FUNKCE TURBA
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2331
- Registrován: 28 pro 2004 17:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
FUNKCE TURBA
Tak uz si dlouho pohravam s myslenkou co treba nejak nabastlit turbo na motor o 50ccm a ve dvoutaktu.Dost by me to zajima a dal jsem tento dotaz sem,protoze tady lidi uz neco vi o turbinach.Konkretne myslim treba takoveho Simsona.Jestli by ten malej obsah dokazal roztocit turbo treba nejaky z UNA nebo neco maleho,jak by to ten motor pobral.Jelikoz jsem delal v Subaru tak jsem se s tim dostal do styku a dost by me to zajimalo.Tak co myslite vy,nedelam si prdel myslim to uplne vazne.Melo by to nejakej vysledek??Diky.A jak to je vubec s turbama na dvoutakt??Funguje to na tom??
Naposledy upravil(a) Mirek999 dne 17 úno 2007 15:17, celkem upraveno 1 x.
Optimismus pramení z nedostatku informací 

- krulis
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 09 kvě 2005 13:32
- Bydliště: 82°12'N 23°59'E
- Kontaktovat uživatele:
turbo na babetu...
zajimavej dotaz, ale nevim jestli s dovutaktem jede trubo ?????

| http://krulis.net | dneska jsem vyskočil z auta, padl přímo na hlavu a odrazil se deset metrů vysoko, osedlal létajícího koně a proletěl jsem se pod karlovým mostem, nevím o ničem vyjímečným co by se dnes stalo....
zeptej se qwera, ten na simálovy vozí sedm lidí a ještě při tom zvládá ujíždět policajtům a skákat přes řeku, takže ten to asi otrubený má 

Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2331
- Registrován: 28 pro 2004 17:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jo to vim to uz jsem nekde cetl,ale koukal jsem do toho stareho prispevku jak chtel oturbit skutra a asi to bude picovina,ale dokazal by ten slabej 2T roztocit to turbo???Aby to neco udelalo??Panda píše:zeptej se qwera, ten na simálovy vozí sedm lidí a ještě při tom zvládá ujíždět policajtům a skákat přes řeku, takže ten to asi otrubený má
Optimismus pramení z nedostatku informací 

- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
podle mě tam není dostatek spalin aby začali točit turbem tak aby to stačilo, pokud to nebude nějaký pidi turbo ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
najmensie dostupne garrett turbo
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 068__1.htm
je stale velke pre tvoj ucel. avsak peugeot ma skuter s kompresorom, tak preco neskusit tuto cestu?
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 068__1.htm
je stale velke pre tvoj ucel. avsak peugeot ma skuter s kompresorom, tak preco neskusit tuto cestu?
jistě že je možné pohánět 2T turbo, dokonce bude líp makat, neboť spalin je víc a maj vyšší teplotu.
ovšem pro 50ccm je to nesmysl
kdysi jsem zpracovával kompresor pro motor z Wartburga, byl by ovšem poháněnej od kliky, resp. převodem od setrváku
plnění vycházelo na 1,2litru do 998ccm motoru
ovšem zůstalo jen u výpočtů a výkresu
obecně bude problém, jak to turbo mazat a chladit, 2T nemá olejový okruh, takže leda z využitím např.oilmasteru a olejového chladiče, ale pro motorku je to prakticky nesmysl
na 2T ti bohatě stačí vyleštit kanály, upravit kliku a zajistit dostatek vzduchu pro obohacenou směs, pak můžeš jít s výkonem o 200%, ale většinou na úkor životnosti.
pro Simsona se vyplatí ojnici a kliku navrhnout znovu a nebo přejít aspoň na MZ
ovšem pro 50ccm je to nesmysl
kdysi jsem zpracovával kompresor pro motor z Wartburga, byl by ovšem poháněnej od kliky, resp. převodem od setrváku
plnění vycházelo na 1,2litru do 998ccm motoru
ovšem zůstalo jen u výpočtů a výkresu
obecně bude problém, jak to turbo mazat a chladit, 2T nemá olejový okruh, takže leda z využitím např.oilmasteru a olejového chladiče, ale pro motorku je to prakticky nesmysl
na 2T ti bohatě stačí vyleštit kanály, upravit kliku a zajistit dostatek vzduchu pro obohacenou směs, pak můžeš jít s výkonem o 200%, ale většinou na úkor životnosti.
pro Simsona se vyplatí ojnici a kliku navrhnout znovu a nebo přejít aspoň na MZ

vzdělání není zárukou inteligence
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no a jakej je rozdíl mezi spalinama a proudem spalin ? to je snad naprosto každýmu jasný že tam nehořej vyhořelý spaliny ...rozumik píše:ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalinraddy píše:no ale fuj rozumik, taku hlupost napisatrozumik píše:turbo neni pohanene spalinama,![]()

