Tuningové dění u nás

Zamčeno
Uživatelský avatar
Venca Brody
Příspěvky: 3338
Registrován: 09 črc 2006 18:04
Bydliště: jižní čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca Brody »

Jinak takhle dopadlo kolo po vycisteni! 8)
Přílohy
kolo1.JPG
kolo1.JPG (91.66 KiB) Zobrazeno 1570 x

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Pěkný. 8) Čím jsi to nakonec dělal. :?
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
fufu
Moderátor
Příspěvky: 2554
Registrován: 06 dub 2006 20:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fufu »

..... jo jo pěkné zimní obutí :lol:

Uživatelský avatar
Venca Brody
Příspěvky: 3338
Registrován: 09 črc 2006 18:04
Bydliště: jižní čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca Brody »

zimni obuti mam ted na aute.Tohle uz vysi na drzaku a ceka na pristi sezonu.Teda s novejma gumama 8)
Pomohla kyselina solna a stetecek.No a dve nocni smeny :lol:

Uživatelský avatar
fufu
Moderátor
Příspěvky: 2554
Registrován: 06 dub 2006 20:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fufu »

...... no a nepřemýšlel si i o nových kolech na léto, tydle moc parády neudělaj :twisted:

Uživatelský avatar
Venca Brody
Příspěvky: 3338
Registrován: 09 črc 2006 18:04
Bydliště: jižní čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca Brody »

Premejslel.Ale to bych musel mit na ne penize!Nebo vykrast banku: :lol:

Uživatelský avatar
Alik
Příspěvky: 1130
Registrován: 29 dub 2006 18:45
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alik »

fufu od tebe potrebuju abys mi nasel v inzeratech ty kola cos mi o nich rikal ja bych mu brnknul a asi si je vemu........najdi to honem...ok....
a jinak nam sem chodi milka prej je na nas nasrane ze tu pisem o jejim EX aute.......... :lol:
Mitsubishi Galant VR4 150Kw++
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
fufu
Moderátor
Příspěvky: 2554
Registrován: 06 dub 2006 20:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fufu »

Alíku musel bys přidat jednu díru, ono je to totiž 5x114,3 - takže prd :cry:

.... že nic Milka nenapíše, to víš za pravdu se každý zlobí :lol:

Uživatelský avatar
Flinta
Příspěvky: 1975
Registrován: 21 kvě 2006 08:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flinta »

hele ale ty vacky... ja nechci delat chytryho ale cetl sem ze kdyz menis vacky tak to chce vymenit i perka pod ventilama jinak to nema cenu protoze ty stary sou "liny" a pokud tam mas ostrou vacku tak se zaviraj pomalu.. :?:

Uživatelský avatar
Georgeos
Příspěvky: 726
Registrován: 15 kvě 2004 17:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Georgeos »

Venca Brody píše:Premejslel.Ale to bych musel mit na ne penize!Nebo vykrast banku: :lol:
Stačí chodit do práce :lol: :lol: :lol:
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím :)

Uživatelský avatar
Venca Brody
Příspěvky: 3338
Registrován: 09 črc 2006 18:04
Bydliště: jižní čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca Brody »

Ja sem v praci od rana do vecera :nono: .Ale hold za to nejsou takovy prachy abych jeste stihal kupovat veci na auto :( .Pres zimu se musi koupit gumy a chci cirou optiku na zadek.Kola snad pristi zimu!Nebo jeste pres leto kdyz budou prachy 8)

Uživatelský avatar
fufu
Moderátor
Příspěvky: 2554
Registrován: 06 dub 2006 20:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fufu »

Georgeos píše:
Venca Brody píše:Premejslel.Ale to bych musel mit na ne penize!Nebo vykrast banku: :lol:
Stačí chodit do práce :lol: :lol: :lol:


..... přesně tak, bez práce nejsou koláče, no teda prašule na tuning :?:

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Flinta píše:hele ale ty vacky... ja nechci delat chytryho ale cetl sem ze kdyz menis vacky tak to chce vymenit i perka pod ventilama jinak to nema cenu protoze ty stary sou "liny" a pokud tam mas ostrou vacku tak se zaviraj pomalu.. :?:
Jak bylo řečeno, časování ventilového rozvodu výrazně ovlivňuje charakteristiku motoru. V dnešní době je u běžných motorů délka otevření sacího nebo výfukového ventilu mezi 230 až 260 stupni otočení klikového hřídele. V případě úprav pro běžný provoz se používá časování 265 - 285 stupňů. Vačky nad 285 stupňů jsou již víceméně závodní. Zdvihem ventilu řídíme kdy (vzhledem k natočení klikového hřídele) a kolik proudí do válce směsi nebo z válce výfukových plynů. Rychlost otevírání pak stanovíme derivací zdvihu podle času a zrychlení derivací rychlosti podle času. Výsledné zrychlení nám pak spolu s hmotností všech částí dá maximální silové namáhání celého rozvodu, a zejména ukáže, nakolik má být tvrdá pružina. Pokud by totiž byla pružina příliš měkká, docházelo by k odskakování celého mechanismu od vačky a posléze zpětnému dosedání, což výrazně snižuje životnost dílů rozvodu a přínos rozvodu jako takového. Rovněž příliš tvrdá pružina je zbytečná, dochází k nadměrnému tření a opotřebení stykových ploch rozvodu. Pro vačky do přibližně 290 stupňů vystačí sériové pružiny, které se popř. vhodně podloží, pro vačky nad 290 stupňů pak je většinou potřeba tvrdších pružin. Nejde však o pravidlo. Průběh zdvihu jednotlivých vaček se liší. Existují např. 300 stupňové vačky vyžadující tvrdší pružiny než vačky 320 stupňové. Potřebu tvrdosti pružin je třeba vždy řešit individuálně. Stejně tak neplatí žádné pravidlo ani u posuzování kvality vaček. Průběh zdvihu se totiž vypočítává pomocí složitých matematických funkcí, přičemž existují miliony možností jak zkombinovat úhel otevření, úhel natočení vůči klikovému hřídeli, velikost maximálního zdvihu, symetrii zdvihu, natočení sací a výfukové vačky vůči sobě atd. Přitom neexistuje žádný absolutní postup, jak navrhnout pro danou konfiguraci klikového mechanismu, délky a průměru sacího a výfukového potrubí, tvaru kanálků a počtu ventilů tu nejlepší vačku. Proto se návrh celého systému výměny náplně provádí víceméně pomocí zkušeností s podporou modelování a výpočtu na počítači. Z toho plyne, že pro náš známý motor Škoda OHV vzniklo velké množství vačkových hřídelí, které však postupně stárnou, takže dobrých je jen pár. Dobrá vačka se také tzv. časuje. Jde vlastně o to, že při brzdění na motorové brzdě se postupně pootáčí vačkou vůči klikovému hřídeli. Tak se zjistí nejvhodnější poloha mající nejlepší vliv na průběhu kroutícího momentu. Ta se odměří a při montáži identických vaček se pak bez problémů nastaví nejlepší natočení. Vůle ventilů sportovní vačky na vůz Škoda se opět liší, vesměs se nastavuje na hodnotu 0,35 - 0,5 mm za tepla podle druhu vačky. Není to však pravidlem, vůle může být třeba jen 0,1 mm za tepla. Nastavování se provádí běžným postupem při provozní teplotě motoru, tedy 80 °C chladící kapaliny. Možnost nastavování vůle samozřejmě není u motorů s hydraulickým vymezováním vůle, zde se při návrhu průběhu zdvihu musí s vymezováním vůle počítat. Tvar vačky se získá broušením na kopírovací brusce. Pokud je vačka s úhlem otevření přibližně do 280 stupňů, lze tvar této vačky získat nabroušením na sériový vačkový hřídel, přičemž je poté třeba povrch kalit nebo nitridovat, neboť dojde k odbroušení povrchové tvrdé vrstvy. Povrch by pak byl měkký a rychle by se opotřebovával. Cena takovéto kvalitní upravené vačky je 2000,- až 2500,- Kč. V případě vačky s větším úhlem otevření (ostřejší) je už nutno vyrobit celou vačku novou z kvalitní oceli třídy 14 nebo 15, přičemž cena je mezi 5000,- až 11000,- Kč. Shrneme-li to tedy, čím větší otevření ventilů, tím výše se posune oblast využitelných otáček motoru. Vačku do 280 stupňů lze namontovat na sériový motor bez větších úprav s minimálními vlivy na životnost, chod a namáhání motoru. Při použití ještě většího otevření ventilů se zvětší tepelné zatížení, je potřeba vyšší kompresní poměr, zvedá se spotřeba, nároky na údržbu, kvalitu chlazení, svíček, snižuje se životnost.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Flinta
Příspěvky: 1975
Registrován: 21 kvě 2006 08:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flinta »

