Vse k upravam motoru, vyfuky, turba, intercoolery atd.

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

no tedka se trochu zabyvam zvysenim tlasku turba je lepsi chip nebo manualni boost controller? standardne mam ze trubo tlaci 0.8 bar - 5 PSI a s "overboostem" 1.3 bar, chtel bych to predelat aby prozatim tlacilo porad 1.3 bar - 9 PSI

hlavne boost controllerem by se dalo plneni ovladat kuli trakci v zime a tak

no tedka jaky urcite bych chtel "ball and spring" ale je jich druhu hromady: joe p., hallman atd.

aby byl dobrej pomer cena/ vykon a aby mi nekde nezdechlo auto kuli tomu ze mi vypadne z instalaterskyho kolinka sroubek

mate nekdo ideu napr. taboo?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

1.3 baru = 9 PSI ? To se mi ňák nezdá... Navíc souvislost mezi MBC a chipem mi taky nějak nedochází.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

myslim jestli dat chip nebo MBC, wastegate je tedka regulovana prez elmag. ventyl, jo s tim prevodem sem se ustrelil 0,8 bar = 11 psi a 1.3 bar =19 psi sorry

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

1 bar - cca 14 PSI

Když přestane MBC fungovat, respektive přestane těsnit a z MBC půjde do wastegate míň tlaku, než na kolik je nastaven MBC, tak ti auto nechcípne, ale bude boostovat dál. V nejhorším případě se díky špatný funkci MBC může v podstatě odpojit ovládání wastegate - když by třeba upadla hadička z MBC a když bude wastegate odpojená, tak bude turbo tlačit až za hranici svých možností a možná i možností motoru. Otázka je, jestli nezakročí fuel cut.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

semysak píše:myslim jestli dat chip nebo MBC, wastegate je tedka regulovana prez elmag. ventyl, jo s tim prevodem sem se ustrelil 0,8 bar = 11 psi a 1.3 bar =19 psi sorry
No nepostřehnul jsem teďka co je to za auto ale mám za to, že pomocí MBC člověk získá víc než chipem, kterej mu akorát dá bohatší směs a nelze ho regulovat.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

Je to Alfa 164 Turbo.

Chipem se dá taky zvednout tlak, ale záleží na tom, jak funguje ten solenoid. MBC může zvednout tlak od továrně nastavené hodnoty, až po vyřazení wastegate z provozu - pružina se předepne tak, že ani největší boost nedokáže pohnout s pružinkou.
Talk ale není jedinej parametr na zvednutí výkonu. Když už se tam nahulí víc vzduchu, tak je potřeba taky víc paliva. Na to by to chtělo aspoň nějakej piggi back computer a nebo nejlépe standalone ECU. Tak ale potřebuje pro svoji funkci regulérní hodnoty z lambdy a tu by bylo dobrý vyměnit za wideband. Pak to asi bude chtít větší vstřiky, palivovou pumpu a další věci.
Jinak tlak se dost podstatně zvedne i tím, že otevřeš vejfuk od turba dál a namontuješ přímej filtr.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Dokud mu nezakročí fuel cut, tak chip nepotřebuje :) Zato by se mu hodil měřák tlaku turba, pokud tam není...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

meracek jsem si tam dal, jde mi o to ze to chvilku (1s) tlaci tak 1.3 bar (to kdyz se na to poradne slapne, ecu potom ten tlak omezi na stalou hodnotu 0.8 bar (pisou to i v tech specifikaci auta co sem nasel sice italsky ale...) takze by tam meli byt mapy urcite do tech 1.3 baru. pro vetsi tlak si myslim ze by to chtelo uplne predelat

p.s. tak me napada ze jsem si na to jestli chip nebo MBC odpovedel sam

mysleljsem ze puvodni solenoid odpojim a misto nej zapojim MBC a prave by se mi na tom libylo ze se da regulovat

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Beaver píše:1.3 baru = 9 PSI ? To se mi ňák nezdá... Navíc souvislost mezi MBC a chipem mi taky nějak nedochází.
1BAR je cca 14,7PSI
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:31, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

2 Taboo: Už jsem nakoupil věci a vyrobil MBC vlastní konstrukce. Padla na to jedna propiska a díly za cca 150Kč.
Uvidíme jak to bude fungovat.

"T" mám z mosazi a tak není problém dirku trochu zatavit cínem a zase ji zvětšit. Tvůj nápad s mezikusem z plastu je ještě o trochu lepší a tak se nechám inspirovat a asi dirku zaletuju a otestuju plsatovou trubičku s různými otvory.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

leon4x4 píše:2 Taboo: Už jsem nakoupil věci a vyrobil MBC vlastní konstrukce. Padla na to jedna propiska a díly za cca 150Kč.
Uvidíme jak to bude fungovat.

