Přestavby N/A na turbo

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
ladis.biker
Příspěvky: 119
Registrován: 23 bře 2007 22:11
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od ladis.biker »

[*]
Taboo píše:
Fifi píše:Díky, budu rád, jestli se v lednu zmůžu na ten MSQII, pak se uvidí... :wink:
Tady je neco, co by te mohlo zaujmout:
http://www.bs-autotune.nl/shop/index.php/cPath/40_50" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bs-autotune.nl/pics/KdFi/kdF ... nglish.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Vpodstate, co se da zdokonalenim toho puvodniho Megasquirtu dosahnout.
:wink:
Já jsem kdFi kupoval na http://www.k-data.org" onclick="window.open(this.href);return false; a zatím funguje 8) Problémy jsem měl při prvním oživování auta, když mi jednotka nebrala signál z VR snímače (otáčky a poloha klikové hřídele), který mi pomohl odstranit kamarád pomocí dalšího přídavného obvodu. Přestože používám wideband lambdu od Innovate LC1 , tak oceňuji možnost dokoupit integráč a využívat zabudovaný JAW ( http://www.14point7.com" onclick="window.open(this.href);return false; ). Problém je pokud chcete provádět zásahy do originálního zapojení, protože výrobce nedodává schéma ani uspořádání součástek :cry: Nicméně pokud se člověk "popere" s elektrickou stránkou věci, může být tato forma MS dobrým začátkem pro pochopení ladění motoru. :D
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

ladis.biker: Taky se mi líbí připojení a komunikace přes usb a je toho určitě víc (nestudoval jsem to podrobně). WB lambdu mám už od PLX, takže taky nevyužiji (dříve jsem uvažoval o JAW jako takové, vyhrála to ale plx...). To, že není schéma ani pcb mi nevadí, protože si nejsem jistý, jestli bych vůbec něco upravoval (hlavně jestli bych na to měl patřičné vědomosti) a v nejhorším případě se to dá překreslit... Se zapojením jako takovým myslím nebude problém, až na pár anglických výrazů které mi nedávají smysl, ale tady mi je jistě někdo pomůže vysvětlit (až to bude aktuální) a pak už to určitě zapojím... Větší problém vidím v naučení se práce s programem a následné ladění, i když Taboo tady pořád píše jak je to primitivní (mám trochu strach)... Ty jsi na to postavil tu turbo sieru? Jak dlouho už vlastníš tu ecu? Jsem rád, že znám nějakého Čecha co by mi případně uměl pomoci konkrétně... 8)
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
ladis.biker
Příspěvky: 119
Registrován: 23 bře 2007 22:11
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od ladis.biker »