Optimalizace sání
Začneme vzduchovým filtrem, protože v sacím traktu motoru je první na řadě. Aby motor podával správný a dostatečný výkon, potřebuje k tomu také dostatečné množství vzduchu. Smíchání kyslíku s benzínem v sacích prostorách motoru je prvním předpokladem k dobrému chodu motoru. Debaty o tom, kolik koní vám vzduchový filtr přidá na výkonu necháme stranou. Je to jen malé procento v poměru k celkovému výkonu. Vzduchových filtrů se vyrábí několik druhů a typů. Od klasických papírových, kde je propustnost vzduchu malá, po sportovní molitanové, nebo bavlněné. U těchto filtrů je propustnost vzduchu opravdu znatelně vyšší než u papírových. Jednodušší a levnější variantou je vyměnit pouze vložku filtru v originálním airboxu. Tou dražší je pak instalace sportovního kuželového filtru.


U této varianty se airbox z motorového prostoru demontuje a nahradí jej kuželový filtr. Z airboxu zůstává pouze váha vzduchu. Při instalaci kuželového filtru je třeba tento odstínit od motoru třeba plechem, nebo nějakým vhodným krytem. Filtr pak nesaje vzduch ohřátý motorem. A důležité je také přivést k filtru čerstvý vzduch z vnější části vozu. K tomu vám pomůže nainstalování ohebné hadice z prostoru za předním nárazníkem, nebo v místech kde je mřížka v masce nebo boku blatníku. Chladný vzduch totiž mnohem lépe shoří než ten ohřátý. A velkou výhodou bavlněných sportovních filtrů je jejich životnost. Filtr je totiž napuštěn jakýmsi olejem, aby lépe zadržoval mikroskopické nečistoty. Po nějaké době používání se filtr zanese, ale nemusíte ho vyhodit jako obyčejný papírový. Stačí si koupit čistící sadu pro bavlněné filtry a máte po starostech. Jedním roztokem filtr podle návodu vyčistíte a když filtr uschne stačí ho druhým roztokem napustit a je znovu jako nový.

Další částí na cestě vzduchu do spalovacích prostor motoru jsou sací kanálky. Na hlavě motoru, v které je vačková hřídel a ventily, je přišroubováno tzv. sání. Tím se nasává vzduch do spalovacích prostor motoru. Před vstupem do hlavy motoru se do vzduchu vstříkne tryskami benzín. Ten trysky rozpráší na jemnou mlhu a smíchají ho s nasátým vzduchem. Množství vzduchu měří váha vzduchu a podle toho řídí množství vstřikovaného benzínu a také načasování vstřiku benzínu. Pak prochází směs přes sací ventily do spalovacího prostoru motoru, do válců. Celý tento proces můžeme značně urychlit a usnadnit, pokud se sací kanálky vyleští. Sání je většinou ze slitiny a jeho stěny jsou hrubé, takže zpomalují proudění směsi do motoru. Vyleštit sací kanálky není zase až tak jednoduché a je lepší přenechat tuto práci odborné firmě. Nejde totiž pouze o vyleštění kanálků, na které jsou potřeba profi nástroje. Ale také o finální slícování už vyleštěných kanálků s kanálky v hlavě motoru. Ano, i toto je potřeba udělat a to velmi pečlivě. Jen si představte jak vám proudí směs krásně a hladce vyleštěnými kanálky a najednou se zbrzdí o hrany hlavy motoru. Veškerá námaha je rázem vniveč. Takže slícování kanálků s kanálky v hlavě je neméně důležité a také mnohem pracnější. Ale výsledek za to určitě stojí.