"T" mám z mosazi a tak není problém dirku trochu zatavit cínem a zase ji zvětšit. Tvůj nápad s mezikusem z plastu je ještě o trochu lepší a tak se nechám inspirovat a asi dirku zaletuju a otestuju plsatovou trubičku s různými otvory.
Vytvoř plánek, propisku mám, ale představivost je občas mizerná.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

to znamena ze kdyz se otevre ten MBC tak vliven dynamiky by mohl ten wastegate actuator kmitat a tomu se zabrani malou dirkou v hadici k wastegate a hlavne se umozni pokles tlaku pri zavreni MBC jo?
Přílohy
boostc.GIF
boostc.GIF (4 KiB) Zobrazeno 1264 x

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

semysak píše:to znamena ze kdyz se otevre ten MBC tak vliven dynamiky by mohl ten wastegate actuator kmitat a tomu se zabrani malou dirkou v hadici k wastegate a hlavne se umozni pokles tlaku pri zavreni MBC jo?
NE , pokud by tam nebyla dirka žádná stala by se zajímavá věc. Poprvé kdy by jsi překročil nastavený tlak , tak by se otevřel MBC a přepustil tlak do WG. Pak by se MBC zavřel a uzavřel by část stlačeného vzduchu v WG a tím by se WG vlastě nikdy nezavřel (pokud by to všechno těsnilo).
Ale ano , mohlo by to asi opravdu také nějak rezonovat nebo něco ale to asi nebude ten pravý problém.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

myslimze u membrany wastegate (aspon ty interni co mam v aute) je mala dirka uz z vyroby, psali to v popisu. samozrejme s tim otevrenim na trvalo je to pravda sem to nepromyslel a taky i trochu blbe napsal

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:31, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

no stim solenoidem podle razeni me to taky napadlo, ze by treba na jednicku nebyl max boost, dneska jsem se vyhrabaval na tajicim ledu az na trojku a este mi 1000x chciplo (FWD, pneusky bez hrotu)

ale v cechach se treba boost controller da taky postavit snadno viz leon4x4 a navsteva zelezarstvi, asi pockam na od bidrina, kdyz budu nedockavej tak mi kamaradka posle neco z usa, horsi je to s tema posranejma solenoidama pro automatizaci jsou docela drahy teda sem spis nenasel nejaky rozumny

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

semysak píše:no stim solenoidem podle razeni me to taky napadlo, ze by treba na jednicku nebyl max boost, dneska jsem se vyhrabaval na tajicim ledu az na trojku a este mi 1000x chciplo (FWD, pneusky bez hrotu)

ale v cechach se treba boost controller da taky postavit snadno viz leon4x4 a navsteva zelezarstvi, asi pockam na od bidrina, kdyz budu nedockavej tak mi kamaradka posle neco z usa, horsi je to s tema posranejma solenoidama pro automatizaci jsou docela drahy teda sem spis nenasel nejaky rozumny
Už mě konečně dorazili odpovídající pružinky, takže můžeme dokončovat. Jak už jsem psal, tak se nechci spoléhat na propisovačky.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Bidrin píše:
semysak píše:no stim solenoidem podle razeni me to taky napadlo, ze by treba na jednicku nebyl max boost, dneska jsem se vyhrabaval na tajicim ledu az na trojku a este mi 1000x chciplo (FWD, pneusky bez hrotu)

ale v cechach se treba boost controller da taky postavit snadno viz leon4x4 a navsteva zelezarstvi, asi pockam na od bidrina, kdyz budu nedockavej tak mi kamaradka posle neco z usa, horsi je to s tema posranejma solenoidama pro automatizaci jsou docela drahy teda sem spis nenasel nejaky rozumny
Už mě konečně dorazili odpovídající pružinky, takže můžeme dokončovat. Jak už jsem psal, tak se nechci spoléhat na propisovačky.
No tak to jsem zvědav! Moje testy ustaly s napadnuvším sněhem :mad:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

leon4x4 píše:
Bidrin píše:
semysak píše:no stim solenoidem podle razeni me to taky napadlo, ze by treba na jednicku nebyl max boost, dneska jsem se vyhrabaval na tajicim ledu az na trojku a este mi 1000x chciplo (FWD, pneusky bez hrotu)

ale v cechach se treba boost controller da taky postavit snadno viz leon4x4 a navsteva zelezarstvi, asi pockam na od bidrina, kdyz budu nedockavej tak mi kamaradka posle neco z usa, horsi je to s tema posranejma solenoidama pro automatizaci jsou docela drahy teda sem spis nenasel nejaky rozumny
Už mě konečně dorazili odpovídající pružinky, takže můžeme dokončovat. Jak už jsem psal, tak se nechci spoléhat na propisovačky.
No tak to jsem zvědav! Moje testy ustaly s napadnuvším sněhem :mad:
Ještě před tím, než to někomu z vás pošlu, tak ten MBC přece jenom vyzkouším u nás v podniku a když to půjde, tak zjistím, jestli bude mít při nastavení na 1 bar a vstupním tlaku 1 bar nějakej únik helia, na který tady máme speciální očuchávací zařízení pro testování medicinální regulační techniky plynů.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Bidrin píše:Ještě před tím, než to někomu z vás pošlu, tak ten MBC přece jenom vyzkouším u nás v podniku a když to půjde, tak zjistím, jestli bude mít při nastavení na 1 bar a vstupním tlaku 1 bar nějakej únik helia, na který tady máme speciální očuchávací zařízení pro testování medicinální regulační techniky plynů.
No nemyslím si, že je až tak důležití aby to bylo absolutně těsné. Věci kolem dynamiky a propustnosti, případně rozsahu nastavení mi přijdou důležitější než "absolutní" těsnost. Ten částečný únik se právě řeší tou "odvětrávací" dirkou.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