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no a jakej je rozdíl mezi spalinama a proudem spalin ? to je snad naprosto každýmu jasný že tam nehořej vyhořelý spaliny ...rozumik píše:ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalinraddy píše:no ale fuj rozumik, taku hlupost napisatrozumik píše:turbo neni pohanene spalinama,![]()

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
a jak jinak bys chtěl pohánět kompresor než převodem z kliky ?Boháček píše:jistě že je možné pohánět 2T turbo, dokonce bude líp makat, neboť spalin je víc a maj vyšší teplotu.
ovšem pro 50ccm je to nesmysl
kdysi jsem zpracovával kompresor pro motor z Wartburga, byl by ovšem poháněnej od kliky, resp. převodem od setrváku
plnění vycházelo na 1,2litru do 998ccm motoru
ovšem zůstalo jen u výpočtů a výkresu
obecně bude problém, jak to turbo mazat a chladit, 2T nemá olejový okruh, takže leda z využitím např.oilmasteru a olejového chladiče, ale pro motorku je to prakticky nesmysl
na 2T ti bohatě stačí vyleštit kanály, upravit kliku a zajistit dostatek vzduchu pro obohacenou směs, pak můžeš jít s výkonem o 200%, ale většinou na úkor životnosti.
pro Simsona se vyplatí ojnici a kliku navrhnout znovu a nebo přejít aspoň na MZ
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
nejsem si úplně jist co napíšu ale při přeplňování dvoutaktu je potřeba mít jinak řešený přepouštěcí kanálky a nevím jestli nemusí mít klapky sání.Jednodušší je určitě kompresor.....
Já sem na fichtlovi zvýšil kopresní poměr vyleštil kanálky spasoval co šlo koupil jiný výfuk a dal K&N a mám větší trysku a jezdím 80km/h......
Já sem na fichtlovi zvýšil kopresní poměr vyleštil kanálky spasoval co šlo koupil jiný výfuk a dal K&N a mám větší trysku a jezdím 80km/h......
Re: Turbo 2T
Hlavně u 2T motoru musíš mít odpor aby nedocházelo k extrémnímu výplachu ne? na youtube sem kdysi viděl italy co dali do 2T vespy Turbo a docela to aji jelo.
Scooter Yamaha aerox 50ccm : momentálně 16Hp a Vmax 130 dle brzdy... 

- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
ať si koupí na babetu to co se prodává pro RC motory - nitro na bombičky do šlehačky a je to ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2331
- Registrován: 28 pro 2004 17:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
JJ ja mam zatim prevrtano na 60ccm,korky v klikove hridely,lestene kanaly,nejaka origo svicka co se dava na Simsony prej lepsi nez NGK a jeste nejaky picoviny,.A premejslel jsem taky nad tim ze 2T vylucije vice sracek nez 4T tak asi by se to docela zasiralo.Nespaluje to olej na 100% takze by to asi bylo na hovno z tyhle stranky,no a je pravda to mazani ze by bylo na houby to by byl Simson dvakrat takovej.Sirokej jako prase.
Optimismus pramení z nedostatku informací 

- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
hehe mam podobný zkušenostiKrosmen píše:nejsem si úplně jist co napíšu ale při přeplňování dvoutaktu je potřeba mít jinak řešený přepouštěcí kanálky a nevím jestli nemusí mít klapky sání.Jednodušší je určitě kompresor.....
Já sem na fichtlovi zvýšil kopresní poměr vyleštil kanálky spasoval co šlo koupil jiný výfuk a dal K&N a mám větší trysku a jezdím 80km/h......
fichtl - snížená hlava a válec, vybraný kanály + kartery, upravenej píst , odlehčenej pístní čep, ojnice a klikovka stažená na průměru o 1cm , navařený přídavný žebra, vejfuk ze simsona enduro , otočený kolečko na 2jce a ještě na sekundárním převodu tuším že 11zubový kolečko..., karbec normální s upraveným kolínkem a jehlou úplně nejvejš..
..na 2jku to dle tacháče z kola atakovalo 60km/h trojka se rozjížděla trochu dýl, ale těch 80km/h to mohlo jet