Následuje výměna vačkové hřídele, nebo hřídelí. Záleží na tom jaký rozvod má váš motor. Jestli máte vačku jednu, nebo dvě. U standardní vačkové hřídele je průběh vaček plynulý. U sportovních vaček je jejich průběh ostřejší, kvůli rychlejšímu průběhu otevření a opětovnému zavření ventilů. Vačkových hřídelí se vyrábí hodně druhů a jsou vždy určené pro konkrétní typ a značku motoru. Liší se úhlem vaček. Rázem se zkrátí čas potřebný pro naplnění spalovacího prostoru výbušnou směsí a tím i vzroste výkon. Pokud se ale použije vačka s výrazně ostřejším úhlem, je nutné vyměnit na ventilech jejich pružiny. Standardní pružiny od výrobce motoru totiž potom nestíhají ventily zavírat. Proto se vyrábí dvojité pružiny. Pružiny jsou tužší a dokážou pak ventil bez problémů uzavřít. Ještě jedna faktická poznámka. Pokud jsou pružiny pro ventily dvojité, znamená to dvě samostatné pružiny do sebe zasunuté. Jedna pružina je vnější (větší) a druhá je vnitřní (menší). Každá z nich má jiný závit. Jedna levý a druhá pravý. To proto, aby se vzájemně nemohly skřípnout. Taková kolize by pak mohla skončit zničením některých součástí motoru.


Zlepšit výkon motoru v oblasti sání můžete ještě jednou vychytávkou. Tou je seřiditelné rozvodové kolo vačkové hřídele. Rozvodové kolo, které má na vačkové hřídeli pevnou polohu jištěnou klínkem je seřizovací. Ozubené kolo jde oproti hřídeli posouvat řádově o několik milimetrů. Čeho tím můžete dosáhnout? Ještě lepšího načasování otevření ventilů a opět i zvýšení výkonu. Jasně, že tohle seřízení se musí provést zase s profesionální technikou a nejlépe na motorové brzdě pro nastavení té opravdu správné polohy. Ale proč to nepodstoupit, když nám to zvýší výkon.


Tímto máte o dost vylepšený sací trakt motoru a i na výkonu to bude hodně znát. Příště si vylepšíte opačnou stranu motoru, kterou je optimalizace výfukového systému. Z toho plyne, že je potřeba nejen efektivně nasát směs, ale také spaliny tím vzniklé efektivně z motoru "vypláchnout"…

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Se budeme předbíhat, kdo dá delší článek. :lol:

Moje vačka není až tak "ostrá" abych musel měnit pružiny. Řekl mi to člověk, který spolupracuje na mototorech WRC a vačku mi vyráběl 8)
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
fufu
Moderátor
Příspěvky: 2554
Registrován: 06 dub 2006 20:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fufu »

...... jen pište 8) aspoň se něco pořádného dozvíme :)

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Tak jsem před chvilkou přijel a změřil jak na tom jsem. :D Škoda, že je mokro :cry: , jinak bych dal 400m pod 16s. 8) Na otáčky nekoukejte. Jsem zapoměl provézt kalibraci otáček. Ale konec černé je +- 6000 ot/m . Jinak jsem jel trasu od Hořic na Kladenské Rovné. Jedna z mála rovinek u nás. U Hořic jsem vzal nějakého stopaře, protože pršelo. Hned jak nasedl, tak jsem se ho zeptal " Kolik vážíš" Čuměl na mě jak puk, než jsem mu vysvětlil, že měřím. :lol:

Černé čáry jsou dnes, červené před úpravami a zakoupení G-Techu.
Obrázek
Naposledy upravil(a) Anděl dne 23 lis 2006 20:02, celkem upraveno 1 x.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Venca Brody
Příspěvky: 3338
Registrován: 09 črc 2006 18:04
Bydliště: jižní čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca Brody »

Fufu se s tebou nebavym! :( :cry:

Uživatelský avatar
fufu
Moderátor
Příspěvky: 2554
Registrován: 06 dub 2006 20:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fufu »

Venca Brody píše:Fufu se s tebou nebavym! :( :cry:

....... to mě teda dojalo :lol:

Uživatelský avatar
fufu
Moderátor
Příspěvky: 2554
Registrován: 06 dub 2006 20:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fufu »