neni to tak ze castecnej unik pracuje castecne jako odvetravaci dirka? tj. pri nastaveni urcityho tlaku bude skutecnej tlak vliven strat na tech unikach vetsi o kousek? myslimsi totiz ze ty MBC celkove netesni nijak extra, ono i ty regulacni solenoidy nejsou nijak extreme tesny sem do toho foukal a ze by mi z toho lezli oci z dulku se rict nedea (na vymontovanym)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:32, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

no proste az to bude tak se uvidi jak to poslape

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

A ted neco z atmosferou :o)
Koketuju s myslenkou kompletniho predelani sani (Inlet manifold, Throttle Bodies) u motoru 1.8i 16V ZETEC (130HP) v tomhle stylu
Obrázek

misto Air horns bych pouzil uzavreni do takove "nadoby" a vyusteni k MAF s filtrem, nevo podobneho jako na obr.
Obrázek
Zajima me taky jestli by uvnitr te "nadoby" nemeli byt taky Air horns a taky jak se da zjistit jak dlouhe by ty Air horns meli byt?

Tohle reseni bych zvolil z duvodu ze nemam zatim zadny piggy-back pomoci ktereho bych se zbavil MAF senzoru ... Pocitam s tim ze soucasny senncor natoceni klapky muzu pouzit taky na tom novem trottle bodie ;)

Zajima me taky pokud povuziju zakonceni pomoci Air horns a pak filtr, kam mam potom pripojit podtlakovou hadicku k posilovaci brzd ktery je momentalne zaveden do kolena sani :)

Toto je jakasi prvni uroven upravy motoru, uprava sani za pouziti zatim seriove ECU, potom bude nasledovat asi dokoupeni nove ECU a predelani na sani s Air horns ;)

Omlouva se za zmet pouzitych vyrazu ale lip jsem to sepsat nesvedl :o)
Naposledy upravil(a) NTI dne 20 dub 2005 22:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:32, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Pokud nepouziju intake plenum a "nasadim" filtr primo na air horns, odkud potom vezmu signal do posilovace brzd?

Uživatelský avatar
DoktorF
Příspěvky: 111
Registrován: 14 úno 2005 19:02
Bydliště: Kolin

Příspěvek od DoktorF »

NTI:nechci se ti do toho plest,ale nebylo by ve tvem pripade lepsi pouzit el.brzdovej kompresor napr ze Scorpia?Ono to neni jen o tom ,dat vetsi kotouce a trmeny z Porsche,ale musis na to mit urcity tlak v brzdove soustave a to by ti 100% zarucil kompresor.......
Audi A8 4.2
Scorpio Cosworth 3.0 4x4 92 Prodano
Capri Cosworth 3.0 V6 78
Taunus MKIV 1,6 Automatic 77 Prodano
Taunus MKIV (brzy2.0 Turbo) 76 Prodano

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

na www.burtopower.com byl tento vzorecek k zjisteni velikosti pistku u vicepistkovych brzdicu tak aby si odpovidala puvodni plocha s plochou novych brzdicu
pi * pr * pr * np = plocha
kde pi = 3,142, pr = prumer pistku, np = pocet pistku v brzdici
u jednopiskovych plovoucich brzdicu se pocita jako 2pot brzdice
pro Ford brzdice (prumer pistku 54mm, plovouci jednopistek) vychazi na 4581
u prorche brzdicu (2x 34mm a 2x38mm) to vychazi na 4084 takze v tomhle smeru by to melo byt OK, jeste jsem nepocital zadni brzdy ;)

Nicmene ten lektricky posilovac brzd by vyresil problem odkud brat podtlak pokud pouziju sani bez intake plenum ;)
A potom pokud se da ucinekt toho posilovace regulovat bylo by to jeste lepsi :o)
Mimochodem jaky brzdice ma Scorpio (pocet a velikost pistku)?

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos »

k tomu posilovaci brzd - co pouzit pumpu z nejakyho turbo motoru? treba i z TDI? treba u transitu tdi je jako za alternátorem na jedné hřídeli a prekvapilo me jak je mala.

hledal bych reseni v nejakym aute s turbem - zadny nema podtlak v sani... myslim ze je to jednodussi -> spolehlivejsi nez nejakej elektrokompresor

nemam to vyzkouseny - jen teorie

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“