To Fifi: No mám ji doma déle jak rok, ale v provozu je cca od července 09. Používám ji ve svojí sieře. Problém s tím zapojením je ve chvíli pokud chceš třeba použít zapalovací systém jako Ford EDIS či TFi a stahneš si schema zapojení ze stránek MS, ale prostě nevíš kam ty dráty připojit nebo který součástky přidat či odstranit. Dobře si rozmysli co použiješ za systém zapalování a snímání otáček kliky a případně si řekni výrobci o radu se zapojením. Píšeš o překreslení schematu, ale asi tě z toho vyvedu, protože ta deska je vícevrstvá SMD ( v případě klasickýho MSII PCB v.3.0 je 4 vrstvá).
Co se týče nastavení, chce to čas a studovat, vždyť na ms webu je vše detailně popsané. 8)
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Tak to se divím, že se MS prodává i jako stavebnice, když pájet vice vrstvou desku není jen tak, to překreslování jsem neměl v plánu, byla to jen taková "poznámka"... Podle toho, jaký snímač kliky použiješ, tak propojíš jumpery na pcb (myslím, že není třeba nic z pcb odstraňovat), píše se to v manuálu, podle toho kolik použiješ cívek zapalování, tak dokoupíš IO a zapájíš do připravených pozic, v manuálu se ale asi píše pouze o mechanickém rozdělovači, já mám zapalovací lištu (každá svíčka má svoji cívku) jde do ní tuším 4-6kabelů a o zbytek se stará seriová ecu. Připojovací piny na té ecu jsou popsány, takže tam by taky neměl být problém. Bohužel mám elektronický plyn (žádné lanko pouze svorkovnice na klapce) na to jsem "pozapomněl" a nejsem si jistý, jestli se s tím tyhle DIY ecu umí vypořádat (bastlit tam mechanickou klapku, upravovat pedál plynu atd... na autě co jde za 1,5roku pryč - blbost!) A to to vypadalo na začátku a hlavně s AFC Neo tak jednoduše, trochu mě štve, že po mechanické stránce mám již téměř vše hotovo (na jaře bych pouze svařil "svod" z turba a nechal vytočit kroužky pro vstřiky, ostatní hotovo nebo před dokončením)... Čím víc se o tom dozvídám, tím větší mám chuť se na to u tohohle auta vys... Věci co už doma jsou nechat ležet a znovu se do toho pustit až na autě které bude vhodnější... :cry:
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:09, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:09, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:09, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Taboo: Díky, myslím, že to budu muset ještě hodně dobře promyslet, aď nedopadnu jako s tím SAFC - ze začátku se zdálo že to bude OK, ale jak jsem ho měl (mám) doma a začal jsem se vyptávat tady ve fóru, tak jsme společně došli k závěru, že ho nepoužiji a tak mi teď leží doma zbytečně, "vyhozené" peníze... Nerad bych se unáhlil i v případě volby standalone ECU, takže budu muset ještě "studovat" co bude nejvhodnější... Co se týče elektroniky, tak mě trochu přeceňuješ, já toho taky moc nevím, nemám žádnou elektro školu a jsem "samouk", všechno co vím (a to jsou opravdu jen základy) jsem získal při "diy home-car audio" takže stavba home NF zesilovače podle schématu, usměrněné zdroje pro něj atd... Mé znalosti nejsou na takové úrovni, abych byl schopen něco sám navrhnout a u složitějších věcí ani upravit, protože se v tom prostě ztratím, ale sestavit něco podle schématu není problém a pár věcí si už dokážu logicky odvodit, to ale vždy nemusí stačit... :wink:

Co se týče toho předstihu, tak tuším libor psal, že má nějakou konzervativní mapu z které se dá vyházet pro další ladění a rozběhne na ní téměř každé auto, takže až to pro mě bude aktuální určitě se s vámi poradím... 8)
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Libor12 »

Proto bych možná s nákupem jednotky počkal a pak investoval do profesionální. Já se na ten msq díval,od jeho začátku se hodně hodně zlepšil i co se sw týká. Ale pořád je to o tom že to nějak zapojís a pořád budeš muset něco dodělávat a zjišťovat to či ono. Je také dobré mít kvůli snímacům alespoň dvou kanálový osciloskop a nejen kvůli nim ale i zapalování. Vím že máš čas ale ono přestane bavit proč nejde to či ono. Můžu nabídnout V4X od wolf ten samozřejmě elektrický plyn umí a i se mužem domluvit na montáži. Nebo pokud budeš mít chuť tak nyní rozjíždím další projekt přestavby na turbo kde bude wolf a muzes se přijet podívat.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

No, kdybych tento "pokus" ukončil, tak bych možná v případě jiného auta do profi ecu asi šel (pokud do té doby nekoupím msq, protože zatím nejsem rozhodnut ani na jednu stranu...), ale to až tak za rok a asi bych to pak možná vzal i se svazkem, co s týče té V4X, tak ve výběru auta do budoucna figuruje i jeden V6 tak bych pak koupil asi něco, co těch 6 válců dokáže uřídit (to ta V4X tuším není), to jsi ale nemohl vědět... Jak jsem psal, čím více se toho dozvídám, tím více si říkám, že to u tohohle auta nemá cenu, resp. cenu by to mělo, kdyby auto nešlo za 1,5roku do světa... Co se týče návštěvy, tak děkuji za pozvání, pokud bude u tebe na dílně něco zajímavého (v tomto směru) i v létě, tak bych určitě přijel kouknout. 8)

