
Registrován: 01 dub 2005 20:48

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od Bulda »

PD je na hovno jedine TDI PD se serou turba a zere to olej a nevydrzi to tolik kilometru jako TDI

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od Bordel »

...PD se dobre chipujou :lol:
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Příspěvek od SkejT »

T-O-M píše:Já slyšel, že je lepší TDI než TDI PD, jo a s většíma tryskama a kvalitnim chipem by to mělo být OK. Nebo pokud chceš větší výkon a tovární spolehlivost tak si kup auto s motorem V6 TDI
neco podobneho jsem uz take zaslechl od nekolika lidi,ze je prece jenom jistejsi normalni TDI + vetsi trycky + chip ,nez TDI PD.
Ale pre zivotnost u techto upravenych TDI odviji od kvalitnich oleju a kvalitni nafty.Jakou mam mit jistotu,ze nacepuji kvalitni naftu,to aby si radeji nasel svuj soukromy vrt :(

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od SkejT »

Bulda píše:PD je na hovno jedine TDI PD se serou turba a zere to olej a nevydrzi to tolik kilometru jako TDI
uz jsem se docetl na nekolika mistech,ze u normalnich TDI neni problem udelat chip i pri 200.000 km

Uživatelský avatar
Mirda
Příspěvky: 752
Registrován: 10 dub 2005 12:50
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Mirda »

Nejdříve bych doporučil ty trysky od Reeshy a silnější turbo. Chipnutím se pak celý výkon ještě umocňuje :D
Ty trysky ber alespoň jako prevenci před propálením pístů :?:

Tady máš ještě graf třetího nejrychlejšího ropáka z Mimoně jako inspiraci 8)

Obrázek

VW Golf II. 1,9 TDi ... celkem seriovka :lol:
G3 Variant 1,9 TDi Fratelli Bosio Sprint 764, EGR off Obrázek

zviratko
Příspěvky: 1046
Registrován: 06 bře 2006 15:26
Bydliště: My Gold Prague ......
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zviratko »

Já osobně ( a ze zkušeností ) si myslím že je jedno kdy to necháš nachipovat , hodně záleží jak se k tomu motoru budeš chovat a jak ho budeš rozmazlovat. Když se k nemu budeš chovat jako prase , tak ti nevdrží ani když s ním nic mít nebudeš, životnost závisí na plynovém pedálu. Když to budeš pořád využívat na plný výkon tak si myslím že se ti životnost určitě zkrátí , ale když budeš jezdit normálně ( do cca 200km/h ) tak si myslím že ti vydrží. Já mám už 200.000km s chipem a jediné co jsem menil bylo čerpadlo. Jinak nic a jsem nad míru spokojenej. Je úpravda že jsem to rozmazlil i výmenou oleje po 10.000km a jiné věci :?: :shock: :D
Tuning & Zübehor in shop http://www.vwaudishop.cz
*
♥♂ Porn is a serious job ♀♥

Uživatelský avatar
Mirda
Příspěvky: 752
Registrován: 10 dub 2005 12:50
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Mirda »

zviratko píše:... když budeš jezdit normálně ( do cca 200km/h ) tak si myslím že ti vydrží. ...
:shock: :? Některý auta maji občas problém udělat i 150+ :?:
Tak ono jet dlouho na vysoké otáčky taky není zrovna nejlepší...
Každopádně to chce nejdříve pořádně celý prohřát a pak až kravnout ... na konci zas ochladit turbo než se auto odstaví :alien:
G3 Variant 1,9 TDi Fratelli Bosio Sprint 764, EGR off Obrázek

sportak
Příspěvky: 10
Registrován: 20 kvě 2005 17:23
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od sportak »

Presne jak tu nekdo psal,vse zalezi na Tvy tezky noze.Ta urcuje zivotnost.
V motoru je krouzivej pohyb takze cim vic se bude motat tim se Ti snizuje zivotnost.
Nekde jsme cetl peknej prispevek.
2 auta jedno upraveny a druhy seriovy.
Jedou stejnou trasu 100Km/h na 4 stupen,kdyz prijde kopec tak nachipovany aby udrzelo stejnou rychlost nemusi podrazovat a seriovy podradi na 3 a uz tam ma vice otacek.A tim padem se snizuje zivotnost.
Octa II 77kW + chip
www.xtuning.cz