v budoucnosti se chci pokusit udělat podobnou zabijačku z pařeza.. ten má většinu rozměrů v motoru (mysli tím rozměry a váhu ojnic, kliky, ložisek a kanálů- co při hodně podobným výkonu vůči fichtlovi znamená teoreticky větší , ale taky kratší srandu..) podstatně menší...
souhlasím s tím, že je třeba mít asi nějaký šoupátka na rozvod směsi.. s přeplňováním by toho moc vylítalo jen tak vejfukem... jinak se můžeš inspirovat na lokomotivě "Sergej" .. to je dvoutaktní turbodiesel...)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
tady by se mozna vyplatilo poridit ten "ilektrik paur bustr"MarauderZ28 píše:podle mě tam není dostatek spalin aby začali točit turbem tak aby to stačilo, pokud to nebude nějaký pidi turbo ...

http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
Tohle mě děsně láká. Dostal jsem ve 14ti letech P21 a trhalo mi to ruce.
Bylo to ještě před střední školou, kdy jsem do něj narval cca 20-30tis.
Prakticky jsem všechno vyměnil za nové. Pak jsem ho prodal za 500Kč. 



Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
No hlavne slo o to, ze ho neroztaci kineticka energie, ale hlavne tepelne rozdily plynu pred a za turbem. Uz na to probehla krvava debata, jestli je turbo mechanickej nebo tepelnej strojMarauderZ28 píše:no a jakej je rozdíl mezi spalinama a proudem spalin ? to je snad naprosto každýmu jasný že tam nehořej vyhořelý spaliny ...rozumik píše:ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalinraddy píše: no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat![]()

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
takže mi chce někdo tvrdit, že spaliny co letěj z motoru s tím turbem vůbec netočí, ale točí s ním rozdil teplot před a za turbem jo ? Pokud někdo tvrdí, že ta druhá možnost určitě je schopen říct ten rozdíl teplot jakej tam je ...
P.S. kdybys tu diskašn o tom tepelným stroji našel tak mi jí postni, docela bych si to přečetl
P.S. kdybys tu diskašn o tom tepelným stroji našel tak mi jí postni, docela bych si to přečetl

Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 16 úno 2007 09:29, celkem upraveno 1 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Princip Turbodmychadla
Kompresor a turbína jsou uloženy na společném hřídeli. K turbíně jsou kolmo ke směru její osy přiváděny výfukové plyny, které oběžné kolo turbiny urychlují a předávají jí tak část své kinetické energie.
Kompresor a turbína jsou uloženy na společném hřídeli. K turbíně jsou kolmo ke směru její osy přiváděny výfukové plyny, které oběžné kolo turbiny urychlují a předávají jí tak část své kinetické energie.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
a z jiného zdroje, myslím, že víc k tomu není co dodat neb je naprosto jasný, že turbo pohání kinetická energie pohybujících se spalin co vychází z motoru ...
Kinetická energie (též pohybová energie) je jeden z druhů mechanické energie, kterou má pohybující se těleso.
Velikost kinetické energie závisí na hmotnosti a rychlosti tělesa. Jestliže těleso je těleso v klidu, jeho energie je nulová.
Princip turbodmychadla
Turbodmychadlo je kompresor poháněný výfukovými plyny. Skládá se ze dvou hlavních částí – dmychadlové a turbínové. Dmychadlo stlačuje vzduch vstupující do motoru a výrazně tak zvyšuje jeho objemovou účinnost oproti klasickému nepřeplňovanému motoru. Turbína pohánějící dmychadlo je roztáčena výfukovými plyny vystupujícími z motoru a je umístěna na stejné hřídeli.
Kinetická energie (též pohybová energie) je jeden z druhů mechanické energie, kterou má pohybující se těleso.
Velikost kinetické energie závisí na hmotnosti a rychlosti tělesa. Jestliže těleso je těleso v klidu, jeho energie je nulová.
Princip turbodmychadla
Turbodmychadlo je kompresor poháněný výfukovými plyny. Skládá se ze dvou hlavních částí – dmychadlové a turbínové. Dmychadlo stlačuje vzduch vstupující do motoru a výrazně tak zvyšuje jeho objemovou účinnost oproti klasickému nepřeplňovanému motoru. Turbína pohánějící dmychadlo je roztáčena výfukovými plyny vystupujícími z motoru a je umístěna na stejné hřídeli.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo 2T
kdes to vyčetl neb všude kam se podívám píšou o kinetický energii ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"