Tak mě napadá, že kdybych v autě nechal sériovou ecu tak jak je a odpojil vstřiky a zapalovací lištu, zařídil to tak, aby to ecu nepoznala a právě vstřiky a zapalování nechal řídit msq (s jeho snímači), tak bych se obešel bez zásahu do el. plynu, nemusel bych řešit signály pro přístrojovku (otáčkoměr) atd... Prostě mám nad čím přemýšlet...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:10, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Oba (Taboo i Libor) máte pravdu, profi ECU je profi ECU! MSQ je sice levný, ale časově náročný (to mi zatím nevadí), ale výsledek není nijak oslnivý, jak píšeš Taboo... Jsem rád, že tady se mnou ztrácíte čas, protože od doby, kdy jsem se o něco takového začal zajímat uběhla nějaká doba a sám na sobě pozoruji, že v tomto ohledu začínám přemýšlet jinak než na začátku... Jestli se nakonec rozhodnu pro profi ECU, tak by to znamenalo zastavení tohohle pokusu, protože jak jsem psal, než se zmůžu na profi, tak to auto bude už prodané nebo se bude za chvíli prodávat, takže by nemělo cenu s tím začínat... Na druhou stranu bych ale vlastnil "konečné řešení" a proto bych raději než do E6X (který bych asi plně využil hned od počátku), šel raději do sport 1000 která je levnější než sport 2000 a o moc se neliší, tam bych měl i do budoucna rezervu co se týče vstupů i výstupů pro případné další performance úpravy... 8) No, asi začnu šetřit...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

R32-turbo
Příspěvky: 17
Registrován: 24 lis 2008 23:59

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od R32-turbo »

Taboo píše:
semysak píše:Taboo: ten prubeh tlaku normalne pozorujes osciloskopem nebo nejakym fast data loggerem?
Dataloggerem s 1.8 million (!) samples per second. (potrebuje to minimalne 1 GHz CPU a 700 MB RAM).

Ahoj
Chtěl bych se zeptat jaký typ dataloggeru používáš na monitorizaci tlaku ve valcich ? Muj haltech mam nastavený podle AFR +knock sensor a předstih je nejduležitější nastavení motoru.
Diky

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Libor12 »

ja používám 200MHz 2x kanál osciloskop usb a psi plug od optrand. Není to levná zaležitost,sensor + adapter 1300USD
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:10, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Libor12 »

Ještě http://www.kistler.com/us_en-us/KIC_Pre ... stion.html" onclick="window.open(this.href);return false; dělá také tyto senzory a cena je cca o 100usd méně. Jinak ano,v porovnání s dyno jsi s naladěním úplně jinde. :) tak 15 - 20% oproti dyno.
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 11 led 2010 16:36, celkem upraveno 1 x.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

R32-turbo
Příspěvky: 17
Registrován: 24 lis 2008 23:59

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od R32-turbo »

Už jsem psal email do TFX engine a cekam na odpoved.... diky

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

R32-turbo
Příspěvky: 17
Registrován: 24 lis 2008 23:59

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od R32-turbo »

Dostal jsem odpoved a jeste resim ty senzory od optrand.....Zitra posilam penize a uz se tesim na praci.
Diky

R32-turbo
Příspěvky: 17
Registrován: 24 lis 2008 23:59

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od R32-turbo »

Ahoj, pouzivas senzory od optrands ale oni me pisou ze nevedi jestli budou spravne pracovat z TFX????Nemas nejake cislo toho senzoru? Potrebuji zavit svicky M12 a M14....
Dekuji

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Libor12 »

Já tfx nepoužívám,jen osciloskop jak jsem psal. Od optrand jsem si objednal Auto PSI - TC based sensor za 985$ a Spark plug M14x1.25 za 295$. Nevím proč by to s tfx nemělo pracovat když přímo tfx nabízí na svých stránkách set s senzory od optrand nebo kistler. Muzes to pořídit přímo u nich. Já to kupoval přímo od optrand protože jsem tfx nechtěl když mám osciloskop.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