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Příspěvek od SkejT »

zviratko píše:Já osobně ( a ze zkušeností ) si myslím že je jedno kdy to necháš nachipovat , hodně záleží jak se k tomu motoru budeš chovat a jak ho budeš rozmazlovat. Když se k nemu budeš chovat jako prase , tak ti nevdrží ani když s ním nic mít nebudeš, životnost závisí na plynovém pedálu. Když to budeš pořád využívat na plný výkon tak si myslím že se ti životnost určitě zkrátí , ale když budeš jezdit normálně ( do cca 200km/h ) tak si myslím že ti vydrží. Já mám už 200.000km s chipem a jediné co jsem menil bylo čerpadlo. Jinak nic a jsem nad míru spokojenej. Je úpravda že jsem to rozmazlil i výmenou oleje po 10.000km a jiné věci :?: :shock: :D
to je presne to co jsem potreboval vedet 8) ,informace odvijejici se pri pouzivani chipleho TDI.Byl bych sam proti sobe kdybych se spravne nechoval ke svemu autu.U novych TDi je nizsi zahravani bloku,z toho duvodu je jasne ze nemuzu rano kdyz jedu do prace a je -10°C to zacit zdimat,to by me asi dlouho nevydrzelo.(nekde jsem se docetl,ze neni vubec pravda jak nekteri jedinci tvrdi,ze rano pri minusovych teplotach je lepsi nechat auto zahrat,u novych motru TDi je to opacne.Je lepsi normalne nastartovat a jed,a zajizdy se da teplota bloku mirne ovlivnit treba tim,ze se zapne vsechno mozne na elektriku-vyhrivani sedadel,skel,zrcatek atd.,pro zatizeni motoru,ale moc velky vliv to nema)Ale treba takova informace,ze by jsi mel potom klidnou jizdou nechat odpocinout turbo,to jsem treba nevedel.Jsi myslim,ze pokud se budou dorzovat takove urcite zasady a budu se chovat slusne k motoru,tak me to urcite vrati svoji spolehlivosti.
Nenapada vas jeste nejake dalsi malickosti,ktere muhou ovlivnit zivotnost :?
Dik

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od Lukaash »

ochlazovani turba plati pro veskery turbomotory...

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od martin »

Kámoš mněl chipnutýho passata 110ps (ne pumpe duse) a ve 400tis km se motor otevřel a jediný co se měnilo byla vačka a zdvihátka, jinak naprostá lahoda, motor čistý, žádné usazeniny. Bylo to hlavně tím že se tam lil jenom Castrol syntetika a pravidelně se vyměňoval.
A předevčírem jsem jel v nachipovaný Oktávce 90PS se 320tis km a jediný co tam bylo v pořádku byl motor :lol:

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od SkejT »

martin píše:Kámoš mněl chipnutýho passata 110ps (ne pumpe duse) a ve 400tis km se motor otevřel a jediný co se měnilo byla vačka a zdvihátka, jinak naprostá lahoda, motor čistý, žádné usazeniny. Bylo to hlavně tím že se tam lil jenom Castrol syntetika a pravidelně se vyměňoval.
A předevčírem jsem jel v nachipovaný Oktávce 90PS se 320tis km a jediný co tam bylo v pořádku byl motor :lol:
nevis na kolik se zkracuje interval vymeny oleje u cipleho TDI? :?
Plnou syntetiku uprednostnim take,jistota je jistota a tech par korun navic radeji obetuji.

Jinak to co jsi napsal ohledne tech km se ani nedivim,kdyz clovek neni prase,tak ho mu ten motor hodne hodne dlouho poslouzi

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od martin »

Hlavní je ho dobře zahřát a pak mu můžeš dávat. Pak nepřehřát olej na dálnici a měnit ho po 10-15max. A nepoužívat ten long life.

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od SkejT »

martin píše:Hlavní je ho dobře zahřát a pak mu můžeš dávat. Pak nepřehřát olej na dálnici a měnit ho po 10-15max. A nepoužívat ten long life.
tak to uz jsem naucenej z benzinu,ze menim radeji po 10tis. olej.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od JonnY »

to, ze pri nacipovanom motore netreba podradit a preto ma vacsiu zivotnost je somarina.
pre motor nieje velky rozdiel tocit 2300 (napr na trojke) a 1700 (na stvorke) otacok. zato je dost velky rozdiel ci mas 1/3 plyn na trojke, alebo plny na stvorke. pre ovela vyssiu zataz v nizsich otackach su vo valcoch ovela vyssie tlaky. a tiez kluka nema rada moc velku zataz v nizkych otackach.
samozrejme je rozdiel, ak su dva skoro identicke motory, a kazdy ma iny vykon. ak sa ten slabsi cipne na uroven silnejsieho, tak sa nic moc nedeje.

ked je zima tak je fajn ho nechat chvilku poklepat na volnobehu. cigaretka, dve :) najlepsie sa to spoznava podla zvuku. kym je nad cca 5 stupnou, tak je to jedno, ale ak je menej, tak to clovek spozna po uchu, a je lepsie ho nechat chvilku zohrievat.
taktiez je fajn, nechat ho minutku dve pred zastavenim chladit. cim bola vyssia zataz (rychlost, kopec, nalozene auto...) tym dlhsie. ak sa cipne, tak zas o neco dlhsie.

a olej / olejovy filter menit naozaj kazdych 10-15k km. a najlepsie si to spravit sam.