Anděl píše:Tak jsem před chvilkou přijel a změřil jak na tom jsem. :D Škoda, že je mokro :cry: , jinak bych dal 400m pod 16s. 8) Na otáčky nekoukejte. Jsem zapoměl provézt kalibraci otáček. Ale konec černé je +- 6000 ot/m . Jinak jsem jel trasu od Hořic na Kladenské Rovné. Jedna z mála rovinek u nás. U Hořic jsem vzal nějakého stopaře, protože pršelo. Hned jak nasedl, tak jsem se ho zeptal " Kolik vážíš" Čuměl na mě jak puk, než jsem mu vysvětlil, že měřím. :lol:

Černé čáry jsou dnes, červené před úpravami a zakoupení G-Techu.
Obrázek


....... pěknej rozdíl 8)

Uživatelský avatar
R@ZOR
Příspěvky: 277
Registrován: 07 led 2005 17:34
Bydliště: C.Budejovice

Příspěvek od R@ZOR »

To Andel: Abych tomu spravne rozumel.. Ty jsi pred upravama mel nejakejch 45kW a po nejakech 80kW? To je nejak malo na 1.6ku, ne? Ja myslel ze ma v zakladu 66kW? Jestli tomu tak je, tak je to ku*evskej rozdil! Taky me docela zarazi ze je to skoro ve stejnejch otackach..
Jinak mazec 8)
GIV 1.8T

Uživatelský avatar
R@ZOR
Příspěvky: 277
Registrován: 07 led 2005 17:34
Bydliště: C.Budejovice

Příspěvek od R@ZOR »

Jedine ze by to merilo vykon na kolech (se vsema ztratama)..
GIV 1.8T

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

R@ZOR píše:Jedine ze by to merilo vykon na kolech (se vsema ztratama)..
Měří to výkon se všemi ztrátami. Takže i odpor vzduchu, atd.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Alik
Příspěvky: 1130
Registrován: 29 dub 2006 18:45
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alik »

no ja fakt nevim co ten zampi nacvicuje jeste ze je v C.B dobra MHD :lol:
viewtopic.php?t=42115
Mitsubishi Galant VR4 150Kw++
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
R@ZOR
Příspěvky: 277
Registrován: 07 led 2005 17:34
Bydliště: C.Budejovice

Příspěvek od R@ZOR »

Alik píše:no ja fakt nevim co ten zampi nacvicuje jeste ze je v C.B dobra MHD :lol:
viewtopic.php?t=42115
Tak tohle uz neni snad ani mozny :?
GIV 1.8T

Uživatelský avatar
R@ZOR
Příspěvky: 277
Registrován: 07 led 2005 17:34
Bydliště: C.Budejovice

Příspěvek od R@ZOR »

Anděl píše:
R@ZOR píše:Jedine ze by to merilo vykon na kolech (se vsema ztratama)..
Měří to výkon se všemi ztrátami. Takže i odpor vzduchu, atd.
Tak to je husty.. Realnej vykon motoru by tedy mohl bejt kolem 100kW?! :)
GIV 1.8T

Uživatelský avatar
fufu
Moderátor
Příspěvky: 2554
Registrován: 06 dub 2006 20:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fufu »

R@ZOR píše:
Alik píše:no ja fakt nevim co ten zampi nacvicuje jeste ze je v C.B dobra MHD :lol:
viewtopic.php?t=42115
Tak tohle uz neni snad ani mozny :?


...... no protože mu vrátili MR2, tak musí jít Nissan z domu, hold ten kluk je rozený handlíř :lol:

Uživatelský avatar
Alik
Příspěvky: 1130
Registrován: 29 dub 2006 18:45
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alik »

ona se mu fakt vratila mr2?? :roll:
Mitsubishi Galant VR4 150Kw++
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
fufu
Moderátor
Příspěvky: 2554
Registrován: 06 dub 2006 20:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fufu »

...... pokud vás už nebaví čučet na sériové ciferníky kukněte sem :twisted:


http://www.tachocolor.wz.cz/polepy.php

Uživatelský avatar
PeLa
Příspěvky: 239
Registrován: 30 čer 2006 18:49
Bydliště: Taková pr*el kousek od "Metropole"
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuningové dění u nás

Příspěvek od PeLa »

JJ, Newman. Sice mu to trvá, ale je šikovný.
Když jsem byl malý, byl jsem namyšlený.... ale ted už nemám chybu.

www.vw-club.cz

Pusťte si rádio VW-Clubu

Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Český Krumlov a okolí“