R32-turbo
Příspěvky: 17
Registrován: 24 lis 2008 23:59

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od R32-turbo »

Objednal jsem to od tfx....Tak snad to bude ok :D

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Simmy »

DOEMIXXX píše:peklo docela
http://kepfeltoltes.hu/100120/44568_125 ... es.hu_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kepfeltoltes.hu/100120/44568_125 ... es.hu_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kepfeltoltes.hu/100120/44568_125 ... es.hu_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

lepsi jak nase gizo, skandal dost :kladivo:
mohli by mě odborníci trochu poučit co a jak? z mého pohledu mi přijde, že tahle konstrukce popírá snad všechny principy požadavků na fungování turbodmychadla
abych nastínil moje TEORETICKE pochybnosti, tak je to ohledně ztráty energie plynů v tak vzdáleném místě, prodleva než se plyny k turbu vůbec dostanou, následně doba než turbo nafoukne trubku ~3m dlouhou a tak ... díky

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Butcher »

Hledej smudlo :wink: Je to k hovnu resp. mas vicemene pravdu ...ma to smysl jen tam kde neni misto v mot.prostoru
KEHO rennsport

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Simmy »

:oops: rychlost rukou byla opět vyšší než rychlost mozku ... nenapadlo mě, že tu na to bude samostatné vlákno, to vlastně odpovídá na vše .. díky za nasměrování a za "jednu výchovnou" :D

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Ahoj, tak to nakonec vyhrála ta nejlevnější možná varianta a to MS-II. V zájmu ušetření financí (hl. důvod) a taky díky "důvěře ve své schopnosti" jsem volil koupi nesestaveného kitu. Stavba trvala cca 2,5dne (čistý čas cca 12-13hod, takže jsem asi podprůměr, protože v manuálu se píše max 8hod :lol: ) a byla to celkem pohodová práce až na pár tranzistorů s pájecími ploškami dost blízko u sebe. Na pcb je místa dost a tak by ničemu nevadilo kdyby byly dál od sebe i za cenu malého ohnutí dvou nožiček... Trochu mě ale naštvalo, že 3ks těchto titěrných trandů v balení chyběli a já je tak kupoval 15min před "zavíračkou" v místním elektru (ještě že je měli)... Oživení a kontrola proběhla trochu nestandardně, protože jsem nekoupil "megastim", ale nakonec se povedlo, funkci rpm ale ještě ověřenou nemám... Největší trápení nastalo dnes ráno a trvalo asi 8hod. Problém byl ve "spárování" jednotky a ntb, nebudu to zde rozepisovat, jen napíšu, že byla chyba v poslední verzi megatune (než jsem to zjistil, tak bylo odpoledne), takže používám předposlední verzi s kterou to šlo (po spárování) hned napoprvé... Nechci to zakřiknout, ale myslím, že to "nejhorší" mám už za sebou a nebýt problémů s megatune + chybějící trandy, tak můžu "říct", že se není čeho bát, když se držíte návodu a umíte zacházet s pájedlem, tak se na 99% doberete k cíli. Na závěr bych chtěl poděkovat uživateli Libor12 který byl ochotný a koupi MS-II mi zprostředkoval.

Obrázek
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Libor12 »

To byla maličkost oproti tomu že jsi to složil. Já bych na to tu trpělivost neměl. :) tak ať slouží jak má!
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fifi »

Libor12: Víš jak to se mnou je, ty nemáš trpělivost, já zase peníze (proto musím mít trpělivost)... :lol:

Taboo: Jak jsem psal, z nejhoršího jsem venku, myslel jsem ale jen co se týče drátování, protože udělat v autě přípravu a svazek k MS II aby to bylo tzv. PnP nebude problém... Horší to bude se samotným nalazením/nastavením, jak píšeš, na to ale pak vytvořím zvláštní topic, kde mi budete moci oba i ostatní pomoct... :wink:
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“