Uživatelský avatar
Firearms
Příspěvky: 490
Registrován: 18 bře 2005 17:37
Bydliště: NBK

Příspěvek od Firearms »

Ja teda nechavam zahrat motor vzdy (at uz je leto cca 2 min nebo zima 5 min a vice). pokud teda nepospicham... I tak ale na to slapu minimalne... :wink:
Pokud jedu palbu - necham turbinku bezet jeste okolo 5 min... Tady plati pravidlo ze cim vic tim lip... vubec neni spatny pred cilem auto trosku posetrit a jed do 60 km/h na petku (vzdalenost kolem 10 km) auto se perfektne chladi a turbinka,prevodovka atd. maji minimum prace a dobre se mazou... pak to necham "dobublat" asi 5 - 10 minut pred garazi... Tot vse ! :wink:

(posledni odstavec - je spise jen doporuceni pro opravdu pekelnou jizdu... )


P.S. Olej kazdych 10 000 km bohate staci (pokud teda nejezdis pekelnou cestu do prace kazdy den :lol: )...
DSM Team
Obrázek

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Firearms píše:Ja teda nechavam zahrat motor vzdy (at uz je leto cca 2 min nebo zima 5 min a vice). pokud teda nepospicham... I tak ale na to slapu minimalne... :wink:
Pokud jedu palbu - necham turbinku bezet jeste okolo 5 min... Tady plati pravidlo ze cim vic tim lip... vubec neni spatny pred cilem auto trosku posetrit a jed do 60 km/h na petku (vzdalenost kolem 10 km) auto se perfektne chladi a turbinka,prevodovka atd. maji minimum prace a dobre se mazou... pak to necham "dobublat" asi 5 - 10 minut pred garazi... Tot vse ! :wink:

(posledni odstavec - je spise jen doporuceni pro opravdu pekelnou jizdu... )


P.S. Olej kazdych 10 000 km bohate staci (pokud teda nejezdis pekelnou cestu do prace kazdy den :lol: )...
s tim bych souhlasil, teda pokud mluvíš o Deltě Integrale Evo nebo Cosworthu
s normál naftovym autem si to nedokážu vše(jak jsi to tu popsal) představit
hlavně z toho časového hlediska.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od JonnY »

Firearms: j tak nejak.
druha vec je, zevraj v nizkych otackach nemusi byt chladenie turba idealne, kvoli nizkemu tlaku oleja. ale nejsom isty.

a zatazovat motor az po zohriati. ked to clovek vytoci tak sa sice zohreje rychlejsie, ale co na to piestne kruzky? :)

SkejT
Příspěvky: 1823
Registrován: 11 bře 2005 06:36

Re: Zivotnost precipovaneho motoru TDI ?

Příspěvek od SkejT »

jak tak pozoruji,tak kazdy ma svuj navyk,ale jak napsal T-O-M si nedokazu predstavit,ze rano jedu do prace a potom jeste cekam 5min pred branou,to neni to idealni pro me.Priklanim se take k tomu nazoru,ze kdyz chces nechat vydechnout turbo a jedes na 5-stupen do 60km tak tomu spiz skodiz nez naopak.

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

Nechci se míchat do debaty o TDI, ale naftový motory snad nepotřebujou po dojetí čekat na ochlazení turba protože mají mnohem nižší teplotu výfukových plynů než benzínový motory. A pokud už má někdo fakt udělanej motor že by to mohl potřebovat, tak od toho tu jsou Turbo timery. Určitě se pro tyhle případy dělají i nějaký verze na diesely. Čekat v autě 5min je docela blbost, ne? :D

blah
Příspěvky: 860
Registrován: 23 úno 2005 08:50

Příspěvek od blah »

Mirda píše:
zviratko píše:... když budeš jezdit normálně ( do cca 200km/h ) tak si myslím že ti vydrží. ...
:shock: :? Některý auta maji občas problém udělat i 150+ :?:
Tak ono jet dlouho na vysoké otáčky taky není zrovna nejlepší...
Každopádně to chce nejdříve pořádně celý prohřát a pak až kravnout ... na konci zas ochladit turbo než se auto odstaví :alien:
ja mam chiply TDI 66kw na asi 85kw a pohodicka... 200 to udela (v TP mam maximalku 180) najeto 137 000
NA PRODEJ!!!!!!
Brock B1 17" 5x100
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=89&t=117931" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“